Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruitenwisser en sproeier plots defect

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ruitenwisser en sproeier plots defect

Goedemiddag,

ik heb wederom even technische ondersteuning nodig als dat kan.

Sinds 2 a 3 weken doet mijn achterste ruitenwisser het niet meer, en daarbij doet gelijk mijn achterste ruitensproeier en mijn voorste ruitensproeier het niet meer, een grote chaos dus.

Ik vind het nogal vreemd dat niet gelijk alles defect is, dus zowel voor als achter deze problemen, maar mijn ruitenwisser voor werkt nog prima.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Alle zekeringen zijn zojuist gecontroleerd en geconstateerd dat deze nog functioneel zijn.

Wederom b.v.d. voor de reacties.

De zekeringen kunnen goed 'lijken' maar als ge exact (zonder bijbedoelingen maar in uw geval???) weet naar welke zekering ge moet zoeken zou ik eens proberen van er gewoon een nieuwe in te steken??

Comment

pfiew, dan moet ik even goed uitzoeken welke het precies is... maar ik zal dat zeker even doen!

Comment

Oke,

Alle zekeringen vervangen, maar helaas zonder resultaat, sproeiers en achterruitenwisser functioneerd nog steeds niet.

Iemand nog andere idee-en?

B.v.d.

Comment

beste jeroen

Als het de zekering niet is dan zou het evtueel nog een relais kunnen zijn.
          Maar loopt er nog wel Spanning naar de ruitenwisser en sproeier pomp.
          het is namelijk goed mogelijk dat hij ergens alsnog onderbroken is.
          tevens is het goed mogelijk dat de wiswaspomp niet meer functioneert
          Het enige wat men hieraan kan doen is alles systematich controleren

mvg

winwil

Comment

dus dat houdt in dat ik de auto moet aansluiten aan zo'n systeem wat ze alleen bij de garage hebben ? Dat ze de auto helemaal kunnen doorchecken? of kan ik in dit verhaal zelf nog iets betekenen ?

Comment

neej men hoeft de auto echt niet aan een kast te zetten
              je moet allen de onderdelen indivueel controleren op werking
              en ook eve kijken of er spanning staat op de onderdelen.

Comment

En daar zal je wel auto-technikus moeten zijn of verstand-van moeten hebben denk ik?

Comment

hoeft niet perse maar je moet wel weten wat je doet.
                  ik sleutel ook vaak zelf aan mijn auto.
                  maargoed ik studeer ook in de autotechniek.

Comment

Kan jij niet ff zeggen of ik iets eraan kan doen en hoe? Gewoon simpele kijkjes of het goed zit, of valt dit niet meer onder het kopje simpel?

Comment

nouw je kan kijken op je het pompje nog hoort pompen van je ruitensproei resevoir,en als je een multimeter hebt kun je opmeten of er nog wel een spanning loopt.

Comment

Helaas, de meter niet hier thuis.
                        Btw, als ik probeer te sproeien hoor ik helemaal niks, geen motortje, geen pompje, niets.

Comment

hummmz dat zou duiden op een elektronsich probleem allen omdat je geen mulitmeter of meter hebt kun je dit niet zekers weten

Comment

het leven van een auto gaat niet over rozen...

Comment

tjah je doet er weinig aan behalve langs een garage gaan maargoed
                              ik zelf persoonlijk ben altijd veel te koppig wil het altijd weten wat het is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Winwil
                                tjah je doet er weinig aan behalve langs een garage gaan maargoed
                                ik zelf persoonlijk ben altijd veel te koppig wil het altijd weten wat het is
                                ja ik ook, daarom frustreerd het mij ook zo.

Comment

koffer opendoen, zien waar de kabel toekomt die naar de achterklep gaat. niet moeilijk.
                                  nakijken of die kabel uiterlijke sleet vertoont. niet moeilijk.

===> probleem misschien opgelost.

andere mogelijkheid bij franse krengen: sleepcontacten tussen achterklep en body, die dienen om de spanning door te geven. die dingen durven al eens dienst weigeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                    koffer opendoen, zien waar de kabel toekomt die naar de achterklep gaat. niet moeilijk.
                                    nakijken of die kabel uiterlijke sleet vertoont. niet moeilijk.

===> probleem misschien opgelost.

andere mogelijkheid bij franse krengen: sleepcontacten tussen achterklep en body, die dienen om de spanning door te geven. die dingen durven al eens dienst weigeren.
                                    Het is best wel moeilijk voor iemand die niet weet waar de kabels zich bevinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenI
                                      Het is best wel moeilijk voor iemand die niet weet waar de kabels zich bevinden.
                                      de kabels lopen meestal van de body naar de achterklep aan de scharnierende kant van de achterklep en zitten meestal in een flexibele beschermhuls.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                        de kabels lopen meestal van de body naar de achterklep aan de scharnierende kant van de achterklep en zitten meestal in een flexibele beschermhuls.
                                        ik neem aan dat je niet de achterklep(kofferbak) van de auto bedoeld... en de body, kan je eens zeggen wat je daar precies mee bedoeld voor ik verkeerde dingen uit zoek. Dankje.

Comment

Working...
                                        X