Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik ben een meter 83 en heb een zee van ruimte vooraan en achteraan.
    Rare opmerking trouwens da tje achteraan geen plaats hebt en bij de passat wel.
    bij de passat van men broer kom ik achteraan tegen het dak.

en de mondeo staat overal bekend als grootste in zijn markt.

Comment

• Da's nog 13 cm verschil in lengte. Pak daarvan 7 voor de benen en 6 voor het bovenlichaam.
      Tel die er eens bij als je in die wagen zit, en kijk eens waar je uitkomt..Ik vrees dat je dan op dezelfde bevindingen uitkomt.

Beenlengte vooraan was ok, maar het was de hoogte die onvoldoende was.

Ik zit op de laagste positie van de zetel tegen de zonneklep aan te kijken.
      Ruimste in zijn klasse, daar heb ik sterk mijn twijfels bij.
      Ik zit in mijn Passat stukken beter, zelfs niet helemaal beneden of achteraan.
      Straf he ;-)
      Kijk, dat is concreet wat ik ervan heb bemerkt. Gaf een opgesloten gevoel in de mondeo.
      Volgens de verkoper ligt dat aan de fel gebogen daklijn van de break..Allemaal goed en wel, maar dat maakt de auto voor mij niet groter...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Da's nog 13 cm verschil in lengte. Pak daarvan 7 voor de benen en 6 voor het bovenlichaam.
        Tel die er eens bij als je in die wagen zit, en kijk eens waar je uitkomt..Ik vrees dat je dan op dezelfde bevindingen uitkomt.

Beenlengte vooraan was ok, maar het was de hoogte die onvoldoende was.

Ik zit op de laagste positie van de zetel tegen de zonneklep aan te kijken.
        Ruimste in zijn klasse, daar heb ik sterk mijn twijfels bij.
        Ik zit in mijn Passat stukken beter, zelfs niet helemaal beneden of achteraan.
        Straf he ;-)
        Kijk, dat is concreet wat ik ervan heb bemerkt. Gaf een opgesloten gevoel in de mondeo.

Volgens de verkoper ligt dat aan de fel gebogen daklijn van de break..Allemaal goed en wel, maar dat maakt de auto voor mij niet groter...
        Raar ik ben zelf al 1.90 en heb een hele lijst met auto's afgegaan om een zo ideaal mogelijke zit te hebben,zelfs in een touran of passat zat ik niet comfortabeler dan in de mondeo.
        De zit positie is gewoon ideaal in deze wagen,moet er wel bijzeggen dat het met 8-weg verstelbare zetels is.Heb de indruk dat je met deze zetels de beste keuze maakt.

Comment

Wel, ben er van het weekend eens gaan inzitten, en ik vond dat bijzonder klein uitvallen.
          Ik ben 1m96 en kon nog net mijn hand tussen mijn hoofd en het dak krijgen met de zetel helemaal achteruit en beneden.
          Schijnt dus meer een designbreak te zijn, dan echt een grote wagen.
          In Passat break en Vectra break is stukken meer plaats, da's voor mij de reden om deze van mijn lease lijstje te schrappen.
          Ik kan ook niet meer achterin zitten, als ik de zetel vooraan goed heb gezet voor mezelf.
          Bij Vectra lukt dit vlot, Passat is het nipter.

Vind het wel een mooie wagen, maar die Business pack navi is weer zo'n pijltjes ding, en dat moet ik niet meer. In de huidige passat zit dit ook en dat wil ik niet meer.

Voor mij ontgoochelt deze dus wat..

Misschien de nieuwe mondeo ?
          Rare bevinding...

Zelf meet ik 2m04, dus nog iets groter dan jij en ben ik wss ook wat "breder" dan jij Ik heb meer dan ruimte genoeg om een gemakkelijke zitpositie te vinden. Hell, zelfs achter mij kan er nog iemand (weliswaar met korte beentjes ) zitten... Iets wat in de vorige Mondeo zeker niet het geval was.

Ik zie dus niet dadelijk het probleem in... Als ik de zetel helemaal achteraan en zo laag mogelijk plaats kan er inderdaad niemand achter mij zitten... Maar dan zit ik zelf ook niet makkelijk

Ik durf je wel op 1 puntje gelijk geven: in de "oude" Mondeo kon de zetel nog lager geplaatst worden dan in de nieuwe. Maar om nu te zeggen dat ik geen hoofdruimte genoeg heb???

Ik heb zelfs meer ruimte in een nieuwe Mondeo dan in een BMW 5-reeks!

Comment

• Vandaag m'n eerste Mondeo Clipper in 't wild gezien. Ik was aangenaam verrast, érg mooie wagen !

Comment

Wel, ben er van het weekend eens gaan inzitten, en ik vond dat bijzonder klein uitvallen.
              is een hummer misschien iets voor jou?

Ik heb ondertussen al meer dan 7000 km met mijn 5 deur 1,8 titanium en ik kan niet klagen. De 1800 heeft net genoeg power. Als je snel wil vertrekken moet je veel toeren maken, maar verder trekt hij behoorlijk op. Eén punt van kritiek : de gemiddelde verbruiksmeting is waardeloos. Meet ongeveer 1,2 liter te weinig. Ik vroeg in de garage of ze dat niet konden bijregelen - "nee, dat kunnen we niet regelen, maar om de 1000 kilometer regelt het zichzelf bij, het verchil gaat verkleinen." Bullshit natuurlijk. En als er iets meer waardeloos is dan een meting die met een konstante offset of factor fout zit is het een meting met een variërende fout...
              Het ergste is dat heel wat journalisten het verbruik dat de boordcomputer aangeeft na hun testritten gewoon overnemen in hun artikels. Dat zegt genoeg over de rest van hun bevindingen...
              en als je met die auto een gemiddelde van 6 liter kan halen dan krijg je van mij een klak cadeau...
              maar voor de rest ben ik ongeloofelijk tevreden, ik klaag alleen graag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                Vandaag m'n eerste Mondeo Clipper in 't wild gezien. Ik was aangenaam verrast, érg mooie wagen !
                Gisteren een WITTE mondeo break gezien ( zonder getinte ruiten )

Eigenlijk niet zo geslaagd ( moesten er een schoon paar velgen onderstaan en de achterste ruiten zwart zijn zou die wel zijn )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                  Gisteren een WITTE mondeo break gezien ( zonder getinte ruiten )

Eigenlijk niet zo geslaagd ( moesten er een schoon paar velgen onderstaan en de achterste ruiten zwart zijn zou die wel zijn )
                  'k Heb ze nu allebei in levende lijve gezien. De Passat Variant en de Mondeo Clipper. Volgens mij oogt de passat minder fraai achteraan door de lichtblokken en meerbepaald door de ronde lichten. Vooraan start de passat dynamisch, langerekte lijnen in de grille, in de voorlichten en knipperlichten, die zich verderzetten in de flanken en dan plots vanachter abrupt 2 ronde achterlichten...dat verstoort het geheel grondig. Plak op een Passat de achterlichten van de Mondeo en dat oogt al heel wat dynamischer, denk ik.

Comment

• Hier nog een mooie witte

Comment

• tuscani hier is em dan se....
                      Last edited by noname; 03/05/2008, 12:31.

Comment

• Nice!
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                          tuscani hier is em dan se....
                          Maar dan zonder de dakrails dacht ik

Comment

• idd, komaan zwier die dakrails eraf. Ik heb prioriteit.

*belt naar ford*

Comment

Vanop de brug getrokken?

Mvg,
                              =================
                              2016 Skoda Octavia RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Nice!
                                Da's nog zacht uitgedrukt.

Amai, die is knap. Heb 'm ook al live zien rondrijden, en miljaar 't is een impressionante auto.

Good choice, Tuscani !! Ik ben blij dat je m'n Avensis-advies niet hebt gevolgd, maar toch deze hebt gekozen.

Comment

Ziet er zeer knap uit; benieuwd of dat IRL ook zo is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                    idd, komaan zwier die dakrails eraf. Ik heb prioriteit.

*belt naar ford*
                                    op deze vind ik die dakrails eigenlijk wel staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                      Ziet er zeer knap uit; benieuwd of dat IRL ook zo is.
                                      Ja, echt wel. Die is groooot man. En als 'ie achter je rijdt op de autostrade maakt 'ie, zeker zo'n donkere Titanium X versie met opvallende grille, een zéér impressionante indruk. 't Lijkt bijna wel een stessie Aston die op je af komt. Echt knap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ja, echt wel. Die is groooot man. En als 'ie achter je rijdt op de autostrade maakt 'ie, zeker zo'n donkere Titanium X versie met opvallende grille, een zéér impressionante indruk. 't Lijkt bijna wel een stessie Aston die op je af komt. Echt knap.
                                        Dat 'ie groot is dat weet ik, maar 'k heb onlangs zo eentje gezien in het lichtblauw en dat trok eerlijk gezegd op niet veel. Een ander kleur kan veel doen aan een wagen.

Comment

• Als ik hem ooit in mijn pollen krijg, zal ik zorgen voor een mooie fotoshoot.

Comment

Working...
                                          X