Alles voor de topspeed
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi RS6 Avant
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenMathé heeft er eentje besteld, dus kans is groot
Die Bugatti die ik bedoel is van J uit de Lint als ik me niet vergis, die heeft nog 2 oudere bugatti's staan geloof ik.
Comment
-
Eindelijk wat nieuws over de Tiptronic versnellingsbak opgevangen.
't Zou niet langer een Aisin-unit zijn maar een ZF. Rev-match on downshift en het schakelen zou in de snelste stand zo'n 35 % sneller moeten gaan.
'k Vermoed dat het dezelfde bak is die ze in oa de Bentley Brooklands en de Q7 V12 TDI steken, dus die kan 1000 Nm aan. Leuk voor tuners.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
RS6 MTM : 750pk en 1.000 Nm
Yeeey.
Komaan, dit blijft een family wagon eh
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDat Brabus die zelf niet aanpast, eigenlijk...
Onlangs een test gelezen van een prototype Brabus C-klasse met die V12 en 't is gewoon onhandelbaar. 1320 Nm is echt immens veel, een Veyron is gelimiteerd op 1250 Nm en die z'n Ricardo DSG moet minstens 10 jaar meegaan..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDoen ze toch? 't Is niet zuiver de automaat alleen maar alle componenten die enorme stress moeten verdragen. Op 1320 Nm was hij simpelweg niet controleerbaar, de ECU sloeg door.
Dat snap ik niet goed.Kan je even verduidelijken wat je daarmee bedoelt?
Ik heb eens gelezen dat het vooral het differentieel, de aandrijfassen en Hardi-koppelingen zijn die er moeite mee hebben en vroegtijdig kunnen slijten.
Versnellingsbak was min of meer 'bijzaak'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenDat snap ik niet goed.Kan je even verduidelijken wat je daarmee bedoelt?
Ik heb eens gelezen dat het vooral het differentieel, de aandrijfassen en Hardi-koppelingen zijn die er moeite mee hebben en vroegtijdig kunnen slijten.
Versnellingsbak was min of meer 'bijzaak'.
'k Bedoel dat de computer die de ESP, Tractiecontrole, ..etc regelt er gewoon geen weg mee kon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenBij wijze van spreken he
'k Bedoel dat de computer die de ESP, Tractiecontrole, ..etc regelt er gewoon geen weg mee kon.
Een computer is een computer. Qua verwerkingscapaciteit (zéker in zo'n karren) sowieso overbemeten. Software is 'slechts' software...
Dus ofwel stuurde 'ie ESP en TCS en weet ik veel aan, ofwel niet. Wat het motorkoppel daarmee te maken heeft, zie ik niet.Buiten dat 'ie waarschijnlijk wat langer die bewerkingen moet uitvoeren.
Comment
-
Om dat hooggebergte newtonmeters op een degelijke manier de baas te kunnen moet volgens mij de mechaniek van het onderstel en de aandrijflijn zo zwaar uitgevoerd zijn dat er van enige rijdynamiek/finesse geen sprake meer is.
ooit al eens de draagarmen, cardans e.d. van een vrachtwagen bekeken? wel, 't zal die richting uitgaan. ok, ok ik overdrijf hier sterk, maar 't is maar om mijn mening kracht bij te zetten.
de electronische hulpjes ondervinden daar volgens mij niks van. toch ni op vlak van hun betrouwbaarheid. dat ze overuren zullen moeten kloppen i.v.m. een 220CDI'ke is nogal wiedes, maar dat ze 't niet kunnen bolwerken? no way. die software + hardware kan véél meer verwerken dan wat doorgaans van hen gevraaagd wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenDie van dat roze huis in Kasterlee zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtenooit al eens de draagarmen, cardans e.d. van een vrachtwagen bekeken? wel, 't zal die richting uitgaan. ok, ok ik overdrijf hier sterk, maar 't is maar om mijn mening kracht bij te zetten.
Al eens de draagarmen, aandrijfassen, wielgeleidingsstangen, etc, van bijv. LL's RS6 bekeken?
Dat ziet er allemaal VERBAZEND normaal uit hoor.
Oké, 1100Nm op de achterwielen is mss nog wat anders dan 750Nm op de vier wielen, maar je begrijpt me wel.
En tja... 'dynamisch'... what's in a word hé. Iedereen begrijpt wel iets anders, onder dat begrip. Is volgens mij nogal sterk subjectief gekleurd.
Ik vind LL's RS6, van 1900Kg en zulke bakken aan power, verbazend 'speels' en dynamisch rijden. Alles is steeds relatief, uiteraard. Zo'n ding zal nooit zo vinnig en 'dynamisch' zijn als een Lotus Exige...
Maar ik denk dat er véél mogelijk is op gebied van ophanging/rijdynamiek van zulke zware/'overpowered' voertuigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichtende electronische hulpjes ondervinden daar volgens mij niks van. toch ni op vlak van hun betrouwbaarheid. dat ze overuren zullen moeten kloppen i.v.m. een 220CDI'ke is nogal wiedes, maar dat ze 't niet kunnen bolwerken? no way. die software + hardware kan véél meer verwerken dan wat doorgaans van hen gevraaagd wordt.
Exactly my thoughts.
Comment
-
En een automaat kan zeker aan zo'n koppel aangepast worden. HGP levert dink voor de DSG in de Golf/A3/TT waardoor die bak tot meer dan 800Nm aan kan, en die bak is oorspronkelijk voor geen 400 Nm ontwikkeld. Een bak die standaard al ontwikkeld is om meer dan 1.000 Nm aan te kunnen, moet toch aanpasbaar zijn aan 1.400 Nm? Oké, de technische uitdaging zal misschien groot zijn, en de kosten hoog ... maar ne gekke Rus die 400.000 EUR over heeft voor nen S-klasse met 800 pk en 1.300 Nm, die zal niet malen om 20.000 EUR voor een versnellinsbak-upgrade.
Lijkt me.
Wat de Fahrbarkeit betreft, da's een andere zaak. Maar daar heb je dus die software voor, dan.
Comment
Comment