Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Prius

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    't Is dus 45 km/u.



    Maar onder die snelheid kan de klassieke motor ook al in werking treden bv. bij koude start.

    http://www.toyota.co.jp/en/tech/envi...Reports_12.pdf
    Ah, oké goed om weten. Las trouwens net ergens dat Toyota de 3de generatie tegen 2008 in de showroom wil hebben.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
      Ah, oké goed om weten. Las trouwens net ergens dat Toyota de 3de generatie tegen 2008 in de showroom wil hebben.
      het wordt tijd, goedkopere auto's hebben al een lager verbruik ( zonder de hybride technologie )

      Comment


      • #43

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
          het wordt tijd, goedkopere auto's hebben al een lager verbruik ( zonder de hybride technologie )
          maar die bieden dan weer niet de binnenruimte van een grote middenklasser. 't is wat de bluts met de buil.

          Comment


          • #45
            Kortom, als je korte afstanden doet in de stad is de Prius normaal gezien ideaal, maar als je met koude motor start rijdt 'ie op benzine.
            Super toch.

            Comment


            • #46
              Prius rules!

              Comment


              • #47
                Nieuwe Toyota Prius uitgesteld

                De derde generatie van Toyota's hybridevoertuig Prius, komt later dan verwacht op de markt. Oorspronkelijk was de introductie gepland voor 2008, maar dat wordt 2009. Toyota's ambitieuze plannen om een Lithium-Ion-batterijenset aan de aandrijflijn te koppelen worden gekelderd door onvoorziene problemen met de testexemplaren. Wellicht dat de nieuwe generatie daardoor eerst nog de (Nikkel-Metaal) accu uit de tweede generatie aan boord zal hebben.

                Toyota heeft met z'n Hybride-voertuigen overigens grootse plannen. Het merk wil Prius laten uitgroeien tot een apart merk met een compleet gamma.
                Bron: auto55.be

                Comment


                • #48
                  'Remenergie opslaan in de accu's,' staat er.

                  Ik veronderstel dat dat gebeurt wanneer er op de motor geremd wordt? Dus het koppel van de motor dat tijdens het afremmen een alternator aandrijft om elektriciteit op te wekken en op te slaan in de batterij?

                  Ik kan me moeilijk voorstellen dat de thermische energie van de remmen wordt omgezet?

                  Comment


                  • #49
                    kan zuiver elektrisch amper 2 km ver.
                    Wat ga je doen als de batterij kapot is 8 jaar garantie....de afval groot probleem.
                    Veel gevaarlijker om aan te werken 550Volt !!
                    Heb daar eens een zwaar ongeluk mee wat gaat het batterijpack doen zit zuur in!
                    Verbruik?
                    Maakt teveel lawaai op snelwegen.
                    Geen trekhaak mogelijk ....dus geen fietsenrekje!
                    Achteraan onkomfortabel...te plat


                    Ik heb van mijn dealer een mailtje gekregen (van BMW doorgezonden)
                    waar men de vergelijking maakt met een BMW 118d ( de nieuwe versie.)

                    De BMW en de Prius zijn rivalen ....de 118d is de beste.


                    Terloops mijn verbruik met mijn 118d (staan nog geen 2.000 km op de teller)
                    Veel in fille ...Mortsel en antwerpse ring is 6.2 liter per honderd km.

                    En ik rij met een 2 liter............ de prius is een 1.5 l

                    mijn wagen is een 136 pk iets meer wegenbelasting maar heel sportief en stil en zuinig
                    de Prius minder pk ouwe peeen bak lawaaiering bij hoge snelheden en een te hoog verbruik voor zijn aanwezige technologie

                    Comment


                    • #50
                      Ik weet niet wat de bedoeling is van het bericht hierboven, maar ik vind het zeer irritant overkomen.

                      Zoals hierboven word de Prius helemaal afgebroken wat, als je heel eerlijk bent toch echt niet kan.

                      Akkoord, de Prius word soms de hemel in geprezen, maar zo de grond inboren is ook niet fair.

                      Ken jij ook de Honda Civic Hybrid ? Kan je hezelfde op zeggen.

                      Comment


                      • #51
                        De Civic is infeite betere technologie ...staat echter ook nog niet op zijn punt ...ook teveel lawaai.

                        Technisch gezien liever de civic dan de prius bij de hybrides

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door abusimbal Bekijk Berichten
                          Ik weet niet wat de bedoeling is van het bericht hierboven, maar ik vind het zeer irritant overkomen.

                          Zoals hierboven word de Prius helemaal afgebroken wat, als je heel eerlijk bent toch echt niet kan.

                          Akkoord, de Prius word soms de hemel in geprezen, maar zo de grond inboren is ook niet fair.

                          Ken jij ook de Honda Civic Hybrid ? Kan je hezelfde op zeggen.
                          Zeg eens waar ik fout in ben....op technologisch vlak.

                          Heb dat systeem van de prius eens bezien en dat was mijn oordeel over de wagen.


                          Geloof me 550 volt is een gevaar...en 2 km zuiver elektrisch ...waar geraak je daarmee een zwak punt.
                          Last edited by chris k; 27/06/2007, 22:13.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
                            kan zuiver elektrisch amper 2 km ver.
                            Wat ga je doen als de batterij kapot is 8 jaar garantie....de afval groot probleem.
                            Veel gevaarlijker om aan te werken 550Volt !!
                            Heb daar eens een zwaar ongeluk mee wat gaat het batterijpack doen zit zuur in!
                            Verbruik?
                            Maakt teveel lawaai op snelwegen.
                            Geen trekhaak mogelijk ....dus geen fietsenrekje!
                            Achteraan onkomfortabel...te plat


                            Ik heb van mijn dealer een mailtje gekregen (van BMW doorgezonden)
                            waar men de vergelijking maakt met een BMW 118d ( de nieuwe versie.)

                            De BMW en de Prius zijn rivalen ....de 118d is de beste.


                            Terloops mijn verbruik met mijn 118d (staan nog geen 2.000 km op de teller)
                            Veel in fille ...Mortsel en antwerpse ring is 6.2 liter per honderd km.

                            En ik rij met een 2 liter............ de prius is een 1.5 l

                            mijn wagen is een 136 pk iets meer wegenbelasting maar heel sportief en stil en zuinig
                            de Prius minder pk ouwe peeen bak lawaaiering bij hoge snelheden en een te hoog verbruik voor zijn aanwezige technologie
                            Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
                            Zeg eens waar ik fout in ben....op technologisch vlak.

                            Heb dat systeem van de prius eens bezien en dat was mijn oordeel over de wagen.


                            Geloof me 550 volt is een gevaar...en 2 km zuiver elektrisch ...waar geraak je daarmee een zwak punt.
                            Dus jij komt hier beweren dat de ingenieurs van het grootste automerk ter wereld een autootje in mekaar gestoken hebbe waarvan ze amper weten of hij veilig is?

                            Van pretentie gesproken, welkom op AW, al een chitchat account?


                            De batterij is inderdaad erg milieuonvriendelijk. Maar wat denk jij nu? Dat ze die na een crash gewoon in de noordzee dumpen? Laat je grijze massa heel effe werken en weet dat Toyota een hele procedure heeft ontwikkeld die de batterij laat recycleren en deels hergebruiken.

                            Ten tweede, denk jij nu wérkelijk dat zo'n batterijtje bij een ongeval het niet haalt? Denk jij nu werkelijk dat de ingenieurs van Toyota daar geen rekening mee gehouden hebben? De set batterijen is dermate bestand tegen shokken dat ze zelfs beter stand houdt bij 'n ongeval dan een diesel of benzinetank. Persoonlijk haal ik liever een hele batterij uit een gecrashte prius dan dat ze mij mogen bijmekaar vegen nadat m'n benzinetank is in brand gevlogen.

                            Ten derde. Toyota is momenteel markleider als het gaat om geluidsisolatie. De geluidsisolatie van Lexussen wordt momenteel geprezen door iedere autokenner. Wie ben jij dan als armtierig BMW-rijdertje om te komen beweren dat de geluidsisolatie danig slecht zou zijn? De isolatie is de prius is rechtstreeks mee-ontwikkeld met die van de Lexussen.


                            Als vierde en laatste. Vanwaar haal jij het dat de Prius en de BMW 118d RIVALEN ZOUDEN ZIJN?! De prius is een hybride-wagen (benzine + electriciteit), de BMW is een dieselwagen! Die KAN je gewoonweg niet met mekaar vergelijken. Als jij dit wel doet zegt dit veel meer over de onkunde en dwaze domheid van jij en jouw dealer dan van de ingenieurs van een hybridemodel.

                            BMW komt binnenkort ook met een hybridemotor, waar ze Toyota nog 'es dik gaan voor betalen ook. Benieuwd of je dan nog diezelfde onzin komt uitkramen.

                            Comment


                            • #54
                              Hij heeft nog geen CC account, hij looopt hier nog niet lang genoeg rond

                              Hij heeft wel al 1 positief punt : blinde BMW-lover


                              Daarbij, ik dacht dat volgend jaar de Nieuwe Prius uit ging komen ?






                              Zelfs een benzine tank krijg je nog niet kapot, als je erdoor schiet met een vuurwapen schiet dat zelfs nog niet in brand. De batterijen van de prius zitten op de achteras, eer dat die omzeep is bij een ongeval ga je zowiezo gekwetst zijn denk ik

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                Hij heeft nog geen CC account, hij looopt hier nog niet lang genoeg rond

                                Hij heeft wel al 1 positief punt : blinde BMW-lover


                                Daarbij, ik dacht dat volgend jaar de Nieuwe Prius uit ging komen ?






                                Zelfs een benzine tank krijg je nog niet kapot, als je erdoor schiet met een vuurwapen schiet dat zelfs nog niet in brand. De batterijen van de prius zitten op de achteras, eer dat die omzeep is bij een ongeval ga je zowiezo gekwetst zijn denk ik
                                Mijn LPG-tank is sterker dan een benzinetank. Bij de ontwikkeling van de behuizing van de batterijen bij 'n Prius zijn de ingenieurs ten rade gegaan bij de fabrikanten van LPG tanks. Dat zegt genoeg, niet?



                                Weer 'n blinde BMW-lover bij. Benieuwd of VTM deze trend leuk gaat vinden.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  Dus jij komt hier beweren dat de ingenieurs van het grootste automerk ter wereld een autootje in mekaar gestoken hebbe waarvan ze amper weten of hij veilig is?

                                  Van pretentie gesproken, welkom op AW, al een chitchat account?


                                  De batterij is inderdaad erg milieuonvriendelijk. Maar wat denk jij nu? Dat ze die na een crash gewoon in de noordzee dumpen? Laat je grijze massa heel effe werken en weet dat Toyota een hele procedure heeft ontwikkeld die de batterij laat recycleren en deels hergebruiken.

                                  >>>Waar gaan ze die recycleren???

                                  Ten tweede, denk jij nu wérkelijk dat zo'n batterijtje bij een ongeval het niet haalt? Denk jij nu werkelijk dat de ingenieurs van Toyota daar geen rekening mee gehouden hebben? De set batterijen is dermate bestand tegen shokken dat ze zelfs beter stand houdt bij 'n ongeval dan een diesel of benzinetank. Persoonlijk haal ik liever een hele batterij uit een gecrashte prius dan dat ze mij mogen bijmekaar vegen nadat m'n benzinetank is in brand gevlogen.

                                  >>>>Is geen batterij zoals ze in een vorklift steken ....dan gaat die niet meer vooruit door het grote gewicht.

                                  Ten derde. Toyota is momenteel markleider als het gaat om geluidsisolatie. De geluidsisolatie van Lexussen wordt momenteel geprezen door iedere autokenner. Wie ben jij dan als armtierig BMW-rijdertje om te komen beweren dat de geluidsisolatie danig slecht zou zijn? De isolatie is de prius is rechtstreeks mee-ontwikkeld met die van de Lexussen.
                                  >>>>Geen Lexus bijhalen ...daar kan een 118d niet tegenop.....maar wel een 7 serie.

                                  Als vierde en laatste. Vanwaar haal jij het dat de Prius en de BMW 118d RIVALEN ZOUDEN ZIJN?! De prius is een hybride-wagen (benzine + electriciteit), de BMW is een dieselwagen! Die KAN je gewoonweg niet met mekaar vergelijken. Als jij dit wel doet zegt dit veel meer over de onkunde en dwaze domheid van jij en jouw dealer dan van de ingenieurs van een hybridemodel.

                                  >>> Een bericht van BMW Belgie
                                  BMW komt binnenkort ook met een hybridemotor, waar ze Toyota nog 'es dik gaan voor betalen ook. Benieuwd of je dan nog diezelfde onzin komt uitkramen.
                                  >>> is toegevoegde tekst van MIJ.

                                  >>>Terloops ben elektricien dus over elektriciteit kan ik meepraten.

                                  En ik ben GEEN BMW maniak.

                                  Het was toevallig omdat Opel .....mijn werkgever !!! geen model had dat me intereseerde
                                  en de BMW een milieu vriendelijke wagen was 123 mg CO2 uitstoot.

                                  Opel geen dieselmotor heeft met zo een lage uitstoot....en geen tandriemloze motor in het gamma zit.
                                  De BMW een veel groter rijberijk heeft met de aanwezige brandstof.

                                  Trouwens bij een ZWAAR ongeluk langs achter wil eens zien wat de batterij kan doen als de benzine tank stuk gaat ...enkele vonkjes en boem


                                  Wist je dat een ( getest in de begin jaren 80' was je er dan al ???)


                                  Een metalen benzine tank een puntbelasting van 8 kg /cm2 openscheurde.

                                  Een LPG tank met een puntbelasting van 35 kg /cm2 0.05 mm bewoog.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door chris k
                                    >>>Waar gaan ze die recycleren???
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Toyota.be
                                    Het Prius-accurecyclingsysteem uitbouwen
                                    In de levenscyclus van elektrische auto's wordt het definitief wegwerpen van accu's als een hoofdthema beschouwd. Toyota heeft voor dit probleem een geslaagde oplossing gevonden bij de Prius, Toyota’s in massa geproduceerde hybride voertuig dat op de markt van ecologische auto’s de kroon spant op het vlak van de verwijdering van de accu.

                                    Over Prius-accu's
                                    De accu van het Toyota Prius hybridevoertuig is een nikkel-metaalhydride (NiMH) hoogspanningsaccu (~280 V) met een gewicht van ongeveer 40 kg. De accu telt 38 modules die elk volledig afgesloten zijn en uit zes cellen opgebouwd zijn. Om het risico van verkeerd gebruik tot een minimum te beperken, zorgen de nationale marketing- en verkoopbedrijven (NMSC’s) voor een rechtstreekse inzameling door gespecialiseerde bedrijven. In alle landen waar de Prius wordt verkocht, zijn de hulpverleningsinstanties op de hoogte gebracht over hoe ze met de Prius-accu's moeten omgaan in het geval dat een auto pech heeft of bij een ongeval betrokken is.

                                    Accurecycling in de praktijk
                                    Nog voor het Europees debuut van de Prius richtte Toyota in Europa enkel en alleen voor NiMH-accu's een recyclingnetwerk op. Alle betrokkenen bij het systeem – van klanten, plaatselijke overheden, hulpdiensten, dealers tot onafhankelijke werkplaatsen en garages – werden ervan op de hoogte gebracht dat Toyota Priusdealers de centrale inzamelpunten voor de accu's zijn. De ingezamelde Prius-accu's worden overgebracht naar een door Toyota erkend recyclingbedrijf. Een greep uit de momenteel erkende bedrijven: SNAM en Citron in Frankrijk; Accurec in Duitsland; Batrec in Zwitserland; Saft in Zweden. Andere behandelingsbedrijven kunnen bij TMC om erkenning vragen. Prius-dealers hebben een Prius HV-accu demontagehandboek gekregen waarin veel aandacht wordt besteed aan de te volgen voorzorgsmaatregelen bij het demonteren van een beschadigd voertuig.
                                    Bron: http://nl.toyota.be/Images/car%20rec...296-169059.pdf

                                    Comment


                                    • #58
                                      Dat de dealer dat moeten weten ok.

                                      Bij een ongeluk is er geen dealer bij ...maar brandweermannen (die weten wat ze moeten doen als ze het voertuig kennen)

                                      Maar een gewone voorbijganger die toevallig hulp geeft loopt meer gevaar.

                                      Comment


                                      • #59



                                        Ik dacht dat het 550volt is het is maar 500 volt
                                        de bron:



                                        Meer info

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                          Daarbij, ik dacht dat volgend jaar de Nieuwe Prius uit ging komen ?
                                          Helaas, minstens een half jaar uitgestelt. Ze willen een nieuw type batterij gebruiken maar er zijn problemen op dit moment. Toyota wil lithium ion batterijen i.p.v. de huidige MiHi

                                          Zolang dat niet opgelost is komt er geen nieuwe.

                                          Bron: http://www.theautochannel.com/news/2...14/051962.html
                                          Last edited by ; 28/06/2007, 19:12.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X