Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind de neus ook 'n verbetering. Achteraan achter zijn die witte achterlichten in mijn ogen een totaal verkeerde keuze. Passen pre-facelift achterlichten in de facelift? Dat zou 't nog beter maken...
Ik vind de neus ook 'n verbetering. Achteraan achter zijn die witte achterlichten in mijn ogen een totaal verkeerde keuze. Passen pre-facelift achterlichten in de facelift? Dat zou 't nog beter maken...
Idd de neus is een verbetering, typischer Saab ( de vorige was ook heel knap).
Op de eerste pics was ik ook niet blij met de achterlichten, maar ik ben er aangewend geraakt sinds ik hem op de IAA eens goed bekeken heb, als je de préFL nu ziet, lijken de achterlichten zo saai
Idd de neus is een verbetering, typischer Saab ( de vorige was ook heel knap).
Op de eerste pics was ik ook niet blij met de achterlichten, maar ik ben er aangewend geraakt sinds ik hem op de IAA eens goed bekeken heb, als je de préFL nu ziet, lijken de achterlichten zo saai
Idd,
ik heb een 9-3 cabrio gezien bij de invoerder met 2 verschillende achterlichten,de vorige en de huidige en iedereen ging unaniem voor de nieuwe,terwijl ik ook eerst iets had van amai....
Ik ben trouwens de trotse eigenaar van zo een nieuwe 9-3 cabrio.
Idd,
ik heb een 9-3 cabrio gezien bij de invoerder met 2 verschillende achterlichten,de vorige en de huidige en iedereen ging unaniem voor de nieuwe,terwijl ik ook eerst iets had van amai....
Ik ben trouwens de trotse eigenaar van zo een nieuwe 9-3 cabrio.
Proficiat
OPen een topic in 'mijn auto' en stel hem eens voor
De Saab cabrio's zijn de prachtigste die er zijn ( al komt de CC van Volvo ook dicht in de buurt )
aab begint het persbericht als volgt: “Met de Saab 9-3 Turbo X introduceert Saab een exclusief model, voorzien van hoogwaardige techniek.” Een exclusief model zal het zeker blijven want Saab wil minimaal €60.530,- vangen voor de Turbo X Sedan. De Turbo X Estate is leverbaar voor €62.330,-. Pittige prijzen, dus wat krijg je hiervoor terug? Als eerste exclusiviteit, want er zullen slechts 2000 Turbo X-en het levenslicht gaan zien. Hiervan komen 40 stuks naar Nederland. Als tweede is de Turbo X standaard uitgerust met een zeer geavanceerd vierwieraandrijvingssysteem i.c.m. een speciaal sportonderstel. Dit zorgt ervoor dat de 280 pk’s goed met dit Zweedse beestje overweg kunnen: 0-100 in 5,7 seconden en een begrensde top van 250 kilometer per uur. Een Porsche 911 Turbo schijnt het zelfs bijzonder lastig te kunnen krijgen in bochtencombinaties…
Qua uiterlijk onderscheidt de Turbo X zich van z’n goedkopere broertjes door o.a. titanium-afwerking op de grille, rond de mistlampen en op de kofferbak, een trapeziumvormige dubbele uitlaat, Jet Black metallic-lak, verlaagde frontspoiler en nog wat meer spoiler- en verdikkingswerk hier en daar.
In het interieur vinden we speciale lederen bekleding terug, een lekker sportstuur en her en der wat reepjes carbon fiber. Een automaat is naar wens leverbaar, maar dan moet nog wel eventjes €2500 extra neergelegd worden. Al met al geen goedkope wannahave, die Turbo X…
Saab focuses on China as production of 9-3 sedan restarts David Jolley
Automotive News Europe | December 2, 2013 13:56 CET
Saab's new owner, National Electric Vehicle Sweden, has restarted series production of the 9-3 at its plant in Trollhattan, Sweden. Sales of the mid-sized sedan will be "initially focused" in China, the company said in a statement.
NEVS says production of its first Saab model, the 9-3 Aero fitted with a 2.0-liter turbo-gasoline engine, will be "very modest" with output of about 10 cars a week.
The company said a small number of vehicles will be sold directly to Swedish customers via its Web site starting next week. The car, which resembles the last production 9-3 built at Trollhattan in 2011, will start at 279,000 crowns (31,474 euros), NEVS said.
"It is truly a complex mission to start a car production process which has been still for two and a half years. It is very pleasing that we have embarked on a journey where we want to and will make a difference with our partners and customers," NEVS President Mattias Bergman said in the statement.
The last cars produced by the automaker rolled off the production line in April 2011. Saab, then under the control of Spyker NV, filed for bankruptcy on Dec. 19 of that year. NEVS bought Saab out of bankruptcy last August.
The production start became possible after NEVS reached an agreement with 400 parts suppliers to produce the sedan, the company said.
Service and parts distribution for the vehicles will be provided in partnership with Orio, formerly known as Saab Automotive Parts, NEVs added.
The company says it plans to begin production of an electric variant of the 9-3 in 2014, with China as its first market.
Phoenix-based cars
NEVS previously said it planned to build cars based on the Phoenix architecture developed by Saab before the automaker's bankruptcy. The company needed to modify the platform to remove the 20 percent of parts sourced from former owner General Motors.
NEVS is owned by Hong Kong National Modern Energy Holdings, which is run by Swedish-Chinese green energy entrepreneur Kai Johan Jiang. NEVS is 22 percent owned by the Chinese city of Qingdao following a deal earlier this year.
In Zweden mag de productie van de Saab 9-3 dan weer aangezwengeld zijn, dat betekent niet dat we de auto op korte termijn gaan terugzien in de Nederlandse Saab-showrooms.
Gisteren was het feest in Trollhättan: onder de vlag van het grotendeels Chinese NEVS werd de productie van de 9-3opnieuw opgestart. De nieuwe eigenaar stelt zich voorlopig bescheiden op en doet geen uitspraken over productie-aantallen om geen voorspellingen te doen die het niet kan waarmaken.
Voorlopig moeten Nederlandse klanten nog even geduld hebben voordat er hier nieuwe Saabs in de showrooms staan. “De eerste serie auto’s is bestemd voor de Chinese markt en een klein aantal Zweedse klanten”, zegt Ruud Blokhuis, directeur van Saab-vestigingen in Utrecht, Apeldoorn en Arnhem. “We hebben hard geprobeerd om de nieuwe 9-3 ook naar Nederland te halen maar dat duurt voorlopig nog wel even. Volgens NEVS is Europa in 2014 aan de beurt maar op dit moment kunnen wij niet zeggen wanneer dat precies zal zijn.”
Voorraadje GM-blokken
NEVS (National Electric Vehicle Sweden) heeft de afgelopen tijd nieuwe leveranciers aan zich gebonden en contacten met oude leveranciers aangehaald, om de 9-3 zonder onderdelen van ex-eigenaar General Motors te kunnen bouwen. In totaal leveren 400 bedrijven spullen aan NEVS voor de (ver)nieuw(de)e 9-3. Voor service en onderdelen is Orio AB opgericht, voorheen Saab Automobile Parts AB.
In eerste instantie wordt de auto voorzien van verbrandingsmotoren. NEVS heeft nog een voorraadje GM-blokken liggen die vorig jaar meekwamen met de failliete boedel. Volgens Zweedse bronnen komt er in het voorjaar van 2014 een nieuwe benzinemotor voor de 9-3, van ‘een andere fabrikant’. Diesels zitten niet in de planning. Een elektrische 9-3 moet volgend voorjaar het levenslicht zien. De Chinese stad Qingdao, deels eigenaar van NEVS, krijgt 200 auto’s voor een pilot-project.
De verkoop van de nieuwe 9-3 met 2.0 turbomotor begint in Zweden op 10 december, bestellen gaat via de website van NEVS. De prijs bedraagt 279.000 Zweedse kronen, omgerekend zo’n 31.000 euro. De versie met automaat kost 10.000 kronen (ongeveer 1.100 euro) extra.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment