Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
    Ik wil ook wel eens zo'n vergelijkingen zien tussen de verschillende vermogenbanken van chiptuners.
    Tja, en hoe weet je of je ze allemaal hebt en of die andere correct werken?

Met een Subaru zou ik ook sowieso bij Racetech gaan en niet bij Heinz. Wat niet wegneemt dat ik tot nu toe enkel en alleen positieve commentaren heb gehoord. Als er dan iemand niet tevreden lijkt te zijn en op controle gaat bij een andere testbank, dan is dat zijn volste recht. Maar dan zou dit in alle intimiteit moeten opgelost worden en niet hier op het openbare forum. Heinz kan dan misschien optimistisch geweest zijn in de cijfers, tot daar aan toe, maar als je dit fair meldt dan kan dat misschien allemaal makkelijker opgelost worden.

Of klink ik te naief?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
      Als een merk een verbruik opgeeft dan geven ze normaal gezien cijfers die volgens de Europese verbruikscyclus zijn bekomen, en iedereen weet dat die vrij optimistisch zijn (maar met enige moeite wel te behalen in praktijk).
      idd, en dit dus met uitgeschakelde airco, radio, ... dus optimistisch. want wie rijdt zonder radio en airco????
      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Weet je, ik vind dat de winst het belangrijkste is.

Wat je standaard had en wat je nu hebt. De winst tussen die twee waarden, da's het belangrijkste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
          Weet je, ik vind dat de winst het belangrijkste is.

Wat je standaard had en wat je nu hebt. De winst tussen die twee waarden, da's het belangrijkste.
          you remembered well

staar jullie aub toch niet blind op al die cijfers. geen enkele bank zal de zelfde waarden geven en ja ze gebruiken correctie-algoritmes, maar das het resultaat van een berekening die geen rekening kan houden met alle mogelijke invloeden.

wat veel belangrijker is : wat was het vermogen voor de tuning, wat is het vermogen na de tuning , zijn er geen gaten in het vermogen- of de koppelkromme, zijn er geen grillige karakteristieken in de vermogens- of koppelkromme , zijn de aanpassingen aan de laaddruk binnen de tolerantie van de turbo...... allemaal zaken die veel belangrijker zijn dan het feit of het nu 130 of 133pk is.
          3 pk om een voiture van pakweg 1300kg te laten versnellen , komaan zeg , wie gaat dat ooit voelen?

Veel parameters kunnen de werkelijke meting beinvloeden : temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, de gebruikte brandstof...... zodanig zelfs dat twee metingen met het zelfde voertuig op de zelfde bank verschillende resultaten kunnen opleveren. Op de meeste uitdraaien zullen ze dan ook een gecorrigeerd vermogen vermelden dat dus een vermogen weergeeft onder gelijke atmosferische parameters, maar dat kan ook niet met alles rekening houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWgolf ABT Caractere
            Ik vind dat Bruno en Auto Tune Heinz hier onrechtvaardig worden behandeld! Ze leveren echt kwaliteitswerk dat ook door vele vw-dealers wordt aanbevolen met behoud van de garantie!
            Is dit zo, dat behoud van garantie? Ik ben het aan het overwegen, maar moest er ooit iets gebeuren (accident met doden of zo) en nen inspecteur die iets of wa tegoei zijn werk doet ziet dit, dan sta je daar wel goed ...

Comment

• Veel heb ik hier niet over te zeggen, maar zoals smetjen al zei: staar jullie niet blind op cijfers. Sommigen zouden hier al hun wagen beter vinden als ze nog maar de cijfers gezien hebben.

Op de meeting hebben we gezien hoe ze werken, en het was bij mij toch best wel allemaal impressive. We zijn vriendelijk ontvangen, alles leek vakkundig in zijn werk te gaan, en niemand heb ik al horen klagen van de tuning op die dag. Uiteindelijk is het nog altijd de kwaliteit die telt he

Sommigen zouden hun motor nog 10 pk meer willen laten uitbraken, om er dan een paar maand later te staan, met hun mond vol tanden. U doet maar ...
              Last edited by ; 06/01/2006, 23:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                Veel heb ik hier niet over te zeggen, maar zoals smetjen al zei: staar jullie niet blind op cijfers. Sommigen zouden hier al hun wagen beter vinden als ze nog maar de cijfers gezien hebben.

Op de meeting hebben we gezien hoe ze werken, en het was bij mij toch best wel allemaal impressive. We zijn vriendelijk ontvangen, alles leek vakkundig in zijn werk te gaan, en niemand heb ik al horen klagen van de tuning op die dag. Uiteindelijk is het nog altijd de kwaliteit die telt he

Sommigen zouden hun motor nog 10 pk meer willen laten uitbraken, om er dan een paar maand later te staan, met hun mond vol tanden. U doet maar ...
                Moet dat nie zo zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 aero
                  Moet dat nie zo zijn
                  yeps! thx!

Comment

• Comment

• @ frigobox: mijn vw-dealer uit Brugge gaat zelfs met z'n auto's naar heinz tis goedkoper dan ABT en beter dankzij de tuning op maat Mijn vorige wagen is per total gereden op de met één zwaargewonde, de verzekering heeft alles goed onderzocht, want het ging om 20000 euro's!!! Maar als je geen box plaatst vinden ze da niet tenzij ze ontdekken dat je meer dan de maximumsnelheid van je wagen reed!

Comment

@ frigobox: mijn vw-dealer uit Brugge gaat zelfs met z'n auto's naar heinz tis goedkoper dan ABT en beter dankzij de tuning op maat Mijn vorige wagen is per total gereden op de met één zwaargewonde, de verzekering heeft alles goed onderzocht, want het ging om 20000 euro's!!! Maar als je geen box plaatst vinden ze da niet tenzij ze ontdekken dat je meer dan de maximumsnelheid van je wagen reed!
                        Hoe zit het met het verbruik en zo? Ik weet ni of ik het wel zou doen omdat ik de auto moet verkopen als die 100.000 dienstkm heeft

Comment

• ik rij ook maar 100.000 km met mijn auto. de 490 euro van de tuning win je nooit terug, maar met mijn vorige auto had ik toch wat brandstof bespaart, zo een 150 euro op 80000 km. de rest betaal je dan voor de fun en het extra vermogen dat je eraan hebt. ik zou ni twijfelen, gewoon doen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox
                            Hoe zit het met het verbruik en zo? Ik weet ni of ik het wel zou doen omdat ik de auto moet verkopen als die 100.000 dienstkm heeft
                            Ik kan nu met een volle tank 550km rijden.Daar mocht ik vroeger nog ni van dromen.Een hele verbetering dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman
                              Ik kan nu met een volle tank 550km rijden.Daar mocht ik vroeger nog ni van dromen.Een hele verbetering dus.
                              Das goe nieuws dan kunnen we er een lap op geven als we volgende keer naar de ring gaan

Comment

• Ik heb ooit op een site gelezen waarin een deskundige werkzaam unief Leuven beweerde dat tunen een negatieve invloed heeft op de wagen wat slijtage aangaat. Hij zegt dat autofabrikanten andere onderdelen voorzien bij "meervermogende" motoren.

Heeft iemand ervaring bij het optunen van een MB280CDI - 190PK ?
                                AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes
                                  Das goe nieuws dan kunnen we er een lap op geven als we volgende keer naar de ring gaan
                                  ID! Kzou wel eens willen weten hoeveel hij nu verbruikt op de ring zelf.Zeg,kan ik voor mijzelf een zitje reserveren in de 130i maandag??

Comment

• E60 / E90

.....
                                    Last edited by ; 04/02/2006, 23:25.

Comment

• @ CL312: Op de vorige bladzijde staat hetvolgende, da's al één antwoord

Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                      Wij geven de nieuwe E90 320d +-195pk en 400Nm , dat is onze stage 1 100% betrouwbaar . We zijn al aan het werken aan een optional 205pk-210pk en de testen zien er veel belovend uit , maar dat is met een complete uitlaatlijn en gewijzigde luchtinlaat .

groetjes

Bruno
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ik vind dat Bruno en Auto Tune Heinz hier onrechtvaardig worden behandeld! Ze leveren echt kwaliteitswerk dat ook door vele vw-dealers wordt aanbevolen met behoud van de garantie!

Een VW sharan kan inderdaad 30 pk extra hebben zonder risico's!

De gegeven cijfers zijn altijd wat optimistisch, het betreft hier dan ook tuning op maat. Zo werd mijn vorige wagen, een VW polo 1.4 TDI niet op de beloofde 102pk maar op 95.5 pk gebracht. Wanneer gelijk welk merk verbruikscijfers opgeeft geven ze toch ook steeds de zuinigste ...
                                        Zeg heb jij een VW Golf getuned bij Abt én Caractere? kan je die eens voorstellen in het "Mijn auto"-gedeelte?

A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                          wegens persoonlijke bedreigingen van Olivier ( Inter-tuning ) werd deze post voor mijn veiligheid gewist
                                          leuke wereld waarin de tjuners leven

Comment

Working...
                                          X