Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leuke betaalbare daily's aangeboden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    VV rommel = variabel vacuum carburator.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      wat bedoel jij met VV rommel?
      VV carburateur (Variabele Venturi). Dat waren carburateurs die nogal rap last hadden van slijtage en dan hoger verbruik gaven. Mijn broer heeft indertijd ook zo'n Escort gehad en die dronk 12l met die carb. Vervangen door een tweetraps Weber van een XR3 en die haalde daarna 7L. Met een Taunus TC3 net hetzelfde. 14L met een versleten VV en 8-9l met een Weber.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        VV rommel = variabel vacuum carburator.
        Gij kent ze ook . Was altijd een en al miserie met die carburateurs.

        Comment


        • #64
          wat voor carburator zou de Rolstoel dan hebben?

          (ik ken daar niks van van al die benamingen )

          Comment


          • #65
            In die tijd kon je nog koffiemokken en bestek bijeen sparen als je veel ging tanken, dat was dan ook het enige pluspunt aan zo'n VV ...

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              wat voor carburator zou de Rolstoel dan hebben?

              (ik ken daar niks van van al die benamingen )
              Dat weet ik niet zeker, maar aangezien de uwe een MK4 van '88 is gok ik een Weber. Ik dacht dat Ford rond '85 gestopt was met die VV's (wat ze veel eerder hadden moeten doen. Mijn broer heeft wel 10 tallen Escorts en Taunussen gehad en als het ene was met een VV carb was in 9 van de 10 gevallen dat verbruik veel te hoog)

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                wat voor carburator zou de Rolstoel dan hebben?

                (ik ken daar niks van van al die benamingen )
                hoeveel verbruikt hem?

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                  Ferme Scorpio nog. Ik gok een 2.0 ohc?
                  dit gekocht om te driften?

                  (was niet zeker of het RWD was, maar volgens google wel!)

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    hoeveel verbruikt hem?
                    weinig: 5,7 - 7,6 (min-max)

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      weinig: 5,7 - 7,6 (min-max)
                      Tellen jullie tegenwoordig in liters per 50 km ? ...

                      Comment


                      • #71
                        voor deze is dat niet nodig

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                          dit gekocht om te driften?

                          (was niet zeker of het RWD was, maar volgens google wel!)
                          vermoed dat die 90pk op zo een zware auto niet voldoende zal zijn. ik wou destijds zo een blok in de capri hebben (origineel 1.3). het gietnummer in zo een blok is "18" en staat heel groot op de zijkant (2.0 heeft 20 of 205, 1.6 heeft 16 of 165). door die 8 een beetje af te slijpen kon je een 3 maken, ideaal voor de keuring en had ik toch een 90pk sterke "1300"

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Tellen jullie tegenwoordig in liters per 50 km ? ...
                            aangepaste amerikaanse methode 5.7km met 1liter brandstof . zo zijn de cijfers van men dodge ook iets positiever (verbruik 4 - 4.5)

                            Comment


                            • #74
                              De Granada 1.7 V4 van mijn vader kon ik nochtans ook dwars krijgen . Koste wel wat meer moeite. En ondanks dat mijn vader een rustige rijder was beklaagde hij zich toch dat hij geen V6 had gepakt.

                              Comment


                              • #75
                                dwars krijgen kan iedereen, maar of je die nog kan controleren ...

                                men escort 1.3 gaat ook dwars, en heeeeeel makkelijk zelf. zen achterbandjes (205/60R13 fuldas) dateren dan ook uit 1992.
                                ik vond zelf dat men dodge moeilijk in een gecontroleerde drift te houden was, maar dit zal er eerder mee te maken hebben dat die automaat is, en geen gewicht op de achteras

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                  dit gekocht om te driften?

                                  (was niet zeker of het RWD was, maar volgens google wel!)
                                  LOL, nee, dan waren we voor wat anders gegaan

                                  Gewoon gekocht om zondagse onthaastingsrondritjes te maken, zoals hij ook in de voorbije 28 jaar gebruikt is.

                                  Maar ik maak er later wel een topic over
                                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                  Comment


                                  • #77
                                    Dit is inderdaad een super topic!

                                    Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                    deze heeft een verstelbaar stuur in de hoogte EN de diepte! and that's it noem het maar, en het zit er niet op maar dat is juist de charme, en het voordeel dat er dan ook niets aan kapot kan gaan. hoewel de snelheidsmeter is stuk, daarvoor heeft hij dan ook een rode kaart gekregen op de keuring, voor de rest was het blanco. dus als iemand tips heeft waar ik aan een nieuwe kabel kan geraken (ik vermoed dat dat het probleem is want al de rest werkt wel nog): altijd welkom
                                    ABS! Dat heeft die waarschijnlijk wél. Als ik me niet vergis de eerste wagen die dit standaard had op alle versies. Bedankt aan Ford!

                                    Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                    Deze is zo leuk:
                                    De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.


                                    Deze was echt wel revolutionair in die tijd he. Zijn lijn was vernieuwend. Echt.
                                    Zet er zijn voorganger naast en je ziet het meteen, zo op foto zie je alleen een oude kar



                                    Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                    Dat was het probleem van die Nissans uit de jaren '90. Die gingen niet kapot. Met als gevolg dat vervolgaankopen uitbleven en mensen met die oude bakken bleven rijden. Dus verminderde de verkoop van Nissan, terwijl ze wel tevreden klanten hadden.
                                    Onze Sunny uit die periode was inderdaad beresterk. En reed zeer plezant. Hebben hem weggedaan omwille van zijn drie deuren en de kinderen die kwamen, en roest aan de deurdorpel. Was te herstellen, maar de ruimte en het gebruiksgemak speelden ook parten. Anders wel een schitterende auto geweest, erg miskend.

                                    M'n Clio was een blikken doos daarnaast. Voelde heel erg solide aan.
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • #78
                                      mk1
                                      mk2

                                      mk3

                                      buiten een kortere koffer??? en zen verkeerde wielen zijn aangedreven.
                                      verder, als ik beide zo bekijk, heeft die mk3 VEEL te grote wielranden voor wat de bandjes maar zijn
                                      Last edited by ; 16/09/2014, 07:27.

                                      Comment


                                      • #79


                                        Comment


                                        • #80


                                          De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X