Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doe het zelf : olie verversen en oliefilter monteren.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SeatTimmy Bekijk Berichten
    Heb zelf ook zo'n ding en moet zeggen dat het goed werkt, maar zoals al eerder is aangehaald is het beter om via het carter te wisselen op zijn minst bij de grote smeringen.
    Stationair warm laten draaien voor 10 minuten voor te beginnen neemt wel een deel van het vuil van de bodem af zodat je die er nog bij uit zuigt maar 100% is het zeker niet.

Ik doe mijn kleine smeringen zelf maar sta binnenkort weer voor een grote.... Die oliefilter is niet zo'n probleem maar de mazoutfilter (auto's: Seat ibiza 6L, Golf IV, opel astra F) daar ben ik toch onzeker over. Alles loskrijgen en eruit hengsten kan iedereen, maar het tegoei terug ineen steken en zonder lucht....

Is er daar geen handleiding zoals in deze thread voor te vinden? Ik heb al gezocht maar niets gevonden.
    de mazoutfilter van een golf IV is simpel nochtans.

clip alle leidingen los. dicht de 2 leidingen af met een tang oid. Haal de oude filter eruit. Vul de nieuwe volledig op op via het gat van de retour (zwart blokje met die speld door). en sluit de leidingen weer aan. zou redelijk vlot moeten starten.

kzou zeggen, maak dat uw onderhoud gedaan is voor je die filter doet. dan kan je hem laten draaien en eens ermee gaan rijden als je onzeker bent voor lucht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door distinct Bekijk Berichten
      tis niet omdat de garage er de olie uitzuigt dat er geen aftap bout meer in het carter zit hé

idd, bij een klein onderhoud zuigen de meeste garage de olie vacuum uit de pan, bij een groot gaat het nog steeds via de aftap bout.
      Database error.
      The database has encountered a problem.

Comment

• wij doen bij elk onderhoud via de carterbout ook al hebben we een volledige oliezuiginstallatie!!
        Visuele controle van onderkant is erg belangrijk (cardanhoezen ophanging ...)

Comment

• of zo natuurlijk

Comment

• Weet er toevallig iemand de oliefilter zitten bij een BMW E39 525D ?

Ik wou vandaag zelf eens mijn olie verversen, maar vond niet direct mijn oliefilter terug. Onderaan kan je 2 grote deksels losvijzen, dus ik veronderstel dat het achter 1 van die 2 zal zitten ? Je kon daar een klein plaatje losvijzen en daar zat de bout van de carter achter, handig, maar voor de oliefilter zou alles eraf moeten, bizar !?

Vind er ook niks van terug in et boekske en ook niet via Google....

Wie o wie kan me helpen ?

Comment

• Ik gaan is ff piepen op internet voor je

Comment

• Ik heb het gevonden zene, ma klein momentje, heb wat probleempjes met afbeeldingen.

't komt eraan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                  Ik heb het gevonden zene, ma klein momentje, heb wat probleempjes met afbeeldingen.

't komt eraan

SUPER

Comment

• BMW gebruikt bij nogal veel motoren zo'n inlegfilter, bij jou blok dus blijkbaar ook. De afbeeldingen zullen je al wat verder helpen.

Hier zie je je volledige blok...daar rechts onderaan is het te doen

Dekseltje eraf schroeven, oude filter eruit, nieuwe erin, dekseltje terug vast schroeven

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Gio, you are the MAN !!

Merci hé, morgen weet ik terug wat gedaan nu

Comment

• www.realoem.com is your BMWfriend

Comment

• super handige site, heb er mijne weg ook al in gevonden zie

Comment

• En op http://bmwfans.info staan er nog prijzen bij ook, want de stukken normaal bij de stealer zouden moeden kosten...
                            1991 BMW E30 318is

Comment

• Ja, maar de klµterij is om aan een douille maat 36 te geraken om het deksel van het filterhuis los te vijzen. (Heb ook zo'n systeem en heb al wat rondgezocht om dat te vinden, zonder een ganse meccanodoos te moeten kopen, en nog niks op de kop kunnen tikken).

Comment

• Die 36's heeft de autospeciaalzaak toch ook gewoon liggen. Maar het is inderdaad wel een dikke merde. Ze hadden evengoed een 34 kunnen gebruiken he, dat heeft iedereen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                  Die 36's heeft de autospeciaalzaak toch ook gewoon liggen. Maar het is inderdaad wel een dikke merde. Ze hadden evengoed een 34 kunnen gebruiken he, dat heeft iedereen...
                                  Ik ben gaan kijken in gereedschap speciaalzaken. Daar moet ge zo'n ganse doos kopen want individuele schijnen ze niet te hebben. Zal ook eens gaan zien in een echte autospeciaalzaak of anders naar de stock americain. Daar heb ik vroeger nog een serie sleutels (engelse maten) kunnen kopen die ik ook nergens anders vond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Ik ben gaan kijken in gereedschap speciaalzaken. Daar moet ge zo'n ganse doos kopen want individuele schijnen ze niet te hebben. Zal ook eens gaan zien in een echte autospeciaalzaak of anders naar de stock americain. Daar heb ik vroeger nog een serie sleutels (engelse maten) kunnen kopen die ik ook nergens anders vond.
                                    autovak in kontich

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                      autovak in kontich
                                      Hi Fritzerer,

Bedankt voor de hint maar ik zie me voor zo'n luizige 36 niet naar Kontich rijden hoor. Als het moet span ik er de oliefilterspanner rond en probeer hem zo los te krijgen.

Comment

• true

of bestel hem in amerika

dan ben je altijd goedkoper af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                          true

of bestel hem in amerika

dan ben je altijd goedkoper af
                                          Ja, maar bolt daarvoor ne keer naar ginder jong..... (bestellen is nogal riskant want hebben ze ginder al metric gerief ??)

Comment

Working...
                                          X