Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doe het zelf : olie verversen en oliefilter monteren.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kan iemand es een voorbeeld geven van zo'n zuiger?

Dus olie er warm aflaten is beter dan koud? Maar dan zit de olie toch over heel de motor verspreid? Tegen dat die dan allemaal beneden en uitgelekt is...
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
      zou graag mijn klein onderhoud zelf doen...maar de olie moet eruit gezogen worden ..

TDI motor 160 ps

zonde...
      geloof ik niks van....wie zegt dat?

Comment

• Ze zeggen dat vooral omdat ze lui zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Ze zeggen dat vooral omdat ze lui zijn.
          Tijd voor een foto van z'n carter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joël Bekijk Berichten
            Hm brandstofsysteem met de hand ontluchten gaat toch nietmeer (Seat Toledo)? Alé ik heb toch nergens een handpompje gevonden...
            Ik heb gewoon een andere filter erin gestoken en dan even gestart en dat bolt perfect
            ik heb dan ook niet over voertuigen met 4 wielen, en manueel moet je met een korrel zout nemen (er is een speciale nippel voorzien waar je een leiding met elektrisch pompje kan op aansluiten)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
              kan iemand es een voorbeeld geven van zo'n zuiger?

Dus olie er warm aflaten is beter dan koud? Maar dan zit de olie toch over heel de motor verspreid? Tegen dat die dan allemaal beneden en uitgelekt is...
              Een paar minuutjes laten druppen hé. Ondertussen je bandenspanning controleren ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                kan iemand es een voorbeeld geven van zo'n zuiger?

het olieafzuigapparatendraadje op het 4x4 forum

Comment

• bagger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    geloof ik niks van....wie zegt dat?

Wie zegt dat ????

Ik ben er gewoon steeds bij ...tijdens de onderhoudsbeurten...bij mijne vorige Golf V TDI was het onderaan de wagen tien minuten panelen losvijzen om daarna de oliefilter te vervangen en de motorolie af te laten ...
                    Nu bij mijn (simpel) Seat'tje wordt er aan de bovenkant motor de olie uitgezogen en schroeft men het deksek van de oliefilter eraf ,nemen ze er een papieren filter uit en klaar is kees...op een 20 minuutjes rij jer al buiten...knap niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                      Wie zegt dat ????

Ik ben er gewoon steeds bij ...tijdens de onderhoudsbeurten...bij mijne vorige Golf V TDI was het onderaan de wagen tien minuten panelen losvijzen om daarna de oliefilter te vervangen en de motorolie af te laten ...
                      Nu bij mijn (simpel) Seat'tje wordt er aan de bovenkant motor de olie uitgezogen en schroeft men het deksek van de oliefilter eraf ,nemen ze er een papieren filter uit en klaar is kees...op een 20 minuutjes rij jer al buiten...knap niet
                      tis niet omdat de garage er de olie uitzuigt dat er geen aftap bout meer in het carter zit hé

Comment

• k'zal eens moeten kijken....

Comment

• Er zit ZEKER een bout in het carter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            Een paar minuutjes laten druppen hé. Ondertussen je bandenspanning controleren ofzo.
                            Bandenspanning?

Een pintje zeker!
                            1991 BMW E30 318is

Comment

• Leuk topic! Ik wil dit in de toekomst zeker zelf leren allemaal, jammer dat ik geen put heb thuis voor dat allemaal langs onder te bekijken. Moet zeker te doen zijn.

Bedankt!

Wel lees ik iets van een papieren filter?? Wat is dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door goozzez Bekijk Berichten
                                Leuk topic! Ik wil dit in de toekomst zeker zelf leren allemaal, jammer dat ik geen put heb thuis voor dat allemaal langs onder te bekijken. Moet zeker te doen zijn.

Bedankt!

Wel lees ik iets van een papieren filter?? Wat is dat?
                                zonder put gaat het ook , kheb et nog gedaan zonder de auto op te krikken zelf. wa wringen en ge zit er onder

papierfilter is toch de oliefilter met papier in ?

Comment

• Ah zit daar papier in? Nu ik weet daar totaal niets van, ik ben maar een Noob die totaal niets van automechanica kent, maar die het wel wil leren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door goozzez Bekijk Berichten
                                    Ah zit daar papier in? Nu ik weet daar totaal niets van, ik ben maar een Noob die totaal niets van automechanica kent, maar die het wel wil leren!
                                    Inderdaad, dat is een filter met papierelement.

Comment

• Waar kan je dit nu eigenlijk kopen? Ik kan moeilijk naar mijn dealer gaan en zeggen hey geef me eens een oliefilter

Olie kan je overal vinden, maar dit heb ik nog nooit gezien.

Comment

• zelf in suprabazars , stock americaantje enz. overal eindelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

het olieafzuigapparatendraadje op het 4x4 forum

http://forum.belgium4x4.be/showthread.php?t=17449

Heb zelf ook zo'n ding en moet zeggen dat het goed werkt, maar zoals al eerder is aangehaald is het beter om via het carter te wisselen op zijn minst bij de grote smeringen.
                                          Stationair warm laten draaien voor 10 minuten voor te beginnen neemt wel een deel van het vuil van de bodem af zodat je die er nog bij uit zuigt maar 100% is het zeker niet.

Ik doe mijn kleine smeringen zelf maar sta binnenkort weer voor een grote.... Die oliefilter is niet zo'n probleem maar de mazoutfilter (auto's: Seat ibiza 6L, Golf IV, opel astra F) daar ben ik toch onzeker over. Alles loskrijgen en eruit hengsten kan iedereen, maar het tegoei terug ineen steken en zonder lucht....

Is er daar geen handleiding zoals in deze thread voor te vinden? Ik heb al gezocht maar niets gevonden.

Comment

Working...
                                          X