Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Die wagen gaat alleen maar met 18i goed ogen. Achterlichten zijn Johnny.

    Comment


    • #22
      Al jaren saab fan maar weet niet direct wat hier van te denken, het is in ieder geval beter dan de bril op de 9-5 maar ik mis wat het gestileerde saab uiterlijk. Denk ook niet dat huidige saab eigenaars op zoek zijn naar die extra agresieve en beetje rommelige uitstraling. Wat me wel uitermate kan bekoren is dat er een saab komt met meer dan 300pk. Is echt wel nodig om wat weerstand te bieden aan het duitse geweld.

      Comment


      • #23


        Revista de coches, novedades y pruebas de coches. Reportajes, noticias y artículos técnicos.

        Comment


        • #24
          Het front lijkt nog wel mee te vallen, zal hopen zijn dat het geheel zal kloppen....

          Comment


          • #25
            Ik vind hem echt retestrak, net zoals de huidige 9-5, iedereen had daar ook zo veel kritiek op, maar in 't echt is dat gewoon een bom van een auto.

            Zo'n 9-3 voor mij please met de 2.8 V6 thanks :p

            Comment


            • #26
              Ik vind hem een pak lelijker dan de huidige
              de huidige heeft zo'n lekker aggressieve blik en bij deze zijn de lichten te geknutseld en te groot en hij kijkt gewoon te lief
              ook die achterkant met die vieze witte tjoening lichten erin vink niks
              Nog zoiets: de huidige heeft van die mooie, echte Saab klinken en bij de nieuwe komen ze gewoon van de BLS
              ik wacht wel op de nieuwe Audi A4

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                mooi
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

                Comment


                • #28
                  amai!

                  van thuis uit zijn wij enorme saab-fans.
                  die microbe was aan het wegebben sedert dat GM erbij kwam kijken maar deze is toch wel goed gelukt.
                  (zeker als je kijkt naar de facelift van de 9-5 )
                  zoals iemand wel al zei de typische saab deurklinken zijn weg! ALLE JONG


                  ik gebruik nu een paar maanden een 9-3 1.9tdi en die heeft ook al niet veel goeds gedaan aan mijn saabmicrobe....

                  na 1 week plaatje van de vitessepook gaan vliegen.
                  en nee ik schakel niet sneller dan mijn schaduw.

                  na 3 weken schilferde de knop om dashbord te openen af. oogt zeer stijlvol

                  vanaf seconde 1:ZO een irritante boite als ze koud is.
                  als ze warm is is het al niet zo heel veel beter.

                  moet er wel bijzeggen dat da wagen 60 000 km had als ik hem ben beginnen gebruiken en van voor de interieurfacelift is.
                  maar dat is geen excuus! wij hebben ook nog zo een classic 900 cabrio staan van het jaar 91 en daar is nog niks aan. niks die afvalt of dergelijke.

                  laat ze dat allemaal eens oplossen en die 4x4 op de markt gooien en ik ben klant!
                  wel met een ander lichtblok achteraan aub
                  heb al een paar dagen met een 9-3 2.8 turbo gereden en die is ronduit gevaarlijk als voortrekker!
                  dus zonder 4x4 geen plezier zou ik zeggen
                  Last edited by ; 14/05/2007, 10:31.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichten
                    amai!

                    van thuis uit zijn wij enorme saab-fans.
                    die microbe was aan het wegebben sedert dat GM erbij kwam kijken maar deze is toch wel goed gelukt.
                    (zeker als je kijkt naar de facelift van de 9-5 )
                    zoals iemand wel al zei de typische saab deurklinken zijn weg! ALLE JONG


                    ik gebruik nu een paar maanden een 9-3 1.9tdi en die heeft ook al niet veel goeds gedaan aan mijn saabmicrobe....

                    na 1 week plaatje van de vitessepook gaan vliegen.
                    en nee ik schakel niet sneller dan mijn schaduw.

                    na 3 weken schilferde de knop om dashbord te openen af. oogt zeer stijlvol

                    vanaf seconde 1:ZO een irritante boite als ze koud is.
                    als ze warm is is het al niet zo heel veel beter.

                    moet er wel bijzeggen dat da wagen 60 000 km had als ik hem ben beginnen gebruiken en van voor de interieurfacelift is.
                    maar dat is geen excuus! wij hebben ook nog zo een classic 900 cabrio staan van het jaar 91 en daar is nog niks aan. niks die afvalt of dergelijke.

                    laat ze dat allemaal eens oplossen en die 4x4 op de markt gooien en ik ben klant!
                    wel met een ander lichtblok achteraan aub
                    heb al een paar dagen met een 9-3 2.8 turbo gereden en die is ronduit gevaarlijk als voortrekker!
                    dus zonder 4x4 geen plezier zou ik zeggen
                    De kwaliteit van saab gaat inderdaad achteruit. Mijn vader rijdt met een 9-3 Aero cabrio van 2004 en daar begon ook op sommige plaatsen het dashboard af te schilferen. Er wordt niet zo erg veel mee gereden dus daar kan het niet aan liggen. Mijn broer rijdt een 9-3 interieurfacelift in januari gekocht. We hebben de olie al moeten bijvoegen na 8.000km. Een plastic dopje voor de tapijten is losgekomen tijdens het stofzuigen. (mss te krachtige stofzuiger? :d). En nu is achteraan de bekleding van de koffer plots losgekomen. Voor de rest een goede auto

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Nog zoiets: de huidige heeft van die mooie, echte Saab klinken en bij de nieuwe komen ze gewoon van de BLS
                      wat zijn echte saab klinken hé?
                      ik herinner mij, bij de introductie van de ng900, dat net verweten werd dat de klinken rechtstreeks van GM kwamen.....en voor zover ik kan zien gelijken deze klinken op die van mijn 96.....maar ja, what's in a klink hé
                      saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                      saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                      saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                      saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                      saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                      renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                      Porsche 993 (1994)

                      Comment


                      • #31
                        Waarom krijgen we nog steeds geen echte foto's te zien van de achterkant? Zijn ze zelf te beschaamd over het resultaat?

                        Ik stel mij vragen bij het lichtjes overdreven gebruik van zoveel chromé (plastiek...), maar dat zal zijn om de amerikaanse bling-bling lovers te overtuigen zeker?

                        Comment


                        • #32

                          Comment


                          • #33



                            En van de achterzijde nog steeds geen foto's te vinden...

                            "t Zal nog 25 dagen wachten worden...
                            Last edited by MasterC; 16/05/2007, 17:17.

                            Comment


                            • #34
                              Nog 2 nieuwe pics:




                              En een filmpje van de voorstelling (vanaf minuut 6)
                              The reveal of the 2008 model Saab 9-3 in Trollhattan Sweden - 10 June 2007. 60 years since the first Saab was unveiled.
                              Last edited by ; 11/06/2007, 16:18.

                              Comment


                              • #35
                                Op Trollhattansaab.net is er meer nieuws over de nieuwe twin turbo Diesel, oftewel de TTiD...

                                180Pk, 400Nm!
                                Deze uitvoering zou de dubbele uitlaat krijgen, de Aero versie zal eveneens met de XWD van Haldex beschikbaar zijn.
                                TTiD motor zou niet langer 'hol' zijn onder de 2000rpm zoals de Tid 120/150pk, betere respons dus zonder dat de motor echt brutaal wordt...
                                Dashboard blijft identiek aan 2007 model met onderhuidse aanpassingen om piepjes en kraakjes te voorkomen en er is nu ook de mogelijkheid om een betere kwaliteit leer te bestellen.
                                Geluidsisolatie van het model 2008 zou eveneens veel beter zijn...

                                Volgens de auteur van bovenvernoemd blog zou het XWD systeem fantastisch werken! Meer info en filmpjes volgens op zijn blog in de komende dagen.

                                Laat Audi en BMW maar oppassen, Saab schijnt terug op goede weg te zijn



                                Last edited by Sylle; 12/06/2007, 12:44. Reden: Image toegevoegd
                                "Turbo lag is just a courtesy head start!"

                                Comment


                                • #36
                                  Die twin turbo zal wel leuk worden

                                  Mijn broer heeft een 1.9tid die gechipt is en daar is de power er ook al vroeger dan de 2000rpm wat bij een standaard blok volledig afwezig is.
                                  verleden zomer met een niet gechipte in het Zuiden van Frankrijk gezeten en in de bergen had die het echt moeilijk! te snel rijden om 1e te nemen en om in 2de te rijden niet genoeg koppel en totaal geen fut.

                                  op autoweek.nl geeft men meer details over de 4x4 en had die toch liever anders gezien .
                                  In normale doen slechts 5 tot 10% op de achterwielen.
                                  Ik ken nu niet veel van die systemen maar lijkt me toch wel weinig.
                                  Natuurlijk wel te zien hoeveel hij in benepen situaties naar achteren stuurt.


                                  Je sprak in de vorige post over een betere versie van het leder die zal te krijgen zijn. Wij hebben een paar 9-3's bollen op de fima en daar vind ik het leer best wel meevallen hoor. Hebben ook een S80 (laatste model) bollen daar is het WEL verschrikkelijk. Precies een skai van 0.5mm dik.
                                  Ik ben echt bang in die auto om mij te verzetten met een jeans, uit vrees om krassen te maken met de pinnetjes van mijn broek.
                                  In de 9-3's heb ik dit zeker niet, het is geen Audi leder maar ook ver van karton nar mijn mening.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichten
                                    Die twin turbo zal wel leuk worden

                                    Mijn broer heeft een 1.9tid die gechipt is en daar is de power er ook al vroeger dan de 2000rpm wat bij een standaard blok volledig afwezig is.
                                    verleden zomer met een niet gechipte in het Zuiden van Frankrijk gezeten en in de bergen had die het echt moeilijk! te snel rijden om 1e te nemen en om in 2de te rijden niet genoeg koppel en totaal geen fut.

                                    op autoweek.nl geeft men meer details over de 4x4 en had die toch liever anders gezien .
                                    In normale doen slechts 5 tot 10% op de achterwielen.
                                    Ik ken nu niet veel van die systemen maar lijkt me toch wel weinig.
                                    Natuurlijk wel te zien hoeveel hij in benepen situaties naar achteren stuurt.


                                    Je sprak in de vorige post over een betere versie van het leder die zal te krijgen zijn. Wij hebben een paar 9-3's bollen op de fima en daar vind ik het leer best wel meevallen hoor. Hebben ook een S80 (laatste model) bollen daar is het WEL verschrikkelijk. Precies een skai van 0.5mm dik.
                                    Ik ben echt bang in die auto om mij te verzetten met een jeans, uit vrees om krassen te maken met de pinnetjes van mijn broek.
                                    In de 9-3's heb ik dit zeker niet, het is geen Audi leder maar ook ver van karton nar mijn mening.
                                    Die gechipte saab is dat orgineel van hirsch of heb je dat ergens anders laten doen? Verbruikt de auto nu meer? Twee broers van mij hebben namelijk ook elk een Tid 150pk.

                                    Het leder van saab is inderdaad van goede kwaliteit. Zeker met het anniversary pack is het kwalitatief zeer goed leder !

                                    Comment


                                    • #38
                                      De auto verbruikt ruim een liter minder na de chipkuur!
                                      Is niet van hirsh de chip maar van bij de "lokale chipboer"

                                      De chip van hirsh kost op de site 1300 euro en de chip van mijn broer was maar 500euro. Is ieman die het met verstand doet en met alle nodige metingen om zeker te zijn dat de wagen niet te ver gaat. Hij zet liever een paar stappen terug dan te ver te gaan om een paar pk's meer te toveren.

                                      let wel het zijn niet de 150 pk versies die wij hebben maar met de chipkuur heeft de wagen verelijkbare waarden met een 150pk versie uitgenomen dat de koppelcurve vlakker is en vroeger start. nu 145pk en 310Nm

                                      de wagen waar ik mee rijd(niet gechipt) kijg ik zo goed als niet boven de 7.5 liter, die van mijn broer die gechipt is staat met een gemiddeld verbruik van +- 6 liter.

                                      Op autostrade een verbuik van 4.3l waar ik rond de 6l uitkom.
                                      Die 4.3 is gemeten op een rit Tiegem-amsterdam en echt gelet op het verbuik.

                                      groeten

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichten
                                        De auto verbruikt ruim een liter minder na de chipkuur!
                                        Is niet van hirsh de chip maar van bij de "lokale chipboer"

                                        De chip van hirsh kost op de site 1300 euro en de chip van mijn broer was maar 500euro. Is ieman die het met verstand doet en met alle nodige metingen om zeker te zijn dat de wagen niet te ver gaat. Hij zet liever een paar stappen terug dan te ver te gaan om een paar pk's meer te toveren.

                                        let wel het zijn niet de 150 pk versies die wij hebben maar met de chipkuur heeft de wagen verelijkbare waarden met een 150pk versie uitgenomen dat de koppelcurve vlakker is en vroeger start. nu 145pk en 310Nm

                                        de wagen waar ik mee rijd(niet gechipt) kijg ik zo goed als niet boven de 7.5 liter, die van mijn broer die gechipt is staat met een gemiddeld verbruik van +- 6 liter.

                                        Op autostrade een verbuik van 4.3l waar ik rond de 6l uitkom.
                                        Die 4.3 is gemeten op een rit Tiegem-amsterdam en echt gelet op het verbuik.

                                        groeten
                                        Kan je even het adres van deze lokale chipboer doorsturen. Desnoods via PM
                                        Mijn broer heeft een redelijk 'zware' voet en komt gemiddeld op 8,5l
                                        Als ik er mee rijdt haal ik een gemiddelde van 7,5l.

                                        Comment


                                        • #40
                                          zal er eens voor kijken
                                          het is in Deerlijk (west-vl)
                                          veel zullen er daar niet zijn maar ik vraag het eens aan mijn broer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X