Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste oldtimer aanschaffen, beetje hulp bij keuze, enkele vraagjes, tips welkom :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• eerste oldtimer aanschaffen, beetje hulp bij keuze, enkele vraagjes, tips welkom :)

Hey iedereen,

Effe voorstellen, ik ben Sascha uit gent en ben 38 jaar.
    Ik heb al enige tijd interesse in old timers (vooral amerikaanse )
    Ik heb jaren terug al een firebird '92 en een cadillac sts '94 gehad als dagelijkse (en enige) wagen.
    Nu zou ik mij zelf een old timer willen aanschaffen, ik zou deze opnieuw dagelijks willen gebruiken en dit zou mijn tweede wagen zijn.
    Ik wil graag op lpg rijden, zouden jullie mij aanraden om dit te doen of toch beter op benzine? En zou ik uitkijken naar een okkazie waar er al lpg inzit of later gewoon laten installeren?
    Mits ik nog niet "zoveel" weet over old timers zou ik het overwegen om af en toe eens naar meetings te gaan en daar uitkijken voor een goede okkazie. (ik denk/hoop dat die personen die meetings meedoen hun old timers toch heel goed onderhouden)
    Daar zou ik dan ook veel informatie kunnen bekomen he
    Ik zou zo een 5000€ a 6000€ willen spenderen, mits er zoveel merken, modellen zijn...
    kunnen jullie jullie ervaringen/kennis delen met mij over bepaalde merken (plus punten/minpunten)

Ik vind deze wel iets hebben...

Lincoln Continental

of iets in die genre
    Chevrolet 1971 Chevrolet Impala

Dus liefst een 5 deurs, nu jullie zo een beetje de richting weten van 'model'
    alle tips/suggesties van merken zijn meer dan welkom.
    Eventueel ben ik ook aant overwegen om een iets sportievere old timer te kopen ipv een "slee" zoals de lincoln
    iets zoals een firebird, camaro, dodge charger...

als je die daily gaat gebruiken, zou ik er toch LPG in leggen. de modellen de jij toont zijn de typische zware drinkers. wegen ook vlot 2ton of meer. als die 20liter drinken, kost dit op benzine al 36€/100km en op LPG iets van 12€/100km. met 10K/jaar rijden heb je de gasinstallatie na 1jaar ofzo er al uit.
    je zal toch eerst eens een keuze moeten maken welk model je wil.
    zo een lange slee heeft meer dan ruimte genoeg in de koffer om een leuke gastank te monteren. voor de rest zou ik vooral uitkijken naar de typische gekende motoren.
    zo is een chevrolet impala 5.7 veel makkelijker te tunen of herstellen dan een cadillac met een 7.7 bigblock. de 5.7 is overal te vinden, de 7.7 bijna niks. ik heb zo 5maand moeten wachten op men klepkes van de cadillac. leuk als de auto in de winter buiten staan met een open blok.
    heb je trouwens ook de stallingsruimte? zo een continental gaat snel 6meter lang zijn

ik hoop ooit nog eens zo een slee te bezitten weer. na men deville en impala mis ik die bakken toch wel. dodge charger, plumouth barracuda,... heb ik al opgegeven wegens te duur. dan gaat de rest uit de hangaar ook weer weg en houd ik er nog ééntje.
    men cadillac stond eens tijdje weer te koop bij de nieuwe eigenaar, weet niet of die al verkocht is geraakt of niet.
    Last edited by ; 29/06/2014, 19:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dimi_nr1 Bekijk Berichten
      hey iedereen,

effe voorstellen, ik ben sascha uit gent en ben 38 jaar.
      Ik heb al enige tijd interesse in old timers (vooral amerikaanse )
      ik heb jaren terug al een firebird '92 en een cadillac sts '94 gehad als dagelijkse (en enige) wagen.
      nu zou ik mij zelf een old timer willen aanschaffen, ik zou deze opnieuw dagelijks willen gebruiken en dit zou mijn tweede wagen zijn.
      Ik wil graag op lpg rijden, zouden jullie mij aanraden om dit te doen of toch beter op benzine? En zou ik uitkijken naar een okkazie waar er al lpg inzit of later gewoon laten installeren?
      Mits ik nog niet "zoveel" weet over old timers zou ik het overwegen om af en toe eens naar meetings te gaan en daar uitkijken voor een goede okkazie. (ik denk/hoop dat die personen die meetings meedoen hun old timers toch heel goed onderhouden)
      daar zou ik dan ook veel informatie kunnen bekomen he
      ik zou zo een 5000€ a 6000€ willen spenderen, mits er zoveel merken, modellen zijn...
      Kunnen jullie jullie ervaringen/kennis delen met mij over bepaalde merken (plus punten/minpunten)

ik vind deze wel iets hebben...

Lincoln continental

of iets in die genre
      chevrolet 1971 chevrolet impala

dus liefst een 5 deurs, nu jullie zo een beetje de richting weten van 'model'
      alle tips/suggesties van merken zijn meer dan welkom.
      Eventueel ben ik ook aant overwegen om een iets sportievere old timer te kopen ipv een "slee" zoals de lincoln
      iets zoals een firebird, camaro, dodge charger...
      finally!!!!!
      Anyway

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Last edited by Timmie; 29/06/2014, 21:41.

Comment

Eerst en vooral bedankt voor de reactie

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        als je die daily gaat gebruiken, zou ik er toch LPG in leggen. de modellen de jij toont zijn de typische zware drinkers. wegen ook vlot 2ton of meer. als die 20liter drinken, kost dit op benzine al 36€/100km en op LPG iets van 12€/100km. met 10K/jaar rijden heb je de gasinstallatie na 1jaar ofzo er al uit.
        Heeft het nadelen om een old timer na zolang op benzine gereden te hebben om er dan lpg in te leggen? Anders zoek ik eentje waar er al lpg in ligt

je zal toch eerst eens een keuze moeten maken welk model je wil.
        zo een lange slee heeft meer dan ruimte genoeg in de koffer om een leuke gastank te monteren.
        Mijn voorkeur gaat wel degelijk naar een continental

voor de rest zou ik vooral uitkijken naar de typische gekende motoren.
        zo is een chevrolet impala 5.7 veel makkelijker te tunen of herstellen dan een cadillac met een 7.7 bigblock. de 5.7 is overal te vinden, de 7.7 bijna niks. ik heb zo 5maand moeten wachten op men klepkes van de cadillac.
        Dit is nu nekeer nuttige informatie

Nadeel is natuurlijk dat de continental 5 alleen te krijgen is in een 6.6 en 7.5 (of ik zou verkeerd moeten zijn?)
        Maar ik veronderstel dan dat voor de 6.6 (de 'lichtere' versie dus) wel degelijk nog gemakkelijk onderdelen te vinden zijn...?

Comment

Bedankt Timmie, maar eerst nog wat info verzamelen, liever opt gemakske uitkijken
          En zou ik niet beter van iemand een auto overkopen van hier (via via) of op meetings ipv te zoeken opt net?
          Mits ik nog niet zoveel kennis heb zouden ze mij relatief snel in de zak kunnen zetten he

Comment

altijd waar,....als je wilt heb ik nog wel een contact met een paar autos, maar mss niet in u budget...
            denk aan C3 corvette rond de 10000 euro etc.

nu voor de rest, in de zak zetten, dat valt allemaal te zien. het probleem dat je op dit moment hebt is dat er niks te koop staat sinds iedereen nu ermee aan het rondrijden is. vanaf november dalen de prijzen weer want dan staan ze allemaal terug op stal en staat die sportwagen of oldtimer weeral dik in de weg.

Comment

Kijk eens over de grens, in Nederland zijn ze nog niet bekomen van de nieuwe oldtimer regeling, wagens tussen de 25 en 40jaar worden er met bosjes uitgevoerd, als het al niet te laat is.
              Op deze site kan je je al een beetje verlekkeren.
              http://veiling.catawiki.be/automobil...ldtimers%2B(BE)

Comment

Mja je kan gelijk hebben Timmie , wss zouden ze er liever deze zomer zelf nog mee willen rijden, maar ik ga toch al stilletjes beginnen uitkijken
                en de wss zal het dus wel degelijk een lincoln continental worden, (budget nog steeds rond de 5000€
                fcapri weet jij (of iemand anders maar fcapri was erover begonnen) of je nog gemakkelijk aan stukken van een continental 6.6 zou kunnen geraken?
                Mits je zei dat het beter is om een lichtere te nemen zoals een 5.7 ipv een 7...

Comment

in america bestellen (timmie is daar eerder kenner voor), speedshop stekene...

ik heb mijn les geleerd met mijn cadillac en daarmee rijd ik een dodge W200. daarvan zijn er HOPEN in europe en makkelijk stukken van te krijgen (zelf hier op 2dehands websites)

Comment

Van al die dingen zijn stukken te verkrijgen. Zeker mecganisch weinig problemen. Tis interieur en carrosserie dat problemen geeft.

Onderdelen zihn van makkelijk naar moeilijk te vinden van
                    Gm - ford - chrysler

En dan is get weer per submerk
                    Chevrolet pontiac cadillac oldsmobile

Ford lincoln mercury

Dodge chrysler plymouth

Dusjah....

Comment

Ik heb eentje op het oog, heb al contact opgenomen en die staat in Nederland...

*Hier en daar een heel klein tikje roest waarvan er niets volledig is doorgeroest.
                      Ik zou de wagen in de toekomst (waarschijnlijk volgend jaar) laten herspuiten dus ik denk dat een beetje roest niet echt kwaad kan?

*Het linker raam kan niet meer open, ik vermoed dat het motortje kapot is.

*Heeft alleen Duitsland van die transit platen of kan men dat in belgië (eventueel Nederland) ook vinden?

prijs is 4500€ en voor deze prijs vind je ze natuurlijk niet in "perfecte" staat!
                      Buiten de tikkeltjes roest en het raam staat de auto relatief goed zegt hij, motor en versnelling is 100% in orde

Graag jullie mening, natuurlijk op het zicht van de foto's, ik ben zelf ook nog niet gaan kijken...
                      Ik heb eentje op het oog, heb al contact opgenomen en die staat in Nederland...

*Hier en daar een heel klein tikje roest waarvan er niets volledig is doorgeroest.
                      Ik zou de wagen in de toekomst (waarschijnlijk volgend jaar) laten herspuiten dus ik denk dat een beetje roest niet echt kwaad kan?

*Het linker raam kan niet meer open, ik vermoed dat het motortje kapot is.

*Heeft alleen Duitsland van die transit platen of kan men dat in belgië (eventueel Nederland) ook vinden?

prijs is 4500€ en voor deze prijs vind je ze natuurlijk niet in "perfecte" staat!
                      Buiten de tikkeltjes roest en het raam staat de auto relatief goed zegt hij, motor en versnelling is 100% in orde

Graag jullie mening, natuurlijk op het zicht van de foto's, ik ben zelf ook nog niet gaan kijken...

Comment

Tja,... vind ik niet mooi, en ik denk dat de carosserie echt kanker heeft.
                        Als een plaat gewoon in het midden begint te roesten is er geen stoppen meer aan.

De vraag is wat je van zo'n auto verwacht.
                        Die gaat nooit zijn investering waard zijn omdat die niet exclusief is. Dat gaat zuipen en blijven zuipen.
                        Sportief... NOT
                        Comfortabel.... Maybe
                        Praktisch ... NOT

Maar ja, liefde is blind hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Tja,... vind ik niet mooi, en ik denk dat de carosserie echt kanker heeft.
                          Als een plaat gewoon in het midden begint te roesten is er geen stoppen meer aan.

De vraag is wat je van zo'n auto verwacht.
                          Die gaat nooit zijn investering waard zijn omdat die niet exclusief is. Dat gaat zuipen en blijven zuipen.
                          Sportief... NOT
                          Comfortabel.... Maybe
                          Praktisch ... NOT

Maar ja, liefde is blind hé.
                          Blij dat je een eerlijke reactie geeft Tommie1
                          De roest is meer aan de zijkanten, op de koffer zie ik 2 plaatsen waar het relatief goed zichtbaar is,
                          hier en daar een heel klein "tikje" bij de waterdruppels zie je die tikjes. Of dit echt roest is...? Ik dacht eerder dat de lak wat beschadigd is en dat er daarom roest op komt?
                          Ik kan natuurlijk mis zijn he

Zoals je zegt, sportief... NOT = TRUE
                          Comfortabel... Ik denk het wel maar kan dit natuurlijk niet bevestigen, als er mensen zijn die zo een wagen hebben gelieve jullie mening te delen met ons
                          Praktisch... dat zal het zeker niet zijn met zo een lengte maar dit weegt niet op tegenover de "liefde" voor zo een wagen (slee)

Comment

zie roest een beetje als kanker. het soort die je niet met chemo kunt behandelen maar moet wegsnijden....
                            en daar war een klein beetje roest komt piepen kan je meestal nog 5 tot 10 cm in elke richting beginnen schuren of slijpen om alles eruit te krijgen.....
                            believe me I know...

kijk nu nog eens even naar dat " beetje " roest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              zie roest een beetje als kanker. het soort die je niet met chemo kunt behandelen maar moet wegsnijden....
                              en daar war een klein beetje roest komt piepen kan je meestal nog 5 tot 10 cm in elke richting beginnen schuren of slijpen om alles eruit te krijgen.....
                              believe me I know...

kijk nu nog eens even naar dat " beetje " roest.
                              I believe you
                              dus afgeschreven...
                              Zoektocht gaat verder

Dat is dus de reden waarom ik hier jullie mening vraag en meerdere meningen wil horen!

Comment

Mwa ik weet niet.
                                Die roest op de kofferklep, dat lijkt mij toch niet van binnenuit te komen. Want dan zou die klep op die plaatsen rot zijn, als je dan op die plekken duwt met uw vinger zit je erdoor. Ik denk toch ook eerder dat dat oppervlakkig is door lakschade.
                                Belangrijker is hoe de bodem, dorpels etc eraan toe zijn. Je kunt wagens hebben die perfect strak in de lak zitten, maar onderaan helemaal rot. Of dichtgesmeerd met plamuur en een dikke laag rutex erover. Dat zie je niet als je hem koopt, en een jaar of 2 later vallen de gaten er terug in.
                                Ene die 100% roestvrij is zal je niet vinden, tenzij die een deftige body-off restauratie heeft gehad. Maar dat ga je niet vinden voor uw budget.

Comment

nog een tip.

een eerste oldtimer zou ik nu niet direct in het buitenland kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    nog een tip.

een eerste oldtimer zou ik nu niet direct in het buitenland kopen.
                                    Mag ik vragen welke reden hiervoor is?
                                    Tony Mb
                                    had de raad gegeven om is in nederland te kijken, dit omwille van de "dump prijzen" en ik moet zeggen als je daar eens rondkijkt liggen de prijzen inderdaad een stuk lager..

Comment

Ik vind dit ook niet mooi, maar das mensen goesting he.

100% roestvrij voor 5000€ ga je denk ik niet vinden. kijk ook eens naar de raamrubbers, hier op de foto zie je precies al dat ze niet meer goed zitten, daar kruipt water tussen en .... ook het skai dak is onder de raam gescheurd, zelfde verhaal komt water in en gaat er niet meer uit.
                                      Ik wil niet zeggen dat deze niet goed is maar op foto zien ze er altijd mooier uit. Gaan kijken kan nooit kwaad en je leert het type wagen kennen. Ga er naar toe met het gevoel ik koop hem toch niet, en hoor zijn verkoopspraatje aan. en de vraag prijs is nooit de verkoopsprijs zeker niet bij dit soort wagens en al zeker niet in Nederland daar krijgen ze dit aan de straatstenen niet kwijt.
                                      sucses

Comment

Dat is inderdaad mensen goesting. En mijn mening was ook rond de 5000€ zal ik waarschijnlijk geen perfecte vinden, maar ik ben blij dat ik hier als "groentje" raad ben komen vragen.
                                        Inderdaad bij nader inzien... die scheurtjes in het dak en de raam rubbers...

Comment

Working...
                                        X