Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota Prius
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenAh, oké goed om weten. Las trouwens net ergens dat Toyota de 3de generatie tegen 2008 in de showroom wil hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichtenhet wordt tijd, goedkopere auto's hebben al een lager verbruik ( zonder de hybride technologie )
Comment
-
Nieuwe Toyota Prius uitgesteld
De derde generatie van Toyota's hybridevoertuig Prius, komt later dan verwacht op de markt. Oorspronkelijk was de introductie gepland voor 2008, maar dat wordt 2009. Toyota's ambitieuze plannen om een Lithium-Ion-batterijenset aan de aandrijflijn te koppelen worden gekelderd door onvoorziene problemen met de testexemplaren. Wellicht dat de nieuwe generatie daardoor eerst nog de (Nikkel-Metaal) accu uit de tweede generatie aan boord zal hebben.
Toyota heeft met z'n Hybride-voertuigen overigens grootse plannen. Het merk wil Prius laten uitgroeien tot een apart merk met een compleet gamma.
Comment
-
'Remenergie opslaan in de accu's,' staat er.
Ik veronderstel dat dat gebeurt wanneer er op de motor geremd wordt? Dus het koppel van de motor dat tijdens het afremmen een alternator aandrijft om elektriciteit op te wekken en op te slaan in de batterij?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de thermische energie van de remmen wordt omgezet?
Comment
-
kan zuiver elektrisch amper 2 km ver.
Wat ga je doen als de batterij kapot is 8 jaar garantie....de afval groot probleem.
Veel gevaarlijker om aan te werken 550Volt !!
Heb daar eens een zwaar ongeluk mee wat gaat het batterijpack doen zit zuur in!
Verbruik?
Maakt teveel lawaai op snelwegen.
Geen trekhaak mogelijk ....dus geen fietsenrekje!
Achteraan onkomfortabel...te plat
Ik heb van mijn dealer een mailtje gekregen (van BMW doorgezonden)
waar men de vergelijking maakt met een BMW 118d ( de nieuwe versie.)
De BMW en de Prius zijn rivalen ....de 118d is de beste.
Terloops mijn verbruik met mijn 118d (staan nog geen 2.000 km op de teller)
Veel in fille ...Mortsel en antwerpse ring is 6.2 liter per honderd km.
En ik rij met een 2 liter............ de prius is een 1.5 l
mijn wagen is een 136 pk iets meer wegenbelasting maar heel sportief en stil en zuinig
de Prius minder pk ouwe peeen bak lawaaiering bij hoge snelheden en een te hoog verbruik voor zijn aanwezige technologie
Comment
-
Ik weet niet wat de bedoeling is van het bericht hierboven, maar ik vind het zeer irritant overkomen.
Zoals hierboven word de Prius helemaal afgebroken wat, als je heel eerlijk bent toch echt niet kan.
Akkoord, de Prius word soms de hemel in geprezen, maar zo de grond inboren is ook niet fair.
Ken jij ook de Honda Civic Hybrid ? Kan je hezelfde op zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door abusimbal Bekijk BerichtenIk weet niet wat de bedoeling is van het bericht hierboven, maar ik vind het zeer irritant overkomen.
Zoals hierboven word de Prius helemaal afgebroken wat, als je heel eerlijk bent toch echt niet kan.
Akkoord, de Prius word soms de hemel in geprezen, maar zo de grond inboren is ook niet fair.
Ken jij ook de Honda Civic Hybrid ? Kan je hezelfde op zeggen.
Heb dat systeem van de prius eens bezien en dat was mijn oordeel over de wagen.
Geloof me 550 volt is een gevaar...en 2 km zuiver elektrisch ...waar geraak je daarmee een zwak punt.Last edited by chris k; 27/06/2007, 22:13.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichtenkan zuiver elektrisch amper 2 km ver.
Wat ga je doen als de batterij kapot is 8 jaar garantie....de afval groot probleem.
Veel gevaarlijker om aan te werken 550Volt !!
Heb daar eens een zwaar ongeluk mee wat gaat het batterijpack doen zit zuur in!
Verbruik?
Maakt teveel lawaai op snelwegen.
Geen trekhaak mogelijk ....dus geen fietsenrekje!
Achteraan onkomfortabel...te plat
Ik heb van mijn dealer een mailtje gekregen (van BMW doorgezonden)
waar men de vergelijking maakt met een BMW 118d ( de nieuwe versie.)
De BMW en de Prius zijn rivalen ....de 118d is de beste.
Terloops mijn verbruik met mijn 118d (staan nog geen 2.000 km op de teller)
Veel in fille ...Mortsel en antwerpse ring is 6.2 liter per honderd km.
En ik rij met een 2 liter............ de prius is een 1.5 l
mijn wagen is een 136 pk iets meer wegenbelasting maar heel sportief en stil en zuinig
de Prius minder pk ouwe peeen bak lawaaiering bij hoge snelheden en een te hoog verbruik voor zijn aanwezige technologieOorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk BerichtenZeg eens waar ik fout in ben....op technologisch vlak.
Heb dat systeem van de prius eens bezien en dat was mijn oordeel over de wagen.
Geloof me 550 volt is een gevaar...en 2 km zuiver elektrisch ...waar geraak je daarmee een zwak punt.
Van pretentie gesproken, welkom op AW, al een chitchat account?
De batterij is inderdaad erg milieuonvriendelijk. Maar wat denk jij nu? Dat ze die na een crash gewoon in de noordzee dumpen? Laat je grijze massa heel effe werken en weet dat Toyota een hele procedure heeft ontwikkeld die de batterij laat recycleren en deels hergebruiken.
Ten tweede, denk jij nu wérkelijk dat zo'n batterijtje bij een ongeval het niet haalt? Denk jij nu werkelijk dat de ingenieurs van Toyota daar geen rekening mee gehouden hebben? De set batterijen is dermate bestand tegen shokken dat ze zelfs beter stand houdt bij 'n ongeval dan een diesel of benzinetank. Persoonlijk haal ik liever een hele batterij uit een gecrashte prius dan dat ze mij mogen bijmekaar vegen nadat m'n benzinetank is in brand gevlogen.
Ten derde. Toyota is momenteel markleider als het gaat om geluidsisolatie. De geluidsisolatie van Lexussen wordt momenteel geprezen door iedere autokenner. Wie ben jij dan als armtierig BMW-rijdertje om te komen beweren dat de geluidsisolatie danig slecht zou zijn? De isolatie is de prius is rechtstreeks mee-ontwikkeld met die van de Lexussen.
Als vierde en laatste. Vanwaar haal jij het dat de Prius en de BMW 118d RIVALEN ZOUDEN ZIJN?! De prius is een hybride-wagen (benzine + electriciteit), de BMW is een dieselwagen! Die KAN je gewoonweg niet met mekaar vergelijken. Als jij dit wel doet zegt dit veel meer over de onkunde en dwaze domheid van jij en jouw dealer dan van de ingenieurs van een hybridemodel.
BMW komt binnenkort ook met een hybridemotor, waar ze Toyota nog 'es dik gaan voor betalen ook. Benieuwd of je dan nog diezelfde onzin komt uitkramen.
Comment
-
Hij heeft nog geen CC account, hij looopt hier nog niet lang genoeg rond
Hij heeft wel al 1 positief punt : blinde BMW-lover
Daarbij, ik dacht dat volgend jaar de Nieuwe Prius uit ging komen ?
Zelfs een benzine tank krijg je nog niet kapot, als je erdoor schiet met een vuurwapen schiet dat zelfs nog niet in brand. De batterijen van de prius zitten op de achteras, eer dat die omzeep is bij een ongeval ga je zowiezo gekwetst zijn denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenHij heeft nog geen CC account, hij looopt hier nog niet lang genoeg rond
Hij heeft wel al 1 positief punt : blinde BMW-lover
Daarbij, ik dacht dat volgend jaar de Nieuwe Prius uit ging komen ?
Zelfs een benzine tank krijg je nog niet kapot, als je erdoor schiet met een vuurwapen schiet dat zelfs nog niet in brand. De batterijen van de prius zitten op de achteras, eer dat die omzeep is bij een ongeval ga je zowiezo gekwetst zijn denk ik
Weer 'n blinde BMW-lover bij. Benieuwd of VTM deze trend leuk gaat vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDus jij komt hier beweren dat de ingenieurs van het grootste automerk ter wereld een autootje in mekaar gestoken hebbe waarvan ze amper weten of hij veilig is?
Van pretentie gesproken, welkom op AW, al een chitchat account?
De batterij is inderdaad erg milieuonvriendelijk. Maar wat denk jij nu? Dat ze die na een crash gewoon in de noordzee dumpen? Laat je grijze massa heel effe werken en weet dat Toyota een hele procedure heeft ontwikkeld die de batterij laat recycleren en deels hergebruiken.
>>>Waar gaan ze die recycleren???
Ten tweede, denk jij nu wérkelijk dat zo'n batterijtje bij een ongeval het niet haalt? Denk jij nu werkelijk dat de ingenieurs van Toyota daar geen rekening mee gehouden hebben? De set batterijen is dermate bestand tegen shokken dat ze zelfs beter stand houdt bij 'n ongeval dan een diesel of benzinetank. Persoonlijk haal ik liever een hele batterij uit een gecrashte prius dan dat ze mij mogen bijmekaar vegen nadat m'n benzinetank is in brand gevlogen.
>>>>Is geen batterij zoals ze in een vorklift steken ....dan gaat die niet meer vooruit door het grote gewicht.
Ten derde. Toyota is momenteel markleider als het gaat om geluidsisolatie. De geluidsisolatie van Lexussen wordt momenteel geprezen door iedere autokenner. Wie ben jij dan als armtierig BMW-rijdertje om te komen beweren dat de geluidsisolatie danig slecht zou zijn? De isolatie is de prius is rechtstreeks mee-ontwikkeld met die van de Lexussen.
>>>>Geen Lexus bijhalen ...daar kan een 118d niet tegenop.....maar wel een 7 serie.
Als vierde en laatste. Vanwaar haal jij het dat de Prius en de BMW 118d RIVALEN ZOUDEN ZIJN?! De prius is een hybride-wagen (benzine + electriciteit), de BMW is een dieselwagen! Die KAN je gewoonweg niet met mekaar vergelijken. Als jij dit wel doet zegt dit veel meer over de onkunde en dwaze domheid van jij en jouw dealer dan van de ingenieurs van een hybridemodel.
>>> Een bericht van BMW Belgie
BMW komt binnenkort ook met een hybridemotor, waar ze Toyota nog 'es dik gaan voor betalen ook. Benieuwd of je dan nog diezelfde onzin komt uitkramen.
>>>Terloops ben elektricien dus over elektriciteit kan ik meepraten.
En ik ben GEEN BMW maniak.
Het was toevallig omdat Opel .....mijn werkgever !!! geen model had dat me intereseerde
en de BMW een milieu vriendelijke wagen was 123 mg CO2 uitstoot.
Opel geen dieselmotor heeft met zo een lage uitstoot....en geen tandriemloze motor in het gamma zit.
De BMW een veel groter rijberijk heeft met de aanwezige brandstof.
Trouwens bij een ZWAAR ongeluk langs achter wil eens zien wat de batterij kan doen als de benzine tank stuk gaat ...enkele vonkjes en boem
Wist je dat een ( getest in de begin jaren 80' was je er dan al ???)
Een metalen benzine tank een puntbelasting van 8 kg /cm2 openscheurde.
Een LPG tank met een puntbelasting van 35 kg /cm2 0.05 mm bewoog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris k>>>Waar gaan ze die recycleren???Oorspronkelijk geplaatst door Toyota.beHet Prius-accurecyclingsysteem uitbouwen
In de levenscyclus van elektrische auto's wordt het definitief wegwerpen van accu's als een hoofdthema beschouwd. Toyota heeft voor dit probleem een geslaagde oplossing gevonden bij de Prius, Toyota’s in massa geproduceerde hybride voertuig dat op de markt van ecologische auto’s de kroon spant op het vlak van de verwijdering van de accu.
Over Prius-accu's
De accu van het Toyota Prius hybridevoertuig is een nikkel-metaalhydride (NiMH) hoogspanningsaccu (~280 V) met een gewicht van ongeveer 40 kg. De accu telt 38 modules die elk volledig afgesloten zijn en uit zes cellen opgebouwd zijn. Om het risico van verkeerd gebruik tot een minimum te beperken, zorgen de nationale marketing- en verkoopbedrijven (NMSC’s) voor een rechtstreekse inzameling door gespecialiseerde bedrijven. In alle landen waar de Prius wordt verkocht, zijn de hulpverleningsinstanties op de hoogte gebracht over hoe ze met de Prius-accu's moeten omgaan in het geval dat een auto pech heeft of bij een ongeval betrokken is.
Accurecycling in de praktijk
Nog voor het Europees debuut van de Prius richtte Toyota in Europa enkel en alleen voor NiMH-accu's een recyclingnetwerk op. Alle betrokkenen bij het systeem – van klanten, plaatselijke overheden, hulpdiensten, dealers tot onafhankelijke werkplaatsen en garages – werden ervan op de hoogte gebracht dat Toyota Priusdealers de centrale inzamelpunten voor de accu's zijn. De ingezamelde Prius-accu's worden overgebracht naar een door Toyota erkend recyclingbedrijf. Een greep uit de momenteel erkende bedrijven: SNAM en Citron in Frankrijk; Accurec in Duitsland; Batrec in Zwitserland; Saft in Zweden. Andere behandelingsbedrijven kunnen bij TMC om erkenning vragen. Prius-dealers hebben een Prius HV-accu demontagehandboek gekregen waarin veel aandacht wordt besteed aan de te volgen voorzorgsmaatregelen bij het demonteren van een beschadigd voertuig.
Comment
-
Ik dacht dat het 550volt is het is maar 500 volt
de bron:
Meer info
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenDaarbij, ik dacht dat volgend jaar de Nieuwe Prius uit ging komen ?
Zolang dat niet opgelost is komt er geen nieuwe.
Bron: http://www.theautochannel.com/news/2...14/051962.html
Comment
Comment