Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• id klopt, we hebben ook verschillende prototype delen binnen gehad die door een bepaald team zijn binnengekomen... zowel voor de MY change als iets 'speciaals'

Oorspronkelijk geplaatst door Ponny Bekijk Berichten
    Heb trouwens nog iets leuk te melden! Onlangs hebben wij voor de directeur een Mondeo mogen klaarstomen met een (van de 3 dacht ik) nieuwe kleuren. Maar het speciale eraan is dat dit gepaard gaat met een soort van bodykit gebaseerd op de oude Ford Cosworth, waardoor er dus vanvoor op de motorkap 2 luchtgrills komen en alsook de achterbumper speciaal word aangepakt (heb het totaalbeeld nog niet gezien maar hij zou al rondrijden vermits de directeur er voor het verlof gisteren al mee weg was en hij vandaag terug zou gaan voor een speciale motor te plaatsen)
    Deze uitvoering zou binnenkort ook voor de gewone mens beschikbaar worden als alles goed is. Er gaan tot nu toe normaal nog 4 stuks gemaakt worden voor ford personeel.

Comment

• ST met de focus RS motor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
        Die grijze "knop" op dat blauw doosje rechts... schakelaar automatische benzinetoevoer onderbreker?

Dat zou kunnen verklaren waarom het enkel op benzinewagens niet zit.
        Nope, die theorie is ondertussen onwaar gebleken. The Rebel heeft er ook al een afgewerkte flexifuel van tussen gehaald... er lijkt geen logica in te zitten.

Ik begin te denken dat er regelmatig tekorten zijn van dit onderdeel en men dit dan idd later plaatst. Waarbij men dan sommigen vergeet?

Het blijft een groot raadsel...

Comment

• dan is zijn 007 mondeo weg?
          wimoptiek.be op

Comment

• Ik zag net in Bree een mondeo in dit fiesta blauw: Is dat één van de nieuwe kleuren? Zag er ook lager uit en de chrome onderdelen leken pianozwart?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spoof Bekijk Berichten
              Ik zag net in Bree een mondeo in dit fiesta blauw: Is dat één van de nieuwe kleuren? Zag er ook lager uit en de chrome onderdelen leken pianozwart?
              Jazeker, een van de nieuwe kleuren is blauw maar met een soort bruinige schijn. Er komt alsook een speciaal wit en rood parelmoerachtig. Dus hoogstwaarschijnlijk (100%) heb jij de ford genk baas zijn wagen gezien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Van deze hoek is het echt een enorm mottige bak
                En die wielen helpen natuurlijk niet veel
                hoe hangt die ruitenwisser er achteraan nu bij

Comment

• Hey,

Ben sinds maart ook trotse eigenaar van een Ford Mondeo Ghia Clipper met als erop en eraan.
                  Lederen interieur, naviagatie, klimatisering, zetelverwarming, 6 cd-wisselaar, meedraaiende koplampen, cruisecontrol, 18-inch velgen, ...
                  Ik kan u verzekeren: het is een zaligheid om ermee te cruisen!!!

Enige nadeel vind ik een beetje de afdekplaat van de koffer. Dit is een soort dik karton, maar niet superstevig en weinig vakjes eronder om vb. paraplu of dergelijke op te bergen.

Comment

• Hier een foto van de mijne. 2.2 TDCI 175 Pk met Titanium X Business Pack. Daarnaast onder andere nog Premium DVD Navi, 18" velgen, sensoren voor en achter, open dak, key free system, Bi-Xenons,... Ondertussen al iets van een 25.000 km op de teller.

Leuke wagen maar ben wat ontgoocheld over de motor. Denk niet dat de beloofde 400 Nm koppel erin zit...
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
                      Hier een foto van de mijne. 2.2 TDCI 175 Pk met Titanium X Business Pack. Daarnaast onder andere nog Premium DVD Navi, 18" velgen, sensoren voor en achter, open dak, key free system, Bi-Xenons,... Ondertussen al iets van een 25.000 km op de teller.

Leuke wagen maar ben wat ontgoocheld over de motor. Denk niet dat de beloofde 400 Nm koppel erin zit...
                      Laat'm eens ergens op een testbank zetten en je weet het hé?
                      Blijft een behoorlijk zware auto.

Comment

• Terwijl we toch foto's aan het posten zijn:

Wat betreft het verdere verloop van de "afwerking" van de wagen onder het handschoenenkastje heeft m'n garagist onlangs geprobeerd dit af te werken, maar het stuk paste niet. Het zat over het lampje en de airco-uitlaat. Wij zoeken verder.

Comment

• Vooral die station blijf ik een heel mooie wagen vinden. En ze rijden toch zo goed hé. Heb er over het laatst een weekend in gereden en dan kom je tot de conclusie dat de concurenten toch echt nog wel een klasse minden zijn wat rijplezier betreft.
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            Heb er over het laatst een weekend in gereden en dan kom je tot de conclusie dat de concurenten toch echt nog wel een klasse minden zijn wat rijplezier betreft.
                            Behalve de 1.8TDCI van 125pk, deze motor in de Mondeo loopt achter op elke andere wagen die te koop is op de Belgische markt.

Comment

• Hmm, ben net langs m'n Ford-dealer geweest en gevraagd of ik best nu een Mondeo bestel (nu krijg je er een gratis Allure-pack bij) of toch nog even wacht tot de saloncondities bekend zijn. Hij zei me dat het mss wel verstandig zou zijn om te wachten tot het autosalon want dan zijn er op de grotere modellen vaker grote kortingen.

Toch een beetje een dillemma, want hetgeen ze nu bieden, klinkt natuurlijk ook niet slecht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ponny Bekijk Berichten
                                waardoor er dus vanvoor op de motorkap 2 luchtgrills komen en alsook de achterbumper speciaal word aangepakt (heb het totaalbeeld nog niet gezien maar hij zou al rondrijden vermits de directeur er voor het verlof gisteren al mee weg was en hij vandaag terug zou gaan voor een speciale motor te plaatsen)
                                Deze misschien?

Was laatst te zien in een repo op TVL..

Mvg,
                                =================
                                2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Ja dat is die van Guy Martens, spijtig dat ge hem niet goed kunt bekijken in de repo... wel mooi gedaan kan ik zeggen

Comment

• Effe wat nieuws over m'n wagen. Over het algemeen nog heel tevreden, eigenlijk maar 2 dingen die ik persoonlijk minder vind: soms heel beperkt zicht naar rechts (bv als men uit schuine straat komt). En het nat worden onder de achterklep, dat men daar niet beter over nagedacht heeft... Maar deze kleinigheden weg nniet op tegen al de rest wat deze wagen te bieden heeft.

Sinds kort wel problemen met de meter die de inhoud van de benzinetank weergeeft. Gaat regelmatig naar vol, of maakt vrolijke sprongen gedurende een rit. Ook de weergave "nog x km tot tank leeg" doet vrolijk mee.
                                    Naar garagist geweest, heeft hem uitgelezen en die krijgt een nietszeggende foutmelding. Vermoedelijk zal men de vlotter vervangen.

Nog effe vraagje: als de wagen "warm" in neutraal staat te draaien dan is dit op 750 toeren. Dit is naar mijn idee wat aan de lage kant. Ben hierdoor bij het filerijden ook al 2x stilgevallen Is dit laag of normaal,. Bij m'n vorige wagen lag het alleszins hoger.

Volgens m'n garagist zit in die vlotter bij de flexifuel ook een meter die waarneemt wat de mengeling van de benzine is en daar z'n "relanti" op afstelt. Bij gebrek aan betrouwbare info zou die nu naar 750 toeren gaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
                                      Behalve de 1.8TDCI van 125pk, deze motor in de Mondeo loopt achter op elke andere wagen die te koop is op de Belgische markt.
                                      dat is mischien wat een voorbij gestreefde motor maar andere kant wel echt super betrouwbaar blok hé. En tja,de 2.0 en 2.2 maken veel goed hé
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        dat is mischien wat een voorbij gestreefde motor maar andere kant wel echt super betrouwbaar blok hé. En tja,de 2.0 en 2.2 maken veel goed hé
                                        Of die betrouwbaar is wil ik wel eens zien na een jaar of 4. Een 18-jarige benzine Mitsubishi en mijn 2 jaar oude Peugeot diesel starten veel vlotter dan mijn pa zijn Mondeo van bijna 1 jaar oud. En dan hebben we het nog niet eens over de gigantische hoeveelheid roet die eruit komt.

Nu, Ford heeft bij ons er gelegen: eerste Ford en meteen ook de laatste.

Comment

• Update betreffende de problemen met de meter van de benzinetank.
                                          De wagen moet volgende week voor 2 dagen weg naar een grotere garage (Turnhout dacht ik?) om daar een aantal tests te ondergaan + aan te koppelen aan een pc zodat de bollebozen van Ford hem online kunnen bekijken.
                                          Blijkbaar wil Ford echt wel weten wat er aan de hand is alvorens stukken te gaan vervangen.
                                          Ik kan dat allemaal wel begrijpen, maar hierna zou het toch gedaan mogen zijn met "onderzoeken", en wordt het tijd voor "oplossen"...

Comment

Working...
                                          X