Oorspronkelijk geplaatst door herbie66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk BerichtenBrunoL die het over illegale software heeft op het VRT-journaal, misschien het eerste moment waarop ik Tuningkid zijn psychotische posts mis
Ze hadden hem als 'ontwikkelaar van illegale software voor auto's' moeten neerzetten.
Hij had het er dan over dat het verdacht was wanneer een constructeur een software update doet... Je moet het maar kunnen en durven zou ik zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenZe hadden hem als 'ontwikkelaar van illegale software voor auto's' moeten neerzetten.
Hij had het er dan over dat het verdacht was wanneer een constructeur een software update doet... Je moet het maar kunnen en durven zou ik zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenHoe kan een constructeur nu een illegale update doen op zijn eigen voertuigen? Deze update zal wel voldoende gecontroleerd zijn door de bevoegde instanties?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenHoe kan een constructeur nu een illegale update doen op zijn eigen voertuigen? Deze update zal wel voldoende gecontroleerd zijn door de bevoegde instanties?
Comment
-
-
Als ik mij niet vergis werken tuningbedrijven absoluut niet in de illegaliteit. Je mag de software aanpassen, het vermogen opkrikken maar je dient, als eigenaar, dit door te geven aan de bevoegde instanties. Nu, op dit moment doet niemand dit en de tuningbedrijven hebben geen meldingplicht. Ik verschiet er nog van dat er nog geen ene minister dit door heeft en een wet maakt die tuningbedrijven een meldingsplicht opleggen( of rijden ze zelf mss met gechipte bakken :-)) Maja wanneer men de tuningbedrijven dergelijke maatregel gaan opleggen, is het gedaan met br perf, dvx en consoorten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenAls ik mij niet vergis werken tuningbedrijven absoluut niet in de illegaliteit. Je mag de software aanpassen, het vermogen opkrikken maar je dient, als eigenaar, dit door te geven aan de bevoegde instanties. Nu, op dit moment doet niemand dit en de tuningbedrijven hebben geen meldingplicht. Ik verschiet er nog van dat er nog geen ene minister dit door heeft en een wet maakt die tuningbedrijven een meldingsplicht opleggen( of rijden ze zelf mss met gechipte bakken :-)) Maja wanneer men de tuningbedrijven dergelijke maatregel gaan opleggen, is het gedaan met br perf, dvx en consoorten.
Comment
-
Het voorbeeld met de opgedreven scooters/bromfietsen van vroeger is al meermaals gegeven in dit topic: de snotapen die ermee reden werden op de rollen gezet en beboet maar na een tijdje werden verkopers/installateurs van onderdelen om die dingen op te drijven ook gezocht en uiteindelijk veroordeeld. Je kan gewoon niet de volledige verantwoordelijkheid op de eindgebruiker afschuiven. Chiptuners hebben ook boter op het hoofd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHet voorbeeld met de opgedreven scooters/bromfietsen van vroeger is al meermaals gegeven in dit topic: de snotapen die ermee reden werden op de rollen gezet en beboet maar na een tijdje werden verkopers/installateurs van onderdelen om die dingen op te drijven ook gezocht en uiteindelijk veroordeeld. Je kan gewoon niet de volledige verantwoordelijkheid op de eindgebruiker afschuiven. Chiptuners hebben ook boter op het hoofd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDie waren nog minderjarig...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Die weet inderdaad waar hij over praat, maar als je in grote lijnen iets of wat begrijpt over verbrandingsmotoren is zijn uitleg niet zo moeilijk te begrijpen en erg logisch.
Waar ik het niet mee eens ben is dat hij beweert dat alle atmosferische motoren nul baat hebben bij een ECU optimalisatie.
Hij gaat vrij kort door de bocht door niet te nuanceren en scheert zo alle cylinder inhouden over dezelfde kam.
Bij grote cylinder inhouden is er wel degelijk winst te behalen door optimalisatie van de ECU, bijv. de BMW M3 en zo zullen er nog wel meer merken zijn.
Nu, die winsten zijn natuurlijk niet zo spectaculair maar net dat beetje meer koppel en die paar extra pk's kunnen de rijbeleving toch duidelijk wat prettiger maken, of je daar het geld voor over hebt is weer een andere zaak.
Comment
Comment