Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bud Wijzer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Amai, ik wou dat ik de keuze zou krijgen voor een XC60
    De Superb is ook wel habba habba, maar ik toen ik bij Volvo ging kijken en alleen al in de XC60 gezeten had, was ik op slag verliefd
    Echter krijg ik alleen maar de keuze tussen een DS5 en Volvo V60

Moest de Superb Combi er vroeger geweest zijn en de 2,0DSG6 max 115gr, dan had ik deze er nog proberen door te drukken. Maar de keuze tussen de XC60 en de Superb, is wel duidelijk de XC . Ik rij super graag met SUV en wilde eigenlijk nooit meer terug naar een berline of break. Maar Di Rupo besliste daar anders over waardoor ik toch naar ne break ben moeten gaan. En vanaf dag 1 tot nu doet dit nog steeds pijn
    Ik ben onlangs met de XC60 gaan testrijden en ik was er ook wel zeer door gecharmeerd moet ik zeggen.
    Ik ben namelijk ook van plan om de auto te gaan gebruiken om een paardentrailer te trekken, dus mijn eerste keuze was een full spec Ford Kuga titanium 4x4 automaat met 180pk
    Een testrit met die laatste viel me echter danig tegen qua afwerking en rol- en windgeluiden.
    Maar de XC60 kan dus enkel in de 2wd Ocean race versie, handgeschakeld.
    Op zich is dat idd een héél mooie auto, maar de Superb met automaat ga ik toch zeker ook eens testrijden.

Maar mijn vrouw is ook heel zot van de Volvo..dus uiteindelijk zal het die wel worden, mijn idee ;-)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    VAG doet wel meer rare dingen (bugatti- miljardenverlies bv.)

Leave a comment:

• B4_avant
    Guest replied
    DQ500 zit wel in de 240pk 2.0TDI Passat 4 Motion. Raar.

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    Ik denk het wel...
    Ik denk dat ook soms, zeker nu ik maar iets meer dan 80 km per dag doe. Maar elke keer dat ik is een manuele nam voor een paar dagen twijfel ik terug

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Is geen mqb platform en motor ligt in langsrichting, niet?

Verder 2.0 tfsi is totaal anders dan de 140/150pk diesel waarvan sprake was
    Idd

Leave a comment:

• B4_avant
    Guest replied
    Is geen mqb platform en motor ligt in langsrichting, niet?

Verder 2.0 tfsi is totaal anders dan de 140/150pk diesel waarvan sprake was

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Das waar ook. Wat zou de reden zijn dat ze die niet in een Passat ed leggen?
    Kostprijs? Eigenlijk, bij audi?

Edit: na wat zoekwerk... ik denk dat hier de dq600 gebruikt wordt...
    Last edited by ; 25/06/2015, 20:30.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Ik zou hem wel kunnen nemen met een shitload aan opties en DSG, maar ik vrees er een beetje voor dat hij al in FEB volgend jaar leverbaar zal zijn
    Wel heel veel zin in anders.
    Ik was verkocht voor een XC60 manueel, maar nu ik deze weer gezien heb.....twijfels...altijd maar twijfels ;-) ;-)

Amai, ik wou dat ik de keuze zou krijgen voor een XC60
    De Superb is ook wel habba habba, maar ik toen ik bij Volvo ging kijken en alleen al in de XC60 gezeten had, was ik op slag verliefd
    Echter krijg ik alleen maar de keuze tussen een DS5 en Volvo V60

Moest de Superb Combi er vroeger geweest zijn en de 2,0DSG6 max 115gr, dan had ik deze er nog proberen door te drukken. Maar de keuze tussen de XC60 en de Superb, is wel duidelijk de XC . Ik rij super graag met SUV en wilde eigenlijk nooit meer terug naar een berline of break. Maar Di Rupo besliste daar anders over waardoor ik toch naar ne break ben moeten gaan. En vanaf dag 1 tot nu doet dit nog steeds pijn

Leave a comment:

• B4_avant
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Zou jij dat zien zitten terug een manuele?
    Ik denk het wel...

Leave a comment:

• B4_avant
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
    Vag heeft 2 type's voor de dsg-7. Degene die in de superb gebruikt wordt is idd begrensd op 250nm. Maar bv in de transporter wordt ook een dsg-7 gebruikt met hogere begrenzingswaarden.

DQ200 kan tot 250nm aan. DQ500 tot 600nm (waarom noemen ze hem dan niet ineens DQ600?).
    Das waar ook. Wat zou de reden zijn dat ze die niet in een Passat ed leggen?

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    De DSG in de 20tdi mag ook meteen 2 ton trekken om die reden. Zeer interessant in mijn geval.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    De reden hiervoor is het maximale koppel van de DSG7 (koppelbegrenzing) gebonden aan de 1.6tdi waardoor die niet kan gebruikt worden in de 2.0tdi
    Vag heeft 2 type's voor de dsg-7. Degene die in de superb gebruikt wordt is idd begrensd op 250nm. Maar bv in de transporter wordt ook een dsg-7 gebruikt met hogere begrenzingswaarden.

DQ200 kan tot 250nm aan. DQ500 tot 600nm (waarom noemen ze hem dan niet ineens DQ600?).

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Ik zou hem wel kunnen nemen met een shitload aan opties en DSG, maar ik vrees er een beetje voor dat hij al in FEB volgend jaar leverbaar zal zijn
    Wel heel veel zin in anders.
    Ik was verkocht voor een XC60 manueel, maar nu ik deze weer gezien heb.....twijfels...altijd maar twijfels ;-) ;-)

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Februari moet ik de opvolger van mijn O3 bestellen. Net eens effe de prijslijsten vastgepakt en een Superb moet zeker in de mogelijkheden zitten. Waarschijnlijk wel geen DSG meer en geen shitload aan opties, maar toch. Ik vind de berline wel mooier als de combi
    Zou jij dat zien zitten terug een manuele?

Leave a comment:

• B4_avant
    Guest replied
    Februari moet ik de opvolger van mijn O3 bestellen. Net eens effe de prijslijsten vastgepakt en een Superb moet zeker in de mogelijkheden zitten. Waarschijnlijk wel geen DSG meer en geen shitload aan opties, maar toch. Ik vind de berline wel mooier als de combi

Leave a comment:

• B4_avant
    Guest replied

VAG zou eigenlijk in eerste instantie moeten zorgen dat de 2.0DSG's onder de 115gr blijven, wat niet lukt. De DSG7 op de 1.6 haalt de co2 omlaag tov de manuele. De DSG6 op de 2.0 laat de co2 omhoog gaan. Wat hier de filosofie achter is, zullen ze in DE wel beter weten.

De reden hiervoor is het maximale koppel van de DSG7 (koppelbegrenzing) gebonden aan de 1.6tdi waardoor die niet kan gebruikt worden in de 2.0tdi

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dat van die ZF ben ik ondertussen ook achter gekomen

BMW krijgt het voor mekaar, maar VAG met geen enkele wagen. Niet iedereen staat te springen voor een lome 1.6. Ik weet wat het is en dan heeft de mijne zelfs nog 270nm ipv de 250nm van VAG.

115gr is de grens en het lukt hen niet om daar precies op te zitten, behalve met de berline dan. Als toch al die regels in alle landen zijn, dan zou ik toch wel wat meer moeite doen.

De DS5 die ik wss ga krijgen zit aan 110gr en die heeft 180pk en 400nm. Maar dan wel met AdBlue erbij

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    Zo werkt het bij mijn vriendin op het werk ook. Echter verlaagd dit bij haar het budget niet, maar verhoogd de eigen bijdrage.

Persoonlijk snap ik niet dat VAG niet echt mee doet aan het CO2 verhaal. Die zetten volledig in op die 1.6dsg7 of mmanueel en de 2.0 is enkel interessant manueel. Maar ik merk steeds meer en meer op dat de km-vreters een automaat willen (bij ons is geen enkele firmawagen nog manueel) en dat de meesten na 4 jaar met zo een 1.6 gereden te hebben, toch liever wat meer power hebben. Zeker met een automaat.

Het is precies alsof enkel BMW de beste leerling van de klas is. Zeker nu na de FL met de 3-reeks. De 320ede heeft nu 104gr met de automaat (90%) en de 318 heeft met automaat 109gr (80%) en dus fiscaal enorm interessant. Voor de FL was het 80% en 75% voor deze modellen. Mercedes volgt dan met de CLA met 101gr, maar die heeft wel maar 136pk, dus zelfs ietske minder als de 318.

Ik ga wss voor de DS5 2.0 bluehdi 180pk met 110gr en dus 80%. Voor de FL had die 118gr en dus fiscaal niet interessant.

VAG zou eigenlijk in eerste instantie moeten zorgen dat de 2.0DSG's onder de 115gr blijven, wat niet lukt. De DSG7 op de 1.6 haalt de co2 omlaag tov de manuele. De DSG6 op de 2.0 laat de co2 omhoog gaan. Wat hier de filosofie achter is, zullen ze in DE wel beter weten.

Vele merken hebben nu die automaten met dubbele koppeling omdat deze in de meeste vevallen de co2 omlaag halen. Een klassieke automaat gaat de co2 omhoog. Enkel Volvo scoort redelijk goed desondanks ze ook klassieke automaat gebruiken. De Co2 gaat wel omhoog, maar voor de V60 D2 en D3 blijven ze met 111gr mooi in de 80%. Voor de XC60 jammer genoeg 124gr .

Maar merken als Opel, Ford,.... blijven compleet achter in dat verhaal.

Die Superb Combi is een dijk van een wagen, maar 1.6DSG7 met 125pk en 250nm is wat mij betreft niet de ideale km-vreter. En met de 150pk-versie flirten ze net met die 115gr-grens. Dus een extra inspanning had hen toch wat meer auto's aan de man kunnen brengen. Maar België is voor de fabrikanten een enorm kleine afzetmarkt en dus de extra inspanningen niet waard.
    De BMW ZF 8 werkt niet met dubbele koppeling en is dus een klassieke automaat... En die CO2 regels spelen in zowat alle landeren mee, misschien kunnen ze op dit moment niet lager met hun technologie en aan een aanvaardbare kost?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
    Aah ok, weer wat bijgeleerd se! Merci
    Bij ons is het met een lijst via Arval. Pak je een motor hoger dan de 'eco'modellen gaat er een heel groot stuk van je optiebudget weg..
    Zo werkt het bij mijn vriendin op het werk ook. Echter verlaagd dit bij haar het budget niet, maar verhoogd de eigen bijdrage.

Persoonlijk snap ik niet dat VAG niet echt mee doet aan het CO2 verhaal. Die zetten volledig in op die 1.6dsg7 of mmanueel en de 2.0 is enkel interessant manueel. Maar ik merk steeds meer en meer op dat de km-vreters een automaat willen (bij ons is geen enkele firmawagen nog manueel) en dat de meesten na 4 jaar met zo een 1.6 gereden te hebben, toch liever wat meer power hebben. Zeker met een automaat.

Het is precies alsof enkel BMW de beste leerling van de klas is. Zeker nu na de FL met de 3-reeks. De 320ede heeft nu 104gr met de automaat (90%) en de 318 heeft met automaat 109gr (80%) en dus fiscaal enorm interessant. Voor de FL was het 80% en 75% voor deze modellen. Mercedes volgt dan met de CLA met 101gr, maar die heeft wel maar 136pk, dus zelfs ietske minder als de 318.

Ik ga wss voor de DS5 2.0 bluehdi 180pk met 110gr en dus 80%. Voor de FL had die 118gr en dus fiscaal niet interessant.

Vele merken hebben nu die automaten met dubbele koppeling omdat deze in de meeste vevallen de co2 omlaag halen. Een klassieke automaat gaat de co2 omhoog. Enkel Volvo scoort redelijk goed desondanks ze ook klassieke automaat gebruiken. De Co2 gaat wel omhoog, maar voor de V60 D2 en D3 blijven ze met 111gr mooi in de 80%. Voor de XC60 jammer genoeg 124gr .

Maar merken als Opel, Ford,.... blijven compleet achter in dat verhaal.

Die Superb Combi is een dijk van een wagen, maar 1.6DSG7 met 125pk en 250nm is wat mij betreft niet de ideale km-vreter. En met de 150pk-versie flirten ze net met die 115gr-grens. Dus een extra inspanning had hen toch wat meer auto's aan de man kunnen brengen. Maar België is voor de fabrikanten een enorm kleine afzetmarkt en dus de extra inspanningen niet waard.

Leave a comment:

• Brebelco
    replied
    Idd, van belang voor de wergever. En laat het net die persoon zijn die beslist welke wagen ge moogt kiezen
    En mijne baas, en tegenwoordig enorm veel bazen, zeggen 80% en bij voorkeur 90%. Ik had op mijn lijst 1 wagen staan met 124gr en die is dus 75%. Ik dacht het te proberen, maar dat was de eerste waar ze een streep door trokken.
    Aah ok, weer wat bijgeleerd se! Merci
    Bij ons is het met een lijst via Arval. Pak je een motor hoger dan de 'eco'modellen gaat er een heel groot stuk van je optiebudget weg..

Leave a comment:

Working...
X