Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenHet is niet omdat zij dit doen dat een ander dit doet. Bij ons ben je niet op een half uur buiten. En als je goed oplet zie je dat wij enorm veel custom stages doen. Niet alleen de stages die we aanbieden. De ene wil dan stage 3 zonder intercooler, de andere wil iets extra. Dat doen we allemaal. Te zwijgen over de extrema zoals de golf 6 gti met aangepaste tte420, 1.8t met +500 pk. Of deze week bmw n54 met hybrids. Of op de bestlijst een n54 met tte550 turbos.
Wat wel is, is dat bevoorbeeld een stage 1 voor, ik zeg maar, een 1.6 tdi sneller gaat omdat je die al zoveel gedaan hebt. Maar stock files gebruiken doen we niet. Tenzij (mocht) iemand een generic file wil zonder testbank aan verminderde prijs. Maar dan zal het bij ons in samenspraak zijn en uitzonderkijk. De laatste tijd heb ik veel goesting om dit te beginnen aan te bieden gezien ze overal met kortingen zwaaien. Hoeveel krijg ik niet te horen dat het bij een andere gekende tuner voor de helft van de prijs is.
Onderschat echt niet hoeveel studiewerk davy niet heeft. De reden dat wij nu verdeler binnen krijgen van rusland, oekraine en zelfs malaisie is omdat ze beginnen door te hebben dat davy zaken kan omdat hij er echt wel elke dag mee bezig is.
Moesten we met generic files werken doen we net zoals velen meer dan 10 wagens per dag. Wij beperken ons tot 5-6. Met het gevolg dat mensen in aug 1,5 maand moesten wachten. Wij hebben zelfs in juni al onze marketing gestopt om het beperkt te houden. Anders kan je idd niet meer alles op maat maken.
Dat je die 'speciallekes' op maat moet maken, geloof ik.
Ik ga niet zeggen dat je liegt ivm dat jij het anders aanpakt, maar als je u even in mijn schoenen zet, en je hoort dat PPE en toestanden (welke toch ook geen kleine namen zijn) dat doen, terwijl op hun site 'op maat gemaakt' staat, dan sta je toch sceptisch tov dat 'op maat maken'.
Ik laat dus in het midden of jij op maat werkt of niet, aangezien ik het van jou niet kan 'bewijzen'. Voordeel van de twijfel misschien.
Nu goed, het is uw business, en ik ga die niet afbreken.
Bovenstaande is mijn mening, en we zitten op een forum.
Leven en laten leven
Trouwens, als je tijd hebt, ik heb iets curieus aan m'n V70 D5 (205 pk).
Ale curieus is een verkeerd woord, maar soit. Naar wat ik al van info gekregen heb (kan dus mis zijn), zou mijn turbo zich in 2 fases 'laden'. Zowat die 'twin' toestanden waar ze tegenwoordig mee smijten. Ik heb heel af en toe eens voor dat ik rond de 2800 RPM merk dat die plots een extra boost krijg. Vooral als ik plots planché geef rond dat toerental, bv 2500 RPM. Om wat te overdrijven, precies of je spuit voor ne seconden nitro in. Als ik dat echter opbouw (die gas planché) vanaf 2000 RPM, merk ik er zo goed als niets van.
Volgens Volvo fora is dat te wijten dus aan dat 'laden', al vind ik raar dat Volvo zoiets zou afleveren, terwijl dat blok voor de rest zeer lineair en smooth is.
Een idee, of komt dit je bekend voor?
Comment
-
Als ze stage 1 aanbieden van 110 naar 160 pk en de klant wilt maar 140pk blijkt dat toch niet zo simpel te zijn hebben we hier al een paar keer gelezen terwijl dat toch ook maatwerk is?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMss, mss ook niet.
Punt is wel dat als je een wagen koopt met 105pk op papier hij minstens de 105pk moet halen.
Wel meer NmThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenIk heb het vooral op die zoveel in een dozijn stage 1 / 2 tunes.
Dat je die 'speciallekes' op maat moet maken, geloof ik.
Ik ga niet zeggen dat je liegt ivm dat jij het anders aanpakt, maar als je u even in mijn schoenen zet, en je hoort dat PPE en toestanden (welke toch ook geen kleine namen zijn) dat doen, terwijl op hun site 'op maat gemaakt' staat, dan sta je toch sceptisch tov dat 'op maat maken'.
Ik laat dus in het midden of jij op maat werkt of niet, aangezien ik het van jou niet kan 'bewijzen'. Voordeel van de twijfel misschien.
Nu goed, het is uw business, en ik ga die niet afbreken.
Bovenstaande is mijn mening, en we zitten op een forum.
Leven en laten leven
Trouwens, als je tijd hebt, ik heb iets curieus aan m'n V70 D5 (205 pk).
Ale curieus is een verkeerd woord, maar soit. Naar wat ik al van info gekregen heb (kan dus mis zijn), zou mijn turbo zich in 2 fases 'laden'. Zowat die 'twin' toestanden waar ze tegenwoordig mee smijten. Ik heb heel af en toe eens voor dat ik rond de 2800 RPM merk dat die plots een extra boost krijg. Vooral als ik plots planché geef rond dat toerental, bv 2500 RPM. Om wat te overdrijven, precies of je spuit voor ne seconden nitro in. Als ik dat echter opbouw (die gas planché) vanaf 2000 RPM, merk ik er zo goed als niets van.
Volgens Volvo fora is dat te wijten dus aan dat 'laden', al vind ik raar dat Volvo zoiets zou afleveren, terwijl dat blok voor de rest zeer lineair en smooth is.
Een idee, of komt dit je bekend voor?
Volvo: Doet me denken aan een klant van ons met een saab. Dpf weg ( sorry jakkel ) en twas in orde. Als je wil dat we dit eens met davy en de mechanieker bespreken, kom is af. 2 vliegen in 1 klap ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenAls ze stage 1 aanbieden van 110 naar 160 pk en de klant wilt maar 140pk blijkt dat toch niet zo simpel te zijn hebben we hier al een paar keer gelezen terwijl dat toch ook maatwerk is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichtenkan ik u in volgen en neem u niets kwalijk. Ik verdedig enkel mijn standpunt.
Volvo: Doet me denken aan een klant van ons met een saab. Dpf weg ( sorry jakkel ) en twas in orde. Als je wil dat we dit eens met davy en de mechanieker bespreken, kom is af. 2 vliegen in 1 klap ;-)
Vanaf ik een gaatje vind zal ik inderdaad eens passeren. Hoewel ge gaat zien dat dan alles weeral perfect zal draaien en er zich niets zal tonen van fout, weet dat nu al
Aan Volvo Herentals heb ik dat al gemeld, hebben dan eens wat uitgelezen en testrit gedaan, en niets gevonden natuurlijk (zat erbij en was toen inderdaad niet).
Best een seintje op voorhand geven?
Ik ga ondertussen alles gedetailleerd bijhouden qua tijdstippen, exacte toerentallen, zelfs diesel enz dat ik getankt heb. Je weet maar nooit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten@Geert
een Active Hybrid 3?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenSnap de vraag niet. Als het product info is, kan je best even mailen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenDie hybride dat je in je argument tegen mij aanhaalde met N54, hij bedoelt of het een AH 3 was
Comment
-
Dat was iddaad mijn vraag.
Ik vraag me wel af hoe jullie aan die "richtwaardes" komen... 320d's zien jullie waarschijnlijk met de hopen, een ActiveHybrid3 hebben jullie waarschijnlijk nog nooit binnengehad (aangezien dat de meeste dealers er nog geen gezien hebben) en zal toch wel heel andere ecu hebben voor de sturing met de electromotor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenDat was iddaad mijn vraag.
Ik vraag me wel af hoe jullie aan die "richtwaardes" komen... 320d's zien jullie waarschijnlijk met de hopen, een ActiveHybrid3 hebben jullie waarschijnlijk nog nooit binnengehad (aangezien dat de meeste dealers er nog geen gezien hebben) en zal toch wel heel andere ecu hebben voor de sturing met de electromotor...
Comment
-
Daar ben ik zo benieuwd naar. Ik ben ondertussen bij 3 dealers geweest en bij 2 hadden ze nog nooit ne AH3 binnen gehad. De 3de was mijn eigen dealer en daar was mijne de eerste. Volgens sommige zijn er in België maar een stuk of 7-8 en Vlaaa***berg en ik zijn zeker niet geweest.
Comment
-
Ik weet dat het veel leeswerk is. Maar dit is al eens door mezelf uitgelegd. Wij hebben onze specialisatiemerken en interne contacten. Andere tuners hebben hun apecialisatie. Tuners die elkaar het dagligt gunnen gaan info uitwisselen. Marktonderzoek,prognoses,... Als wij dan een wagen doen gaan we na een paar keer de site aanpassen als het nodig is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenDaar ben ik zo benieuwd naar. Ik ben ondertussen bij 3 dealers geweest en bij 2 hadden ze nog nooit ne AH3 binnen gehad. De 3de was mijn eigen dealer en daar was mijne de eerste. Volgens sommige zijn er in België maar een stuk of 7-8 en Vlaaa***berg en ik zijn zeker niet geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenZet hieronder dan eens een volledige correcte uitleg, dan kan ik die quote opslaan en dan altijd aan Jakkel laten zien als hij het hem nog eens afvraagd.
Comment
-
'T is inderdaad spijtig. Ondanks ik bv toch serieus tegen Geert z'n winkel in praat, kan hij dan wel weer vrij constructief, beheerst en beleefd antwoorden.
Het feit dat Geert effectief op m'n posts antwoord, wil toch zeggen dat ik voor discussie vatbaar ben, wat volgens TooTall niet het geval is.
Ochja, binnenkort laat ik m'n DPF leeghalen, kunnen ik en gij weer discussieren en ben ik terug OK in TooTall z'n ogen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten'T is inderdaad spijtig. Ondanks ik bv toch serieus tegen Geert z'n winkel in praat, kan hij dan wel weer vrij constructief, beheerst en beleefd antwoorden.
Het feit dat Geert effectief op m'n posts antwoord, wil toch zeggen dat ik voor discussie vatbaar ben, wat volgens TooTall niet het geval is.
Ochja, binnenkort laat ik m'n DPF leeghalen, kunnen ik en gij weer discussieren en ben ik terug OK in TooTall z'n ogen
Comment
Comment