Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GOLF IV: slechte versnellingsbak?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GOLF IV: slechte versnellingsbak?

    Iemand maakte me wijs dat de versnellingsbak van de Golf IV en dan vooral de 1.4, 1.6 en 1.9 sdi het vaak begeeft wegens te zwak.

    Is daar wat van aan?

  • #2
    Golf 3 had er last van inwendige breuk
    Golf 4 nog niet echt veel van gehoord

    Comment


    • #3
      Van de SDI heb ik deze geruchten wel eens gehoord, vooral dan bij de Polo indertijds.

      Kan dit jammer genoeg wel niet met feiten of eigen ervaringen bevestigen.

      Comment


      • #4
        Polo en Golf hadden dezelfde bakken

        Golf 4 en Bora hebben wel slechte dashborden (wijzerklokken)

        Comment


        • #5
          een volkswagen gaat nooit stuk.

          Comment


          • #6
            De Polo en Lupo bakken zijn inderdaad niet fantastisch. Het kan zijn dat in de golf IV deze ook werden gebruikt achter de SDI en 1.4. Een TDI bak in een golf IV is dan weer nagenoeg probleemloos.

            Comment


            • #7
              op mijn werk zijn àl de v-bakken van de golfjes4 & caddy SDI al kapot gedraaid... hebben wel allemaal +200k km's
              weten gewoon dat ze zullen breken dusja...
              BMW E10 1600ti 1967
              BMW E10 2002tii 1973
              BMW E30 325i sedan 1986
              BMW E36 318is cabrio 1995
              BMW E36 320i cabrio 1994
              BMW E91 318d touring 2006
              MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

              Comment


              • #8
                NORMAAL dus

                Comment


                • #9
                  De versnellingsbakken van de SDI's zijn naar verluid niet van de beste.
                  Powered by Detroit Diesel.

                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                  Comment


                  • #10
                    Ah It's still a VW

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                      De versnellingsbakken van de SDI's zijn naar verluid niet van de beste.
                      Da's ironisch in feite, die motoren zouden eigenlijk gemaakt worden om lang te bollen, en dan steken ze daar roemmel in, voor de v-bakken

                      Comment


                      • #12
                        Een collega van me heeft zijn versnellingsbak moeten laten vervangen bij z'n SDI had ttoen wel + 175000km.

                        Comment


                        • #13
                          Manman, zo'n slappe moteurkes en dan nog begeeft de versnellingsbak het?

                          Comment


                          • #14
                            Onze Golf SDI heeft idd eens een probleem gehad met de versnellingsbak. Ik dacht dat hij niet meer in eerste geraakte ofzo, kweet het niet goed meer, tis lang geleden
                            Last edited by vliegher; 26/03/2008, 18:18.

                            Comment


                            • #15
                              Dat was het eerste dat mijne garagist vroeg toen ik hem vertelde dat mijn ma een IV SDI had, of de vbak nog niet kapot was gegaan.

                              Tot nu toe nog niet (150k km's), maar hij trilt nu wel lichtjes bij het optrekken en de pook beweegt ritmisch naar voor en naar achter, snelheidsafhankelijk, dus denk dat het niet meer lang zal duren. Binnenkort op onderhoud en dan es horen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                              Comment


                              • #16
                                De versnellingsbakken bij die Golfjes 4 zijn niet slecht want ze steken al sinds 1974 in iedere 1400,1500,1600 , 1800 en bij de golf 3 in de 2000 gti . Het is wel zo dat die boiten toen in de jaren 70 al van Malesie kwamen en dat een lekke tanker wel eens voor wat waterellende zorgde . Nu zijn die boiten niet slecht maar ze zijn wel een beetje ouderwets voor het koppel van de SDI . Vergeet niet dat de SDI geen turbogat heeft en dat ie meer koppel heeft dan de TDI juist boven ralenti . Bij zijn er inderdaad gevallen bekend van het loskomen van de rivetten waarmee de kroon van het differentieel vast staat . Een uitzonderlijke keer heb ik zelfs een afgebroken primaire as gezien . Nu geloof ik niet dat die benzinemodelletjes daar last van zullen hebben hoor . Het is wel zo dat de SDI er gevoeliger voor is ; VW verkoopt ook niet voor niets reparatiesetjes om de afgebroken klinknagels in het differentieel te vervangen door boutjes .

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                                  VW verkoopt ook niet voor niets reparatiesetjes om de afgebroken klinknagels in het differentieel te vervangen door boutjes .
                                  Dat is nét het boertige aan dat merk. De klant mag betalen voor fabrieks- of ontwikkelingsfouten. Leuk.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
                                    op mijn werk zijn àl de v-bakken van de golfjes4 & caddy SDI al kapot gedraaid... hebben wel allemaal +200k km's
                                    weten gewoon dat ze zullen breken dusja...
                                    Dat ken ik, mijn garagist doet praktisch niets anders dan motoren en boiten van VW Caddy's vervangen of repareren voor een of andere firma.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vind net deze thread terug.
                                      Mijn zus haar Golf 4 SDI heeft een kapotte versnellingsbak. Er is een gaatje in gevallen en het huis staat rond het conisch koppel volledig gescheurd. Auto heeft iets meer dan 200.000 km.
                                      Is er gemakkelijk aan een 2de hands versnellingsbak te komen?
                                      Zijn er bedrijven die daar in gespecialiseerd zijn?
                                      We hebben zelf al enkele sloopbedrijven gebeld maar nog zonder resultaat.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aangezien het een frequent probleem zou ik niet naar een 2e hands zoeken. De kans is groot dat je binnen korte tijd weer dezelfde problemen hebt.
                                        Je zus moet eerst afwegen of het nog 'verantwoord' is om die kosten te doen aan een auto met meer dan 200.000km.
                                        Powered by Detroit Diesel.

                                        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X