Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera hybrid turbo 680PK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Porsche Panamera hybrid turbo 680PK

OFFICIEEL: PORSCHE PANAMERA TURBO S E-HYBRID IS 680 PK STERK (2017)

Waren hybrides vroeger nog de stumperds van het wagenpark, dan zetten ze tegenwoordig exotische waarden neer. Kijk maar naar de Panamera Turbo S E-hybrid. Met technologie van de 918 Spyder. Waardoor de sedan 680 pk en 850 Nm koppel ter beschikking krijgt. Zelfs voor een Porsche redelijk van de pot gerukt.
    De Panamera 4 E-Hybrid was de grote nieuwigheid op het autosalon van Brussel dit jaar (ook al stond 'ie in september van vorig jaar al in Parijs), daar wordt nu stevig over gereden met een tweede hybride in het Panamera-gamma. Die laat zich baseren op de Turbo-variant en voegt daar technologie van de 918 Spyder aan toe. Het resultaat is een 4-liter V8 die mag samen werken met een elektromotor van 100 kW. Nu is die V8 op zichzelf al goed voor een stevige 550 pk. Samen met de elektrokracht stijgt dat vermogen naar maar liefst 680 pk en 850 Nm.

Kracht die naar de vier wielen mag en de Panamera in staat stelt om de honderd aan te tikken in 3,4 seconden en door te vlammen tot 310 km/u. Al zijn we er nu al zeker van dat vooral de hernemingen buitenaards zullen zijn voor een sedan die plaats bied aan vier personen. VOOR DE ECO-DENKER

Natuurlijk is deze S E-Hybrid er vooral voor wie de Panamera Turbo te dorstig is (en als je dat niet gelooft maken we je wel iets anders wijs). Want dankzij de 14.1 kWh sterke batterij kan je zo'n 50 kilometer ver geraken op pure elektrokracht. Het maakt alvast dat de Panamera Turbo S E-hybrid normwaarden van 2,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 66 g/km kan voorleggen. Een plug-inPrius doet het natuurlijk nog iets beter maar goed, die loopt natuurlijk geen 310 kilometer per uur.

Prijzig baasje trouwens, deze über-Panamera, want minstens 190.550,80 euro moet je neerleggen, zo'n 30.000 euro meer dan wat je betaalt voor de Panamera Turbo. Gelukkig krijg je wel 21-duims velgen, carbon ceramische remmen, luchtvering en een dynamische chassiscontrolesysteem gratis. Neem je de verlengde versie, dan krijg je daar standaard ook nog eens achterwielsturing bij. De stoerste plug-in op onze aardbol? Misschien wel.

de max ven een eco bak, 680pk,850NM, fiscaal heel interessant, ideale familiewagen toch

Comment

droomwagen
      lets have some more member berries

Comment

Grappig, ze leren het hier niet, 4.0L-V8 erin en afkomen met 66gr.Co2/km omdat er een elektromoteureke in ligt die je dan amper 50km ver brengt.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Idd tijd dat ze die Europese verbruikscyclus aanpassen.

Comment

Dat ze dan na hun eerste elektrische 50km's plots +300grCo2 gaan verbruiken rept geen mens over.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Idd tijd dat ze die Europese verbruikscyclus aanpassen.
              Hoog tijd.
              Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                Grappig, ze leren het hier niet, 4.0L-V8 erin en afkomen met 66gr.Co2/km omdat er een elektromoteureke in ligt die je dan amper 50km ver brengt.
                Ken iemand met een Cayenne hybrid en deze heeft ongeveer 330pk(3 liter v6) en deze verbruikt 12liter als (aan 120km/u )als de batterijen opladen!!!!
                Dit is wat hij mij verteld heeft.
                Z4 M40i

Comment

en dan kan den dikke baas die geld overheeft hem nog eens aftrekken aan 110% of ze leggen er een cng tank in vullen hem nooit en het is nog voordeliger. steeds de dikke die minder betalen. die 50km radius is om 1 keer optetrekken naar 200 denk ik lol

Comment

Onze politiekers zullen het nooit leren : ze schrijven wetten uit die in de kortste tijd omzeild worden en het omgekeerd effect hebben dan verwacht. Tijd dat de fiscaliteit opnieuw op de verkoopprijs gebaseerd wordt !

Comment

heb zelf een panamera hybride en mijn gemiddelde verbruik van vorige week is 2,8 liter op 238 km, mijn batterij gaat zelfs maar 18 km mee. dus afhankelijk van je rijdersprofiel kan het perfect dat je heirmee een heel laag verbruik hebt. en dat was bij normaal rijgedrag dus geen eco rijden.
                      mocht ik een hybrid turbo hebben met 50 km batterij , ik denk wel dat ik dikwijls aan 0 liter verbruik ga geraken tijdens de week.

moest de foto upload hier werken plaats ik een foto
                      Last edited by BARTVDS; 25/02/2017, 18:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door houdinibe Bekijk Berichten
                        en dan kan den dikke baas die geld overheeft hem nog eens aftrekken aan 110% of ze leggen er een cng tank in vullen hem nooit en het is nog voordeliger. steeds de dikke die minder betalen. die 50km radius is om 1 keer optetrekken naar 200 denk ik lol
                        niemand houd u tegen zelf een dikke baas te worden en hetzelfde te doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

heb zelf een panamera hybride en mijn gemiddelde verbruik van vorige week is 2,8 liter op 238 km, mijn batterij gaat zelfs maar 18 km mee. dus afhankelijk van je rijdersprofiel kan het perfect dat je heirmee een heel laag verbruik hebt. en dat was bij normaal rijgedrag dus geen eco rijden.
                          mocht ik een hybrid turbo hebben met 50 km batterij , ik denk wel dat ik dikwijls aan 0 liter verbruik ga geraken tijdens de week.

moest de foto upload hier werken plaats ik een foto
                          Ja dat kan hé maar dat is niet representatief op maand of laat staan op jaarbasis.

Tinypic gebruiken > link kopiëren > hier A gebruiken > image > link uit Tinypic plakken > done.

Comment

Echt een fenomenale wagen die me fenomenaal koud laat.

Comment

mijn zoon doet dat met zijn Mitsubishi, hij doet al zijn huisbezoeken enkel elektrisch . Maar dat is schoolvoorbeeld, als zijn batterij leeg is springt zijn verbruik op 10/11 liters. Om te zeggen dat het toegekend fiscaal voordeel (heel...) wat bij de haar gegrepen is...
                              Last edited by guyugy; 26/02/2017, 08:54.

Comment

Strontduur maar als bedrijfswagen weer fiscaal geoptimaliseerd. Tot ze in de Wetstraat weer een nieuwe wet en belasting uitvinden en alle hybrides en E-wagens anders gaan belasten. En wie weet met terugwerkende kracht zoals ze al eens met de LV-regels gedaan hebben. En dan zijn ze allemaal dik gesjost. Maar voor de mensen met een vennootschap en met genoeg centen of het te verantwoorden leasingbedrag : topper! En hoeveel mensen gaan nu hun bestelling van de "gewone hybride" cancellen voor een turbo hybride? En nu begin ik mij vragen te stellen over de 992 die gaat uitkomen en waar ze ook een hybride zouden in gaan maken.

Comment

Ja dat kan hé maar dat is niet representatief op maand of laat staan op jaarbasis.

Tinypic gebruiken > link kopiëren > hier A gebruiken > image > link uit Tinypic plakken > done.

ik denk dat we op jaarbasis rond de 6 liter gaan draaien met 20dkm/jaar, inclusief 200km/h plus ritten tijdens vakanties ( zo een 5dkm/jaar), dus zo bij het haar gegrepen zijn die verbruikscijfers niet.
                                  In ons geval werkt het hybride systeem perfect, ritjes van maximaal 10 a 15 km en dan aan de stekker. We gebruiken soms meer dan een week de benzine motor niet.

mn vorige S5 waarbij exact dezelfde ritjes werden gedaan en die exact dezelfde motor zonder batterijen had ( verbruikte wel rond de 14 a 15 liter) moet je toch toegeven dat deze een pak zuiniger is.

ik denk dat hybride voor veel mensen van toepassing kan zijn, hoeveel keer rijd een gewone mens meer dan 20 km in één ritje?

wij crossen hier alleen maar rond de kerktoren, bakker beenhouwer, algemene boodschappen,kind naar school voeren en gaan halen,+ wat kinderactiviteiten, alle weken es gaan eten in de buurt (t is anders te ver als je wat drinkt) dat is het zowat zoals bij de meesten zeker.

van het elektriciteitsverbruik heb ik nog geen gegevens, zal het wel zien op de eindafrekening
                                  Last edited by BARTVDS; 26/02/2017, 19:21.

Comment

ik denk dat we op jaarbasis rond de 6 liter gaan draaien met 20dkm/jaar, inclusief 200km/h plus ritten tijdens vakanties ( zo een 5dkm/jaar), dus zo bij het haar gegrepen zijn die verbruikscijfers niet.
                                    In ons geval werkt het hybride systeem perfect, ritjes van maximaal 10 a 15 km en dan aan de stekker. We gebruiken soms meer dan een week de benzine motor niet.

mn vorige S5 waarbij exact dezelfde ritjes werden gedaan en die exact dezelfde motor zonder batterijen had ( verbruikte wel rond de 14 a 15 liter) moet je toch toegeven dat deze een pak zuiniger is.

ik denk dat hybride voor veel mensen van toepassing kan zijn, hoeveel keer rijd een gewone mens meer dan 20 km in één ritje?

wij crossen hier alleen maar rond de kerktoren, bakker beenhouwer, algemene boodschappen,kind naar school voeren en gaan halen,+ wat kinderactiviteiten, alle weken es gaan eten in de buurt (t is anders te ver als je wat drinkt) dat is het zowat zoals bij de meesten zeker.

van het elektriciteitsverbruik heb ik nog geen gegevens, zal het wel zien op de eindafrekening
                                    En daarvoor heb je een auto nodig met min 400pk zoals geschreven staat bij vereisten in de voorstelling van je wagen?
                                    En dan soms nog meer dan 1 week de benzinemotor niet gebruiken .
                                    Ik heb dan in ieder geval meer plezier aan mijn 328pk's
                                    Iedereen doet wat hij wil, maar er zijn toch dingen die ik niet of moeilijk begrijp.
                                    Last edited by camaro 68 rs; 27/02/2017, 08:56.
                                    Z4 M40i

Comment

Yep, heb graag veel vermogen als ik es op de snelweg of grote baan kom, dat rijd gewoon aangenamer.
                                      maar het kan evengoed gebeuren dat de auto 3 weken niet buiten het dorp komt, dan heb je met 90 pk op batterijen genoeg

als je dan es wat verder weg gaat richting ardennen bv , en je wil es wat gas geven valt uw auto niet dood aan 160 bij de eerste bergop.
                                      Last edited by BARTVDS; 27/02/2017, 19:21.

Comment

En tis niet voor de taxen of de vaa of het verbruik dat je je dit vermogen moet ontzeggen he

Comment

Working...
                                        X