Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk dat Mass gedaan heeft wat 'logisch' was. Het was een haakse linkse bocht en hij zat links op het circuit terwijl Villeneuve aan hoge snelheid aankwam. Logisch gezien gaat iemand dan van "Sh1t, weg uit de ideale lijn !".
Wat daarop volgde is een 'normaal' ongeval in die zin dat men meestal een ongeval tussen twee wagens heeft omdat iemand een inschattingsfout maakt en niet verwacht dat de andere chauffeur een verschillend mannoeuvre gaat maken.
De gevolgen zijn natuurlijk echt tragisch
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ik denk dat Mass gedaan heeft wat 'logisch' was. Het was een haakse linkse bocht en hij zat links op het circuit terwijl Villeneuve aan hoge snelheid aankwam. Logisch gezien gaat iemand dan van "Sh1t, weg uit de ideale lijn !".
Wat daarop volgde is een 'normaal' ongeval in die zin dat men meestal een ongeval tussen twee wagens heeft omdat iemand een inschattingsfout maakt en niet verwacht dat de andere chauffeur een verschillend mannoeuvre gaat maken.
De gevolgen zijn natuurlijk echt tragisch
Ik ben niet zo zeker over wat de ideale lijn was, want als je een links bocht maakt, kom je meestal na de bocht gewoon aan de rechter kant uit als je hem op zijn snelst wilt nemen. Omdat er nu heel best snel weer een bocht naar rechts is, weet ik niet zo goed wat de ideale lijn dan zou zijn. Ik denk in het midden, of iets rechts daarvan. Om daarna snel weer naar links te gaan en de rechterbocht goed aan te snijden. Het was echt een dom ongeluk, waarvan Mass de schuldige is.
Villeneuve zat al een hele tijd achter hem aan, ik denk een minuut, en dan gaat Mass in zijn uitloopronde langzaam op de ideale lijn rijden. Echt gevaarlijk. Net zoals in Maleisië 2008, alleen toen gebeurde er gelukkig niks. McLarens op de ideale lijn in een remzone. Ook gevaarlijk en dom.
Had Villeneuve gewonnen in Imola, ging die zich erbij neergelegd hebben dat Pironi sneller was in de kwalificatieritten. Nu denk ik eerder dat Villeneuve zich wilde wreken om aan tonen: "Zie je wel dat ik de snelste ben".
En Mass moest links blijven rijden,dan ging Villeneuve nooit diens rechterachterwiel geraakt hebben. De ideale lijn,net waar de impact gebeurt, is rechts (waar Mass rijdt). Om dan meteen links te gaan om de volgende rechtse aan te snijden.
Maar idd, volgens mij is het een fatale inschattingsfout van Mass geweest
Ik ben niet zo zeker over wat de ideale lijn was, want als je een links bocht maakt, kom je meestal na de bocht gewoon aan de rechter kant uit als je hem op zijn snelst wilt nemen. Omdat er nu heel best snel weer een bocht naar rechts is, weet ik niet zo goed wat de ideale lijn dan zou zijn. Ik denk in het midden, of iets rechts daarvan. Om daarna snel weer naar links te gaan en de rechterbocht goed aan te snijden. Het was echt een dom ongeluk, waarvan Mass de schuldige is.
Villeneuve zat al een hele tijd achter hem aan, ik denk een minuut, en dan gaat Mass in zijn uitloopronde langzaam op de ideale lijn rijden. Echt gevaarlijk. Net zoals in Maleisië 2008, alleen toen gebeurde er gelukkig niks. McLarens op de ideale lijn in een remzone. Ook gevaarlijk en dom.
had de reportage nog nooit gezien, elke keer als ik nu die bocht ga pakken, ga ik toch ff nadenken, die andere bocht , ben de naam ff vergeten (tegen de parking) is veel riskanter , daar gebeurt er regelmatig wel iets op trackday
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Knappe reportage. Erg aangrijpend inderdaad, zou niet graag in Mass zijn schoenen staan.
Maar naar wat ik begreep van de dokter was ie zo goed als dood (heel diepe coma) door de hoge g-krachten tijdens zijn tol in de lucht (door downforce), waardoor hoofd en lichaam (dat vastzat in de auto) uit elkaar werden gerokken..?
Knappe reportage. Erg aangrijpend inderdaad, zou niet graag in Mass zijn schoenen staan.
Maar naar wat ik begreep van de dokter was ie zo goed als dood (heel diepe coma) door de hoge g-krachten tijdens zijn tol in de lucht (door downforce), waardoor hoofd en lichaam (dat vastzat in de auto) uit elkaar werden gerokken..?
Ja idd, hij was zo goed als dood op de moment dat hij uit de auto vloog, doordat er wervels in zijn nek te ver uit elkaar zijn gekomen omdat zijn lijf vastzat in de wagen en het hoofd "vrij" was.
Comment