Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Tucson (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    begrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.

    Het interieur van deze vind ik toch precies wat een afknapper. Ik word er niet warm van, hoewel de interieurverwarming op 22°C staat. Nogal... euhm... monolitisch
    Een zwarte dakhemel geeft mij rust eerlijk gezegd. Ik mis dat enorm in mijn huidige en staat toch opt lijstje als optie voor de volgende.


    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    begrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.

    Het interieur van deze vind ik toch precies wat een afknapper. Ik word er niet warm van, hoewel de interieurverwarming op 22°C staat. Nogal... euhm... monolitisch
    Ik heb nochtans lang getwijfeld bij mijn derde laatste wagen, had dat nog nooit gehad een zwarte dakhemel en was bang om er depressief in te worden maar heb er nooit last van gehad. Volgende twee wagens ook maar gelijk in de bestelling opgenomen. Door een zwarte dakhemel straalt het interieur net meer rust uit omdat het meer aansluit bij zetelbekleding, dashboard en deurpanelen. Meestal is dat bij een grijze dakhemel net niet zo en is dan de zoveelste kleur in een interieur dat het wel een kakofonie van kleuren begint te worden.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    En hoe rijdt ie?
    Super! Ik had nog nooit met een hybride gereden en nu eigenlijk ook niet lang genoeg. Mijne maat heeft het grootste gedeelte voor zijn rekening genomen, hij koopt 'm tenslotte

    Prachtige wagen, zal zeker goed verkopen, net als zijn voorganger. Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Sportage binnenkort die van dezelfde techniek gebruik gaat maken.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    begrijp niet goed waarom men donkere dakhemel zou willen. Een lichte hemel geeft juist meer gevoel van openheid, met donkere hemel zit ge precies in een brievenbus. Heb nu panoramisch dak en dat is nog een seconde dicht geweest. Zalig die openheid.

    Het interieur van deze vind ik toch precies wat een afknapper. Ik word er niet warm van, hoewel de interieurverwarming op 22°C staat. Nogal... euhm... monolitisch

    Leave a comment:


  • josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Ja, vreemd eigenlijk. Die Hyundai/Kia's worden tegenwoordig toch allemaal in Europa gebouwd en ontwikkeld door Europeanen.
    Ze worden hier gebouwd maar wel met hun methoden. Die trouwens ook al ingang hebben gevonden hebben bij Europese merken ook, maar niet zo extreem. Voor hun gaat zo een optie die zelden genomen word niet ingevoerd worden.

    Volgens hun principes is elke extra optie een risico in het proces, vandaar weinig losse opties en geen "overbodige" opties.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Tomski
    replied
    En hoe rijdt ie?

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Het zou me verbazen, is een een puntje dat ze op de Aziatische markt niet echt begrijpen. Mazda heeft het enkel op hun topversies bij 6 en CX-5.

    Voor de rest kan ik mij op de GT-R geen Japanner of Koreaan voor de geest halen die het als optie heeft.
    Ja, vreemd eigenlijk. Die Hyundai/Kia's worden tegenwoordig toch allemaal in Europa gebouwd en ontwikkeld door Europeanen.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Dat zie ik idd niet op de optielijst staan, wel sfeerverlichting vanaf de Feel uitvoering, de op 1 na duurste uitvoering. Komt misschien nog.
    Het zou me verbazen, is een een puntje dat ze op de Aziatische markt niet echt begrijpen. Mazda heeft het enkel op hun topversies bij 6 en CX-5.

    Voor de rest kan ik mij op de GT-R geen Japanner of Koreaan voor de geest halen die het als optie heeft.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Heeft een donker kleur nodig om echt mooi te zijn.

    En ze moeten dringend eens leren om een zwarte dakhemel in de optielijst te zetten. De Koreanen hebben dat nog steeds niet begrepen.
    Dat zie ik idd niet op de optielijst staan, wel sfeerverlichting vanaf de Feel uitvoering, de op 1 na duurste uitvoering. Komt misschien nog.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Heeft een donker kleur nodig om echt mooi te zijn.

    En ze moeten dringend eens leren om een zwarte dakhemel in de optielijst te zetten. De Koreanen hebben dat nog steeds niet begrepen.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied












    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
    De Hybride zeker want die plug-in is er nog niet dacht ik?
    Beetje Badman-auto...
    Klopt! Maar die hybride is echt top. En gaan als een speer met die 230pk. Die kleur en uitvoering doen 'm geen goed. Ik zal straks nog een paar foto's uit de showroom posten.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    De Hybride zeker want die plug-in is er nog niet dacht ik?
    Beetje Badman-auto...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Smaken hé! Ik vind 'm prachtig.

    Een vriend van mij wil er een kopen. Ik ga heel binnenkort met hem een proefrit maken, hij moet nog een afspraak maken. Niet zeker dat ze al binnen zijn.
    Zo, de proefrit zit erop. Hij is niet alleen prachtig, dat ding rijdt ook prachtig Testauto op foto is wel niet de topuitvoering zoals de bestelde.

    Wat een schitterende auto! 42k € korting inbegrepen, een vergelijkbare Tiguan kost 55k €. Wel nog niet helemaal premium maar veel scheelt het toch niet meer.

    Ik heb er zelf ook zin in gekregen



























    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    HYUNDAI TUCSON PLUG-IN HYBRID: RUIM 50 KILOMETER ELEKTRISCH

    Hyundai heeft de plug-in hybride versie van de nieuwe Tucson in de schijnwerpers gezet. Die komt op één acculading 50 kilometer ver. In het voorjaar van volgend jaar staat de Hyundai Tucson Plug-in Hybrid bij de dealers. Hyundai stelde de vierde generatie Tucson in september aan de wereld voor en wierp gelijktijdig een licht op een deel van de aandrijflijnen waarmee de SUV leverbaar wordt. De nieuwe Hyundai Tucson krijgt een mild-hybride motorversie, een reguliere hybride én een plug-in hybride aandrijflijn. Van die laatste waren nog geen technische specificaties bekend. Tot nu.

    Plug-in hybride

    De Hyundai Tucson Plug-in Hybrid heeft een 1.6 T-GDI onder de kap, een geblazen viercilinder benzinemotor die samenwerkt met een 90 pk elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 265 pk en 350 Nm. Deze krachten worden via een automaat met zes versnellingen over alle vier de wielen verdeeld. De elektromotor put zijn levenslust uit een 13,8 kWh accupakket dat onder de laadvloer van de bagageruimte zit. De Tucson Plug-in Hybrid moet daarmee 'meer dan 50 kilometer' elektrisch kunnen rijden. De elektrische actieradius is overigens nog een schatting. De Tucson-met-stekker heeft een 7,2 kW-boordlader. Uiteraard slokt het accupakket wat bagageruimte op. Waar de mild-hybride 577-1.756 liter en de Hybrid 616-1.795 liter meezeulen, nestelt de Plug-in Hybrid zich met 558-1.737 daar precies tussen. De Tucson Plug-in Hybrid is optioneel uit te rusten met een adaptief onderstel dat Hyundai Electronically Controlled Suspension (ECS) heeft gedoopt.

    Altijd geëlektrificeerd

    De nieuwe Hyundai Tucson is altijd geëlektrificeerd. De basisversie die in Nederland te koop is heeft een mild-hybride 150 pk 1.6 T-GDI als krachtcentrale. Die benzinemotor is vooralsnog altijd gekoppeld aan een iMT-handbak die zich van de motor ontkoppelt zodra je het gaspedaal loslaat. Een stap boven die instapper staat de Tucson Hybrid met 230 pk. Deze in beginsel voorwielaangedreven uitvoering heeft een 60 pk sterke elektromotor en een 1,49 kWh accupakket. Net als in de Tucson Plug-in Hybrid is de transmissie een zestraps automaat. Desgewenst is hij ook met vierwielaandrijving te bestellen.

    Prijzen van de Hyundai Tucson zijn nog niet bekend.





    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

    Klopt ik heb alles ingesteld op 2021 en de cijfers (WLTP) van VW overgenomen.

    Ik vond het al raar dat je er mee afkwam omdat ik voor mijn papa die simulatie in oktober ook heb moeten doen en ook in die categorie zat.
    Bedankt Jonathan! Ik vond het ook overdreven, vraag mij af op welke site hij dat opgezocht heeft

    Ik weet in ieder geval wie ik kan geloven

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Hahaha! Idd! Zijn dat de bedragen voor volgend jaar? Ik snap niet goed hoe hij daaraan komt. Ik zal het downloaden en hem sturen
    En de specs van de RAv4 en Kuga kloppen ook niet, die zijn een pak duurder in jaarlijkse verkeersbelasting.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied


    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Hahaha! Idd! Zijn dat de bedragen voor volgend jaar? Ik snap niet goed hoe hij daaraan komt. Ik zal het downloaden en hem sturen
    Klopt ik heb alles ingesteld op 2021 en de cijfers (WLTP) van VW overgenomen.

    Ik vond het al raar dat je er mee afkwam omdat ik voor mijn papa die simulatie in oktober ook heb moeten doen en ook in die categorie zat.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Zijn specs van de Tiguan kloppen dan ook voor geen meter
    Hahaha! Idd! Zijn dat de bedragen voor volgend jaar? Ik snap niet goed hoe hij daaraan komt. Ik zal het downloaden en hem sturen

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Hij had idd een 2.0 TSI 4 motion. Maar hij hoeft geen 4X4 meer zegt hij.

    Hij heeft mij gisteren dit geappt, de 4 kanshebbers.

    Zijn specs van de Tiguan kloppen dan ook voor geen meter

    Leave a comment:

Working...
X