bedreig me
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
@ gta en anderen
ik heb enkel specificaties en foto's gepost in de rubriek mijn auto
zo kun je zien wat de mix van ABT en caractere als resultaat hebben2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Hey Bruno,
Al een tijdje denk ik eraan om mijn wagen een beetje te tunen.
Ik rijd met een Astra G 1.7dti van 2002 met 75pk. Ik heb het gevoel dat hij soms hard moet werken om vlot te blijven rijden.
Volgens jullie site kunnen jullie er daar 25 bij krijgen, dat moet de moeite zijn naar mijn gevoel, een stijging met 1/3..
Op jullie site vind ik geen curve ivm deze tuning. Hebben jullie al wat ervaringen wat betreft duurzaamheid, eventuele snellere slijtage van bepaalde onderdelen, en dan de prestaties?
Bedankt op voorhand, groetjes,
Bart
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboleuke wereld waarin de tjuners leven
Aan dit verhaal zijn 2 versies! Heb persoonlijk Bruno niet bedreigd. Ik heb wel persoonlijk met Heinz zelf gebeld over de onwaarheden die op 't net stonden.
Ik kan tegen kritiek maar niet tegen leugens. Uit respect voor deze topic/forum wou ik dit niet op 't forum bevechten. Ik hoopte hiermee de zaak op een zo volwassen manier op te lossen...
Comment
-
ik zou zeggen aan iedereen die twijfelt..
ga gewoon eerst eens voor een testtuning en praat dan ip
al kritiek te geven vanop voorhand..
De mijne is vorige week getuned en ik ben er mega content van..
van 11 sec naar 100, nu in 8,8sec niet slecht voor een tdien eig heeft het me doen inzien dat dit het belangrijkste is en niet die 3 pk meer
Comment
-
Ik heb sinds enkele maanden een volkwagen poloke gekocht (nieuw)..een 1.4TDI'ke van jawel 70pk!
Ik dacht ik gaan eens voor de zuinigheid, maar ik begin nu toch een beetje kracht te missen. Na een mailje naar autotuneheinz kreeg ik te horen dat ze mijn TDI promoveren van 75 naar 95pk en 50Nm koppel bijgeven en dit voor 450euro (dacht wel exclusief btw)
Wat denken jullie....doen???
by the way..mijn poloke gaat nu in 14.3 s (of zoiets) naar 100km/u
**edit** van 70 naar 95 pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sammieIk heb sinds enkele maanden een volkwagen poloke gekocht (nieuw)..een 1.4TDI'ke van jawel 70pk!
Ik dacht ik gaan eens voor de zuinigheid, maar ik begin nu toch een beetje kracht te missen. Na een mailje naar autotuneheinz kreeg ik te horen dat ze mijn TDI promoveren van 75 naar 95pk en 50Nm koppel bijgeven en dit voor 450euro (dacht wel exclusief btw)
Wat denken jullie....doen???
by the way..mijn poloke gaat nu in 14.3 s (of zoiets) naar 100km/u
**edit** van 70 naar 95 pk2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
Comment
-
Jah ... Zojuist naar mijn garage geweest en wat gebabbeld over chiptuning. Ik zal mijn garagist nu citeren: 'Laten chippen door Heinz verandert de insuiting en turbodruk wat idd veel beter prestaties op leverd, maar wel een veel hoger slijtage van de motor opleverd. Ik raad je aan hem via mij te laten chippen (met vermogensbank) maar dat enkel +10% zodat de duurzaamheid gewaarborgd blijft en de wagen niet na 50.000 km kuren begint te vertonen. Bovendien past deze chiptuning niet enkel de turbodruk en brandstofinspuiting aan, maar ook het luchtregelcircuit en dus het hele motormanagement.'
Wat denken jullie hiervan? Bruno?2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VWgolf ABT CaractereJah ... Zojuist naar mijn garage geweest en wat gebabbeld over chiptuning. Ik zal mijn garagist nu citeren: 'Laten chippen door Heinz verandert de insuiting en turbodruk wat idd veel beter prestaties op leverd, maar wel een veel hoger slijtage van de motor opleverd. Ik raad je aan hem via mij te laten chippen (met vermogensbank) maar dat enkel +10% zodat de duurzaamheid gewaarborgd blijft en de wagen niet na 50.000 km kuren begint te vertonen. Bovendien past deze chiptuning niet enkel de turbodruk en brandstofinspuiting aan, maar ook het luchtregelcircuit en dus het hele motormanagement.'
Wat denken jullie hiervan? Bruno?
a) dat die garagist nogal veel spelfouten uitspreekt
b) dat hij wat voor zijn eigen winkel aan't praten is. Hoewel het mij logisch lijkt dat je met minder opdrijven ook minder slijtage zult hebben.
Comment
Comment