Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja voor tuindecoratie kan hij nog dienen :p

Deze gisteren gespot in Budel (NL) aan het zwembad.

Toch niet de ex van C_X?
    154d km's, zag er mooi uit!

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by Bert_e39; 25/06/2014, 12:26.

Comment

• Ik ga nog maar eens een vraag stellen en hulp inroepen.

Gisteren met de bar8 van mijn vader naar de keuring gereden en de auto is nog maar eens voor 1 jaar goedgekeurd. In het terug naar huis rijden kon in opeens de rem tot bijna tegen de vloer drukken zonder echt te remmen. Efkes deftig verschieten want ik reed achter een voorligger op de ring van Lommel. Door telkens pompend te remmen kwam er terug druk op het rempedaal en kon ik terug normaal remmen. Een stukske verder rijden en de druk was weeral van de rem af. Zo ben ik al pompend op de rem, wanneer ik moest remmen natuurlijk, van Lommel naar huis in Mol gereden.

Dit moet natuurlijk gemaakt worden. Mijn vader wil zijn Mercedes laten maken bij een goede betrouwbare Mercedes mekanieker en niet bij een officiële Mercedes dealer. Een officiële dealer is volgens hem een pak duurder.

Weet iemand in de buurt van Mol een onafhankelijk betrouwbare en goede Mercedes mekanieker zitten of iemand die voor en na dit kan maken met officiële onderdelen? Mag natuurlijk niet te ver van huis zijn want zonder rem ver rijden is levensgevaarlijk.

Merci!

Comment

• Wordt er weinig mee gereden?

Er is een remblokje dat blijft hangen. Vaak helpt het al om de remblokken eens te demonteren en met wat vet erachter opnieuw te plaatsen en de remcilindertjes eens volledig terug in de klauw te duwen.

Ik zou er zo toch niet meer mee rijden hoor, kans is groot dat je geen remkracht meer kan opbouwen op een bepaald moment.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Er wordt niet veel mee gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
            Ik ga nog maar eens een vraag stellen en hulp inroepen.

Gisteren met de bar8 van mijn vader naar de keuring gereden en de auto is nog maar eens voor 1 jaar goedgekeurd. In het terug naar huis rijden kon in opeens de rem tot bijna tegen de vloer drukken zonder echt te remmen. Efkes deftig verschieten want ik reed achter een voorligger op de ring van Lommel. Door telkens pompend te remmen kwam er terug druk op het rempedaal en kon ik terug normaal remmen. Een stukske verder rijden en de druk was weeral van de rem af. Zo ben ik al pompend op de rem, wanneer ik moest remmen natuurlijk, van Lommel naar huis in Mol gereden.

Dit moet natuurlijk gemaakt worden. Mijn vader wil zijn Mercedes laten maken bij een goede betrouwbare Mercedes mekanieker en niet bij een officiële Mercedes dealer. Een officiële dealer is volgens hem een pak duurder.

Weet iemand in de buurt van Mol een onafhankelijk betrouwbare en goede Mercedes mekanieker zitten of iemand die voor en na dit kan maken met officiële onderdelen? Mag natuurlijk niet te ver van huis zijn want zonder rem ver rijden is levensgevaarlijk.

Merci!

U roept?
            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
            Current:
            1987 Mercedes-Benz W124 200D
            1979 Mercedes-Benz W123 280E
            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
            Ex:
            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
            1976 Mercedes-Benz W123 250
            1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
            1980 Mercedes-Benz W123 280
            1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Dat ligt niet aan een remblok die blijft hangen, dat is lucht in het remcircuit. Als je een keer op de rem duwt gaat die pedaal tot (bijna) tegen de bodem en lijken de remmen amper te pakken. Als je een paar keer pompt komt er terug druk op en is dat voor heel even terug normaal. Kijken of er nog genoeg remvloeistof inzit, remmen eens ontluchten. Als die er dan nog last van heeft is er ergens een lek (leiding, remcilinder van trommelrem, hoofdrempomp)

Comment

• zal wrs een opgewarmd lijk zijn, maar toch...mmmm

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

• Opgewarmd lijk?

Ik had hem ook al gezien, prachtig!
                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                  Current:
                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                  Ex:
                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                    Dat ligt niet aan een remblok die blijft hangen, dat is lucht in het remcircuit. Als je een keer op de rem duwt gaat die pedaal tot (bijna) tegen de bodem en lijken de remmen amper te pakken. Als je een paar keer pompt komt er terug druk op en is dat voor heel even terug normaal. Kijken of er nog genoeg remvloeistof inzit, remmen eens ontluchten. Als die er dan nog last van heeft is er ergens een lek (leiding, remcilinder van trommelrem, hoofdrempomp)
                    Bij auto's die weinig rijden komen de remblokjes nochtans heel vaak klem te zitten. Heb dat al bij tal van auto's vastgesteld.
                    Door het vastzitten warmt de klauw zodanig op bij het rijden dat de remolie lokaal aan de kook gaat waardoor je gasvorming krijgt in het systeem en het daaruitvolgende niet-functioneren.
                    Eens afgekoeld werken de remmen dan ook weer normaal.

De kans dat je tijdens het naar huis rijden van de keuring plots ergens een lekkage krijgt die zorgt voor lucht in het systeem lijkt mij nogal klein.
                    Last edited by Gere; 27/06/2014, 16:53.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Bij auto's die weinig rijden komen de remblokjes nochtans heel vaak klem te zitten. Heb dat al bij tal van auto's vastgesteld.
                      Door het vastzitten warmt de klauw zodanig op bij het rijden dat de remolie lokaal aan de kook gaat waardoor je gasvorming krijgt in het systeem en het daaruitvolgende niet-functioneren.
                      Eens afgekoeld werken de remmen dan ook weer normaal.

De kans dat je tijdens het naar huis rijden van de keuring plots ergens een lekkage krijgt die zorgt voor lucht in het systeem lijkt mij nogal klein.
                      Mja, je hebt wel een punt. Maar meestal voel je dat wel eerst in het remmen als er een remblok blijft hangen, dan gaat die naar links of rechts trekken.

Comment

• Heb ik twee jaar geleden ook al eens voor gehad. Na lang rijden op de autostrade had ik plots geen druk meer. Een tijdje pompend gereden en eer ik thuis was, was alles normaal. Sindsdien weinig gereden en enkel redelijke korte afstanden zodat er dikwijkls geremd moest worden. Mijn vader heeft dat toen niet laten maken en gisteren was het terug prijs. De wagen trekt niet naar rechts of naar links bij het remmen. En 10min voordien zijn de remmen nog goedgekeurd door de keuring.

Daarstraks contact gehad met garage Sels in Westerlo en die spraken over de hoofdremcilinder die waarschijnlijk stuk is.

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                        U roept?
                        Neen, ik brul, zo dringend is het. Maar da hoort gij niet zo ver in Duitsland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert_e39 Bekijk Berichten

Toch niet de ex van C_X?

C_X de zijne was nog geen 25+ (van '91 dacht ik).

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          zal wrs een opgewarmd lijk zijn, maar toch...mmmm

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Wat een lugubere verwoording.. D:

Maar idd 'mmmm'... Ik zou er m'n rode voor inruilen met 1500 eur opleg.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Prachtige 123!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert_e39 Bekijk Berichten
                              Ja voor tuindecoratie kan hij nog dienen :p

Toch niet de ex van C_X?

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
                              Nope, de mijne had geen trekhaak, was een SE en is verkocht aan iemand in Frankrijk :p

Ik had ook geen lichtenwissers.

Comment

• Morgen de bar8 naar de garage laten doen om het remcircuit te laten nakijken. In pesant vragen of er gene servo of stuurbekrachtiging kan opgezet worden. Is soms niet te doen om aan da stuur te sleuren. Toch zeker nie als ge uit de fitness komt en ge hebt uw armen goe getrained.

Comment

• Fitness abonnement opzeggen en meer met die bar8 rijden.

Comment

• Komaan dat stuur is toch groot genoeg zeker.

Comment

• en banden keihard zetten eens investeren in nieuwe op de vooras...heb je gelijk servo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                        Fitness abonnement opzeggen en meer met die bar8 rijden.

Goei idee.

Oorspronkelijk geplaatst door Tony Mb Bekijk Berichten
                                        Komaan dat stuur is toch groot genoeg zeker.

Ja, maar ik nie, blijkbaar.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        en banden keihard zetten eens investeren in nieuwe op de vooras...heb je gelijk servo

Nieuw vooras? Helpt dat om beter te sturen? Vanuit stilstand is met deze wagen niet te sturen. De auto MOET in beweging zijn om het stuur toch maar enigszins iet of wa fatsoenlijk in beweging te krijgen.

Comment

• bobo bedoelt nieuwe banden op de vooras.

En da's normaal he dat er moeilijk beweging in komt als je stil staat. Altijd maken dat je een beetje rijdt, ook beter voor de banden.

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
                                          X