Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kent er iemand de juiste kw waarde van de 2.0diesel?
    bij autowereld spreken ze over 100kw
    op de duitse site spreken ze over 103kw
    op de belgische site zeggen ze helemaal niets (zo kennen we de belgen )
    en ik dacht ergens 104kw gelezen te hebben.

100kw zou plezanter zijn natuurlijk, want dan is de BIV slechts een 400 en oneffen. als het meer is (die 103 of 104) zou het op 800en een sjik komen.

Comment

• Op autoweek staat een 96kW en een 103kW-versie..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      cc

Comment

• 96 de 125pk versie
        103 de 140pk versie dan

merde 3 stomme kwtjes teveel en patat 400€ erbij.
        Last edited by ; 16/05/2007, 13:15.

Comment

• 100kw is 136pk, zo simpel is dat. Heb je dus meer dan 136pk, heb je meer dan 100kw...

Comment

• achzo.
            mercikes

men coupé had idd 136pk en 100kw.
            de mondeo heeft dus 140pk (zat schrijffoutje in voorgaande post) en dus 103kw dan.

stom eigenlijk.

Comment

• 1,36pk = 1kw

Dus ja, 140pk = 102,94kw !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                achzo.
                mercikes

men coupé had idd 136pk en 100kw.
                de mondeo heeft dus 140pk (zat schrijffoutje in voorgaande post) en dus 103kw dan.

stom eigenlijk.
                Vandaar dat ze van bijna alle wagens met 140pk, ook een fiscaalvriendelijke 136pk-versie hebben he.

Comment

• pfff enkel een 1.8 van 125pk ofzo en dan nog niet verkrijgbaar in titanium versie. En de 130pk versie is een automaat.

Comment

• Is die 130 pk ook niet verkrijgbaar met manuele bak? In autowereld staat manuele zesbak of automaat bij deze motor.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze van die 140pk geen 136pk maken. Moeilijk is het niet als je ziet dat bijna alle merken fiscaalvriendelijke versies aanbieden hier in België... Maar als die 130 pk ook manueel te krijgen is, is het waarschijnlijk niet de moeite om een 136 pk variant te maken.
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Voor zover ik weet en begrijp is de motor dezelfde, maar heb je de 130pk variant enkel in automaat en de zesbak in 140pk.

Comment

• Ik heb een 'Belgische versie' - 100kw/136pk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
                          Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze van die 140pk geen 136pk maken. Moeilijk is het niet als je ziet dat bijna alle merken fiscaalvriendelijke versies aanbieden hier in België...
                          De 2.0l TDCi met 140pk werd om fiscale redenen beperkt tot 136 pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            Voor zover ik weet en begrijp is de motor dezelfde, maar heb je de 130pk variant enkel in automaat en de zesbak in 140pk.
                            Klopt.
                            De 130 pk wordt inderdaad enkel in automaat aangeboden terwijl de 140 pk (beperkt tot 136 pk om fiscale redenen) een zesbak is.

Meer uitleg hierover vind je hieronder:

'Dieselrijders krijgen de keuze uit een 100 of 125pk sterke 1.8l TDCi. De eerste is steeds met een vijfbak en bij de 125pk-uitvoering hoort een zesbak tot de mogelijkheden. Een 2.0l TDCi schopt het tot 140pk (in ons land wellicht beperkt tot 136pk om fiscale redenen) en wordt aan een handgeroerde zesbak gepaard. Dezelfde motor komt er ook met een zestrapsautomaat maar levert dan slechts 130pk. De instap-benzine wordt een 1.6 met 110 of 125pk (5-bak), erboven vinden we een 2.0 met 145pk (5-bak) en een 161pk sterke 2.3l die een automatische zesbak krijgt. De topversie krijgt de 2.5l grote vijfcilinder met 220pk onder de kap.'

Bron en volledige tekst

Comment

• Maar da's net 't probleem he Karin, de 140pk wordt in de Mondeo NIET aangepast naar een fiscaalvriendelijkere 136pk/100kw... en da's Wim's frustratie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                Maar da's net 't probleem he Karin, de 140pk wordt in de Mondeo NIET aangepast naar een fiscaalvriendelijkere 136pk/100kw... en da's Wim's frustratie.
                                Shit, je hebt gelijk. Ik was ermee weg dat ze die gingen beperken ...
                                Waarom ze dat niet doen, snap ik nu echt niet hè.

Comment

• We hebben hier thuis een Tango rode Break Titanium met 2.0 benzine om te testen tot vrijdag. Pracht van een wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                    We hebben hier thuis een Tango rode Break Titanium met 2.0 benzine om te testen tot vrijdag. Pracht van een wagen
                                    Die Titanium versie is prachtig!
                                    Is de verse die ik toch zou nemen als ik mij een Ford Mondeo zou aanschaffen.
                                    Staat trouwens een pak agressiever dan de anderen.

Hoe rijdt die?

Comment

• Hoe rijdt hij? Is de 2.0D versie wel adekwaat? Is die niet een beetje licht? Het is toch een relatief zware wagen? Naar het schjijnt is zelfs de 220Pk benzine versie niet echt overdreven (gelezen in één of andere review)...

Enig idee of er een zwaardere dieselversie gepland is, met bijv. de D5 van Volvo (185Pk)?

Comment

• Er komt nog een 2.2 diesel van 170 PK.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                          We hebben hier thuis een Tango rode Break Titanium met 2.0 benzine om te testen tot vrijdag. Pracht van een wagen
                                          Dan zijn jullie bij de 'gelukkigen' die er nog eentje vastgekregen hebben. Mijn pa was ook gaan vragen maar toen was de lijst al volzet...

Moeten we maar wachten tot 3 juni wanneer die in de fabriek wordt voorgesteld en daarvoor mogen we een testrit maken ermee...
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

Working...
                                          X