Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Daily usable oldie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daily usable oldie

Ik ben sporadisch op zoek naar een auto ouder dan 25 (ivm goedkope taks), om dagelijks mee te rijden, zodat m'n Jetta wat op rust kan in deze barre wintertijden.

Ik wil graag een auto die betrouwbaar is, comfortabel is (makkelijk stuurt, start, rijdt, goeie zetels), een goed werkende verwarming heeft (en er liefst ook goed uitziet ). Liefst een zuinige auto. Diesel en LPG mag. Automatische versnellingsbak mag eventueel ook. Wel een auto waar ik kan instappen en rijden, dus niet een waar er werk aan is om hem door de keuring te krijgen.

Zelf heb ik al zitten denken aan Golf 2, Jetta 2, Audi 80,... maar het is niet eenvoudig om een onverprutst exemplaar te vinden. Hoeft geen grote auto te zijn.

Ben ook pas 20 (binnenkort 21) dus hoef geen 100en PK's ivm verzekering.

Heb ook zitten kijken naar vb. Opel Kadett D's, maar worden je armen niet lam van te sturen zonder servo? Tenminste, die indruk heb ik als ik de Kadett E van m'n ouders herinner. En wat met roest... welke auto's staan zoal bekend door het feit dat ze haast niet roesten?

Het is zeker niet dringend gezien mijn gele Polo nog niet verkocht is (die moet eerst weg voor er een andere in de plaats kan), maar als iemand iets tegenkomt, voel je vrij om dit hier te posten!

Oja, graag alleen auto's met Belgische papieren.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

een zeer goede w123! 240d of zo.
    of een w201...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
      ...welke auto's staan zoal bekend door het feit dat ze haast niet roesten?
      ...
      Die bestaan niet.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Heb ik inderdaad ook al vaak gezocht, maar meestal is er werk aan, of hangt er een buitenlandse nummerplaat op of zo.

@PT Cruiser: Hangt ervan af hoe je hem onderhoudt. Ik bedoel; vb Golf 3's staan bekend om hun hoge roestgevoeligheid. Audi 80 en MB W201 hebben hier minder last van?

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Deze bvb...

stevig, veilig, ruim, comfortabel, nog relatief makkelijk aan wisselstukken te geraken...
          verbruiken meestal toch minstens 10l, maar ik denk dat veel oude benzines dat doen.

Comment

Golf II zijn bekend dat ze steenhard zijn !
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

En wat met roest... welke auto's staan zoal bekend door het feit dat ze haast niet roesten?
              Audi 80/100!

Comment

ik was zelf hiernet even aan het kijken naar een tussentijdse wagen voor zo weinig mogelijk geld.
                Dit leek me een koopje.

Veel kilometers, maar mits het juiste onderhoud nog goed voor minstens het dubbele van de kilometers te lopen!

edit: zie net dat em nog geen 25 is
                Last edited by BlueSkyraider; 26/11/2010, 22:52.
                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Ik zou voor een jaren 80 Benz (W123-124), BMW (E30), Opel (Rekord E2, Ascona C) of VW (Golf, Jetta, Passat) gaan. Beetje dezelfde antwoorden als altijd hiero op 't forum

Buitenbeentjes: Ford Sierra? Of waarom eens geen oude Jap? Zo'n oude vierkante Corolla of zo (je moet ze natuurlijk wel vinden, das nog het grootste probleem)

Comment

Wat je ook nog makkelijk vind en onverslijtbaar is, is zo een Volvo Tank.
                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                      Wat je ook nog makkelijk vind en onverslijtbaar is, is zo een Volvo Tank.
                      Welk model precies?

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Ik zou voor een jaren 80 Benz (W123-124), BMW (E30), Opel (Rekord E2, Ascona C) of VW (Golf, Jetta, Passat) gaan. Beetje dezelfde antwoorden als altijd hiero op 't forum

Buitenbeentjes: Ford Sierra? Of waarom eens geen oude Jap? Zo'n oude vierkante Corolla of zo (je moet ze natuurlijk wel vinden, das nog het grootste probleem)

Heb ik ook nog zitten achter zoeken gisteren, maar idd, je vind ze haast niet.

Dit is een mooi exemplaar, maar duur!

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

http://nl.kapaza.be/belgie/mercedes-...e-52683868.htm

Jammer dat die ketels zoveel dorst hebben.

Ik wil deze zo hard. De kleur, dat model, en LPG...

Maar staat geen prijs bij.
                        Last edited by Ian; 27/11/2010, 03:26.

E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

http://nl.kapaza.be/belgie/mercedes-...e-52683868.htm

Jammer dat die ketels zoveel dorst hebben.

Ik wil deze zo hard. De kleur, dat model, en LPG...

Maar staat geen prijs bij.
                          c123 230 + LPG vind je heel vlug, kijk eens over de grens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                            Die bestaan niet.

delorean

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                              c123 230 + LPG vind je heel vlug, kijk eens over de grens.
                              Dan zit je weer met dat gedoe met invoeren. Tegen dan is de winter al voorbij.

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              delorean
                              Ik heb ook al naar Amerikaanse bakken gezocht maar die zijn 1) meestal zeer duur 2) zuipen dat het geen naam heeft

Zo'n Delorean zal ook niet echt goedkoop zijn denk ik.

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Kerel doet niets anders dan aan oude mercedessen te werken, denk dat dit een eerlijke wagen zal zijn

Comment

Daar staat altijd wel een of andere 123 buiten eh.

Comment

Jup, werkt ook veel aan G-klasses. Vraag mij eigenlijk af of het een doorgedreven hobby is of dat hij ook als garagist voor ouden benzes werkt... mss dat ik eens ga kijken, mss.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                      Die bestaan niet.
                                      Error: Toyota.

Of bij uitbreiding andere originele Japanners als Nissan, Mazda etc. Natuurlijk is roest door beschadiging van de carrosserie (ongeval, steenslag) of slecht onderhoud (wielkasten) altijd een risico bij zulke ouderdom.

Kijk eens naar wat oldtimer Toyota's en vorm zelf uw mening. Corolla, Camry, Carina.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                                        http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/...r-52468528.htm

Kerel doet niets anders dan aan oude mercedessen te werken, denk dat dit een eerlijke wagen zal zijn
                                        I like. Jammergenoeg zonder LPG en zonder ster.

Mocht ik een benz kopen, dan moet jij zeker mee als ik ga kijken.

E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Working...
                                        X