Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Leuke betaalbare daily's aangeboden
Collapse
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenDat is een van de eerste lichting. Later types hadden de dubbele chevron in het midden. Het logo uit het center hangen, typisch Citroën. Wat een ander merk niet durft deden ze vroeger.
Ik vind dat eigenlijk nog wel iets hebben.
Deze bijvoorbeeld, moet je toch nog een tijdje kunnen mee door rijden lijkt me en zou ook goed moeten mee kunnen in dagelijkse verkeer2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVoila, de wagen wordt bijgehouden bij ons voor emotionele redenen. Er komen platen op zodat hij een paar keer per jaar is buiten kan. Hij heeft nu 3 jaar in de garage gestaan en af en toe is die is gestart, dat is niet gezond. De week dat hij is stilgezet had hij net een groot onderhoud gehad en 4 nieuwe banden.
maar toch heb ik tegenwoordig de indruk dat het systeem meer en meer misbruikt wordt, dagelijks kom je auto's tegen met nieuwe O-platen (dus die beginnend met een O, ze vallen ook harder op natuurlijk) waarvan je je afvraagt of het niet gewone daily's zijn. Op het werk staat er zo dagelijks een R5'je... een écht wrak op wielen en nog nooit gewassen geweest... wel dan zeg ik : zielige gast en verkloot het maar voor de liefhebber.
Van mij mogen ze gerust overgaan naar een (aangespaste) jaarlijkse of twee jaarlijkse oldtimerkeuring... maar hoe lang zijn ze dit al niet aan het zeggen? Het gaat, op z'n Belgisch waarschijnlijk, nu al een hele opdracht zijn om al die ingeschreven oldtimers die er nu al rondbollen op een geleidelijke manier naar de keuring te laten rijden (dat ze er bij wijze van spreken plots niet "allemaal" aankomen)
Comment
-
De XM's vind ik mooier als pre-facelift. Mooier stuur, leuker met dat logo uit het center, en dat moderne 'XM' logo à la Xsara bij de facelift vind ik ook niet echt passen.
Die van m'n oma lijkt me nog leuk als daily.. Heeft nu in de 70k km's, ruikt nog nieuw vanbinnen.Anderzijds wel jammer natuurlijk om die dan als daily in te zetten, maar wat moet je er anders mee.. 't Is ook geen leder interieur, en vanbuiten is ie al redelijk geschaafd en geblutst. Is een turbodiesel, en voelt nog vrij modern aan.
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenhangt beetje af van het gebruik hé. als dat zo een 2.0D is die ze gaan inschrijven en dan elk dag mee op de baan zitten...
als dat dan zo een ex-bompa auto is die werkelijk in nieuwstaat is en 2keer per jaar nog gaat buitenkomen.
het voordeel van o-platen is toch aan het minderen. keuring zal er door komen, en voor de tax/verzekering maakt het niks uit
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Ik ben 37 jaar en betaal ook minder voor een oldtimerverzekering dan voor een daily verzekering (het verschil is wel niet zo gigantisch voorbeeldje: Escort daily is 167 euro, R5 oldie is 88 euro)
Maar alle auto's die hier op O staan, worden ook zo gebruikt.
Voor m'n Escort zou ik het nooit in m'n hoofd halen om die op O te zetten, of het moet zijn dat ik die binnen tien jaar nog heb en het geen daily meer zou zijn
Comment
-
De Benz staat bij mij op O-platen omdat het een 'work in progress' is, en het dus kan zijn dat die onverwachts lange tijd stil kan staan (en om te vermijden dat ik naar de keuring moet ermee, op het moment dat hij net niet mobiel is). Maar de E30 staat meer in de garage... dus al getwijfeld om de Benz op de platen van de E30 te zetten vanaf mei of zo en de E30 ff uit te schrijven (de E30 wordt 25 in juli, dus dan moet ik m'n O-platen nog niet inleveren, en kan ik hem op die platen zetten na juli). Beiden op daily platen zou gemakkelijkst zijn natuurlijk (als de ene auto bvb in panne staat), maar die rompslomp met de keuring altijd.. vind het voor 1 auto al te veel.En dan nog de hogere verzekering.. terwijl momenteel m'n jaarlijks gereden km's niet boven de 15k km zitten wss.
Wanneer krijg je je verkeerstaks eigenlijk? De E30 is ingeschreven begin juli dacht ik, en 'verjaart' pas rond het eind van juli. Dus dan zou ik hem beter uitschrijven zeker, anders moet ik wss nog eens de volle pot betalen voor die maand?Last edited by Ian; 26/03/2015, 16:59.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenIs dat eigenlijk betrouwbaar zo'n XM van de laatste bouwjaren?
Ik vind dat eigenlijk nog wel iets hebben.
Deze bijvoorbeeld, moet je toch nog een tijdje kunnen mee door rijden lijkt me en zou ook goed moeten mee kunnen in dagelijkse verkeer
Ik denk dat de latere op gebied van elektronische rommel beter waren. Maar 't zal nooit de top van bertrouwbaarheid zijn vermoed ik.
Blijkbaar hadden ze daar wel diesels in die vlotjes 500.000km deden.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
probleem bij Xantia's en XM's kan hydropneumatische ophanging zijn, als ze nog origineel is, kan ze het binnenkort begeven, kost wel wat, en vaak is ze al vervangen door niet-hydropn. ophanging denk ik
je hebt er ook weinig fans van, behalve in Nederland, daar zullen er wel een aantal propere staan vermoed ik
ik heb een paar keer met verschillende Xantia's gereden, vind dat subliem, zeker op slechte wegen,
in 2014 nog een C5 van het laatste model gehad maar de Xantia's rijden stukken beter en zijn volgens mij de beste Citroëns ooit, Xantia Activa heeft ook nog altijd het record in de elandtest!
ook met een XM gereden, maar die reed belange niet zo goed als die Xantia's, ik vermoed dat er geen originele ophanging meer op zat, maar ben niet zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenWanneer krijg je je verkeerstaks eigenlijk? De E30 is ingeschreven begin juli dacht ik, en 'verjaart' pas rond het eind van juli. Dus dan zou ik hem beter uitschrijven zeker, anders moet ik wss nog eens de volle pot betalen voor die maand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDan krijg jij ergens in september de rekening in de bus met uitnodiging voor te betalen van de termijn 1/7/15 tem 20/6/16. Volgens mij ga je dan ook nog de volle pot mogen betalen, dus uitschrijven lijkt mij in dit geval geen slechte beslissing.RIP Den borre!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk BerichtenIdd ik dacht dat je het jaar dat hij 25 word nog de volle pot moest betalen en daar na pas het forfaitair bedrag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenHangt er een beetje vanaf hoe de datum eerste inschrijving en datum laatste inschrijving een beetje met elkaar matchen hé: had Ian zijn BMW nu bv. laatste inschrijving 1 augustus (ipv. 1 juli of zo) had gehad was er geen probleem en zal die ook maar 34,89 euro meer moeten betalen.RIP Den borre!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
dat klinkt behoorlijk oud hé, toch zeker voor een auto die niet zo ervaren wordt door de meeste mensen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDe aller eerste modellekes zijn zelfs al 32 jaar oud
dat klinkt behoorlijk oud hé, toch zeker voor een auto die niet zo ervaren wordt door de meeste mensen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenVerzekering verschilt hoor, bij mij toch. Hoe ouder je bent, hoe minder het idd zal verschillen wss..
ik had toen mijn moto en de dodge als 2 daily ingeschreven wagens. ik heb toen de verzekering gevraagd hoeveel men capri zou kosten als ik die van o-plaat zou halen en op daily platen zet.
met de bedoeling nog altijd meetings te doen, en geen woon-werk verkeer (had nog altijd firmawagen). mijn premie bleef toen ongewijzigd aangezien men andere 2 wagens als daily waren en de capri nog steeds als oldtimer zou gebruikt worden. dan wel op normale platen. destijds mocht je enkel proefritten doen of naar meetings.
mijn capris zouden altijd oldtimers blijven voor meetings en nooit voor woon-werk verkeer. men escort mk2 zou misschien wel kunnen als woon-werk verkeer auto. danwel omgebouwd naar electrisch.
men golf blijft altijd als daily staan en komt NOOIT op O-plaat. de verzekering kost wat meer omdat die ook als woon-werk verkeer wagen is ingeschreven. niks voordeel als 'oldtimer' dus en dat hoeft ook niet. die wordt niet als oldtimer gebruikt ook al is die de 25jaar voorbij.
voor de tax moet ik het niet doen, die blijft hetzelfde als oldtimer. de keuring... tja, ik heb liever dat die veilig is als daily wagen, alleen jammer dat ze dan voor onzin afkeuren (hendeltje voor zetel naar voor te klappen kapot= rode kaart. barst in voorruit = dit jaar dus rode kaart, zal ze maar vervangen want ze zaagden al vorig jaar).
en de verzekering betaal je toch naar gebruik. als echte oldtimer voor meetings en met bv 5000km beperking zal je minder betalen dan wanneer je die als full daily gebruikt zonder km beperking
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDan krijg jij ergens in september de rekening in de bus met uitnodiging voor te betalen van de termijn 1/7/15 tem 20/6/16. Volgens mij ga je dan ook nog de volle pot mogen betalen, dus uitschrijven lijkt mij in dit geval geen slechte beslissing.
Dan zou ik de S124 moeten inschrijven op die plaat (maar dan moet die door de daily keuring voor verkoop).
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenkan je de auto niet uitschrijven, en na 3maand weer inschrijven met dezelfde plaat? je mag je plaat namelijk een 3tal maand houden
Hier nog een propere Chevy voor weinig:
De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.
Niet moeder's mooiste, maar er zit potentieel in, alleen blijven die wielbogen aardslelijk, alsof ze uitgesneden zijn met een slijpschijf ofzo.
Een kruisspaakje helpt altijd.
Last edited by Ian; 30/03/2015, 17:46.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
Comment