Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vocht in achterlicht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vocht in achterlicht

hallo

Ben sinds een halfjaar eigenaar van een Opel Zafira, nieuw gekocht bij Degroote in Brugge

Ben er content van, maar een week geleden zag ik dat ik condens had in mijn rechter achterlicht.

Teruggegaan naar de dealer, maar die scheepte mij af van "das normaal als het vochtig is" en "als de wagen een paar uur in de zon staat, gaat dat wel weg". Er moet ook zon zijn natuurlijk. Ik heb nog geen enkele Zafira gezien met dit probleem, dus normaal is het niet.

Dan maar naar de invoerder gebeld en probleem voorgelegd. Ook zij vonden het normaal en vertelden mij dat condens een natuurlijk fenomeen was.
    Dan maar een e-mail gestuurd naar de invoerder met foto's. Nog geen reactie op gekregen.

Enkele foto's bijgevoegd

Wat verder te doen?

Greetz
    Bijgevoegde Bestanden
    2012 Opel Astra ST Ecoflex
    2009 Opel Astra Ecoflex

Dit is niet normaal, de stealer wil er blijkbaar weer maar eens goedkoop van afkomen.

Ik heb een tijd terug met een vw polo van me hetzelfde probleem gehad, was nog in garantie, en dus ook onder garantie vervangen.

De kans is groot dat de hele koplamp moet vervangen worden trouwens, want normaal moet die binnenkant bijna vacuum zijn zodat er niks van condens/vocht binnenkan.

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten

Teruggegaan naar de dealer, maar die scheepte mij af van "das normaal als het vochtig is" en "als de wagen een paar uur in de zon staat, gaat dat wel weg".
    ' t is erg tegenwoordig wat ze u allemaal proberen wijs te maken!

Comment

hallo

Ben sinds een halfjaar eigenaar van een Opel Zafira, nieuw gekocht bij Degroote in Brugge

Ben er content van, maar een week geleden zag ik dat ik condens had in mijn rechter achterlicht.

Teruggegaan naar de dealer, maar die scheepte mij af van "das normaal als het vochtig is" en "als de wagen een paar uur in de zon staat, gaat dat wel weg". Er moet ook zon zijn natuurlijk. Ik heb nog geen enkele Zafira gezien met dit probleem, dus normaal is het niet.

Dan maar naar de invoerder gebeld en probleem voorgelegd. Ook zij vonden het normaal en vertelden mij dat condens een natuurlijk fenomeen was.
      Dan maar een e-mail gestuurd naar de invoerder met foto's. Nog geen reactie op gekregen.

Enkele foto's bijgevoegd

Wat verder te doen?

Greetz
      vele opel van die generatie hebben dit probleem, maar dat is nog altijd geen reden om dit niet onder garantie te herstellen.

ik zou gewoon blijven aandringen voor de garantie, dit kan zomaar niet !!!!!
      dit is een gekend probleem en moet onder garantie vervangen worden

stuur dezelfde mail eens naar dit email adres mailto:customer.services@be.opel.com met de uitleg van je dealer erbij, veel fotos en laat wat woorden vallen zoals testaankoop en pers, tzal rap hersteld zijn.
      Last edited by ; 15/09/2008, 12:55.

Comment

dit is dus niet normaal

schandalig gewoon hoe tam ze tegenwoordig bij de dealers zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
          maar testaankoop en pers, tzal rap hersteld zijn.
          Ik zou daar niet zo snel met beginnen dreigen, komt heel onvriendelijk over. Probeer eerst maar eens met een beleefde mail naar de Opel klantendienst.

Comment

Heb vanmorgen deze mail ook naar de klantendienst van GM België gestuurd, met bijhorende foto's, ben benieuwd.
            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Heb vanmorgen deze mail ook naar de klantendienst van GM België gestuurd, met bijhorende foto's, ben benieuwd.
              wedden dat ze daar de dealer op het matje roepen.
              ik heb die gasten ook al nodig gehad en elke keer werd mijn dealer op het matje geroepen.
              als ik nu een afspraak heb dan staat de koffie al klaar bij de dealer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                Ik zou daar niet zo snel met beginnen dreigen, komt heel onvriendelijk over. Probeer eerst maar eens met een beleefde mail naar de Opel klantendienst.
                dat bedoel ik .maar als vriendelijkheid faalt dan moet je de grote middelen inzetten hé.

Comment

Ik heb ook regelmatig vocht in mijn lampen maar ik heb dan ook een Alfa, en daar is dat echt normaal

Gelukkig kan ik dat nog makkelijk zelf open doen en laten uitdrogen, geen idee of dat ook bij jou lukt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                    Ik heb ook regelmatig vocht in mijn lampen maar ik heb dan ook een Alfa, en daar is dat echt normaal

Gelukkig kan ik dat nog makkelijk zelf open doen en laten uitdrogen, geen idee of dat ook bij jou lukt?
                    Pinker-reservoirs
                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                      Pinker-reservoirs
                      Ook problemen mee?

Comment

Zet er een visje in hè...

Normaal is dit niet nee, maar ga je daar zo'n heisa rond maken? Ik zou het zelf fixen en dan volgende keer de dealer gaan uitlachen dat je het zelf gemaakt hebt...

Dreigen met Test Aankoop en pers horen die mannen dagelijks hoor, daar zijn ze niet bang voor. Toch niet voor een vochtig achterlicht. Je kan proberen maar...
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

kan goed zijn dat het maar één rubberen afdichtingske is. dat ze bv. vergeten zijn bij het vervangen van een kapote lamp ofzo

Comment

wedden dat ze daar de dealer op het matje roepen.
                            ik heb die gasten ook al nodig gehad en elke keer werd mijn dealer op het matje geroepen.
                            als ik nu een afspraak heb dan staat de koffie al klaar bij de dealer
                            dat herken ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                              kan goed zijn dat het maar één rubberen afdichtingske is. dat ze bv. vergeten zijn bij het vervangen van een kapote lamp ofzo
                              het is niet altijd niet genoeg afgedicht.
                              Het kan ook te weinig verlucht zijn, bij mij had ik hetzelfde voor met mijn voorlichten maar ik heb het dan zelf opgelost door een rubberdarmpje van de koplampen naar de luchtfilter te leggen, daardoor werden de koplampen "geforceerd" verlucht.
                              maar met achterlichten is dat niet zo evident hé

Comment

het is niet altijd niet genoeg afgedicht.
                                Het kan ook te weinig verlucht zijn, bij mij had ik hetzelfde voor met mijn voorlichten maar ik heb het dan zelf opgelost door een rubberdarmpje van de koplampen naar de luchtfilter te leggen, daardoor werden de koplampen "geforceerd" verlucht.
                                maar met achterlichten is dat niet zo evident hé
                                kzeg niet dat het dit is hé
                                het kan ...

Comment

Gisteren een antwoord terug gekregen van GM België.

blablabla... dat er meerdere merken last van hebben... blablabla. Ze geven dan zo'n antwoord waar je niks aan hebt.

Dan was de service van mijn vorig merk (VW) toch beter, wat ze ook mogen beweren. (gratis vervangwagen, ook bij gewoon onderhoud)

Mijn vriendin heeft een nieuwe wagen nodig, ze dacht aan een Corsa, maar door die service is ze daar vanaf gestapt.
                                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Gisteren een antwoord terug gekregen van GM België.

blablabla... dat er meerdere merken last van hebben... blablabla. Ze geven dan zo'n antwoord waar je niks aan hebt.

Dan was de service van mijn vorig merk (VW) toch beter, wat ze ook mogen beweren. (gratis vervangwagen, ook bij gewoon onderhoud)

Mijn vriendin heeft een nieuwe wagen nodig, ze dacht aan een Corsa, maar door die service is ze daar vanaf gestapt.
                                    dus als meerdere merken er last van hebben kan het geen kwaad?
                                    straffe gasten, ik zou toch blijven aandringen en eventjes een grote bek opzetten "klant is koning" weet je wel .

ps: een paar woorden die zeker niet mogen ontbreken in u volgende mail zijn :gebrekkige service,ondermaatse kwaliteit, laatste opel,garantie is garantie, service van VW is beter,enz...laat je maar eens volledig gaan
                                    Last edited by ; 18/09/2008, 12:29.

Comment

Vocht in een koplamp of achterlicht, het zou niet mogen. Vocht is de oorzaak dat uwe spiegel al snel begint te verkleuren, dof uitslaan, en te corroderen. "Efkes in de zon laten staan" helpt efkes, want het vocht verdampt, blijft in uw koplamp, en als de zon s'avonds terug weg is condenseert datzelfde vocht terug in vloeibare vorm en 't spel begin opnieuw.
                                      Verluchten of spoelen met DROGE lucht, en luchtdicht afsluiten. Ook geen vacuüm, ik denk niet dat het plastic zo sterk is dat het een vacuüm kan verdragen zonder in elkaar te imploderen. Een televisietoestel met CRT 'beeldbuis' heeft 1 tot 2 cm dik glas nodig om de luchtdruk te kunnen weerstaan onder vacuüm binnen.

Comment

Er lijkt dan toch een oplossing in de zaak te komen. Ben bij een andere dealer gaan aankloppen, en heeft er direct werk van gemaakt. Hij heeft gezegd dat hij een nieuwe lichtunit gaat bestellen en mij op de hoogte ging houden.

Wordt vervolgd
                                        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Working...
                                        X