Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mustang '66 als belegging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    wacht nog maar af,
    die spitfires blijven ook niet oneindig lang rijden, en na enige tijd is jouw spitfire één van de weinig resterende. dan vliegt de prijs omhoog

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      wacht nog maar af,
      die spitfires blijven ook niet oneindig lang rijden, en na enige tijd is jouw spitfire één van de weinig resterende. dan vliegt de prijs omhoog

      Denk niet de ze spitfires in een pakje gaan duwen , dat aantal zal niet sterk verminderen denk ik.
      Z4 M40i

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        een oldtimer is nooit een belegging, tenzij de productie beperkt bleef tot enkele duizenden stuks
        met een gerestaureerde wagen ben je volledig afhankelijk van de kwaliteit van de uitvoerde werken; in het beste geval heb je te maken met een fanaat die carte blanche gaf aan een gespecialiseerde firma, maar meestal zijn restauraties oefeningen om met zeer weinig geld een kosmetisch mooie wagen te kunnen voortverkopen
        als je niet weet waarom de beoogde wagen een goede zaak is, is het beter verder te zoeken... hier is haast en spoed uit den boze


        Heb hier een 1981 Lancia Gamma 2500ie coupé staan waarvan tussen 1976 en 1984 er 6700 van gemaakt zijn, moest ik het geloven zou ik nog geld moeten geven om hem kwijt te geraken.
        Verre van alle merken en modellen met beperkte oplagen zijn waardevol.

        Is nochtans een van de mooiste Lancia's ooit gemaakt vind ik.
        Last edited by camaro 68 rs; 09/11/2016, 19:26.
        Z4 M40i

        Comment


        • #24
          Ik zou dan éérder voor een mercedes sl gaan of een 911.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
            Denk niet de ze spitfires in een pakje gaan duwen , dat aantal zal niet sterk verminderen denk ik.
            er zijn er altijd die een ongeluk krijgen, of waar de roest de overhand neemt. hoeveel van die 90 000 zouden er nu nog over zijn?
            ik heb een sierra XR4i in de garage staan waar er origineel 27 000 van gemaakt zijn. best een hoog getal, maaar.
            velen hebben die xr4 omgebouwd naar cossworthlook waaardoor ze de unieke zijramen achteraan verwijderden en vervangen hebben voor een gewoon (=waardeloos)
            een hoop zijn weggeroest, een hoop zijn total loss gereden, en een hele hoop zijn omgebouwd naar circuitwagens.

            nogthans brengt die auto op dit moment nog altijd niks op, maar dit veranderd nog wel. er komt altijd een moment dat die waarde stijgt. bij sommige autos is dat vroeg, bij andere heeel laat.
            Last edited by andydv; 09/11/2016, 19:38.

            Comment


            • #26
              Uit eigen ervaring kan ik enkel zeggen dat auto's in eerste instantie dienen om mee te rijden en om van te genieten. Als ze wat in waarde stijgen is misschien leuk, maar dan moet je dat stuk plezier ook nog te gelde willen maken. Ikzelf zal, tenzij echt financieel nodig, mijn saab 96 (waarvan de restauratiekosten de waarde x-aantal keer overstijgen),mijn saab cabrio en mijn P niet verkopen, wat de waarde ervan ook zou worden.
              saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
              saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
              saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
              saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
              saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
              renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
              Porsche 993 (1994)

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Heb hier een 1981 Lancia Gamma 2500ie coupé staan waarvan tussen 1976 en 1984 er 6700 van gemaakt zijn, moest ik het geloven zou ik nog geld moeten geven om hem kwijt te geraken.
                Verre van alle merken en modellen met beperkte oplagen zijn waardevol.

                Is nochtans een van de mooiste Lancia's ooit gemaakt vind ik.
                vind ik ook, en er reden er bijzonder weinig in België... maar om de waarde te doen stijgen is ook de vraag nodig, en daar wringt vaak het schoentje, voor een of een andere reden. In het geval van Lancia's is dat de bedenkelijke bedrijfszekerheid (ik ken persoonlijk iemand die Gamma Coupé heeft gehad en die de wagen uit puur ellende heeft weggedaan) maar het kan ook liggen aan een minder grote aantrekkingskracht. De zeldzaamheid alleen is dus geen waarborg van stijgende vraag (en waarde). Waarom één model in trek blijft en een andere keldert is soms een raadsel, imago doet veel goed ... of kwaad.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  Heb hier een 1981 Lancia Gamma 2500ie coupé staan waarvan tussen 1976 en 1984 er 6700 van gemaakt zijn, moest ik het geloven zou ik nog geld moeten geven om hem kwijt te geraken.
                  Verre van alle merken en modellen met beperkte oplagen zijn waardevol.

                  Is nochtans een van de mooiste Lancia's ooit gemaakt vind ik.
                  Hoeveel geeft ge erop? Dan kom ik hem van het weekend nog halen

                  Comment


                  • #29
                    beter een young timer kopen

                    als voorbeeld: Peugeot 205 gti. Elk jaar komt er bij de gemiddelde prijs tussen de 10 en 15% bij. Een afgereden auto gaat nu nog vlotjes over de 3000€. In goede staat heb ik er al weten staan van 12000€. En de prijs gaat maar elk jaar naar boven.
                    Ander voorbeeld: peugeot 205 T16. Had ik het 10 jaar geleden geweten had ik er eentje gekocht. Toen ongeveer een 50K, nu vlot over 300K. Ik weet niet of ze die zotte prijzen kunnen volhouden, maar gezien de lage rente op de banken zoeken mensen nu toch naar een manier om nog geld te kunnen verdienen.
                    Maar van een auto moet ge kunnen genieten. Maw dat moet rondrijden. Anders kunt ge beter een schilderij of kunstwerk kopen en dat weghangen. Maar een auto... dat moet bollen.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Ik zou dan éérder voor een mercedes sl gaan of een 911.
                      Mits wat zoeken is een 911 altijd een investering. In 1999 een 930 turbo gekocht. Van een diamanthandelaar die de wagen het jaar ervoor bij Porsche zelf had laten restaureren. Toen 800000 BEF (20000 euro) betaald. Jaarlijks doet de wagen iets van een 1500-2000 km en staat er nu een klein 70000 km op de teller. Onlangs een bod gehad van 130000 euro. Volgens specialisten zeker 180000 euro waard. In 2008 heb ik zo eens een 993 turbo gehad. Vier jaar gehad en voor 30000 euro meer verkocht. Stom want nu was hij nog eens minstens 50000 euro meer waard dan toen. Koop vandaag voor een goede prijs een 964 in originele en gezonde staat en binnen enkele jaren zul je het bedrag bijna mogen verdubbelen. OOk 911 carrera's en dan vooral bouwjaar '88 gaan veel geld. Durf je wat meer aan koop dan Ferrari's genre testarossa en 355.

                      Maar bij alles is een maar ... Stort morgen die markt in dan zie je ook je centen vliegen. Maar ik denk niet dat die markt de eerste jaren zal zakken. Dus investering = 911 kopen

                      Comment


                      • #31
                        die markt zal zeker nog niet zakken. chinezen beginnen vollop interesse te tonen in die dure oldtimers.

                        het probleem is altijd dat het enorm moeilijk is te voorspellen welke autos duur gaan worden. je weet het pas, als ze ferm gestegen zijn.

                        triump spitfire heeft me ook altijd geintresseerde, en een 15jaar geleden wist ik een goedkope staan (dacht toen 60 000fr of een 1500€). toen zei ik altijd: ooit koop ik er ene. maar met de huidige prijzen vrees ik er al voor. ik ben te laat


                        ben dan maar fordjes gaan verzamelen. had ik geweten dat een escort mk2 2deurs zoo duur ging worden (verzamelwaarde doordat ze rally's hebben gereden), had er vroeger een hoop in de hangaar geduwd

                        Comment


                        • #32
                          Terug wat meer on Topic voor TS, zie ook dat je niet te veel betaalt voor die auto. Vergelijk de prijzen van gelijkaardige auto's en zie of de prijs wel juist is.
                          Tevens, een nieuwe motor zegt weinig in amerika, daar doen ze engine swaps zoals wij banden vervangen
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • #33
                            En niet onbelangrijk. Als men op televisie zegt dat het HET moment is om een oldtimer te kopen als investering, als je leest in de advertenties "prijs gaat zeker stijgen"\"echt een verzamelaarsobject" ... dan ben je al hopeloos te laat. En men zei dit 2 jaar terug al, kan je nagaan.

                            Comment


                            • #34
                              Ik ben net mijn 68 Torino gaan halen in Westmalle en "miljaardepetet", daar kan geen mustang tegen op ze 393 stroker engine van Chip Foose, ding heeft 550pk!
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                vind ik ook, en er reden er bijzonder weinig in België... maar om de waarde te doen stijgen is ook de vraag nodig, en daar wringt vaak het schoentje, voor een of een andere reden. In het geval van Lancia's is dat de bedenkelijke bedrijfszekerheid (ik ken persoonlijk iemand die Gamma Coupé heeft gehad en die de wagen uit puur ellende heeft weggedaan) maar het kan ook liggen aan een minder grote aantrekkingskracht. De zeldzaamheid alleen is dus geen waarborg van stijgende vraag (en waarde). Waarom één model in trek blijft en een andere keldert is soms een raadsel, imago doet veel goed ... of kwaad.
                                Ik heb die Gamma gekocht in 1986 en er mee gereden tot 1995, 2X cilinderkoppakkingen ,1 nokkenas , de brandstofpomp ,schokdempers en een wiellager moeten vervangen.
                                Valt nog mee vind ik
                                Kon alles zelf ,garagekosten had ik niet.
                                Die auto had 48000 km toen ik die kocht en er was reeds een nieuwe motor geplaatst!!!
                                Z4 M40i

                                Comment


                                • #36
                                  Reed je er dagelijks mee ? Wat een auto

                                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    Reed je er dagelijks mee ? Wat een auto

                                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                                    Was mijn dagelijkse auto van 1986 tot 1995.

                                    zo ziet die er nu nog uit
                                    http://
                                    http://
                                    Last edited by camaro 68 rs; 10/11/2016, 17:35.
                                    Z4 M40i

                                    Comment


                                    • #38
                                      Een vriend van mij kocht in 2005 een gerestaureerde Mercedes SL pagode 1966 voor 25000€, nu is die meer dan 100000€ waard!!

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                        in Westmalle
                                        Koen Heuts ?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door jo&co Bekijk Berichten
                                          Een vriend van mij kocht in 2005 een gerestaureerde Mercedes SL pagode 1966 voor 25000€, nu is die meer dan 100000€ waard!!
                                          die zijn idd enorm gestegen in waarde
                                          Z4 M40i

                                          Comment

                                          Working...
                                          X