Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
naar hoeveel brengen jullie een e90 320d nu ?
standaard 163 pk, maar op site staat naar 190pk,maar heb al mensen gehoord die +200 pk hebben ? en qua koppel ?
en welke prijs is dit voor AW forumleden?
Die 2.20 is wel automaat of is dit geen verschil ?
toch bedankt voor de gegevens
voor die ford kan je daar nog extra pk uithalen? turbolijn ofzo?
Nee , maakt niet uit dat het een automaat is , wij passen het koppelverloop van de tuning daar speciaal op aan .
Voor die ford , als je daar meer wilt uithalen moet je een grotere turbo steken want anders roken die veel te veel , das al meteen een dure grap ( reken 4000 euro) voor een kleine 15pk extra.
naar hoeveel brengen jullie een e90 320d nu ?
standaard 163 pk, maar op site staat naar 190pk,maar heb al mensen gehoord die +200 pk hebben ? en qua koppel ?
en welke prijs is dit voor AW forumleden?
Wij geven de nieuwe E90 320d +-195pk en 400Nm , dat is onze stage 1 100% betrouwbaar . We zijn al aan het werken aan een optional 205pk-210pk en de testen zien er veel belovend uit , maar dat is met een complete uitlaatlijn en gewijzigde luchtinlaat .
Nee , maakt niet uit dat het een automaat is , wij passen het koppelverloop van de tuning daar speciaal op aan .
Voor die ford , als je daar meer wilt uithalen moet je een grotere turbo steken want anders roken die veel te veel , das al meteen een dure grap ( reken 4000 euro) voor een kleine 15pk extra.
greetyzz
Bruno
Aah ok voor die kleine winst is het het niet waard eigenlijk toch bedankt voor de info !
Vind ik ook wel op zijn plaats
ps :Bruno kan je geen gerechtelijk stappen ondernemen?
In gerechtelijke stappen steek je altijd meer tijd en moeite dan wat je er ooit zal uithalen . Vroeg of laat loopt het toch eens fout met dat kopieren . Daarenboven duurt het jaren om een goede reputatie als tuner op te bouwen en daar moet je elke dag aan werken zoals wij dat bij Heinz doen .
Ik ga nu nog wat verder werken , tuning voorbereiden voor een Volvo T4 voor morgen .
hoi Bruno, ik zit met het volgende, ik heb een mini S besteld, en ik zou hem compleet JCW willen nemen.(motortuning,veren,remmen uitlaat,velgen). Nu is de vraag, vind jij dit zijn prijs waard , of kan jij me iets anders bieden? Wetende dat ik hem af en toe ga gebruiken op circuit ( als toerist in nurnburg, dat is nu wel niet zo intens, maar ik zou het spijtig vinden indien de auto eerder moe wordt dan de driver ). Eventueel regelbare veren, omdat de auto door de week dient voor mijn vrouw en in het weekend voor mij .(zijn die regelbare veren eenvoudig bij te stellen of moet men daarvoor over speciale apparatuur beschikken?)En hoeveel pk kan ik verwachten?thx
Ik ben dus die persoon die gecontacteerd is geweest door Olivier van IT.
In juli ben ik bij Heinz geweest om mijn wagen te laten aanpassen door Bruno. Prima service gehad, uitleg, en de resultaten op de baan waren dik in orde voor mij.
Ergens in november schat ik, heb ik op een ander Tuningforum een topic aangemaakt, om verschillende grafieken en cijfers te bundelen van getunede 2.0 Tdi's. Daarin kwam onder andere Olivier op de proppen met een grafiek en mooie cijfers. Ik was behoorlijk verrast en heb dat ook zo gepost in de desbetreffende topic, waarop Olivier mij via PM heeft voorgesteld om mijn wagen ook eens te laten tunen door hem.
Ik ging akkoord, ook om de wagen ook eens op een andere testbank te laten draaien, en zo te zien wat de cijfers daarop waren...soort van 2de opinie zeg maar
Bij de testrun bleek dus dat het mengsel te rijk stond op hoge toeren, en NIET te ARM. Ik heb het programma laten aanpassen om het 'kritieke' punt weg te werken! Het resultaat was beter als ervoor: vinniger, grotere duw in de rug en het kritieke punt weg. Op hogere toeren leek hij wel wat minder te duwen. Het roken op de autostrade is nu ook zo goed als gedaan.
Olivier had mij trouwens vermeld, voor hij het programma begon te wijzigen, dat hij liever had om vanaf het standaardprogramma te beginnen, maar daarvoor moest ik dan nog extra naar Aalst gaan rijden.
Voila, even mijn gedacht erover gezegd. Ik benadruk dat ik noch Heinz, Bruno of Olivier wil zwartmaken of als god verklaren!! Ik ben steeds prima geholpen geweest door Bruno, maar ik moet gewoon constateren dat mijn wagen nu prettiger is om mee te rijden.
Olivier mij via PM heeft voorgesteld om mijn wagen ook eens te laten tunen door hem.
Ik ging akkoord, ook om de wagen ook eens op een andere testbank te laten draaien, en zo te zien wat de cijfers daarop waren
Dit zegt genoeg naar mijn mening , en je bent zeker niet de enige bij wie hij dit gedaan heeft .
Bruno, je begint nu wel een beetje die andere te beschuldigen en zwart te maken, maar ik als ik de diverse auto fora zo afschuim op een week zie ik toch heel veel dat de vermogens die jij geeft ook veel verschillen met de andere max waardes.
Ik heb dus niet het volste vertrouwen in je testbank (wel dat je goede programmas schrijft!), maar geef dan het echte vermogen, niet iets wat net beter is dan de anderen. Op een ander forum waar een testbank vergeleken wil worden met die van jou werd (wijselijk=) niet op ingegaan...
Ik weet dat ik nu hetzelfde doe als jou (beetje de andere in twijfel stellen), maar ik heb jou precies hetzelfde zien doen met Squadra.
In ieder geval, door de vele verhalen die ik tegen kom, is mijn TDI niet bij jou getuned. Better safe than sorry dacht ik zo.
2006 - E61 525d M pack - carbon black met zwart dakota leder 2009 - E91 318d - saffierzwart met zwart leder (wife)
Hi, ik rij met een VW Sharan 115pk 1.9TDI.. Heb gelezen dat jullie daar 145pk kunnen uithalen? Nu zijn die getallen echt zo geloofwaardig.. Lijkt me raar door juist een boxke te vervangen, dat ik ineens +30pk xtra krijg..
Wat is het maximum dat jullie uit een 1.9TDI 115pk kunnen halen?
Hi, ik rij met een VW Sharan 115pk 1.9TDI.. Heb gelezen dat jullie daar 145pk kunnen uithalen? Nu zijn die getallen echt zo geloofwaardig.. Lijkt me raar door juist een boxke te vervangen, dat ik ineens +30pk xtra krijg..
Wat is het maximum dat jullie uit een 1.9TDI 115pk kunnen halen?
Bij Heinz steken ze niet zomaar een boxke hoor
Ik denk als ge da zegt dat het haar op die mannen hun armen recht komt
Bruno, je begint nu wel een beetje die andere te beschuldigen en zwart te maken, maar ik als ik de diverse auto fora zo afschuim op een week zie ik toch heel veel dat de vermogens die jij geeft ook veel verschillen met de andere max waardes.
Ik heb dus niet het volste vertrouwen in je testbank (wel dat je goede programmas schrijft!), maar geef dan het echte vermogen, niet iets wat net beter is dan de anderen. Op een ander forum waar een testbank vergeleken wil worden met die van jou werd (wijselijk=) niet op ingegaan...
Ik weet dat ik nu hetzelfde doe als jou (beetje de andere in twijfel stellen), maar ik heb jou precies hetzelfde zien doen met Squadra.
In ieder geval, door de vele verhalen die ik tegen kom, is mijn TDI niet bij jou getuned. Better safe than sorry dacht ik zo.
Ik wil ook wel eens zo'n vergelijkingen zien tussen de verschillende vermogenbanken van chiptuners.
Ik vind dat Bruno en Auto Tune Heinz hier onrechtvaardig worden behandeld! Ze leveren echt kwaliteitswerk dat ook door vele vw-dealers wordt aanbevolen met behoud van de garantie!
Een VW sharan kan inderdaad 30 pk extra hebben zonder risico's!
De gegeven cijfers zijn altijd wat optimistisch, het betreft hier dan ook tuning op maat. Zo werd mijn vorige wagen, een VW polo 1.4 TDI niet op de beloofde 102pk maar op 95.5 pk gebracht. Wanneer gelijk welk merk verbruikscijfers opgeeft geven ze toch ook steeds de zuinigste ...
2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Oorspronkelijk geplaatst door VWgolf ABT Caractere
Wanneer gelijk welk merk verbruikscijfers opgeeft geven ze toch ook steeds de zuinigste ...
Als een merk een verbruik opgeeft dan geven ze normaal gezien cijfers die volgens de Europese verbruikscyclus zijn bekomen, en iedereen weet dat die vrij optimistisch zijn (maar met enige moeite wel te behalen in praktijk).
Comment