Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maybach, de Duitse constructeur van toplimousines, gaat vanaf 2009 een kleiner model bouwen. Volgens het magazine Auto Motor und Sport brengt Maybach een 5,1 meter lange luxewagen op de markt brengen die de concurrentie moet aangaan met de toekomstige kleine Rolls-Royce en de huidige Bentley Continental Flying Spur.
De mini-Maybach, die op basis van de Mercedes S-Klasse wordt ontworpen, zal ruim 200.000 euro kosten, maar dat is aanzienlijk goedkoper dan de 5,7 meter lange Maybach 57 die nu 375.100 euro staat geprijsd. Een Bentley kost 177.386 euro. Maybach kampt met een zwakke verkoop van zijn modellen 57 en 62.
Ik weet niet of dit hier al stond, de zoekfunctie vond toch niks
Komt deze niet wat in het vaarwater van de S-klasse?
Tegen 2009 is de FL van de W221 al gelanceerd en dan zal de S 600 L (die nu €150.000 kost) dan nog een tikkeltje meer kosten... wat de kloof met de €200.000 van de Maybach 51 wat kleiner maakt.
Ipv VW doen ze bij Mercedes precies aan Downsizing.
Het lijkt alsof ze voor elke klant een andere wagen maken.
Bij Mercedes zelf doen ze niet meer aan downsizing als bij andere Duitse premiummerken, bij Maybach nu wel maar dan blijkbaar om de kleine Rolls voor te zijn...
Bij Mercedes zelf doen ze niet meer aan downsizing als bij andere Duitse premiummerken, bij Maybach nu wel maar dan blijkbaar om de kleine Rolls voor te zijn...
Mercedes is 't enige merk dat aan downsizing KAN doen, de rest kan alleen maar omhoog.
BMW, Audi, Porsche,... ze zijn 't allemaal hogerop gaan zoeken. Mercedes is 't enige merk dat 't lager is gaan zoeken, en dit zijn ze beginnen doen sinds de 190.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Ik vind hem ook wel mooi zoals op die scoops, maar persoonlijk vind ik het zonde dat ze een kleiner model gaan uitbrengen, vind persoonlijk dat de idee achter de maybach een beetje verdwijnt, een maybach moet groots zijn. Natuurlijk zijn de economische redenen die er achter zitten zeer belangrijk... Die 'kleine' maybach zal zeer zeker ook superluxueus aangekleed zijn en voorzien zijn van een stevige motor, maar als het dan toch een superluxewagen moet zijn, moet hij groter zijn, het verschil met een S klasse wordt te klein. Niet dat een S 600 of 65 AMG slecht is, maar voor t voor tzelfde geld heb je uiterlijk te maken met een luxueus aangekleede basisdiesel van de S..
Dus mijn opinie, mooi, maar de 'spirit' van maybach verdwijnt er wat mee vind ik.
Comment