Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
    tuningkid wist wel waarover 'm sprak...
    kom zeg. Hij verkondigde hier niet-juridische nonsense met een sausje van jaloezie. Fleurde de boel op, dat wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
      BrunoL die het over illegale software heeft op het VRT-journaal, misschien het eerste moment waarop ik Tuningkid zijn psychotische posts mis

Ze hadden hem als 'ontwikkelaar van illegale software voor auto's' moeten neerzetten.
      Hij had het er dan over dat het verdacht was wanneer een constructeur een software update doet... Je moet het maar kunnen en durven zou ik zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Ze hadden hem als 'ontwikkelaar van illegale software voor auto's' moeten neerzetten.
        Hij had het er dan over dat het verdacht was wanneer een constructeur een software update doet... Je moet het maar kunnen en durven zou ik zeggen.
        Zonder schaamte.

Comment

• Hoe kan een constructeur nu een illegale update doen op zijn eigen voertuigen? Deze update zal wel voldoende gecontroleerd zijn door de bevoegde instanties?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
            Hoe kan een constructeur nu een illegale update doen op zijn eigen voertuigen? Deze update zal wel voldoende gecontroleerd zijn door de bevoegde instanties?
            Geloof je dit zelf... Lees de krant eens.

Comment

Hoe kan een constructeur nu een illegale update doen op zijn eigen voertuigen? Deze update zal wel voldoende gecontroleerd zijn door de bevoegde instanties?
              LOL. Ben jij 2 weken opgesloten geweest in een klooster?

Comment

• Sarcasm xD

Comment

Sarcasm xD
                  I don't buy it :p

Comment

• Nu ni afkomen met dat het sarcasme was
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Als je mij een beetje kent en volgt (ben niet anti chiptuning)

Comment

• De wijze waarop de man spreekt haalt zijn reputatie in mijn ogen een stuk naar beneden.
                        Hij zegt pas op met softwareupdates die niet mogen, maar zelf eet hij boterhammen door hetzelfde te doen.

Het verhaal van de pot en de ketel zeker he...

Comment

• Als ik mij niet vergis werken tuningbedrijven absoluut niet in de illegaliteit. Je mag de software aanpassen, het vermogen opkrikken maar je dient, als eigenaar, dit door te geven aan de bevoegde instanties. Nu, op dit moment doet niemand dit en de tuningbedrijven hebben geen meldingplicht. Ik verschiet er nog van dat er nog geen ene minister dit door heeft en een wet maakt die tuningbedrijven een meldingsplicht opleggen( of rijden ze zelf mss met gechipte bakken :-)) Maja wanneer men de tuningbedrijven dergelijke maatregel gaan opleggen, is het gedaan met br perf, dvx en consoorten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                            Als ik mij niet vergis werken tuningbedrijven absoluut niet in de illegaliteit. Je mag de software aanpassen, het vermogen opkrikken maar je dient, als eigenaar, dit door te geven aan de bevoegde instanties. Nu, op dit moment doet niemand dit en de tuningbedrijven hebben geen meldingplicht. Ik verschiet er nog van dat er nog geen ene minister dit door heeft en een wet maakt die tuningbedrijven een meldingsplicht opleggen( of rijden ze zelf mss met gechipte bakken :-)) Maja wanneer men de tuningbedrijven dergelijke maatregel gaan opleggen, is het gedaan met br perf, dvx en consoorten.
                            Klopt, het is diegene die de opdracht geeft en hem op de openbare weg gebruikt die in de fout gaat. Bij echte problemen doen ze hun paraplu wel open.
                            Last edited by ; 03/10/2015, 09:23.

Comment

• Het voorbeeld met de opgedreven scooters/bromfietsen van vroeger is al meermaals gegeven in dit topic: de snotapen die ermee reden werden op de rollen gezet en beboet maar na een tijdje werden verkopers/installateurs van onderdelen om die dingen op te drijven ook gezocht en uiteindelijk veroordeeld. Je kan gewoon niet de volledige verantwoordelijkheid op de eindgebruiker afschuiven. Chiptuners hebben ook boter op het hoofd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Het voorbeeld met de opgedreven scooters/bromfietsen van vroeger is al meermaals gegeven in dit topic: de snotapen die ermee reden werden op de rollen gezet en beboet maar na een tijdje werden verkopers/installateurs van onderdelen om die dingen op te drijven ook gezocht en uiteindelijk veroordeeld. Je kan gewoon niet de volledige verantwoordelijkheid op de eindgebruiker afschuiven. Chiptuners hebben ook boter op het hoofd.
                                Die waren nog minderjarig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Die waren nog minderjarig...
                                  Dat maakte geen verschil hoor.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Iets duidelijk kunnen uitleggen is een mooie gave.

Comment

• Zeer leuk filmpje.

Comment

• idd mooi filmpje, diene mens weet tenminste waarover 'm praat. Iedereen met een NA motor moet het eens bekijken voor 'm naar een chiptuner gaat...en de andere ook :-)

Comment

• Die weet inderdaad waar hij over praat, maar als je in grote lijnen iets of wat begrijpt over verbrandingsmotoren is zijn uitleg niet zo moeilijk te begrijpen en erg logisch.

Waar ik het niet mee eens ben is dat hij beweert dat alle atmosferische motoren nul baat hebben bij een ECU optimalisatie.
                                          Hij gaat vrij kort door de bocht door niet te nuanceren en scheert zo alle cylinder inhouden over dezelfde kam.

Bij grote cylinder inhouden is er wel degelijk winst te behalen door optimalisatie van de ECU, bijv. de BMW M3 en zo zullen er nog wel meer merken zijn.

Nu, die winsten zijn natuurlijk niet zo spectaculair maar net dat beetje meer koppel en die paar extra pk's kunnen de rijbeleving toch duidelijk wat prettiger maken, of je daar het geld voor over hebt is weer een andere zaak.

Comment

Working...
                                          X