Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Superb Combi
Collapse
X
-
Guest repliedWel rekening mee houden dat de nieuwe Superb 1.6 tdi 120 pk heeft, de vorige 105 pk, koppel is op 250 gebleven. Omwille van knieprobleem mag ik van mijn werkgever mits eigen opleg mijn huidige Octavia vervangen. Heb lang getwijfeld tussen opnieuw Octavia Combi met 2.0 tdi 150 pk (waar ik nu ook mee rijd) met DSG ofwel Superb 1,6 tdi 120 pk met dsg. Heb dan proefrit gedaan met Passat Variant met 1,6 tdi met 120 pk dsg 7 en ik was aangenaam verrast van deze combinatie. Het leek mij vergelijkbaar met mijn vroegere Superb 2.0 tdi met 140 pk. Nadien dan ook de kans gehad om met Superb te rijden met 2.0 tdi maar heb opzettelijk zeer rustig gereden om Superb te ervaren versus Octavia, en de Superb is heel stuk comfortabeler: breder, groter, stiller, ....Let op, mijn huidige Octavia rijdt ook zeer goed. Maar prijsverschil tussen Octavia 2.0 en Superb 1,6 is vrij klein, dus uiteindelijk voor het comfort gekozen. Uiteindelijk moet ik concluderen dat je immers de reserve aan kracht van de 2.0 tdi slechts zeer zelden kan gebruiken, terwijl de 1,6 met 120 pk meer dan voldoende kracht heeft om met het verkeer mee te kunnen.
-
Gereden: Skoda Superb Combi
Skoda heeft met de derde generatie Superb een auto neergezet die serieuzer dan ooit kan meestrijden in het D-segment. De hatchback heeft ons al eerder kunnen overtuigen maar nu is de Combi aan de beurt en die heeft om te beginnen één grote troef: ruimte!
Het is een understatement om de Superb Combi ruim te noemen. De laadruimte schurkt tegen gigantisch aan, want met minimaal 660 liter kan bij wijze van spreken zelfs het speeltoestel van de kinderen mee op vakantie. Tuinset met alle kussens? Geen probleem! Het springkussen van de buurtbarbeque? Met een beetje proppen lukt dat ook nog wel. Zeker met de achterbank (die tegenwoordig eenvoudig plat valt en niet langer onhandig vouwwerk vergt) omlaag, want dan stijgt de capaciteit naar 1.950 liter. Ook hier: serieus!
Lijf en leden
Als vanouds biedt de Superb Combi ook veel plek voor lijf en leden. De ruimte achterin en op de voorstoelen is erg goed. Tijdens het rijden voel je die grootte echter wel behoorlijk: het onderstel is erg soepel en dat is fijn op lange ritten maar maakt de Superb ook wat afstandelijk. Daarom bieden de dynamische dempers uitkomst want in standje Sport reageert de auto net iets strakker en minder zweverig. Z'n rijgedrag is prima maar de ruimte (ook voor de passagiers) blijft absoluut de sterkste troef van deze auto.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenWelkom trouwens Leon.
iemand ook opgevallen hoe verschillend het motoraanbod is in De tov BE (vnl benzine). In BE nog de 1.8 en dan de 2.0. (Maar dan wel de 280pk) terwijl in DE van 1.4 naar 2.0(220pk). De 2.0 komt dan in BE wel redelijk duur uit :-( financieel gezien is het in DE wel een stuk interssanter voor de 2.0.
Pak nu specifiek de benzine varianten aangezien mijn volgende wagen absoluut geen diesel meer gaat zijn.
Leave a comment:
-
Guest repliedWelkom trouwens Leon.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen nieuwe skoda superb zou van mij booteriger mogen rijden, vorige gen...ik heb 1 rit gehad over bekende wegen in een oude superb 1.6 tdi...het was het enige waarin ze hem kunnen verbeteren mi
Paar keer gereden met de 1.6tdi, pfff, zware teleurstelling: een scenic sprintte zelfs sneller weg dan mij. Voor rustige ritjes ideaal, maar ik hou nog van een beetje van deftig doorrijden. 2.0 was dan ook stukken plezanter
Leave a comment:
-
een nieuwe skoda superb zou van mij booteriger mogen rijden, vorige gen...ik heb 1 rit gehad over bekende wegen in een oude superb 1.6 tdi...het was het enige waarin ze hem kunnen verbeteren mi
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener 10 jaar ouder uitzien doet hem niet slechter rijden...ofwel ?maar spijtig genieg laten de financien het momenteel niet toe (zaakje begonnen, investeringen in huisje,...) Mijn vader heeft het geluk gehad om met de nieuwe al te mogen rijden, 1.4 tsi dsg, volgens hem is het een stap hoger qua rijden. Dynamischer, minder "boot" gevoel.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenVrijdag de sedan weesten gaan bekijken bij mijn dealer: waaaaawww superknappe bakinterieur absoluut een klasse hoger dan de vorige generatie. Enkel vond ik wel dat de airco unit redelijk diep zat, mocht iets meer naar voren. Verder : TOP. Zal bij de vernieuwing van mijn huidige superb combi zeker één van de grootste kanshebbers zijn. Enigste nadeel van de nieuwe, de huidige generatie ziet er nu plotseling 10 jaar ouder uit
Leave a comment:
-
Vrijdag de sedan weesten gaan bekijken bij mijn dealer: waaaaawww superknappe bakinterieur absoluut een klasse hoger dan de vorige generatie. Enkel vond ik wel dat de airco unit redelijk diep zat, mocht iets meer naar voren. Verder : TOP. Zal bij de vernieuwing van mijn huidige superb combi zeker één van de grootste kanshebbers zijn. Enigste nadeel van de nieuwe, de huidige generatie ziet er nu plotseling 10 jaar ouder uit
Leave a comment:
-
combi is niet per se mooi, maar heel cls-achtig...als skoda een echte e-concurrent lanceert met rechtere vormen achteraan krijg je echt maxi-kofferruim
Leave a comment:
-
Guest repliedNu ben ik heel zeker dat de sedan de betere keuze.. Ik vind de combi niet zo mooi eigenlijk.
Leave a comment:
-
hij doet me op de bovenstaande foto's aan de achterkant een beetje denken aan de huidige laguna.
Maar idd knappe verschijning.
18" velgen staan hem beter, dan de 19", vind ik.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenBij deze foto krijg ik het gevoel dat hij er snel oud gaat uitzien..
Momenteel ferme wagen!
een skoda moet niet mooi zijn gewoon erg deugdelijk en tot hiertoe bewijzen ze dat, ze zijn niet feilloos jedoch
Leave a comment:
-
Guest replied
Die beenruimte
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Momenteel ferme wagen!
Leave a comment:
Leave a comment: