Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer Mercedes

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • + dat de 107 als 1 van de eerste wagens kompleet uitgerust is en oldtimer is

    een 560sl van 86 zal wel geld gaan gaan

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      + dat de 107 als 1 van de eerste wagens kompleet uitgerust is en oldtimer is

      een 560sl van 86 zal wel geld gaan gaan
      123 ook al perfect dagelijks inzetbaar natuurlijk, maar dat is een andere klasse

      Comment


      • mijn 123 had geen abs nog airco of airbag

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          mijn 123 had geen abs nog airco of airbag
          Ja, die zijn er natuurlijk ook.

          Comment


          • ah , benz....

            Comment


            • Samen met Avantus stond ik pal naast 1 van de 2 Ühlenhaut 300 SLR toen die werd gestart om een rondje te hillclimben op Goodwood.

              Wat een ervaring...

              Je kon er sowieso al makkelijk bij en rond, wat vreemd is want Veyronkever van ochgod 1 miljoen euro was afgeschermd alsof het het achtste wereldwonder was, maar een classic Benz van om en bij de 30 miljoen GBP (geschatte waarde) daar kon elke nono mocht 'ie willen een deuk in gaan maken. Dus met respect en ontzag het ding van alle kanten bekeken, totdat een Franse gozer (gabarit 95 kg, moustache noire) de deur open doet, op de brede (en met rood leder beklede) ponton gaat staan, daarna z'n andere voet gewoon OP de bestuurderszetel zet (en die zag er niet meteen meer nieuw uit), om dan uiteindelijk in de auto te glijden. Ondertussen doet een andere crew member de motorkap open, checkt snel 't één en 't ander, en knikt daarna naar de man achter het stuur. En dan een brok prehistorische techniek die toen z'n tijd meer dan twee decennia vooruit was, komt op oorverdovende manier tot leven, en dat op meerdere manieren : je oren horen het doofmakend geluid eerder als de oneindig luide maar toch verdraagbare stem van God, je ganse lichaam voelt de trillingen die de auto voortbrengt als waren het de pulsen die de Aarde opdragen om te blijven draaien, je ganse smaak- en reukzin proéft de geur van het smeersel van de hemelpoort (je ruikt niet alleen de fantastisch geurende uitlaatgassen maar proéft ze ook op je tong omdat ze zo zwaar zijn als goud en neerslaan op je gehele lichaam), en tenslotte zié je ook de luchtwervelingen die de gehele omgeving lichtjes troebel maken en je zicht uiteindelijk richting auto lijken te trekken.

              Het is alsof de wereld stil gaat staan. Het duurt eeuwen, dat moment, en je wordt (als rasechte liefhebber) klein, zeer klein.

              De toerenteller loopt tot 11.000 tpm, maar de rode naald die het maximumregime aanduidt staat ingesteld op 7.000 tpm. De motor na een aantal blaffende erupties onmiddellijk na 't starten, gestabiliseerd op 3.000 tpm, om 'm zo op te warmen. Shocking. Wat later gaat de toerenteller weer met korte, oerkrachtige schokken tot voorbij de 5.000 tpm bij 't verder opwarmen.

              En als je 'm de hillclimb ziet opstormen, volgas, even impressionant als een volledig garnizoen krijsende kwade baritonsoldaten, dan ben je ook meteen weer stil.

              Wat een auto...

              Comment


              • Perfect wat ik voelde toen ik een 15-tal jaar geleden in Zolder op een halve meter naast een W196 stond die werd gestart en warmgedraaid. Met John Surtees at the wheel, dan nog wel. Onvergetelijke sound, geur, trillingen
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Samen met Avantus stond ik pal naast 1 van de 2 Ühlenhaut 300 SLR toen die werd gestart om een rondje te hillclimben op Goodwood.

                  Wat een ervaring...

                  Je kon er sowieso al makkelijk bij en rond, wat vreemd is want Veyronkever van ochgod 1 miljoen euro was afgeschermd alsof het het achtste wereldwonder was, maar een classic Benz van om en bij de 30 miljoen GBP (geschatte waarde) daar kon elke nono mocht 'ie willen een deuk in gaan maken. Dus met respect en ontzag het ding van alle kanten bekeken, totdat een Franse gozer (gabarit 95 kg, moustache noire) de deur open doet, op de brede (en met rood leder beklede) ponton gaat staan, daarna z'n andere voet gewoon OP de bestuurderszetel zet (en die zag er niet meteen meer nieuw uit), om dan uiteindelijk in de auto te glijden. Ondertussen doet een andere crew member de motorkap open, checkt snel 't één en 't ander, en knikt daarna naar de man achter het stuur. En dan een brok prehistorische techniek die toen z'n tijd meer dan twee decennia vooruit was, komt op oorverdovende manier tot leven, en dat op meerdere manieren : je oren horen het doofmakend geluid eerder als de oneindig luide maar toch verdraagbare stem van God, je ganse lichaam voelt de trillingen die de auto voortbrengt als waren het de pulsen die de Aarde opdragen om te blijven draaien, je ganse smaak- en reukzin proéft de geur van het smeersel van de hemelpoort (je ruikt niet alleen de fantastisch geurende uitlaatgassen maar proéft ze ook op je tong omdat ze zo zwaar zijn als goud en neerslaan op je gehele lichaam), en tenslotte zié je ook de luchtwervelingen die de gehele omgeving lichtjes troebel maken en je zicht uiteindelijk richting auto lijken te trekken.

                  Het is alsof de wereld stil gaat staan. Het duurt eeuwen, dat moment, en je wordt (als rasechte liefhebber) klein, zeer klein.

                  De toerenteller loopt tot 11.000 tpm, maar de rode naald die het maximumregime aanduidt staat ingesteld op 7.000 tpm. De motor na een aantal blaffende erupties onmiddellijk na 't starten, gestabiliseerd op 3.000 tpm, om 'm zo op te warmen. Shocking. Wat later gaat de toerenteller weer met korte, oerkrachtige schokken tot voorbij de 5.000 tpm bij 't verder opwarmen.

                  En als je 'm de hillclimb ziet opstormen, volgas, even impressionant als een volledig garnizoen krijsende kwade baritonsoldaten, dan ben je ook meteen weer stil.

                  Wat een auto...
                  Benz

                  Doet me terugdenken aan de Classic days van 2007

                  Deze auto



                  Deze Vent?

                  Last edited by ; 05/06/2011, 12:38.

                  Comment


                  • ik kreeg nog nooit kippevel van een stuk tekst

                    ben al jaren geen groot lezer meer
                    gta thx, ik kreeg kippevel

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Wat een auto...

                      Comment




                      • 280se pulmann automaat op gas

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten


                          280se pulmann automaat op gas
                          verrie naaaais

                          Comment


                          • Heeft er nog iemand een site waar je de (Duitse) prijzen van onderdelen kan opzoeken?
                            Ben op zoek naar de prijs van A123 760 01 61 en kom eigenlijk net van de dealer, vergeten vragen

                            edit: Google:

                            Comment


                            • Zeer goedkope parelmoer SL



                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                              Comment


                              • nog ff en je kunt ze in je voortuin planten, zoals een m3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                  zou ik dus nooit moeten hebben he, zo'n kleur

                                  Comment


                                  • Vandaag met een klant staan praten over z'n W123 230CE in mint condition. Wat een kar, enigste optie dat er niet op zat was leder interieur, twas semi-leer.
                                    Was niet de eerste keer dat ie met die kar aan kwam, wel eerste keer dat ik er eens een praatje over kon maken.

                                    Heeft naast deze trouwens ook nog een W124 Coupé

                                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                                    www.carfac.be "Driving on experience"

                                    Comment




                                    • + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      Benzine
                                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                      Diesel
                                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                      Comment


                                      • Daarnet even naar een 123 gaan kijken die ik gisteren te koop had zien staan langs de weg. 200D, 157.000km, zag er eerste eigenaar uit aan de auto te zien, heel mooi interieur maar helaas te veel roest: dorpelkoppen, krikpunten, wielkassen en onderaan de wielkassen moesten allemaal hersteld worden.





                                        Comment








                                        • tussen die twee ventilatiemonden hing een ducaat van koning Boudewijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X