Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Timmie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
    De meeste producten hebben TUV keuringen en als ze professioneel geplaatst zijn zijn ze even veilig als OEM onderdelen.

    Bijv KW vering geeft een goedkeuring tot -5cm maar de schroefdraad laat tot -12cm toe

    dus zijn er pippo's die die vering tot tegen de grond draaien,met als gevolg dat wagen als een vod rijdt.Dit is niet goedgekeurd door kw omdat zij de toleranties van de wagen kennen etc.

    Ook moet jeje bewust zijn van de nadelen

    (brede banden,harde vering) zijn gevaarlijker in de regen.

    (spreek uit ervaring)

    zeker kleine lichte korte wagens

    Ook op slechte banen ben je in het nadeel...

    slijtage van de andere onderdelen van de ophanging en het extra verbruik.

    zelf spoilers hebben een invloed(een vriend van me had een bodykit op zijn crx en vond deze meer windgevoelig etc)

    merken spenderen miljoenen aan testwerk dat je in een oopgopslag naar de kloten kan helpen...

    daar vind ik wel een verantwoordelijkheid van de tuning firma in kwestie om hun clienteel daarop te wijzen...

    na 10jaar met tuning bezig geweest te zijn heb ik daar weinig van gemerkt van zowel particulieren als cowboy tuning firma's.

    ...ze zouden nog eerder een extra ring van hun veer slijpen om maar op de grond te kunnen zakken...




    IK heb ook vragen bij mensen die zelf hun remmen etc vervangen zonder een opleiding(ok het is niet moeilijk)...je zou maar eens een ongeluk veroorzaken door een slechte montage met slachtoffers...

    (ik vind dat de profs hier opt forum daar ook iets mogen over zeggen...)

    dan geef ik liever wat meer aan werkuren maar met factuur op zak...


    my 2cents
    meeste amerikaanse onderdelen hebben geen TUV keuring, meestal maar een CAR keuring. toch zijn deze onderdelen veilig. maar mensen met een amerikaanse auto zijn wel gescheten dankzij de keuring.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    De meeste producten hebben TUV keuringen en als ze professioneel geplaatst zijn zijn ze even veilig als OEM onderdelen.

    Bijv KW vering geeft een goedkeuring tot -5cm maar de schroefdraad laat tot -12cm toe

    dus zijn er pippo's die die vering tot tegen de grond draaien,met als gevolg dat wagen als een vod rijdt.Dit is niet goedgekeurd door kw omdat zij de toleranties van de wagen kennen etc.

    Ook moet jeje bewust zijn van de nadelen

    (brede banden,harde vering) zijn gevaarlijker in de regen.

    (spreek uit ervaring)

    zeker kleine lichte korte wagens

    Ook op slechte banen ben je in het nadeel...

    slijtage van de andere onderdelen van de ophanging en het extra verbruik.

    zelf spoilers hebben een invloed(een vriend van me had een bodykit op zijn crx en vond deze meer windgevoelig etc)

    merken spenderen miljoenen aan testwerk dat je in een oopgopslag naar de kloten kan helpen...

    daar vind ik wel een verantwoordelijkheid van de tuning firma in kwestie om hun clienteel daarop te wijzen...

    na 10jaar met tuning bezig geweest te zijn heb ik daar weinig van gemerkt van zowel particulieren als cowboy tuning firma's.

    ...ze zouden nog eerder een extra ring van hun veer slijpen om maar op de grond te kunnen zakken...




    IK heb ook vragen bij mensen die zelf hun remmen etc vervangen zonder een opleiding(ok het is niet moeilijk)...je zou maar eens een ongeluk veroorzaken door een slechte montage met slachtoffers...

    (ik vind dat de profs hier opt forum daar ook iets mogen over zeggen...)

    dan geef ik liever wat meer aan werkuren maar met factuur op zak...


    my 2cents

    Leave a comment:


  • dragonfly
    replied
    Wel alle respect voor de TS maar in de garages werken er ook pipo's hoor.
    Ik moest m'n stuurarmen ofzo iets vooraan laten vervangen (ben de juiste naam vergeten) en na een paar dagen had ik zo al een paar keer iets raars gemerkt toen ik aan het parkeren was. Moest in de bandencentrale zijn en daar hebben we dan gemerkt dat mijn rechterwiel los stond, ze hadden een stang vergeten vast te zetten. Voor hetzelfde geld was ik ook ergens tegen een boom verongelukt!

    Laat U bijstaan door de juiste mensen en dan zijn upgrades geen probleem

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door silverlion306 Bekijk Berichten
    Toch even reageren op de oorspronkelijke post van dit topic. Inderdaad, als je aan de wagen werkt of aanpast moet je op de veiligheid letten. Volledig mee eens. Eveneens bij tunen ed. MAAR... tegewoordig is het zo dat alle merken hun wagens zo bouwen om te kunnen besparen. Dan denk ik bv in eerste plaats aan de luchtfilters welke bij ieder merk van minimum kwaliteit is zodat men toch (de meeste mensen toch) voor de simpele wissel van een luchtfilter al naar een garage gaat! Gevolg, eigenaar betaalt nieuwe filter plus overdreven werkuren, terwijl dit pakweg 5min inneemt. En dit terwijl er veel betere filters op de markt zijn (en dan heb ik het nog steeds over inlegfilters). Ook zijn de kosten in de garage altijd relatief hoog voor het geleverde werk. Bij ieder merk, elke garage. Welke veel mensen aanzet toch zelf onderhoud uitvoeren aan de wagen. Het voorbeeld van de uitgebrande wagen en de verongelukte wagen hebben toch wel wat twijfels. Als men naar een bandencentrale gaat om velgen te plaatsen, dan zijn deze mensen toch bekwaam??? Wie mogen we anders nog vertrouwen??? En het verhaal van de versterker; Als dit echt zo een gevaar is, wie mag er dan nog stomweg een autoradio wisselen of speakers vervangen? Begijp me niet verkeerd, ik snap je standpunt, maar ik denk dat er veel minder problemen zouden zijn als de merken ook meer besteden aan de aftermarket EN hun prijzen

    En toch wel kleine opmerking naar mensen die tuners bekritiseren:
    ik zie nauwelijks getunede wagens rondrijden met slechtwerkende en kapote lichten, wat toch wel wijst dat zij aandacht besteden aan de werking van hun wagen. En meestal zijn het niet tuners maar chaufeurs in dure standaardwagens die zich als een idioot gedragen op de weg. Tuners geven misshien een slecht indruk, maar 90% van de tuners gedraagt zich correct op de weg. Simpelweg omdat hun wagen hen te dierbaar is en zij deze niet willen kapotrijden. Het is gewoon een kleine minderheid die hen in het slechte daglicht brengt. En geloof me, tuners hebben vaak jaren avondschool achter de rug of opleiding automechanica op zak. Dit toch even meedelen.

    Voor alle duidelijkheid, ik ben GEEN tuner en rij met een 99% originele wagen
    VOLLEDIG MEE EENS!!!

    perfect voorbeeld is mijn wagen

    mercedes sportcoupe op zich is de wagen reeds al laag bij grond langs de voorkant door mercedes zelf de wagen is zo gemaakt, maar de carter zelf heeft geen stalen bodemplaat, wat zie je nu wel de nieuwe mercedessen sportcoupe's pakt vanaf 2005-2006 hebben allemaal wel een stalen bodemplaat....

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Toch even reageren op de oorspronkelijke post van dit topic. Inderdaad, als je aan de wagen werkt of aanpast moet je op de veiligheid letten. Volledig mee eens. Eveneens bij tunen ed. MAAR... tegewoordig is het zo dat alle merken hun wagens zo bouwen om te kunnen besparen. Dan denk ik bv in eerste plaats aan de luchtfilters welke bij ieder merk van minimum kwaliteit is zodat men toch (de meeste mensen toch) voor de simpele wissel van een luchtfilter al naar een garage gaat! Gevolg, eigenaar betaalt nieuwe filter plus overdreven werkuren, terwijl dit pakweg 5min inneemt. En dit terwijl er veel betere filters op de markt zijn (en dan heb ik het nog steeds over inlegfilters). Ook zijn de kosten in de garage altijd relatief hoog voor het geleverde werk. Bij ieder merk, elke garage. Welke veel mensen aanzet toch zelf onderhoud uitvoeren aan de wagen. Het voorbeeld van de uitgebrande wagen en de verongelukte wagen hebben toch wel wat twijfels. Als men naar een bandencentrale gaat om velgen te plaatsen, dan zijn deze mensen toch bekwaam??? Wie mogen we anders nog vertrouwen??? En het verhaal van de versterker; Als dit echt zo een gevaar is, wie mag er dan nog stomweg een autoradio wisselen of speakers vervangen? Begijp me niet verkeerd, ik snap je standpunt, maar ik denk dat er veel minder problemen zouden zijn als de merken ook meer besteden aan de aftermarket EN hun prijzen

    En toch wel kleine opmerking naar mensen die tuners bekritiseren:
    ik zie nauwelijks getunede wagens rondrijden met slechtwerkende en kapote lichten, wat toch wel wijst dat zij aandacht besteden aan de werking van hun wagen. En meestal zijn het niet tuners maar chaufeurs in dure standaardwagens die zich als een idioot gedragen op de weg. Tuners geven misshien een slecht indruk, maar 90% van de tuners gedraagt zich correct op de weg. Simpelweg omdat hun wagen hen te dierbaar is en zij deze niet willen kapotrijden. Het is gewoon een kleine minderheid die hen in het slechte daglicht brengt. En geloof me, tuners hebben vaak jaren avondschool achter de rug of opleiding automechanica op zak. Dit toch even meedelen.

    Voor alle duidelijkheid, ik ben GEEN tuner en rij met een 99% originele wagen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Aangezien ik momenteel toch Voertuigtechnieken aan het studeren ben, een stukje recht uit de cursus:

    Het gaat over de invloed van het in- en uitveren op de wielgeometrie van een wagen.
    Meer specifiek in dit geval het fenomeen "Bodyroll understeering" 'dus het door de constructeur ingeplande ondersturen van een wagen tijdens het rollen (inveren buitenste wiel en uitveren binnenste wiel) in een bocht.



    Dus met andere woorden: Als je een Golf GTI hebt, verlaag hem niet, anders schuif je elke bocht rechtdoor
    Eens even terugkomen op de bovenstaande post van Carlito van een hele tijd geleden. Ik heb mijn Golf V GTI dus laten verlagen (sinds augustus 2007 ongeveer) dmv een set H&R veren (30mm). Ik had de post van Carlito mbt het verlagen van een GTI reeds gezien maar heb hem toch verlaagd. Optisch gezien is het een hele grote verbetering, MAAR... Carlito had mijns inziens gelijk betreffende de rijeigenschappen. Qua comfort is het allemaal geen probleem, maar ik vind dat de wagen dus effectief niet meer zo "goed" rijdt als ervoor. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen met de juiste termen (technisch ken ik er niks van). De verlaging is toen gekeurd zonder problemen en de wagen is opnieuw uitgelijnd maar het is dus geen aanrader gebleken.

    Het rare vind ik dan wel dat bv. in Duitsland heel wat Golf V GTI's verlaagd zijn met veren... Hebben die dat probleem dan niet?

    Nu ben ik dus serieus aan het overwegen om de verlagingsveren terug te laten vervangen door de originele veren. Of is er mss nog een andere oplossing mogelijk? En zou je dit probleem ook hebben als je een schroefset hebt? Het zal zeer spijtig zijn wat de looks van de wagen betreft, maar zoals het er nu voorstaat ga ik de veren terug laten vervangen door de originele.

    Hopelijk kunnen jullie mij hier wat raad in geven (Carlito?).

    Alvast bedankt
    Last edited by ; 14/11/2008, 10:01.

    Leave a comment:


  • EricV
    Guest replied
    Iedereen moet zich maar aan de regels houden, die zijn er voor iedereen. Dus als een auto niet hoort op de straat, dan hoort die daar ook niet!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    En nou mag je lang op de power-knop van je computer duwen. Groetjes.
    Alles beter dan op de trappers van een solex moeten duwen, Halex.

    Leave a comment:


  • Alexanderr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
    Dus, wepmaster, u maakt zich schuldig tot aansporing van overtreding van de wetten van dit land.
    Iets goedkeuren betekent nog niet dat je het aanspoort.

    En nou mag je lang op de power-knop van je computer duwen. Groetjes.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door webmaster
    Gelieve dan ook daar te discussiëren waarom dit voertuig niet op de openbare weg kan.
    Graag.

    Het heeft niets met kunnen te maken, maar het verkeersreglement zegt dat dit voertuig niet op de openbare weg mag.
    Dus, wepmaster, u maakt zich schuldig tot aansporing van overtreding van de wetten van dit land.

    Daar hoeft niet over "gediscussieerd" te worden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
    huh, nu werkt het bij mij ook

    thx!

    edit: tis de omzendbrief, die had ik al

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
    uwe link werkt niet

    kan je die eens controleren??

    thx!
    Schijnt hier toch te werken.







    Greetzzzzz

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    uwe link werkt niet

    kan je die eens controleren??

    thx!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    @NAS
    Citaat "Dat verhaaltje over die bredere velgen en een veroordeling + gevangenisstraf .. is een regelrecht Cowboy verhaal;
    De des betreffende bandencentrale is bij ons gekend. De feiten hieromtrent dateren van meer dan 5 jaar geleden; En wat je ook tracht te suggereren dat de oorzaak bij de bredere velgen ligt is onjuist en schadelijk.
    Als dit uit onwetendheid gezegd wordt dan kan ik dit nog aanvaarden, maar U zegt zelf een ervaren rot in het vak te zijn van meer dan 30j;
    Daarom zou ik seffes durven spreken van Laster.
    Als U het verhaal echt kent dan zou u de ware toedracht ook meegedeeld hebben:
    Nl; bij het installeren is er inderdaad een fout gebeurd door het overnemen van de originele bouten op andere velgen (niet origineel) hadden deze bouten te weinig schroefdraad / omwentelingen op of in de flens van de wagen;"

    Je kent zelfs de oorzaak van het ongeval niet, laat staan de centrale die sindsdien niet meer bestaat.


    Greetzzzzz

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
    ZUCHT


    we zijn weer eens vertrokken voor een zoveelste verhaal;

    Op zich heeft meneer Jefke gelijk, in die zin dat er doordacht moet omgesprongen worden met aanpassingen (WELKE DAN OOK) aan uw wagen;

    Maar mister Jefke pefke met 30j ervaring , terwijl iedereen u hier bejubbeld om uw post stel ik me nu eens even kritisch naar U op als dat ge zelf zo makkelijk kritische uitlatingen uit.

    Het feit date er a postiori op gewezen wordt dat alle aanpassingen leiden tot problemen is typisch voor behoudsgezinde en negatief ingestelde mensen.

    Ik moet helaas vaststellen dat onze samenleving gedomineerd wordt door destructieve en negatieve mensen. Er is NIKS maar dan ook NIKS zo simpel om iets de grond in te boren!

    Ik ben dat gezaag en gejammer (plat gesproken geblèèèèt ) beu; Net zoals ik nu 3 jaar lang (zo lang ik dus actief ben op professioneel vlak ben wat autosector betreft) al geconfronteerd wordt met cowboy toestanden.

    Cowboy toestanden die misschien 5% vertegenwoordigen maar schade toebrengt aan 100% van de sector!

    Hier werd meermaals gerefereerd naar KW ophanging;
    Lachwekkend gewoon, ik ben geen verdeler van of heb geen belang in deze firma, maar heb zo een variant 3 kit onder mijn S4 steken;

    Logischer wijze moet ik dus met de nodige GOEDKEURINGS ATTESTEN naar de keuring voor een tuning rapport; Wat blijkt dat deze kit de baanvastheid met meer dan 15% verbeterd (een uitgeprint rapport van de keuring heb ik hier voor de betweters onder ons).

    Dat verhaaltje over die bredere velgen en een veroordeling + gevangenisstraf .. is een regelrecht Cowboy verhaal;
    De des betreffende bandencentrale is bij ons gekend. De feiten hieromtrent dateren van meer dan 5 jaar geleden; En wat je ook tracht te suggereren dat de oorzaak bij de bredere velgen ligt is onjuist en schadelijk.

    Als dit uit onwetendheid gezegd wordt dan kan ik dit nog aanvaarden, maar U zegt zelf een ervaren rot in het vak te zijn van meer dan 30j;
    Daarom zou ik seffes durven spreken van Laster.

    Als U het verhaal echt kent dan zou u de ware toedracht ook meegedeeld hebben:

    Nl; bij het installeren is er inderdaad een fout gebeurd door het overnemen van de originele bouten op andere velgen (niet origineel) hadden deze bouten te weinig schroefdraad / omwentelingen op of in de flens van de wagen;

    Wie daar voor verantwoordelijk is.. de specialist zou dit moeten weten;
    Maar het is ook daarom dat wij -als velgen specialist- onze accesoires voor montage zelf meeleveren. Maar zelfs dan kan er een menselijke fout (te snel werk door werkdruk of eender wat) gebeuren;

    Hoe dikwijls wij niet geconfronteerd worden van mensen die via het internet wel weten welke steek ze moeten monteren maar alles er rond niet weten en daardoor later in de problemen komen.

    Das een trend die je op vele vlakken ziet en te betreuren valt. Maar goed de wereld verbeteren is een droom hé ..

    Als "professionele" verdeler / distributeur met oa een tak in de aftermarket of tuning zijn we al jaar en dag vragende partij voor een juiste regelgeving en niet voor een hoax of een draak van een regeling zoals ze nu bestaat. Daarbij is de interne of politieke machtstrijd tussen zij die de wet opstellen en zij die het uitvoeren (keuringscentra / GOCA) vaak oorzaak van geen eenduidigheid.

    Tot op vandaag kan niemand exact zeggen wat mag en niet mag; EN als het dan mag moet je er zwaar voor dokken.

    Maw iedereen moet maar een grijs mus worden en doen zoals de rest; Creativeit? Forget it niet nodig we volgen gewoon lijk schapen wat er gebeurd.

    Ik geef Jefke wel gelijk dat geldbejaag vaak een boosdoener is; Er zijn vele cowboys op de markt die replica's verkopen om op een simpele manier geld te verdienen; Lange termijn investeringen / denken doen ze niet; En believe me ze brengen de markt schade toe en zij die serieus willen werken worden over eenzelfde kam geschoren .. triestig gewoon.

    De meeste op dit forum zijn trouwe OEM aanhangers, wat niet verkeerd is. En eerlijk is eerlijk vaak is een OEM product het best in lijn met de totaliteit van de wagen.

    En dan heb je dus die goedkope replica's .. vaak zijn mensen niet eens bewust dat het brol is;

    Ik kan enkel over velgen spreken uiteraard;
    Maar een doordacht design, een technische juist berekend model tot een gekeurd productie model .. duurt meer dan 9 maanden eer je die velg op de markt kunt brengen. Hoe verklaart men dan dat bijv. de S5 replica of Copy velg nog voor de officiële lancering van de wagen beschikbaar was?

    Weet een dealer dit .. OF COURSE .. maar de vraag is zo groot dat men haast niet anders kan;
    Ik kan mensen enkel aan te raden te vragen naar een officiëel KBA nummer (is een technische keuring) of TÜV keuring.

    En neen we zijn niet heiliger dan de paus, we hebben eveneens velgen die dit niet hebben, maar we zijn wel zover dat we onze leveranciers vragen om erkende 'strength reports' van de productie van de velg. (=klaar voor keuring maar door financiële redenen lees dure keuring niet uigevoerd)

    Terug naar deze topic:


    Wanneer heeft deze topic nut; Simpel als je experts echt een opsomming laat maken zoals de titel luid: De gevaren van aftermarket aanpassingen: Waar op te letten


    Potverkoffie dat heb ik tot nu toe niet gezien zo een structureel overzichtje .. en dan krijgt deze post een sticky ..

    Komaan mods wtf zijn we hier ff kort door de bocht aan het gaan ofzo.
    Er hangen hier genoeg echte professionele rond, die jullie zeker kennen, vraag hen via PM voor medewerking?

    Ik wil wel eens weten bijvoorbeeld wat Jefke zijn specialisatie is, want hoe goed en hoe ervaren je als alrounder ook kunt zijn na 30 j .. de huidige mechaniek vraagt om specialisatie. Ik kom genoeg bij techniekers en garagisten in aanraking die zelfs toegeven dat ze niet alles kunnen volgen.
    Grotere garages zullen daarom ook bepaalde mensen hun interesse gebied (vb elektronica ) laten uitdiepen / bijscholen;
    Als deze specialisten dan op een professionele manier met argumenten afkomen , zal ik de eerste zijn om leergierig naar hen te luisteren!!!


    Bon I rest my case, maar uiteindelijk komt het erop neer dat IEDEREEN zijn verantwoordelijkheid moet nemen, anders blijven we afsteven op een maatschappij waar de politiekers enkel nog kunnen betuttelen alsof een gewone burger een kleuter is.


    1. Als professionele verdeler laat u uitschijnen dat er geen juiste eensluitende regelementering zou bestaan,
    Mijnheer U zou beter moeten weten, er bestaat wel degelijk zoiets en word regelmatig aangepast, het kost alleen wat tijd en moeite om het op te zoeken.
    http://www.mobilit.fgov.be/data/rout.../ci060512a.pdf 1 van de vele aanpassingen in de wetgeving.
    2. Mijn status vereist niet alleen de gespecialiseerde technische kennis van wat er tussen voor en achterbumper allemaal zit, maar ook de huidige wetgeving inzake voertuigen, veiligheid en milieu, en volg dan ook met de regelmaat scholing.
    3. K' ga verder geen commentaar geven, ik trek mijn conclusie uit uw reactie.


    Na juridisch advies ga ik er toch nog een opmerking op aanbrengen.

    @ NAS het is niet persoonlijk aan U gericht, maar naar de algemene beroepssector.

    De technische controle is er voor de keuring van voertuigen, deze kunnen niet alle onderdelen controleren, dit is ook niet de bedoeling van deze instelling.
    Zij keuren voertuigen voornamelijk op veiligheid en bijkomend milieu.

    Over de cowboytoestanden, is het niet de schuld van de partikulier maar de beroepssector, zij zijn het die moeten weten wat er mag en niet mag.
    Er bestaan wetten die normaal gezien moeten gekend en gerespecteerd worden, en wanneer ieder er zich aan houd, bestaan er gewoonweg zo'n geen toestanden.
    Roepen dat er onduidelijkheden, hoaxen bestaan is larrie, Mijne heren, de wetteksten zijn er duidelijk om.

    http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_N.pl?cn=1991071430

    http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_a....ech=1&numero=1







    Greetzzzzz
    Last edited by ; 17/04/2008, 21:35.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    was dadde?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    PS: Jefke zijn post is verstandig en doordacht

    Over hoe breed mag een band op een velg.
    Dit is afhankelijk van type band, sommige banden mogen op bredere velgen.
    Een fatsoenlijke bandenfabrikant zal een lijstje hebben met daarop de min en max breedte van de velg tegenover het gekozen bandentype en breedte.
    bv: http://www.dunloptires.com/dunlop/di...ea=Performance

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Desmet zijn verwoordingen, daar ben ik het mee eens.

    Gebruiker kan echter slaan zowel op 1 persoon dan op een groep.

    In het oud woorden boek dat ik ter beschikking heb staat bij tuner: radio-ontvanger zonder versterker en luidsprekers= afstemeenheid.
    Tijd voor een nieuwe uitgave dus.

    Verschillende van de afthermarket tuningbedrijven zijn later zelfs overgegaan naar statuut constructeur of overgenomen.

    Anyway, die poly toestanden met soms verschrikkelijk lelijke vormen gaan volgens mij niet veel gevaar met zich mee brengen.
    Het grootste gevaar komt nog altijd uit handelingen van de al dan niet ervaren bestuurder.

    Leave a comment:


  • Tomski
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
    vandaag reed ik naar een makker in Olen,ik ga in Geel de autostrade op,
    ik schakel voor de bocht(oprit autostrade)(regen) naar de 2de versnelling,ik ga dwars om met de kont van men wagen de bocht van de oprit in,ik ga zo door tot dat de baan terug loodrecht loopt,niemand heeft last gehad van mijn (actie) is dit gevaarlijk?

    mvg jef75
    dus jij hebt vandaag "per ongeluk" een driftje geplaceerd en je vraagt je af wat er nu gebeurd is of wa?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    excuse me, dubbel post.
    Last edited by ; 30/03/2008, 01:03.

    Leave a comment:

Working...
X