Die wagen gaat alleen maar met 18i goed ogen. Achterlichten zijn Johnny.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Saab 9-3 facelift
Collapse
X
-
Al jaren saab fan maar weet niet direct wat hier van te denken, het is in ieder geval beter dan de bril op de 9-5 maar ik mis wat het gestileerde saab uiterlijk. Denk ook niet dat huidige saab eigenaars op zoek zijn naar die extra agresieve en beetje rommelige uitstraling. Wat me wel uitermate kan bekoren is dat er een saab komt met meer dan 300pk. Is echt wel nodig om wat weerstand te bieden aan het duitse geweld.
Comment
-
Ik vind hem een pak lelijker dan de huidige
de huidige heeft zo'n lekker aggressieve blik en bij deze zijn de lichten te geknutseld en te groot en hij kijkt gewoon te lief
ook die achterkant met die vieze witte tjoening lichten erin vink niks
Nog zoiets: de huidige heeft van die mooie, echte Saab klinken en bij de nieuwe komen ze gewoon van de BLS
ik wacht wel op de nieuwe Audi A4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
amai!
van thuis uit zijn wij enorme saab-fans.
die microbe was aan het wegebben sedert dat GM erbij kwam kijken maar deze is toch wel goed gelukt.
(zeker als je kijkt naar de facelift van de 9-5)
zoals iemand wel al zei de typische saab deurklinken zijn weg! ALLE JONG
ik gebruik nu een paar maanden een 9-3 1.9tdi en die heeft ook al niet veel goeds gedaan aan mijn saabmicrobe....
na 1 week plaatje van de vitessepook gaan vliegen.
en nee ik schakel niet sneller dan mijn schaduw.
na 3 weken schilferde de knop om dashbord te openen af. oogt zeer stijlvol
vanaf seconde 1:ZO een irritante boite als ze koud is.
als ze warm is is het al niet zo heel veel beter.
moet er wel bijzeggen dat da wagen 60 000 km had als ik hem ben beginnen gebruiken en van voor de interieurfacelift is.
maar dat is geen excuus! wij hebben ook nog zo een classic 900 cabrio staan van het jaar 91 en daar is nog niks aan. niks die afvalt of dergelijke.
laat ze dat allemaal eens oplossen en die 4x4 op de markt gooien en ik ben klant!
wel met een ander lichtblok achteraan aub
heb al een paar dagen met een 9-3 2.8 turbo gereden en die is ronduit gevaarlijk als voortrekker!
dus zonder 4x4 geen plezier zou ik zeggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichtenamai!
van thuis uit zijn wij enorme saab-fans.
die microbe was aan het wegebben sedert dat GM erbij kwam kijken maar deze is toch wel goed gelukt.
(zeker als je kijkt naar de facelift van de 9-5)
zoals iemand wel al zei de typische saab deurklinken zijn weg! ALLE JONG
ik gebruik nu een paar maanden een 9-3 1.9tdi en die heeft ook al niet veel goeds gedaan aan mijn saabmicrobe....
na 1 week plaatje van de vitessepook gaan vliegen.
en nee ik schakel niet sneller dan mijn schaduw.
na 3 weken schilferde de knop om dashbord te openen af. oogt zeer stijlvol
vanaf seconde 1:ZO een irritante boite als ze koud is.
als ze warm is is het al niet zo heel veel beter.
moet er wel bijzeggen dat da wagen 60 000 km had als ik hem ben beginnen gebruiken en van voor de interieurfacelift is.
maar dat is geen excuus! wij hebben ook nog zo een classic 900 cabrio staan van het jaar 91 en daar is nog niks aan. niks die afvalt of dergelijke.
laat ze dat allemaal eens oplossen en die 4x4 op de markt gooien en ik ben klant!
wel met een ander lichtblok achteraan aub
heb al een paar dagen met een 9-3 2.8 turbo gereden en die is ronduit gevaarlijk als voortrekker!
dus zonder 4x4 geen plezier zou ik zeggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenNog zoiets: de huidige heeft van die mooie, echte Saab klinken en bij de nieuwe komen ze gewoon van de BLS
ik herinner mij, bij de introductie van de ng900, dat net verweten werd dat de klinken rechtstreeks van GM kwamen.....en voor zover ik kan zien gelijken deze klinken op die van mijn 96.....maar ja, what's in a klink hésaab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Waarom krijgen we nog steeds geen echte foto's te zien van de achterkant? Zijn ze zelf te beschaamd over het resultaat?
Ik stel mij vragen bij het lichtjes overdreven gebruik van zoveel chromé (plastiek...), maar dat zal zijn om de amerikaanse bling-bling lovers te overtuigen zeker?
Comment
-
Op Trollhattansaab.net is er meer nieuws over de nieuwe twin turbo Diesel, oftewel de TTiD...
180Pk, 400Nm!
Deze uitvoering zou de dubbele uitlaat krijgen, de Aero versie zal eveneens met de XWD van Haldex beschikbaar zijn.
TTiD motor zou niet langer 'hol' zijn onder de 2000rpm zoals de Tid 120/150pk, betere respons dus zonder dat de motor echt brutaal wordt...
Dashboard blijft identiek aan 2007 model met onderhuidse aanpassingen om piepjes en kraakjes te voorkomen en er is nu ook de mogelijkheid om een betere kwaliteit leer te bestellen.
Geluidsisolatie van het model 2008 zou eveneens veel beter zijn...
Volgens de auteur van bovenvernoemd blog zou het XWD systeem fantastisch werken! Meer info en filmpjes volgens op zijn blog in de komende dagen.
Laat Audi en BMW maar oppassen, Saab schijnt terug op goede weg te zijn
"Turbo lag is just a courtesy head start!"
Comment
-
Die twin turbo zal wel leuk worden
Mijn broer heeft een 1.9tid die gechipt is en daar is de power er ook al vroeger dan de 2000rpm wat bij een standaard blok volledig afwezig is.
verleden zomer met een niet gechipte in het Zuiden van Frankrijk gezeten en in de bergen had die het echt moeilijk! te snel rijden om 1e te nemen en om in 2de te rijden niet genoeg koppel en totaal geen fut.
op autoweek.nl geeft men meer details over de 4x4 en had die toch liever anders gezien.
In normale doen slechts 5 tot 10% op de achterwielen.
Ik ken nu niet veel van die systemen maar lijkt me toch wel weinig.
Natuurlijk wel te zien hoeveel hij in benepen situaties naar achteren stuurt.
Je sprak in de vorige post over een betere versie van het leder die zal te krijgen zijn. Wij hebben een paar 9-3's bollen op de fima en daar vind ik het leer best wel meevallen hoor. Hebben ook een S80 (laatste model) bollen daar is het WEL verschrikkelijk. Precies een skai van 0.5mm dik.
Ik ben echt bang in die auto om mij te verzetten met een jeans, uit vrees om krassen te maken met de pinnetjes van mijn broek.
In de 9-3's heb ik dit zeker niet, het is geen Audi leder maar ook ver van karton nar mijn mening.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk BerichtenDie twin turbo zal wel leuk worden
Mijn broer heeft een 1.9tid die gechipt is en daar is de power er ook al vroeger dan de 2000rpm wat bij een standaard blok volledig afwezig is.
verleden zomer met een niet gechipte in het Zuiden van Frankrijk gezeten en in de bergen had die het echt moeilijk! te snel rijden om 1e te nemen en om in 2de te rijden niet genoeg koppel en totaal geen fut.
op autoweek.nl geeft men meer details over de 4x4 en had die toch liever anders gezien.
In normale doen slechts 5 tot 10% op de achterwielen.
Ik ken nu niet veel van die systemen maar lijkt me toch wel weinig.
Natuurlijk wel te zien hoeveel hij in benepen situaties naar achteren stuurt.
Je sprak in de vorige post over een betere versie van het leder die zal te krijgen zijn. Wij hebben een paar 9-3's bollen op de fima en daar vind ik het leer best wel meevallen hoor. Hebben ook een S80 (laatste model) bollen daar is het WEL verschrikkelijk. Precies een skai van 0.5mm dik.
Ik ben echt bang in die auto om mij te verzetten met een jeans, uit vrees om krassen te maken met de pinnetjes van mijn broek.
In de 9-3's heb ik dit zeker niet, het is geen Audi leder maar ook ver van karton nar mijn mening.
Het leder van saab is inderdaad van goede kwaliteit. Zeker met het anniversary pack is het kwalitatief zeer goed leder !
Comment
-
De auto verbruikt ruim een liter minder na de chipkuur!
Is niet van hirsh de chip maar van bij de "lokale chipboer"
De chip van hirsh kost op de site 1300 euro en de chip van mijn broer was maar 500euro. Is ieman die het met verstand doet en met alle nodige metingen om zeker te zijn dat de wagen niet te ver gaat. Hij zet liever een paar stappen terug dan te ver te gaan om een paar pk's meer te toveren.
let wel het zijn niet de 150 pk versies die wij hebben maar met de chipkuur heeft de wagen verelijkbare waarden met een 150pk versie uitgenomen dat de koppelcurve vlakker is en vroeger start. nu 145pk en 310Nm
de wagen waar ik mee rijd(niet gechipt) kijg ik zo goed als niet boven de 7.5 liter, die van mijn broer die gechipt is staat met een gemiddeld verbruik van +- 6 liter.
Op autostrade een verbuik van 4.3l waar ik rond de 6l uitkom.
Die 4.3 is gemeten op een rit Tiegem-amsterdam en echt gelet op het verbuik.
groeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk BerichtenDe auto verbruikt ruim een liter minder na de chipkuur!
Is niet van hirsh de chip maar van bij de "lokale chipboer"
De chip van hirsh kost op de site 1300 euro en de chip van mijn broer was maar 500euro. Is ieman die het met verstand doet en met alle nodige metingen om zeker te zijn dat de wagen niet te ver gaat. Hij zet liever een paar stappen terug dan te ver te gaan om een paar pk's meer te toveren.
let wel het zijn niet de 150 pk versies die wij hebben maar met de chipkuur heeft de wagen verelijkbare waarden met een 150pk versie uitgenomen dat de koppelcurve vlakker is en vroeger start. nu 145pk en 310Nm
de wagen waar ik mee rijd(niet gechipt) kijg ik zo goed als niet boven de 7.5 liter, die van mijn broer die gechipt is staat met een gemiddeld verbruik van +- 6 liter.
Op autostrade een verbuik van 4.3l waar ik rond de 6l uitkom.
Die 4.3 is gemeten op een rit Tiegem-amsterdam en echt gelet op het verbuik.
groeten
Mijn broer heeft een redelijk 'zware' voet en komt gemiddeld op 8,5l
Als ik er mee rijdt haal ik een gemiddelde van 7,5l.
Comment
Comment