Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS6 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

Daar valt nu 'es NIKS op te zeggen, zie. P E R F E C T I E !!!!!

Die wielkassen... oké 't is nu wel duidelijk dat de bredere wielkassen enkel nog maar op de RS-modellen komen en niet meer op de S-modellen ... maar wat had de S3 er KNAP uit kunnen zien met verbrede wielkasjes zoals dit.

Als 'k dit zie, vraag 'k me af of Audi nog wel een RS3 of een RS8 zal brengen...

Comment

Die ur-quattro sytle fenders zijn echt wel DIK

Comment

Nu nog een setje millteks

Comment

Wie was dat die daar zo vaak zat te zeiken over 't feit dat de remmetjes op de RS6 mules maar kleintjes leken?

Euhm, WRONG.

Bloody hell wat 'n schotels. Zouden die standaard zijn, die ceramische, of ook 'n optie zoals bij de RS4 en de S8 en A8 W12?

Comment

Standaard 19" velgen in 255/40/19 ; Optioneel 20" velgen in 275/30/20 (ceramic brakes option!)
            Ah, antwoord op m'n vraag.

Comment

Een optie maar dan krijg je er wel 20-duimers bij (lees: moet je er 20-duimers bijbetalen)

Edit: Zie je nu wel dat je een snelle jongen bent
              Last edited by ; 05/09/2007, 10:53.

Comment

Die wielkasten zijn nog vetter... en die remmen... faaaaaaack

check die colliers trouwens, stevige boel

Die prestaties lijken wel 'pover', op papier... maar ik heb hier praktijkcijfers van zowel de M5 Touring als de E63 Break voor me liggen:
                M5:
                0-100: 4.9
                0-200: 15.1

E63:
                0-100: 5
                0-200: 16.6

Dus hij laat ze toch nipt achter zich. En het grote verschil is dat de RS6 met Quattro die cijfers makkelijk kan waar maken, met de M5 en de E63 haal je dat alleen op droge, gripvolle asfalt.

't is VET. Maar nog vetter zou zijn als ze er nu een soort 'CSL' versie van maken, eentje die 300kg minder weegt ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bunny Bekijk Berichten
                  moest geld geen enkele rol spelen en ik mag " maar " 1 auto kopen, dan zou het dit worden denk ik ...
                  True, idem hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Wie was dat die daar zo vaak zat te zeiken over 't feit dat de remmetjes op de RS6 mules maar kleintjes leken?

Euhm, WRONG.

Ik.

En nope, niet wrong.

Edith zegt dat je het al gezien had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

check die colliers trouwens, stevige boel

Achja... geen avontuur in de vogezen...

Boooring!

Comment

Die prestaties lijken wel 'pover', op papier... maar ik heb hier praktijkcijfers van zowel de M5 Touring als de E63 Break voor me liggen:
                        M5:
                        0-100: 4.9
                        0-200: 15.1

E63:
                        0-100: 5
                        0-200: 16.6

Dus hij laat ze toch nipt achter zich. En het grote verschil is dat de RS6 met Quattro die cijfers makkelijk kan waar maken, met de M5 en de E63 haal je dat alleen op droge, gripvolle asfalt.
                        Ja, da's toch logisch dat 'ie sneller is? I mean, 'ie heeft zomaar eventjes 70 pk en 150 Nm méér dan de BMW M5 (de zwakste van de drie). 't Zou maar erg zijn, eigenlijk, mocht 'ie, ook op 't droge, niet in staat zijn om een M5 achter zich te houden. Wees trouwens maar zeker van 't feit dat Audi zeer vaak zal getest hebben hoe snel 'ie nu wérkelijk is met welk vermogen, om dan de meest "veilige" versie die wél nog sneller is dan de concurrentie, op de markt te brengen.

Met die 5-liter V10 biturbo kunnen ze alle kanten op, hè. Binnen 2 jaar een RS6 Plus met 650 pk? Ze hebben qua vermogen dus zowiezo een zéér comfortabele voorsprong.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          En nope, niet wrong.
                          Allez, no offence voor uw technische praktijkkennis en DHZ-ervaring en zo, maar ... ge gelooft toch zélf niet dat een zichzelf zéér au sérieux nemend merk remmen op hun nieuwste pk-bom gaan steken die niet opgewassen zijn tegen de meest zotte rijstijl op openbare weg, ermee?

Op circuit, da's iets anders.

Comment

Ja, da's toch logisch dat 'ie sneller is? I mean, 'ie heeft zomaar eventjes 70 pk en 150 Nm méér dan de BMW M5 (de zwakste van de drie). 't Zou maar erg zijn, eigenlijk, mocht 'ie, ook op 't droge, niet in staat zijn om een M5 achter zich te houden.
                            70 pk meer, maar ook zo'n 150kg meer en meer inertie door z'n quattro.

Het zou inderdaad maar erg zijn als ie trager was, maar het is in de praktijk al vaak gebleken dat bmw's met hetzelfde aantal pk's sneller zijn dan hun concurrenten, dat weet jij goed genoeg

Comment

Allez, no offence voor uw technische praktijkkennis en DHZ-ervaring en zo, maar ... ge gelooft toch zélf niet dat een zichzelf zéér au sérieux nemend merk remmen op hun nieuwste pk-bom gaan steken die niet opgewassen zijn tegen de meest zotte rijstijl op openbare weg, ermee?

Op circuit, da's iets anders.

Wat zit je nou te zeggen?
                              Je hebt toch zelf ook de foto's gezien (in't andere topic?).

Het viel me gewoon op dat de remmen niet echt veel groter leken dan bij de vorige RS6.
                              Dat was een vaststelling.
                              Ik heb niet gezegd dat ze slecht gaan remmen, of dat de koeling slecht zou zijn, of dat het uberhaupt dezelfde remmen zouden zijn.
                              Ik merkte het enkel op, nothing more, nothing less.

En feit is dus blijkbaar ook dat de remmen die je hier ziet op de pressefoto's de optionele keramische exemplaren zijn.

Comment

70 pk meer, maar ook zo'n 150kg meer en meer inertie door z'n quattro.

Het zou inderdaad maar erg zijn als ie trager was, maar het is in de praktijk al vaak gebleken dat bmw's met hetzelfde aantal pk's sneller zijn dan hun concurrenten, dat weet jij goed genoeg
                                Ja, RWD rendeert op dat vlak, maar deze hier hebben niet "hetzelfde" vermogen, hè. De RS6 is ei zo na 15% krachtiger en heeft 30% meer koppel dan de M5.

Zoooo'n vet kot, die RS6.

Bon, ik ga toch maar weer 'es EuroMillions spelen vrijdag, denk ik.

Comment

Hoe zijn die ceramische remmen bij audi normaal? Bij de S8 enzo...

Degelijk genoeg om écht lang mee te gaan, en zonder schurend geluid... of gaan die in de praktijk, bij een serieuze rijstijl, ook maar zo'n 50k km mee? Want dan wordt het natuurlijk een zeer duur zaakje

Comment

snel zal hij wel zijn...

de eerste tests zouden wel eens verassende resultaten kunnen geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      leg eens uit...

Meer bewegende delen om 'in gang te trekken'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Wat zit je nou te zeggen?
                                        Dat ik de opmerkingen "ze lijken (te) klein", eigenlijk toen zeer voorbarig en ook wat nutteloos vond , sorry. Als er één merk is waar 'k vertrouwen in heb dat ze wel iets goed gaan doen in die categorie auto's, dan is 't het ambitieuze Audi wel. Formule 1 auto's zitten nog altijd aan de reglementaire 13" velgen vast, en hebben ook voldoende stopping power, dus daaraan zal 't niet liggen.

Laat 't ons zo stellen: ik heb gewoon vertrouwen in Audi (wat de remmen op hun meest sportieve modellen betreft), jij niet.

Comment

Laat 't ons zo stellen: ik heb gewoon vertrouwen in Audi (wat de remmen op hun meest sportieve modellen betreft), jij niet.
                                          tsja, daar zit LL z'n RS6 dan weer voor iets tussen

Nuja, dat zijn dan ook de extreme gevallen... misschien mag je niet té veel gaan eisen, het blijft 'maar' een break, en geen GT3 ofzo...

Comment

Working...
                                          X