Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 10 - 22 januari zal Auto Tune Heinz te vinden zijn op het autosalon in Brussel in Paleis 3

Comment

• Yuuw,

Zeg klein vraagske... Mn auto [Audi A3 1.9TDi] rookt nogal beetje als em juist gestart is.. Een of andere niet optimale mengeling tussen compressie, brandstof inspuiting en turbodruk veronderstel ik ..

[Alhoewel de auto goed is gerodeert en altijd pas doorgereden als de motor op temperatuur staat]

T'gaat ier niet over een overdreven wolk maar k'stel mij gelijk toch de vraag wat dit eventueel gaat geven na chiptuning ?!
      Roetanalyse kan hier niet zoveel aan doen zeker ?

Vriendelijke AW groeten,
      Sven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Panterken
        Yuuw,

Zeg klein vraagske... Mn auto [Audi A3 1.9TDi] rookt nogal beetje als em juist gestart is.. Een of andere niet optimale mengeling tussen compressie, brandstof inspuiting en turbodruk veronderstel ik ..

[Alhoewel de auto goed is gerodeert en altijd pas doorgereden als de motor op temperatuur staat]

T'gaat ier niet over een overdreven wolk maar k'stel mij gelijk toch de vraag wat dit eventueel gaat geven na chiptuning ?!
        Roetanalyse kan hier niet zoveel aan doen zeker ?

Vriendelijke AW groeten,
        Sven
        Zo'n TDI zal altijd blijven roken hé. ELKE diesel rookt wel wat hé, is toch normaal
        Je bedoeld vooral de witte rook zeker? (omda je zegt juist nadat hij gestart is)
        Geregeld ook eens deftig gas geven! (lees:plankgas richting 4 à 4500opm) Mensen vergeten dit vaak en dan doen ze het toch eens en dan verschieten ze da ze een zwarte doemp krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
          Geregeld ook eens deftig gas geven! (lees:plankgas richting 4 à 4500opm) Mensen vergeten dit vaak en dan doen ze het toch eens en dan verschieten ze da ze een zwarte doemp krijgen
          Daar zal het niet aan liggen veronderstel ik, als em warm staat wordt er wel sportief mee gereden hoor

Comment

Daar zal het niet aan liggen veronderstel ik, als em warm staat wordt er wel sportief mee gereden hoor
            Voila. Dan zal die normaal gezien nie echt hard doempen (bij mijn wagen is da toch zo)
            Ben eens met mijn buurvrouw haar Golf III TDI 110pk weggeweest...als brave huismoeder geeft die natuurlijk nie veel gas. Ik herneem op de autostrade in 4de vanaf 90km/h tot 4000 à 4500opm...raar of zelden zoveel roet gezien Zo fun

Comment

• Mja k'zie wel wat em vandezomer doet.. Ma kwil nog altijd weten wat de roetuitstoot bij gechipte wagens doet in de praktijk..

Comment

Mja k'zie wel wat em vandezomer doet.. Ma kwil nog altijd weten wat de roetuitstoot bij gechipte wagens doet in de praktijk..
                In de praktijk krijg je meer zwarte wolken....wat je ook goed
                Maar dit is helemaal niet erg!

Comment

explain ?
                  A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                    explain ?
                    Dit wisten ze toch bij Heinz te vertellen nadat Dragon en Sega ook wat ongerust waren over hun flinke roetuitstoot
                    En kijk is aan...zoveel kilometers later nog altijd veel heinzplezier

Comment

nadat Dragon en Sega ook wat ongerust waren over hun flinke roetuitstoot
                      Ik heb het gezien, freud had ook een rookpluimpje achter zijn alfa hangen in Duitsland.
                      A Twist of the Wrist

Comment

Hoeveel kilometer hebben ze nu al afgelegd?
                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                          Hoeveel kilometer hebben ze nu al afgelegd?
                          Da kan ik nie echt vertellen, auto zijn nie van mij hé

Comment

Mja k'zie wel wat em vandezomer doet.. Ma kwil nog altijd weten wat de roetuitstoot bij gechipte wagens doet in de praktijk..
                            Mijn 1.9TDI geeft geen zwarte wolken zowel voor als na het chippen, echt niks. Ge moet gewoon af en toe eens goed doortrekken of lange tijd aan 4000rpm en meer rijden. Doet wonderen.
                            Ik zit aan bijna 30 000km Heinzplezier en absoluut nog geen problemen gehad

Comment

Dit wisten ze toch bij Heinz te vertellen nadat Dragon en Sega ook wat ongerust waren over hun flinke roetuitstoot
                              dat roet kan geen kwaad voor je motor, kijk maar naar oude diesels, het kan alleen maar kwaad voor het milieu

but who cares ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
                                Mijn 1.9TDI geeft geen zwarte wolken zowel voor als na het chippen, echt niks. Ge moet gewoon af en toe eens goed doortrekken of lange tijd aan 4000rpm en meer rijden. Doet wonderen.
                                Ik zit aan bijna 30 000km Heinzplezier en absoluut nog geen problemen gehad
                                Ik had vroeger ook, bij het sterk optrekken, een roetwolk achter mij. Na het bezoek bij Heinz (nu meer dan 40.000 km later) en het blokkeren van een of ander vacuumleidinkje(:-)) mag ik rap optrekken en er komt geen zwarte wolk meer uit. Ook op de tech.controle had ik een roetuitstoot van onder de 1 (was geloof ik 0.95 of zo).
                                Wagen is een Freelander Td4 Steptronic (motor M47 van BMW, origineel dichtgeknepen tot 112 pk maar na passeren op de Moorselbaan rond de 140 pk en aangepast extra koppel natuurlijk, denk ik). Puur rijplezier.

Comment

• Bruno, gewoon ter info ( voor volgend jaar eventueel ) hebben jullie al info over hoeveel jullie uit een Fiat JTD 8v ( 130 pk ) kunnen halen?

Comment

Er is een groot verschil in een beetje rook en een slechte afstelling. Ook is het belangrijk bij welke toerentallen. In hoge toeren te veel diesel is heel slecht. Trouwens tunen en niet roken gaan wel samen, weliswaar met een mogelijk invloed op het vermogenresultaat. Het heeft ook geen zin om extra brandstof in te spuiten als dat ook geen resultaat in het vermogen geeft, zeker niet bij een diesel.

Comment

• Vraagje voor Bruno:
                                      Op de site staat 220 pk voor een audi 2.7tdi.
                                      In optie is er ook 240 pk mogelijk.
                                      Wat wordt er hier dan anders gedaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                        10 - 22 januari zal Auto Tune Heinz te vinden zijn op het autosalon in Brussel in Paleis 3
                                        Zijn er saloncondities ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                          Zijn er saloncondities ?
                                          JA ?

Comment

Working...
                                          X