Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spoorverbreders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Spoorverbreders

Ik zit nu al lang met de vraag wat nu juist spoorverbreders zijn en wat het nut ervan is. Is het puur esthetisch?

Kan mij iemand een foto posten van een voor en na?

Ik heb het gedaan voor het zicht. Het is een soort schijf dat ze tussen je wiel steken. En zo komen de wielen breder uit.
    Dus een stuk mooier imo.

Comment

En het rijgedrag blijft ongewijzigd? Heb je toevallig een voor en na? Kostprijs?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
        En het rijgedrag blijft ongewijzigd? Heb je toevallig een voor en na? Kostprijs?
        Het rijgedrag verbetert er niet op. Een voor en na kan ik wel voor zorgen als je me enkele min geeft. Ik heb er 150 euro voor betaald. Maar hangt er vanaf voor welk model en de maat denk ik. Zoveel weet ik er ook niet van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
          Het rijgedrag verbetert er niet op. Een voor en na kan ik wel voor zorgen als je me enkele min geeft. Ik heb er 150 euro voor betaald. Maar hangt er vanaf voor welk model en de maat denk ik. Zoveel weet ik er ook niet van.
          Neem gerust je tijd!

Comment

voor:sorry vind geen degelijke voor foto.

na:

Comment

Thx voor de foto's!

Komen je banden nu uit je wielkassen? Indien ja, geeft dit een probleem op de keuring?

Comment

Thx voor de foto's!

Komen je banden nu uit je wielkassen? Indien ja, geeft dit een probleem op de keuring?
                Neen, ze komen er niet uit. Ze zitten er nog mooi in. Enkel wat opletten met snelheidsdrempels.

Comment

Hoezo?

Comment

spoorverbreders zijn het veiligste met een centreerrand waar de velg op kan rusten.
                    Je kan verbreders steken met langere bouten zoals deze:

maar die zijn enkel aan te raden als je niet breder dan 40mm/as gaat.

Wil je breder dan 40mm/as raad ik je aan andere verbreders te nemen zoals deze:

hier schroef je de spoorverbreder op je as, en je velg op de verbreder.

Let wel dat spoorverbreders in belgië illegaal zijn!
                    dit wordt meestal gebruikt voor velgen met verkeerde ET-waarde te doen passen (anders lopen ze aan in kassen) ofwel voor de velgen wat breder te doen uitkomen.

prijs varieren. moest je er kopen zou ik er alleen kopen met TUV-goedkeuring.
                    ze worden altijd per paar verkocht, wel opletten dat je de juiste bouten erbij koopt (beter als ze erbij zitten) en ideaal is als ze +/- 5 à 6keer ronddraaien eer ze vastzitten.
                    Op ebay gaan de prijzen vanaf 89€, in dealers (bv. bandencentrales) eerder vanaf 110€
                    Last edited by ; 11/10/2008, 20:19.

Comment

Thx voor de foto's!

is verboden in belgië

Comment

slechte foto, maar je ziet ze duidelijk zitten

H&R 15mm.. super kwaliteit!

Comment

Het weggedrag van een wagen met spacers gaat drastisch naar omlaag in sommige gevallen.

Nuja, zolang je niet té breed gaat zal dat nog wel meevallen.

Spacers zijn illegaal in België, maar meestal zien ze ze nog niet eens zitten op de keuring.

Comment

Moesten ze ze wel zien zitten, krijg je dan een boete of 'enkel' een rode kaart?

Comment

Rode kaart

Comment

Maar bij een ongeval kan het wel zijn dat de verzekeringsmaatschappij de fout bij de spoorverbreders legt, toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                  Maar bij een ongeval kan het wel zijn dat de verzekeringsmaatschappij de fout bij de spoorverbreders legt, toch?
                                  ja,

als je een kleuter omver maait zal het aan die spoorverbreders gelegen hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    ja,

als je een kleuter omver maait zal het aan die spoorverbreders gelegen hebben
                                    Bij volwassenen wordt dat verband toch niet gelegd, hé?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      slechte foto, maar je ziet ze duidelijk zitten

H&R 15mm.. super kwaliteit!
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Het weggedrag van een wagen met spacers gaat drastisch naar omlaag in sommige gevallen.

Nuja, zolang je niet té breed gaat zal dat nog wel meevallen.

Spacers zijn illegaal in België, maar meestal zien ze ze nog niet eens zitten op de keuring.
                                      Is dit bij u zo William?

Comment

Neen, en bij mij ook niet. (voor 2x5mm, achter 2x20mm)

Zolang je niet overdrijft (+50mm per as, of tè breed vooraan) merk je geen verschil, en krijg je zeker geen problemen.

Comment

Working...
                                        X