Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij VW valt die € mss laat, maar die valt wel in hun kas
Vorig model Tiguan was met 2,8 miljoen verkochtte stuks, de best verkochte in zijn klasse. Dus weet niet of ze lessen te krijgen hebben van anderen. Het huidig model, met droge koppeling, doet het ook razend goed qua verkoop. Denk dat min 95% van de potentiële klanten da sleepvermogen niet nodig hebben.
Tiguan 1.5 i 4 motion met DSG 6: 1800 kg
Opel Grandland X 1.6 i met AT 8: 1600 kg
BMW X1 /X2 1.8 i (=1.5i met 140 pk Getrag 7AT): 1700 kg
Hyundai Tucson 1.6 T I (7 DCT) 1600 kg
Renault Kadjar TCe 160 (Getrag 7AT) 1500kg
Kia Sportage DCT
Toyota RAV4 CVT
Mazda CX5
Mercedes GLC
Range Rover Evoque
Honda CRV CVT
Ford Kuga
Peugeot 3008 /5008
….
Auto’s met een klassieke of natte dubbele koppeling hebben altijd een hoger sleepgewicht, maar verbruiken ook 0.5 L meer, als een automaat met een droge koppeling, bij VW valt hun € altijd te laat…
Net terug van de vw dealer, blijkbaar is het niet meer mogelijk om een dsg te configureren icm een trekhaak. Er zijn dus problemen met de dsg7 icm trekhaak. In Duitsland op fora zijn er gebruikers die klagen over heel lange wachttijden. Ik denk dat we voor een manuele zesbak gaan met travel en premium pack ....
OK bedankt voor jullie antwoorden.
We hadden reeds eind december prijs gevraagd voor een tiguan (1.5tsi 150pk dsg7 automaat). Trekgewicht geremd was toen 1800kg. Echter is dit nu bijgesteld naar 1300kg. Op de vw site staat wel nog steeds 1800kg ... Heb even gezocht op het internet en blijkbaar komt het door een koelingsprobleem van de motor ...
Het probleem bij is dat we toch minstens 1300kg moeten kunnen trekken voor een paardentrailer. Stel dat we later een andere remorque kopen moet dit uiteraard meer dan die 1300kg aankunnen.
Hoe is jullie visie daarover? De bestelde tiguans krijgen nu volgens ik het begrijp een gratis trekhaak
Het rare vind ik dat de seat atica en de skoda karoq minsten 1500kg kunnen trekken met de 1.5tsi 150pk dsg7.
Dat de Ateca en Karoq meer mogen trekken zal te maken hebben met het eigen gewicht van de wagen, want die zijn kleiner en lichter.
Van die trekhaak weet ik niets, maar was wel handig geweest voor die ene keer per jaar dat ik een trekhaak nodig heb
In uw geval met paardentrailer snap ik niet dat ge dan zit te loeren naar een 1,5TSI. Dan zou ik zeker en vast kijken voor de 2.0TDI omwille het koppel. En als ge toch absoluut naft wilt, is er ook de 2.0TSI.
OK bedankt voor jullie antwoorden.
We hadden reeds eind december prijs gevraagd voor een tiguan (1.5tsi 150pk dsg7 automaat). Trekgewicht geremd was toen 1800kg. Echter is dit nu bijgesteld naar 1300kg. Op de vw site staat wel nog steeds 1800kg ... Heb even gezocht op het internet en blijkbaar komt het door een koelingsprobleem van de motor ...
Het probleem bij is dat we toch minstens 1300kg moeten kunnen trekken voor een paardentrailer. Stel dat we later een andere remorque kopen moet dit uiteraard meer dan die 1300kg aankunnen.
Hoe is jullie visie daarover? De bestelde tiguans krijgen nu volgens ik het begrijp een gratis trekhaak
Het rare vind ik dat de seat atica en de skoda karoq minsten 1500kg kunnen trekken met de 1.5tsi 150pk dsg7.
Gisteren de tiguan platium versie gezien op salon. Wauw! 150pk dsg7, r Line pack, Highline basis, travel pack en het premium pack. Heel mooi aanbod lijkt me!
Serieus aan het twijfelen. Valt comfort mee met de 19" velgen? Iemand ervaring mee?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb hem op de website zien staan en die Platinum ziet er idd heel goed uit.
Gisteren de tiguan platium versie gezien op salon. Wauw! 150pk dsg7, r Line pack, Highline basis, travel pack en het premium pack. Heel mooi aanbod lijkt me!
Serieus aan het twijfelen. Valt comfort mee met de 19" velgen? Iemand ervaring mee?
We zijn ook aan het uitkijken voor een nieuwe wagen. Waaronder de tiguan, rav4 en de x1.
Kan er mij iemand vertellen wat het gemiddeld testverbruik is voor een 1.5 tsi 150pk zowel manueel als automaat?
Is de automaat zijn meerprijs waard van 2400€?
We zouden voor de comfortline kiezen met premium pack, travel pack en eventueel automaat.
Klopt het dat de automaat minder verbruikt dan een manuele bak?
Het gaat om een privé aankoop.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn Tiguan 1.4TSI DSG6 4MOTION verbruikt 8,5l met een vlotte rijstijl.
Kennis haalt met zijn Tiguan 1.4TSI ACT DSG6 een verbruik van 7,5l.
Verschil verklaarbaar door de ACT en 4MOTION.
Ik neem aan dat de 1.5TSI iets zuiniger is. Nu ook uitgerust met DSG7 ipv 6.
De automaat zou ik zo opnieuw nemen ondanks de stevige meerprijs.
Leave a comment:
Guest replied
Geen idee van de tsi. Automaat vind ik persoonlijk de meerprijs waard. Schakelt naadloos. Ik prefereer sowizo automaat omdat ik veel kls doe en niet meer graag in de soep roer.
Hou er wel rekening mee dat die DSG automaten om de 60000km een spoeling moeten krijgen van €240 excl BTW.
We zijn ook aan het uitkijken voor een nieuwe wagen. Waaronder de tiguan, rav4 en de x1.
Kan er mij iemand vertellen wat het gemiddeld testverbruik is voor een 1.5 tsi 150pk zowel manueel als automaat?
Is de automaat zijn meerprijs waard van 2400€?
We zouden voor de comfortline kiezen met premium pack, travel pack en eventueel automaat.
Klopt het dat de automaat minder verbruikt dan een manuele bak?
Led lampen zijn bij mij ook eerder een nice to have, dan een must hoor. Maar als ze er op zitten, is het wel meegenomen uiteraard.
Ik heb het op de Volvo ook niet, en nog nooit gemist. Voordien had ik het wel, dus ik kan het verschil wel inschatten, denk ik.
r wordt daar altijd heel dik over gedaan, maar zelfs bij extreme weersomstandigheden heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik nu te weinig lichtopbrengst heb.
Wel een raar verhaal van die voltages, je denkt dan, hoe komen ze er in Godsnaam achter?
Wss omdat er al binnen zijn gekomen met kapotte motoren, vemroed ik.
Die LED zal mss wel leuk zijn, maar is mij geen €1100 extra waard. Want het zijn vooral de tegenliggers en de mensen die mijn auto bewonderen, plezier aan hebben. Ik zelf zie niet van binnen dat de auto er mooier door is. Als ik budget genoeg heb, dan ok. Maar eerst komen andere opties aan de beurt.
Zeker niet vergeten dat de volgende DAB moet hebben of de radio is onbruikbaar bij verkoop, maar ik vermoed dat het sowizo standaard gaat worden.
Led lampen zijn bij mij ook eerder een nice to have, dan een must hoor. Maar als ze er op zitten, is het wel meegenomen uiteraard.
Ik heb het op de Volvo ook niet, en nog nooit gemist. Voordien had ik het wel, dus ik kan het verschil wel inschatten, denk ik.
r wordt daar altijd heel dik over gedaan, maar zelfs bij extreme weersomstandigheden heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik nu te weinig lichtopbrengst heb.
Wel een raar verhaal van die voltages, je denkt dan, hoe komen ze er in Godsnaam achter?
Leave a comment:
Guest replied
En BTW, vandaag is mijne Tiguan binnen voor de terugroepactie aan het pano dak. Ik zei tegen die garagist dat ik hoopte dat daardoor het gerammel niet zou terug komen. Er zou waterinfiltratie zijn kunnen voorkomen waardoor er electrische problemen konden komen. Maar blijkbaar ligt het heel anders.
Als ge met een Tiguan remt, dan komt er 16volt vrij dat dan terug naar 14 volt wordt omgezet. Maar de motor van het pano dak blijft die stoten van 16 volt krijgen waardoor ze nu iets er tussen moesten zetten. Komen zelfs niet aan het pano dak daarvoor.
Sowieso ben ik al niet meer zo'n addept van zo'n dikke velgen.
255/45 VR19 liggen er op de platinum.
RFT banden dan nog.
Dat lijkt me redelijke overkill op die auto, en gaat het rijcomfort zeker niet ten goede komen, denk ik.
Het is gewoon ook zo, dat de Highline in leasing goedkoper uit te rusten is met dezelfde opties. Als ik op de comfortline de led lampen, de verwarmde comfortzetels, achteruitrijcamera, trekhaak en het travel pack neem, ben ik duurder af, dan dat ik meteen de Highline neem. Raar maar waar.
En als je dat dan in acht neemt, heeft de Highline toch nog een paar leuke uiterlijke accentjes die de comfortline niet heeft.
Maar de Q3 ga ik op het salon toch ook eens bekijken.
Daar zit dan het verschil. Ik besteed al geen budget aan die LED verlichting tenzij het in een pakket zit waar andere interessante dingen in zitten, zoals bij die Platinum. Bij mij is het comfortline met Traveler pack, Premium Pack, Active Info Display en spraakbediening. Meer opties heb ik niet en er zit alles op dat ik wens dankzij die paar dingen. En daar zit zelfs 360° view in.
Sowieso ben ik al niet meer zo'n addept van zo'n dikke velgen.
255/45 VR19 liggen er op de platinum.
RFT banden dan nog.
Dat lijkt me redelijke overkill op die auto, en gaat het rijcomfort zeker niet ten goede komen, denk ik.
Het is gewoon ook zo, dat de Highline in leasing goedkoper uit te rusten is met dezelfde opties. Als ik op de comfortline de led lampen, de verwarmde comfortzetels, achteruitrijcamera, trekhaak en het travel pack neem, ben ik duurder af, dan dat ik meteen de Highline neem. Raar maar waar.
En als je dat dan in acht neemt, heeft de Highline toch nog een paar leuke uiterlijke accentjes die de comfortline niet heeft.
Maar de Q3 ga ik op het salon toch ook eens bekijken.
Die platinum versie ziet er inderdaad wel goed uit, maar die mega velgen maken hem direct een pak minder interessant qua leasing jammer genoeg.
Verschil van de platinum met de basis Highline is bijna 100€/md bij Leaseplan.
Het valt me altijd op dat het verschil van 17 naar 18" velgen nog wel mee valt, maar eens ja naar 19" gaat, swingen de prijzen de pan uit.
Sowizo als ik opnieuw een Tiguan neem, kan het zijn dat ik zo een versie neem, ofwel gewoon terug een Comfortline. Voor mij moet dat niet persé een Highline zijn, alhouwel de velgen niet zoveel uitmaken in mijn geval, buiten die paar gram meer. Maar in mijn persoonlijk geval, vind ik de meerprijs tussen beiden het niet waard. Er zitten wat accenten in waarvoor gebetaald die voor mij van minder belang zijn.
Leave a comment: