Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben ook net gaan kijken, inderdaad zeer veel wagen voor je geld, vooral de Titanium versie springt in het oog.
    Verder vind ik de 5 deurs eigenlijk irl zeer mooi, even mooi als de clipper met een gigantische koffer.

Jammer genoeg niet mee kunnen rijden, de verwachte 2.2diesel moet deze wagen een sportieve tint geven.

Kortom, zeker het overwegen waard, Tuscani proficiat met je aankoop. Zou de Ford zeker ook voornemen boven een Audi A4 of een Passat .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
      Kortom, zeker het overwegen waard, Tuscani proficiat met je aankoop. Zou de Ford zeker ook voornemen boven een Audi A4 of een Passat .
      Klopt, je kan de Ford moeilijk links laten liggen als je een voorwielaangedreven sedan zoekt. Best een chique wagen met veel ruimte, en voor een zacht prijsje.

Heb jij er in feite al mee gereden, Wim?
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Gisteren ben ik even een kijkje gaan nemen bij Ford Driesen te Genk.
        Zo heb ik ook eens de zaakvoerder leren kennen die sinds kort in ons dorp woont.

Er stonden eigenlijk wel veel Mondeo's in de showroom en je had de mogelijkheid om eens te testrijden. Testrijden hebben we niet gedaan, maar we hebben wel de blinkende en nog heerlijk naar nieuw ruikende Mondeo's eens bewonderd.

Ik had gehoopt eens de optionele 20" velgen te zien, en ik had geluk. Het zijn dus 20" velgen in het gekende design. Ze lagen onder een zwarte Clipper met beige lederen interieur en houtafwerking.

Het leder zag er zeer goed uit. De algemene afwerking leek me in orde. Enkel dat hout trok op niets. Ik ben sowieso geen liefhebber van houtafwerking, maar vooral dit hout is effenaf lelijk...

Qua koetswerkvariant vind ik de 5-deurs het knapste. Hoewel ik bij het vorige model de 4-deurs mooier vond, is dat nu niet meer. De Clipper is wederom zeer geslaagd en zal heel zeker een verkoopssucces worden.

Enkele fotookes:

Bijgevoegde Bestanden
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Die velgen zijn vet strak
          Dat hout ziet er enorm goedkoop uit
          In een Mondy hoort alu!

Comment

• bmwmb, heb je geen foto's van die clipper met deze velgen in z'n geheel, van wat verder getrokken?

En dat hout is idd walgelijk

Comment

• De vorige Mondeo had prachtig hout waardoor het interieur erg stijlvol overkwam. Maar in de nieuwe hoort alu, niet alleen omdat het hout zo goedkoop oogt, ook de combinatie met de alu knoppen klopt niet.

Comment

• Wat me gisteren ook opviel: de knoppen op het stuur. Het was alsof de hele wagen te bedienen is aan het stuur. Maar liefst 16 knopjes zitten erop.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                  bmwmb, heb je geen foto's van die clipper met deze velgen in z'n geheel, van wat verder getrokken?

Helaas...
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Gij zijt ne goeie gij, in een topic over de nieuwe Mondeo post meneer een foto van een velg en een plastieken boom, maar een foto van de nieuwe Mondeo...ho maar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      Gij zijt ne goeie gij, in een topic over de nieuwe Mondeo post meneer een foto van een velg en een plastieken boom, maar een foto van de nieuwe Mondeo...ho maar

Ga zelf kijken, en neem een catalogusje mee. Dan kan je er zoveel naar kijken als je zelf wil.
                      Hup, ge moest al weg zijn!

120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik heb hem gisteren op francorchamps mogen aanschouwen maar ik vind hem eerlijk gzegd schoner in break

Comment

• Even mijn ervaring posten..

Gisteren dan eens een officiële testrit gedaan:
                          Mondy Clipper, 1.8 TDCi 125pk in Ghia uitvoering
                          Kleur: Panther Black (+zilveren dakrails)
                          Interieur: Beige leder
                          Opties: Ghia X pack (oa. leder, elec. zetels, startknop, 17" velgen enz)

Wagen rijd berestrak! Echt niet te doen... Die 125pk is mss nét genoeg, maar je moet 'm wel op toeren houden.. Onder 1800-1900tpm is er niks in huis.. Da's wel spijtig..
                          En ook weer dat "stilvallen" bij snel willen vertrekken.. Da's toch iets raar.. Dit had ik ook bij de proefrit met een Focus I TDCi 100pk, én achteraf bij mijn eigen wagen... Raar...

Nu ja... Voor de rest is dat af hé...
                          Qua veercomfort is dat dik in orde - ik had expres slechte wegen opgezocht (betonweg met dwarsnaden)... Hij voelde wel redelijk hard aan, maar dat kwam wsl door de optionele 17" velgen met 235/45 banden...
                          Maar ja.. Hij heeft minstens 17ers nodig om mooi te ogen hoor...

Binnen een paar jaar eens gaan praten met de dealer..

Mvg,
                          Last edited by The_ReBeL; 11/06/2007, 10:38.
                          =================
                          2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Dag vrienden, ik ben dus ook eens gaan neuzen dit weekend naar de nieuwe telg, en dit bij Ford Garage Moderne te Kuurne, het was bijzonder aangenaam vermits de verkopers allen druk bezig waren met bestellingen (!) af te handelen en ik dus een zee van ruimte en tijd had om eens te neuzen, met gratis drank en broodjes erbovenop. Er stonden 4 mondeo’s in de showroom waaronder 1 Clipper.
                            Het is al een paar keer gezegd dat de Mondeo veel auto voor je geld biedt. Toch merk ik op:
                            -dat de verplichte hout-trim op de Ghia zum kotzen is;
                            -dat de blue afwerking van de ruiten op de Titanium (waarvan ik niet weet of die verplicht is), eveneens zum kotzen is;
                            -dat ik mij vragen stel bij de afwerking, zie oa de dichtingsrubbers aan de deuren, stevigheid kofferruimte (linkse afdekschuif waar oa krik zit, viel er gewoon af…);
                            -dat ik de ergonomie van de cockpit niet fantastisch vindt.
                            Hij ziet er natuurlijk superfris uit maar ik vraag me af hoezeer zijn vormen dat binnen 5 jaar nog zullen zijn.
                            Er was een 1.8tdci berline en een diesel (inhoud mij onbekend) clipper beschikbaar voor testritten maar ik vond dit onbeleefd om daar te gaan wachten vermits er echt heel wat zeer concrete aankoopintresse was. De mensen die gereden hadden waren unaniem zeer lovend.
                            Al bij al dus niet volledig overtuigd

Comment

• Voor Tuscani:

Comment

• Comment

• is dit een aparte styling kit ?

Comment

• Daar heb je nog een klein nadeel: de velgen op die zwarte Mondeo, zijn de mooiste uit de cataloog ... M.a.w. de cataloog bevat in feite geen echte mooie velgen. Ik dien er wel bij te zeggen dat de velgen die BMWMB postte niet vermeld staan in dat boekje, dus allicht dat er toch nog leuke OEM alternatieven zijn.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                                      Die 18'ers ogen toch al vrij groot, en veel band heb je niet meer. Ik vraag me af hoe dat met 20'ers rijdt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                        Die 18'ers ogen toch al vrij groot, en veel band heb je niet meer. Ik vraag me af hoe dat met 20'ers rijdt...
                                        Klopt wel natuurlijk. Ik zou alvast geen 20" willen, niet alleen omwille van het comfort, maar ook omdat ik lekke banden liever vermijd. Je moet nog eens over een stoeprand kunnen rijden zonder te vrezen voor een lek.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hanshantson Bekijk Berichten
                                          is dit een aparte styling kit ?

Ja

Comment

Working...
                                          X