10 - 22 januari zal Auto Tune Heinz te vinden zijn op het autosalon in Brussel in Paleis 3
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Yuuw,
Zeg klein vraagske... Mn auto [Audi A3 1.9TDi] rookt nogal beetje als em juist gestart is.. Een of andere niet optimale mengeling tussen compressie, brandstof inspuiting en turbodruk veronderstel ik ..
[Alhoewel de auto goed is gerodeert en altijd pas doorgereden als de motor op temperatuur staat]
T'gaat ier niet over een overdreven wolk maar k'stel mij gelijk toch de vraag wat dit eventueel gaat geven na chiptuning ?!
Roetanalyse kan hier niet zoveel aan doen zeker ?
Vriendelijke AW groeten,
Sven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PanterkenYuuw,
Zeg klein vraagske... Mn auto [Audi A3 1.9TDi] rookt nogal beetje als em juist gestart is.. Een of andere niet optimale mengeling tussen compressie, brandstof inspuiting en turbodruk veronderstel ik ..
[Alhoewel de auto goed is gerodeert en altijd pas doorgereden als de motor op temperatuur staat]
T'gaat ier niet over een overdreven wolk maar k'stel mij gelijk toch de vraag wat dit eventueel gaat geven na chiptuning ?!
Roetanalyse kan hier niet zoveel aan doen zeker ?
Vriendelijke AW groeten,
Sven
Je bedoeld vooral de witte rook zeker? (omda je zegt juist nadat hij gestart is)
Geregeld ook eens deftig gas geven! (lees:plankgas richting 4 Ã 4500opm) Mensen vergeten dit vaak en dan doen ze het toch eens en dan verschieten ze da ze een zwarte doemp krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGiokeGeregeld ook eens deftig gas geven! (lees:plankgas richting 4 à 4500opm) Mensen vergeten dit vaak en dan doen ze het toch eens en dan verschieten ze da ze een zwarte doemp krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PanterkenDaar zal het niet aan liggen veronderstel ik, als em warm staat wordt er wel sportief mee gereden hoor
Ben eens met mijn buurvrouw haar Golf III TDI 110pk weggeweest...als brave huismoeder geeft die natuurlijk nie veel gas. Ik herneem op de autostrade in 4de vanaf 90km/h tot 4000 Ã 4500opm...raar of zelden zoveel roet gezienZo fun
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PanterkenMja k'zie wel wat em vandezomer doet.. Ma kwil nog altijd weten wat de roetuitstoot bij gechipte wagens doet in de praktijk..
Ik zit aan bijna 30 000km Heinzplezier en absoluut nog geen problemen gehad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGiokeDit wisten ze toch bij Heinz te vertellen nadat Dragon en Sega ook wat ongerust waren over hun flinke roetuitstoot
En kijk is aan...zoveel kilometers later nog altijd veel heinzplezier
but who cares ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddkMijn 1.9TDI geeft geen zwarte wolken zowel voor als na het chippen, echt niks. Ge moet gewoon af en toe eens goed doortrekken of lange tijd aan 4000rpm en meer rijden. Doet wonderen.
Ik zit aan bijna 30 000km Heinzplezier en absoluut nog geen problemen gehad
Wagen is een Freelander Td4 Steptronic (motor M47 van BMW, origineel dichtgeknepen tot 112 pk maar na passeren op de Moorselbaan rond de 140 pk en aangepast extra koppel natuurlijk, denk ik). Puur rijplezier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGiokeIn de praktijk krijg je meer zwarte wolken....wat je ook goed
Maar dit is helemaal niet erg!
Comment
Comment