Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik had er op m'n mx-5 en moet zeggen dat het weggedrag wel anders werd. Na de installatie van de spoorverbreders lag hij een pak vaster op de baan, maar als hij dan met zijn staartje begon te kwispelen was hij bijna niet op de weg te houden. Daarvoor vond ik het weggedrag evenwichtiger. Uiteindelijk heb ik ze er weer onderuit gehaald.
Als je het legaal wil doen dan kan je velgen met een andere of verschillende (voor en achteras) ET waarde steken. Of is dit toch verboden?
Spoorverbreders zijn sowieso verboden in België.
Maar je mag inderdaad andere velgen monteren met een lagere ET waarde(ook wel offset genoemd BV ET35 is een offset t.o.v. het hart van de velg met 35 mm), zolang de wielen maar mooi binnen de kas blijven.
spoorverbreders kunnen inderdaad ook je weggedrag veranderen (baanvastheid en stuurgedrag, over- en onderstuur) , zowel verbeteren als verslechten, afhankelijk van hoe ver je wil gaan.
Als te ver gaat, kan je zelfs schade doen aan rollager en ophanging.
Comment