Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 1 reeks (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

4l zal zeker haalbaar zijn op 90km/h wegen.
    Maar je hebt die toch niet gekocht om zuinigheidsrecords te breken zeker.
    Hoe rap gaat die van 0-100, en wat is de topsnelheid, dat moet je ook testen!
    Uiteraard! Vandaag al heel effe de 190 km/h aangetipt maar met nog maar net 1000 km op de teller reserveer ik die dingen wel voor later

Maar 7.8 sec van 0 tot 100 en 226 km/h topspeed zullen wel kloppen met de officiële specs zeker. Maar eerlijk, de zuinigheid primeert voor mij, bij elke verre rit beter doen en dus altijd iets om naar uit te kijken. En ik ga echt niet het verkeer ophouden hé, normale vooruitziende rijstijl

Mijn verstand staat daar soms stil op, ik heb 2 BMW's en 1 Mercedes met 6 cilinders gehad, die dingen gingen vooruit hé maar zopen als een pintelier en die kunnen nu zelfs qua prestaties niet meer tippen aan een onnozel 3 cilinderke dat sneller is en nog minder dan de helft verbruikt

Maar ok! Het zal ook wel met de leeftijd te maken hebben

Hier nog de resultaten van vandaag met 2 tussenstops, snelweg en landwegen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Ook leuk is het beperkt selfdrive systeem level 2. Had ik nog nooit mee gereden, je mag helaas de handen niet van het stuur nemen. Begrijpelijk natuurlijk, hoewel dat al perfect kan. Op de A2 constant zo kunnen rijden, plezant eigenlijk. Zo'n lange bocht, heerlijk als je dat stuur ziet en voelt gaan

Van de andere kant vergt het eigenlijk nog meer concentratie, zeker in den beginne, omdat je het niet echt vertrouwt. Ik heb het echter op geen foutje kunnen betrappen.

Was wel gemakkelijk om zo foto's te maken van het dash, helaas trekken ze weer op niks

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Echt wel een zuinig bakje dus.. helemaal in jouw kraam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Echt wel een zuinig bakje dus.. helemaal in jouw kraam.
          Hahaha, idd! Bijna 1200 km met een volle bak van 49 liter, niet slecht hé

Het is ook de eerste benzine auto waarmee ik in 1 ruk van thuis in Polen geraak zonder te tanken in Duitsland. Aan de Duits/Poolse grens gisteren kon ik nog 300 km verder als ik wou.

Vroeger met mijn diesels lukte dat maar daar kon soms 58 liter diesel in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hahaha, idd! Bijna 1200 km met een volle bak van 49 liter, niet slecht hé

Het is ook de eerste benzine auto waarmee ik in 1 ruk van thuis in Polen geraak zonder te tanken in Duitsland. Aan de Duits/Poolse grens gisteren kon ik nog 300 km verder als ik wou.

Vroeger met mijn diesels lukte dat maar daar kon soms 58 liter diesel in.

Er ontbreken dan ook 3 cilinders hé.
            Maar troost U, de volgende heeft er gewoon geen meer.

Comment

Er ontbreken dan ook 3 cilinders hé.
              Maar troost U, de volgende heeft er gewoon geen meer.
              Idd! Maar dat stoort mij hoegenaamd niet met dit verbruik en deze prestaties. Mijn Poolse schoonbroer, een echte petrolhead, lachte mij na bestelling in januari nog uit met mijn 3 cilinders. Hij heeft hier een ritje ermee gemaakt vandaag. Een twaalftal kilometer in sportstand met de flippers serieus doorgeduwd op mooie verlaten wegen en het verbruik was nog maar 6,4 liter op dat korte ritje

Zijn mond was dadelijk gesnoerd, hij kon het niet geloven

Ja de volgende gaat in normale omstandigheden eentje zonder cilinders zijn maar eerst nog wat van deze genieten

Comment

• Zijn eerste wasje, in Polen dan nog en goed geladen. Kon het niet laten

Comment

• Ook interessant in de My BMW app is dit overzichtje van de voorbije maand, je ontvangt dit telkens de 1ste van elke maand in de app.

15f9m8dE-1748887926-e91f0d1e51659d4a77107fab130ec803.jpg

Comment

• Da's wel heel gedetailleerd

Comment

• Knap overzicht idd... een mens wordt toch nogal eens gemonitored tegenwoordig hé?

Toch wel een verbazingwekkend laag verbruik, met zoveel snelwegkms erbij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                        Da's wel heel gedetailleerd
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Knap overzicht idd... een mens wordt toch nogal eens gemonitored tegenwoordig hé?

Toch wel een verbazingwekkend laag verbruik, met zoveel snelwegkms erbij.
                        Idd, ze weten alles van een mens Nuja, ik heb daar in dit geval geen probleem mee, ik heb niks te verbergen op autogebied

Laag verbruik ja. Toen ik de WLTP cijfers en een paar tests gezien en gelezen had wist ik dat een verbruik onder de 5 liter mogelijk was. En er nog flink onder ook

Comment

• Voor verbruik haal je goud... 100% van de anderen verbruikt meer!
                          Daar kan een Ollander nog wat van leren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                            Voor verbruik haal je goud... 100% van de anderen verbruikt meer!
                            Daar kan een Ollander nog wat van leren!
                            Goed hé! Ze schrijven er wel niet bij hoeveel er dat zijn, misschien maar 3 ofzo Ik vermoed dat niet iedereen de app gebruikt of zou dat niet nodig zijn?

Een vriend van mij, een (lompe) dokter dan nog, heeft na 6 maanden X5 alles verwijderd, hij werd "gek van die nest" waren zijn woorden

Een Ollander met zijn caravan erachter gaat ongetwijfeld meer verbruiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Goed hé! Ze schrijven er wel niet bij hoeveel er dat zijn, misschien maar 3 ofzo Ik vermoed dat niet iedereen de app gebruikt of zou dat niet nodig zijn?

Een vriend van mij, een (lompe) dokter dan nog, heeft na 6 maanden X5 alles verwijderd, hij werd "gek van die nest" waren zijn woorden

Een Ollander met zijn caravan erachter gaat ongetwijfeld meer verbruiken
                              Ik ben er van overtuigd dat BMW de data blijft krijgen van alle auto's.
                              Als je de app verwijdert, dan is dat alleen maar goed om er zelf niet naar te kijken.

In de praktijk is dat een paar maanden spannend, nadien ... maakt dat geen bal uit.
                              In de auto van mijn vrouw zit er ook ergens een soort puntensysteem. De laatste 4 jaar niet meer naar gekeken... want Apple Car Play...

Comment

Ik ben er van overtuigd dat BMW de data blijft krijgen van alle auto's.
                                Als je de app verwijdert, dan is dat alleen maar goed om er zelf niet naar te kijken.

In de praktijk is dat een paar maanden spannend, nadien ... maakt dat geen bal uit.
                                In de auto van mijn vrouw zit er ook ergens een soort puntensysteem. De laatste 4 jaar niet meer naar gekeken... want Apple Car Play...
                                Bwa, ik gebruik het toch wel regelmatig. Bij BMW zijn er meer mogelijkheden dan ik had bij Mercedes, ook de dingen van op afstand doen. GPS adressen doorgeven vind ik ook interessant bv. Maar onmisbaar is het uiteraard niet, enkel een leuk speeltje in mijn geval

Indien je na een tijd abo's moet of wilt betalen heb je het wel nodig maar daar begin ik, net als bij de vorige trouwens, niet aan, kar was zo ook al duur genoeg. Aan deze blijft ook veel meer werken dan aan mijn A-tje na 3 jaar, zelfs de kaartupdates.

Comment

Working...
                                X