Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mustang '66 als belegging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Koen Heuts ?
    nee, coro shipping (karosse).


    En om terug te komen op kosten aan een oldtimer, de '72 Nova is zeer mooi en in goede staat (is onderhuids dan ook een '97 Camaro SS), maar mijn '68 Torino heeft al last van een slechte alternator
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #42
      het probleem met een mustang is dat daar op een gegeven moment 1000000stuks van verkocht werden op 1 jaar.

      verder als je snel wil investeren in wagens die gaan stijgen in prijs kan je best die wagens nemen die geen reet waard zijn. ( 15 tot 20 jaar oude wagens moet niemand hebben )
      maar 25-30 jaar oude wagens zijn dan ineens weer in trek en zijn soms bijna 3 tot 4x zoveel waard.

      Comment


      • #43
        en probeer specialekes te vinden. geliefde wagen die gegarandeerd verzamel autos gaan worden.

        zoals al vermeld met bovenstaande porsches en merdeces.
        maar bv ook een mazda mx5 is altijd iets specialer als oldtimer, dan één of ander starletje, golfke, fiestake... in aankoop zijn die nu ook niet overdreven duur, maar ze zullen wel nog stijgen.
        mustangs zijn de minst ideale autos. de geliefde modellen van jaren 60-70, daar bestaan er ook zovele van. en alle plaatwerk is beschikbaar. dus het grootste wrak die in een veld staat, wordt gewoon weer opgemaakt. zolang er zoveel van bestaan, stijgt de waarde niet want ze verdwijnen niet, er worden er elk jaar meer en meer gerestaureerd

        Comment


        • #44
          Ik vind het niet evident om op voorhand te voorspellen wat een model gaat doen.
          Ik kocht 6 jaar geleden een 1980 lotus esprit S2.2. Hiervan zijn er....88 stuks gebouwd. Veel zeldzamer dan dat ga je ze niet vinden. Ook van de hele esprit produktie ( giugiaro,stevens en Thomson modellen) zijn er over 28jaar 10675 gebouwd. Dat is niets in vergelijking met Porsche of Ferrari, die op 1 jaar al meer auto's bouwden.
          Bovendien is het een tweedeurs sportwagen met middenmotor,en een extreem wigvormig design bijna identiek aan het prototype, gebouwd op het hoogtepunt van lotus in de formule 1 ( eind jaren 70 ). Exotisch sportwagenmerk helpt ook wel.
          Toch zijn ze (nog) niet skyhigh qua prijs. Als je ze vergelijkt met een 911 (die niet eens zeldzaam of uitzonderlijk is).
          Maar in de 6 jaar tijd is de waarde bijna verdubbelt en ze blijft stijgen. Het feit dat het een van de meest bekende James Bond auto's is helpt ook.
          Niet dat ik me dat aantrek.
          Ik heb de wagen gekocht om er van te genieten en ik rij er veel en stevig mee. Ik onderhoud hem technisch wel zelf zeer goed. EN de wagen rijdt beter ,naarmate er kilometers worden gedaan en de gremlins worden weggewerkt. Ik ken esprits die weinig km hebben en lang hebben stilgestaan en kan je garanderen dat je een hoop miserie op de hals haalt als je ze gaat gebruiken. Deze auto's moeten rijden en er moet strikt bovenop het onderhoud worden gezeten.

          Geert
          1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

          Comment


          • #45
            Zeldzaamheid is inderdaad niet het enige, ook of ze 'likeable' zijn speelt mee. Een 1980 Lotus Esprit S2.2 mag dan zeldzaam zijn, mensen zullen eerder voor een latere versie gaan (al dan niet de V omdat ze dat leuker en 'cooler' vinden.

            Dodge charger (68-70), de '70 is het minst gemaakt, maar zowel de '68 als de '70 worden meestal omgebouwd naar een '69 (die ook het duurste zijn).

            Wat ik probeer te zeggen is dat je per model meestal moet kijken naar wat het meeste tot de verbeelding spreekt, en niet altijd naar de productiegetallen.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
              Zeldzaamheid is inderdaad niet het enige, ook of ze 'likeable' zijn speelt mee. Een 1980 Lotus Esprit S2.2 mag dan zeldzaam zijn, mensen zullen eerder voor een latere versie gaan (al dan niet de V omdat ze dat leuker en 'cooler' vinden.

              Dodge charger (68-70), de '70 is het minst gemaakt, maar zowel de '68 als de '70 worden meestal omgebouwd naar een '69 (die ook het duurste zijn).

              Wat ik probeer te zeggen is dat je per model meestal moet kijken naar wat het meeste tot de verbeelding spreekt, en niet altijd naar de productiegetallen.
              En laat nu net de esprit S1 degene zijn die het snelst in waarde aan het stijgen is. Het is de originele giugiaro, de oudste, ook minst krachtige en minst betrouwbare, maar wel een stijlikoon en de bondcar.
              Vergis je niet Thibaut, ik ken de espritwereld heel goed. En het zijn niet de latere Stevens modellen, die momenteel boomen. Verzamelaars gaan voor een S1, een S2 JPS , een essexturbo of een Giugiaro turboesprit. Bij de latere Stevensmodellen is het de Sport300 die het meeste gegeerd is , zelfs boven de Sport350 8cyl. Goedkoopst zijn de S3 en de vroege Stevensmodellen. De V8 zijn in de Espritwereld niet perse de meest gegeerde. Velen preferen een S4S en zelfs de late budget GT3 2l viercilinder wordt technisch vaak als een van de meeste uitgebalanceerde en betrouwbare esprits genoemd. Hoewel die GT3 dan weer niet perse de duurste zijn.
              Waar het om gaat is dat eigenlijk elke lotus esprit zeldzaam is, gezien de bouwaantallen. Wanneer heb je er laatst een gezien in het echt? En wanneer heb je laatst een 911 gezien...
              Maar net dat kan ook een nadeel zijn. Mensen hebben vaak schrik om een heel zeldzame auto te kopen. Betrouwbaarheid, wisselstukken etc. Dus gaan ze voor een meer evident premiummerk als Porsche of Mercedes. Van die laatste is bovendien de bouwkwaliteit hoger dan van een volledig handgebouwde Esprit

              Hier de drie naast elkaar : Van oud naar nieuwer: een Giugiaro een Stevens en een Thomson:


              Geert
              Last edited by gvy; 12/11/2016, 00:04.
              1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

              Comment


              • #47
                Daar staat wat mooi gerief! Ook in de garage, ik weet niet wat het is, maar de vorm is mooi.

                Comment


                • #48
                  Prachtige wagens!
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #49
                    opel gt in de garage (denk ik), maar met mijn hart kijk ik liever naar de lotus
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                      Mits wat zoeken is een 911 altijd een investering. In 1999 een 930 turbo gekocht. Van een diamanthandelaar die de wagen het jaar ervoor bij Porsche zelf had laten restaureren. Toen 800000 BEF (20000 euro) betaald. Jaarlijks doet de wagen iets van een 1500-2000 km en staat er nu een klein 70000 km op de teller. Onlangs een bod gehad van 130000 euro. Volgens specialisten zeker 180000 euro waard. In 2008 heb ik zo eens een 993 turbo gehad. Vier jaar gehad en voor 30000 euro meer verkocht. Stom want nu was hij nog eens minstens 50000 euro meer waard dan toen. Koop vandaag voor een goede prijs een 964 in originele en gezonde staat en binnen enkele jaren zul je het bedrag bijna mogen verdubbelen. OOk 911 carrera's en dan vooral bouwjaar '88 gaan veel geld. Durf je wat meer aan koop dan Ferrari's genre testarossa en 355.

                      Maar bij alles is een maar ... Stort morgen die markt in dan zie je ook je centen vliegen. Maar ik denk niet dat die markt de eerste jaren zal zakken. Dus investering = 911 kopen
                      Hoeveel € moet je nu voorzien voor een goede 911…?
                      Kan een McLaren ea. een alternatief zijn ?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Hoeveel € moet je nu voorzien voor een goede 911…?
                        Kan een McLaren ea. een alternatief zijn ?

                        Hangt van model af. 996 vanaf €16000. 993 en eerder vanaf €40000 en 997 vanaf €30000.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Hangt van model af. 996 vanaf €16000. 993 en eerder vanaf €40000 en 997 vanaf €30000.
                          Koop een 996gt2 gt3 en je betaald er ook voor.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Koop een 996gt2 gt3 en je betaald er ook voor.
                            Vandaar die 'vanaf'

                            Comment


                            • #54
                              Mijn vraag is: Wat zoek je in een oldtimer? Snel? 4 deurs? Comfort? Budget?...
                              Ik zou een R107, 928 manueel, 944 turbo, 190 evo 1, SEC 560, MGB V8 of Delta integrale kopen.
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment


                              • #55
                                Inderdaad, of de oldtimer van je dromen nu een goede geldbelegging is of niet, wat maakt dat uit, het is het plezier dat eraan wordt beleefd.
                                De kosten of opbrengsten nemen we er graag bij, natuurlijk de opbrengsten zijn natuurlijk goed meegenomen.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
                                  Ik vind het niet evident om op voorhand te voorspellen wat een model gaat doen.
                                  Ik kocht 6 jaar geleden een 1980 lotus esprit S2.2. Hiervan zijn er....88 stuks gebouwd. Veel zeldzamer dan dat ga je ze niet vinden. Ook van de hele esprit produktie ( giugiaro,stevens en Thomson modellen) zijn er over 28jaar 10675 gebouwd. Dat is niets in vergelijking met Porsche of Ferrari, die op 1 jaar al meer auto's bouwden.
                                  Bovendien is het een tweedeurs sportwagen met middenmotor,en een extreem wigvormig design bijna identiek aan het prototype, gebouwd op het hoogtepunt van lotus in de formule 1 ( eind jaren 70 ). Exotisch sportwagenmerk helpt ook wel.
                                  Toch zijn ze (nog) niet skyhigh qua prijs. Als je ze vergelijkt met een 911 (die niet eens zeldzaam of uitzonderlijk is).
                                  Maar in de 6 jaar tijd is de waarde bijna verdubbelt en ze blijft stijgen. Het feit dat het een van de meest bekende James Bond auto's is helpt ook.
                                  Niet dat ik me dat aantrek.
                                  Ik heb de wagen gekocht om er van te genieten en ik rij er veel en stevig mee. Ik onderhoud hem technisch wel zelf zeer goed. EN de wagen rijdt beter ,naarmate er kilometers worden gedaan en de gremlins worden weggewerkt. Ik ken esprits die weinig km hebben en lang hebben stilgestaan en kan je garanderen dat je een hoop miserie op de hals haalt als je ze gaat gebruiken. Deze auto's moeten rijden en er moet strikt bovenop het onderhoud worden gezeten.

                                  Geert
                                  Klopt ik ken iemand die eind vorig jaar een esprit SE kocht. Juist oldtimer. Gekocht van een Nederlander die dringend centen nodig had en waar de wagen al enkele jaren stil stond. Paar duizend euro kosten aan gedaan en onlangs met een heel mooi winstbedrag = enkele maanden werknemersloon verkocht. Heeft nu een esprit GT3 gekocht en geschatte prijs is ook een pak meer dan wat hij ervoor zou betaald hebben. En ik wed erom dat die binnenkort wel te koop komt te staan en waar hij weer enkele maanden loon aan verdient. Er zijn nog van die wagens die op korte tijd gigantisch stijgen. Lamborghini jalpa is een mooi voorbeeld. Onbetrouwbaar, meer stuk dan rijdend en heel dure onderdelen/onderhoud. Maar prijs gaat maar omhoog. Maar blijf erbij mits wat zoeken is een 911 nog altijd een investering.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Wat is een "P"???

                                    Comment


                                    • #58
                                      Porsche zeker?
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                        Klopt ik ken iemand die eind vorig jaar een esprit SE kocht. Juist oldtimer. Gekocht van een Nederlander die dringend centen nodig had en waar de wagen al enkele jaren stil stond. Paar duizend euro kosten aan gedaan en onlangs met een heel mooi winstbedrag = enkele maanden werknemersloon verkocht. Heeft nu een esprit GT3 gekocht en geschatte prijs is ook een pak meer dan wat hij ervoor zou betaald hebben. En ik wed erom dat die binnenkort wel te koop komt te staan en waar hij weer enkele maanden loon aan verdient.
                                        Je moet er ook wel wat geluk mee hebben dat je de wagen op het juiste moment goedkoop kan aankopen en ook vrij snel kan verkopen aan een goede prijs.

                                        Als ik bvb bij Wheeler Dealers of Gas Monkey kijk op TV, dan doen ze soms gigantisch mooie zaakjes, maar soms ook gigantische stinkers. En zo 1 stinker kan ook je winst van 3 mooie zaakjes om zeep helpen.
                                        Maar dat zijn dan mannen die herstellingen aan kostprijs kunnen doen.
                                        En je moet de tijd hebben dat als je iets moois ziet, je er direct heen kan gaan en wagen ter plaatse kan aankopen. Dat lukt mij niet met een voltijdse job. Want je ziet ook nooit bij hoeveel wagens ze zijn gaan kijken, maar die te slecht waren of te duur.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Voor mij is een belegging iets waar ik geld in stop, en dat geld op brengt zonder dat ik me daar mee moet bezighouden.

                                          Een oldtimer KAN een belegging zijn, maar dat lukt niet als je je daar niet zelf mee bezighoudt. Je zal moeten zorgen voor een droge liefst verwarmde stalling, onderhoud, herstellingen etc., en dat kost ook geld.

                                          Een goede oldtimer kan je als een combinatie zien tussen een hobby en een belegging. En dan geldt meestal: koop iets duur en exclusief waar niet al te veel kosten aan zijn, en dan kan het zijn dat je een beetje winst doet, of dat je verlies beperkt is.
                                          Doe zelf wat je goed kan, en wat simpel is. Zeker aan een dure oldtimer moet je met vakkennis laten werken. Nonkel soudeur daar aan laten lassen en spuiten gaat de waarde daarvan doen kelderen.

                                          Je tijd en goed geld steken in een Golfke van 30 jaar oud is een moneypit... en je rijdt met een oude oncomfortabele auto die er zeker niet mooier uit ziet dan wat er vandaag rond rijdt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X