
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo 8C Competizione Spider
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk BerichtenNoem er eens een paar, ik kan me er niet direct een inbeelden ( muv de Z4)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenWel, deze Alfa bijvoorbeeld. De coupé is een heel mooi autootje, maar het dak doet wat denken aan een geschutskoepel... deze roadster niet! Uiteraard geldt dit enkel met kap omlaag, want er komt ongetwijfeld een ragtop op...
Comment
-
Mooi, maar sommigen gaan er van uit dat hij 300.000 € zal kosten. In Nederland wel ja. Hier dus eerder 180.000 € + 21 %, I guess.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMooi, maar sommigen gaan er van uit dat hij 300.000 € zal kosten. In Nederland wel ja. Hier dus eerder 180.000 € + 21 %, I guess.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LP640 Bekijk Berichtenis er trouwens al weet van een Belgische eigenaar van een 8C of 8C Spider?!?
Van de Spider heb ik nog geen weet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenBelgië en Luxemburg samen krijgen er tien . Nederland ook 10 . En naar het schijnt zit er al eentje in onze club .
Van de Spider heb ik nog geen weet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMooi, maar sommigen gaan er van uit dat hij 300.000 € zal kosten. In Nederland wel ja. Hier dus eerder 180.000 € + 21 %, I guess.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LP640 Bekijk Berichtenwelke club, een alfaclub?!?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk BerichtenDe SCARB, de Nederlandse alfaclub.
, ook goed , maar iets liever een Belgische eigenaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LP640 Bekijk Berichtendus die alfa waar ze het over had gaat naar NL
, ook goed , maar iets liever een Belgische eigenaar
Ga maar eens kijken op alfaclub.nl
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaar moet ik tekenen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nlHelaas geen kleine Alfa Romeo dus op Genève, maar wel veel ander nieuws bij Alfa Romeo. Zo is er bijvoorbeeld de productieversie van de 8C Competizione Spider, die al net zo oogverblindend oogt als zijn gesloten –en uitverkochte- broertje.
Liefhebbers kunnen de specificaties wel dromen: 4,7-liter V8, 450 pk en achterwielaandrijving. De Spider brengt, net als de Coupé, z’n krachten via een zesversnellingsbak met automatische koppeling op de weg loslaat. Deze bak is verwant aan Maserati’s Cambiocorsa-systeem. Met de obligate flippers achter het stuur kan de bestuurder zelf de beste versnelling kiezen. De komst van de open 8C Competizione is goed nieuws voor degenen die bij de Coupé achter het net visten: zij krijgen voorrang bij de verdeling van de 500 Spiders.
De 8C Competizione hangt niet alleen de mooie jongen uit: met behulp van de windtunnel zijn alle details zo ontworpen, dat er extra neerwaartse druk is bij hogere snelheden. De open 8C heeft een extreem stijve carrosserie, door toepassing van diverse composieten. Alfa Romeo vergeet het interieur niet: ook hier veel koolstofvezel, waardoor het gewicht verder beperkt blijft.
Alfa Romeo monteert keramische remschijven, voor met een diameter van 380 mm. Achter is dit 360 mm. Standaard staat de 8C Competizione Spider op 20 inch lichtmetaal.
Wanneer de eerste 8C Competizione Spider geleverd gaat worden, is nog onduidelijk. Tot die tijd kunnen we ons op de diverse autoshows aan de beauty verlekkeren, te beginnen met de Autosalon van Genève in maart.
Comment
Comment