Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
knappe foto's, thx!
Helaas heb je vaak de neiging te gaan overdrijven met opscherpen...
Terechte opmerking!
Het scherpte probleem is eigenlijk bewust en vooral het gevolg van het tooltje dat ik gebruik om te resizen. Standaard applied deze ook nog eens een extra unsharp mask met de nodige gevolgen vandien.
De originelen hebben hiervan geen last. En dat is het belangrijkste.
Ter vervollediging: ik gebruik soms voor nabewerking de unsharp mask in PS om wagens met complexe livery iets of wat te bewerken. Ook hier geen overdrijvingen, maar als daarna het tooltje ook nog eens verscherpt is 't resultaat natuurlijk volledig om zeep.
Als het thema Maserati is, zou toch kunnen proberen er een op je evenement te krijgen
niet bepaald makkelijk vast te krijgen... 't is veel makkelijker een paar exclusieve oldies vast te krijgen er zijn niet bepaald veel MC12's in Europa, grootste deel zit in de US of Azië helaas... (kben er nochtans zot van maja nog maar eentje gezien en dat was op een veiling)
Het scherpte probleem is eigenlijk bewust en vooral het gevolg van het tooltje dat ik gebruik om te resizen. Standaard applied deze ook nog eens een extra unsharp mask met de nodige gevolgen vandien.
De originelen hebben hiervan geen last. En dat is het belangrijkste.
Ter vervollediging: ik gebruik soms voor nabewerking de unsharp mask in PS om wagens met complexe livery iets of wat te bewerken. Ook hier geen overdrijvingen, maar als daarna het tooltje ook nog eens verscherpt is 't resultaat natuurlijk volledig om zeep.
tip: verklein gewoon je foto's in photoshop via een action das even snel als nog een aparte tool en beter... een kleine standaard unsharp mask in je action steken and that should do the job, zo doe ik 't toch als ik veel foto's moet verwerken
Comment