Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind het verschil toch ook niet overtuigend... Als ik nu een A6 zou hebben en van plan ben de nieuwe te bestellen, dan wil ik ook het gevoel hebben een nieuwe auto te hebben.
Audi rekend voor een groot deel op de leasing markt. En voor leasing bedrijven is de herverkoopwaarde erg belangrijk. Radicaal vernieuwende designs doen het oude model er extra oud uitzien, en schaden dus de herverkoopwaarde.
Ik vind dat Audi heel goed die balans beheerst tussen het visueel interessant maken van nieuwe modellen, en het vers houden van de oude.
Maar wanneer gaan ze nu eindelijk eens van die fucking FWD platforms voor hun grote wagens afstappen? Die layout is gewoon een handicap. Van hun motor/ASF techniek moeten ze het niet meer hebben; de concurrentie heeft inmiddels al bijgebeend en ingehaald. Dat is het probleem als 2/3den van je katalogus op hetzelfde platform staat. Je kan niets renoverend doorvoeren, want 10 jaar oude modellen moeten dezelfde onderdelen gebruiken. Geef ze echter een tabula rasa, en je krijgt een R8 terug (Lambo aandrijflijn negerend). Die motor op de vooras is een relikwie van de dagen dat Audi een premium VW was. Zijn ze dat stadium dan nog steeds niet voorbij?
Audi rekend voor een groot deel op de leasing markt. En voor leasing bedrijven is de herverkoopwaarde erg belangrijk. Radicaal vernieuwende designs doen het oude model er extra oud uitzien, en schaden dus de herverkoopwaarde.
Ik vind dat Audi heel goed die balans beheerst tussen het visueel interessant maken van nieuwe modellen, en het vers houden van de oude.
uiteraard is het voor de klant aangenaam langer te mogen rijden in een niet-gedemodeerd model
mijn oude A4 leek pas echt achterhaald toen de singleframe kwam
dit is wel voor Audi een nadeel op de limiet, want ik had ook (als particulier) even lang geen echte reden om van wagen te veranderen
met de auto's is het een beetje als bij de banken : veranderen doen de meeste klanten niet zo graag
Man man man, wat ik hier lees... geen radicaal design om oude modellen er niet te gedateerd te laten uitzien.
Ten eerste is dat dikke BS, anders zou Audi niet zo naarstig bezig zijn om al zijn "oude" modellen te voorzien van facelifts compleet met LED's e.d.
Ten tweede, allee, als dat nu echt een argument zou zijn, waarom dan nog nieuwe modellen brengen?
Sorry, Audi kan me al enige tijd niet bekoren op designvlak, op een paar uitzonderingen na, maar dit is echt huilen met de pet op. Op en top conservatisme. Nu ja, het zal wel verkopen zeker, aangezien ook een groot deel van het cliënteel conservatief is...
Maar wanneer gaan ze nu eindelijk eens van die fucking FWD platforms voor hun grote wagens afstappen? Die layout is gewoon een handicap. Van hun motor/ASF techniek moeten ze het niet meer hebben; de concurrentie heeft inmiddels al bijgebeend en ingehaald. Dat is het probleem als 2/3den van je katalogus op hetzelfde platform staat. Je kan niets renoverend doorvoeren, want 10 jaar oude modellen moeten dezelfde onderdelen gebruiken. Geef ze echter een tabula rasa, en je krijgt een R8 terug (Lambo aandrijflijn negerend). Die motor op de vooras is een relikwie van de dagen dat Audi een premium VW was. Zijn ze dat stadium dan nog steeds niet voorbij?
Die motor op de vooras, daar gaat verandering in komen. De A5 en de nieuwe A4 staan op een nieuw platform dat toelaat de motor meer naar midden te plaatsen. Ik weet niet of de toekomstige A6 ook een variant van dit platform zal gebruiken maar ik hoop van wel.
Achterwielaandrijving is nog een brug te ver denk ik. De ASF techniek zou goed zijn voor de handling maar qua milieu-impact stel ik me toch serieuze vragen bij het ASF. De brandstofbesparing door het lagere gewicht moet opwegen tegen de enorme energiekosten bij de productie van aluminium. Een mild-hybride toepassing lijkt me hier veel meer op zijn plaats.
Man man man, wat ik hier lees... geen radicaal design om oude modellen er niet te gedateerd te laten uitzien.
Ten eerste is dat dikke BS, anders zou Audi niet zo naarstig bezig zijn om al zijn "oude" modellen te voorzien van facelifts compleet met LED's e.d.
Ten tweede, allee, als dat nu echt een argument zou zijn, waarom dan nog nieuwe modellen brengen?
Sorry, Audi kan me al enige tijd niet bekoren op designvlak, op een paar uitzonderingen na, maar dit is echt huilen met de pet op. Op en top conservatisme. Nu ja, het zal wel verkopen zeker, aangezien ook een groot deel van het cliënteel conservatief is...
... je valt in herhaling. Voor mij is Audi niet conservatief. BMW en Mercedes voeren op dit moment een radicalere koers op vlak van design. De nieuwe E vind ik niet echt geslaagd, dus voor mij liever iets minder gewaagd, maar wel een auto die mooi oogt, en nog meer, eentje die niet geforceerd overkomt, want daar zijn Bmw en Mercedes ook beter in dan Audi.
Het merk wat op dit moment de meeste wind heeft doen opwaaien op vlak van design, is naar mijn mening Jaguar. De andere 3 concurrenten blijven steeds evoluties uitbrengen op hun huidige modellen, de ene al wat radicaler dan de andere (lees ook Bmw en Mercedes). Als je werkelijk van een stijlbreuk wilt spreken, moet je niet bij de drie Duitsers zijn, maar wel bij Jaguar.
Het duurt nog wel anderhalf jaar voor dat de nieuwe Audi A6 Limousine op de markt komt. Mercedes heeft afgelopen jaar de E getoond, BMW de nieuwe 5 en dan volgend jaar volgt Audi. Eerst als Limousine en later de Avant uitvoering.
Hij wordt weer strakker en elementen van de A8 en A7 zullen erin verwerkt worden even als de stylerings kenmerken van diverse Concept cars van Audi. Het zal weer een enorme toon aangevende reis, zaken of sportieve auto worden.ls Limousine en later de Avant uitvoering.
bron :audiblog.nl
Het duurt nog wel anderhalf jaar voor dat de nieuwe Audi A6 Limousine op de markt komt. Mercedes heeft afgelopen jaar de E getoond, BMW de nieuwe 5 en dan volgend jaar volgt Audi. Eerst als Limousine en later de Avant uitvoering.
Hij wordt weer strakker en elementen van de A8 en A7 zullen erin verwerkt worden even als de stylerings kenmerken van diverse Concept cars van Audi. Het zal weer een enorme toon aangevende reis, zaken of sportieve auto worden.ls Limousine en later de Avant uitvoering.
Audi is qua design niet lelijk, maar o zo pokkesaai!!!!
Absoluut alles lijkt op elkaar, daarom vind ik alleen de R8, TT RS en A1 (nieuwe gril en koplampen) interessant.
Ik hoop dan ook dat we op de AMI Leipzig volgende maand een interessante ontwikkeling zien bij de TT facelift die daar zijn wereld premiere heeft.
Comment