Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Concept Gran Coupé
Collapse
X
-
Dat is snel: “BMW Gran Coupé gaat in 2012 in productie”
Sinds gisteren weten we weer zeker dat BMW het nog steeds in de vingers heeft om fabelachtig mooie auto’s te ontwerpen. Die hele 5-Serie GT kunnen we ze wellicht vergeven, als ze deze gewoon in productie gooien. Nou, dat gaat dus gebeuren.
Op het autofeestje in Peking, waar deze conceptcar vrijdag is onthuld, heeft BMW aan verschillende bronnen laten lekken dat-ie redelijk snel in productie zal gaan. E90Post meldt dat we hier te maken hebben met de vierdeurs coupé-variant van de nieuwe 6-serie. Daarnaast zouden we nog een Shooting Brake-variant voor onze kiezen kunnen krijgen. Deze zal, samen met de Gran Coupé, op de autoshow van Parijs (2-17 oktober) worden getoond.
Autocar laat weten dat de eerste productiemodellen in 2012 van de band gaan rollen. Toekomstige eigenaren kunnen ‘m bestellen met de huidige zes- en achtcilinders die we nu ook tegenkomen in de huidige 5-Serie, 5-Serie GT en 7-Serie. Een redelijke open deur, maar we vermelden het er graag even bij.
BMW’s chef-design Adriaan van Hoydonk liet weten dat de CS Concept uit 2007 even in de wacht werd gezet omdat men zich in Beieren aan het concentreren was op dit elektrogeval. Maar het merk stelt met deze Concept Gran Coupé weer de juiste prioriteiten. Goed bezig, zij het wat aan de late kant, aangezien de concurrentie op de vierdeurs coupé-markt aardig fors begint te worden.
www.autoblog.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
Wat een lijn en wat een kar
De dikke chromé omlijsting van de zijramen benadrukt wel sterk dat designers mekaar beïnvloeden. Ik laat in het midden wie er wie beïnvloedt, natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk BerichtenDat is snel: “BMW Gran Coupé gaat in 2012 in productie”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenDe dikke chromé omlijsting van de zijramen benadrukt wel sterk dat designers mekaar beïnvloeden.
De raamomlijsting is bij BMW erg vaak al iets dikker ter hoogte van de Hofmeister-knik (b.v. bij mijn auto). Als we met zo'n elementen ook al heen en weer beginnen kijken om te kunnen wijzen wie wie heeft gekopieerd (of "geïnpireerd") tsjah.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk BerichtenVanwaar deze naam ?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenSoms moet ik aan Peugeot denken vanuit deze hoek.
De auto komt me niet echt bmw "over".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenZe hebben ook allemaal 4 wielen, hé.
De raamomlijsting is bij BMW erg vaak al iets dikker ter hoogte van de Hofmeister-knik (b.v. bij mijn auto). Als we met zo'n elementen ook al heen en weer beginnen kijken om te kunnen wijzen wie wie heeft gekopieerd (of "geïnpireerd") tsjah.Ik bedoel natuurlijk dat je iets verder moet kijken dan die chroom en dat die 4-deurs limousines tegenwoordig allemaal een mooie coupélijn aannemen. BMW was in ieder geval eerst met zijne Hofmeister
Comment
-
BMW bevestigt: vierdeurs coupé komt
Terwijl ze bij Audi de slingers aan het ophangen zijn om de komst van de A7 te vieren, meldt BMW dat ze een rechtstreekse concurrent op de markt brengen. De Gran Coupé concept krijgt namelijk een productieversie.
BMW toonde eerder dit jaar in Peking de Gran Coupé concept. Het was al een beetje publiek geheim dat die in productie zou gaan, maar nu is bij BMW het hoge woord er uit. Chef ontwikkeling, Klaus Draeger vertelt in het vakblad Automobilwoche dat de vierdeurscoupé in 2012 op de markt komt.
De auto beconcurreert dan de tweede generatie Mercedes-Benz CLS en de Audi A7, die vandaag wordt onthuld. BMW zegt dat het nieuwe model er voor moet zorgen dat de huidige eigenaren van een 7-serie uitwijken naar een Porsche Panamera of een A7. “Hij wordt tien centimeter lager dan de 5-serie. Als we nog lager waren gegaan, zou dat te weinig hoofdruimte hebben opgeleverd.” De Gran Coupé leent zijn techniek van de nieuwe 6-serie en ook prijstechnisch komen die modellen naast elkaar te staan.
BMW geeft verder alvast aan dat de Gran Coupé geen hatchback wordt zoals de A7. De Beiers zien af van een grote achterklep omdat die zorgt voor te veel geluid in het interieur. Of de auto ook hybridetechniek krijgt, is nog niet duidelijk. “Hij gebruikt dezelfde basis als de 5-, 6-, en 7-serie. Daarvoor ligt een kant-en-klare hybridemodule. Die kunnen we zo gebruiken voor deze auto.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
Comment