Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf R Variant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
    Wat komt zo'n R, dat het nu in gewone of break versie is, toch over als n doodgewone Golf seg...
    Het design van de voorbumper vind ik echt niets.
    zo weinig uitstraling alles... !
    De meesten zagen of klagen dan nog over die uitlaten?
    Al 'n geluk dat er nog iets 'sportief' op de wagen staat...

En weet ook wel dat hij heel goed zal rijden/sturen/...ed...
    Dat is juist het leuke aan een R.
    Het is en blijft een sleeper.

Er zijn nog altijd weinig mensen die de uitlaat herkennen.
    De meesten denken dat je met een 1.6 bluemotion onderweg bent.
    Tot de gas erop gaat natuurlijk.
    Zelfs rijders uit het eigen huis (GTD's) hebben vaak niets door...

Liever een discrete R of andere sleeper dan de zoveelste CLA 180cdi met alle mogelijke AMG goodies erop.
    Onder de kap is toch nog steeds waar het telt...
    Last edited by Bunecarera; 26/04/2015, 11:57.
    2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Idd net als mijn cupra in het zwart, de meeste aan de lichten weten niet dat het ding 5,7 0-100 doet xD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Inderdaad, zal een 6 zijn.

Sent from here
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Zal de vorige versie wel nog zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Op de Duitse vw site stond een R cabrio dacht ik. Ben te tam om via Smartphone te dubbelchecken.
        Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        Is idd de 6, heb die uitnodiging hier ook ergens liggen. Golf GTE staat er ook.
        De Golf R cabrio stond er niet dus het zal inderdaad wel een 6 zijn die ze in de brochure hadden gezet. De Golf GTE stond er en je kon er mee meerijden, maar niet zelf rijden. Dus maar ineens meegereden met de beste die er was, namelijk de nieuwe RS6. heerlijk apparaat maar off topic hier.
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten
          Dat is juist het leuke aan een R.
          Het is en blijft een sleeper.

Er zijn nog altijd weinig mensen die de uitlaat herkennen.
          De meesten denken dat je met een 1.6 bluemotion onderweg bent.
          Tot de gas erop gaat natuurlijk.
          Zelfs rijders uit het eigen huis (GTD's) hebben vaak niets door...

Liever een discrete R of andere sleeper dan de zoveelste CLA 180cdi met alle mogelijke AMG goodies erop.
          Onder de kap is toch nog steeds waar het telt...
          Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          Idd net als mijn cupra in het zwart, de meeste aan de lichten weten niet dat het ding 5,7 0-100 doet xD
          ²²²²²²²²²²²²

Laat die snelle VAG producten maar een beetje bescheidenheid behouden, dat siert hen
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
            Klikerdeklikhier
            Car name: Octavius Rsus

Comment

• Kan iemand mij de naam van een VW-garage opgeven waar je 8% dealerkorting krijgt voor de golf R? In Gent, alsook ik Kortrijk en omstreken is er blijkbaar een afspraak niet meer toe te kennen dan 6%

Comment

• 6% is de standaardkorting op een Golf, dat klopt.
                Maar dat moet idd. beter kunnen, beetje onderhandelen hé man.
                Mijn korting op de catalogusprijs bedroeg bijna het dubbele, moet er wel bijzeggen dat dit in januari was (salonactie met extra premie van D'Ieteren en korting op opties)
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

• Moet inderdaad veel beter kunnen, op mijn offerte had ik ook bijna het dubbele korting + 2500euro salonkorting...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gregg Bekijk Berichten
                    Kan iemand mij de naam van een VW-garage opgeven waar je 8% dealerkorting krijgt voor de golf R? In Gent, alsook ik Kortrijk en omstreken is er blijkbaar een afspraak niet meer toe te kennen dan 6%
                    Ga je nu echt je keuze van garage laten afhangen van 2% korting?
                    Bij een Golf R?

En achteraf ook nog komen klagen zeker als je eens iets kleins nodig hebt van je dealer en die je de volledige factuur onder de neus duwt...
                    2012 Volkswagen Golf R

Comment

• In bepaalde garages in West Vlaanderen maakt de verkoper zelfs van meet af aan duidelijk dat de prijs voor de golf R niet onderhandelbaar is! Standaard 6% + momenteel een korting van 2250 euro van D'Ieteren. Garage De Vos in lokeren zou iets meer geven...
                      Graag enkele referenties / tips bij welke VW-garages ik best eens langsga.

bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten
                        Ga je nu echt je keuze van garage laten afhangen van 2% korting?
                        Bij een Golf R?

En achteraf ook nog komen klagen zeker als je eens iets kleins nodig hebt van je dealer en die je de volledige factuur onder de neus duwt...
                        Absoluut, 2% = 1000 euro gewonnen... Ik betaal niet extra voor de prijsafspraken die men zichzelf in het gentse oplegt.

Aankoop en onderhoud zijn ook 2 totaal andere zaken. Ik wil mijn voertuig gerust in limburg kopen. Voor het onderhoud zullen ze mij niet weigeren in kortrijk.

Bovendien heeft VW erg interessante onderhoudscontracten (We care), waardoor je nooit voor verrassingen komt te staan voor het onderhoud en gewoon een vaste prijs betaalt.

Comment

• Lijkt me toch niet slecht?

Stel dat je een config hebt van 50k, daar krijg je 6% op en dan nog eens 2250, betaal je 44750 is al 10,5% korting

Comment

• Ik denk dat het belangrijker is om op iets langere termijn te denken en inderdaad rekening te houden met bv. eventuele goodwill van de garage bij toekennen van garantie dan die laatste % eruit te sleuren.

Oorspronkelijk geplaatst door gregg Bekijk Berichten
                            Absoluut, 2% = 1000 euro gewonnen... Ik betaal niet extra voor de prijsafspraken die men zichzelf in het gentse oplegt.

Aankoop en onderhoud zijn ook 2 totaal andere zaken. Ik wil mijn voertuig gerust in limburg kopen. Voor het onderhoud zullen ze mij niet weigeren in kortrijk.

Bovendien heeft VW erg interessante onderhoudscontracten (We care), waardoor je nooit voor verrassingen komt te staan voor het onderhoud en gewoon een vaste prijs betaalt.

Comment

• Er zitten hier een 3-tal forummers met een 7R dacht ik, misschien eens vragen waar zij geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                                Ik denk dat het belangrijker is om op iets langere termijn te denken en inderdaad rekening te houden met bv. eventuele goodwill van de garage bij toekennen van garantie dan die laatste % eruit te sleuren.
                                Met een Wecare-contract kan je een garantieuitbreiding hebben tot 12 jaar, dus is er ook geen goodwill nodig van de garage.

Mijn ervaring is dat garages die weinig concurrentiële prijzen hanteren in verkoop en de klant trachten de maximumfactuur te laten betalen, diezelfde lijn ook doortrekken naar onderhoudskosten.

Wat de korting betreft: deze is steeds samengesteld uit een forfaitair (wisselend) gedeelte van D'Iieteren zelf + een garagekorting, die de dealer u toekent.
                                Daarbij hangt veel af van het intern verloningssysteem van de garage. Werken de verkopers met een commissieloon, dan zal je als klant simpelweg minder korting krijgen... immers: des te hoger de korting die je krijgt, des te kleiner de commissie voor de verkoper.
                                Bij andere garages werken de verkopers uitsluitend met een vast loon, zodat zij er geen onmiddellijk belang hebben om de klantenkorting zo laag mogelijk te houden.

Standaard bedraagt deze korting bij VW 6% (aanbevolen). Alle referenties van garages die beter doen, zijn welkom!
                                Last edited by ; 27/05/2015, 12:51.

Comment

• Je bent precies al goed op de hoogte, maar ik denk niet dat er veel verkopers zijn die enkel een vast loon krijgen. Er moet een vorm van variabele incentive zijn anders is dat demotiverend als je collega een bureau verder veel minder verkoopt maar hetzelde loon zou krijgen.
                                  Eventueel al eens overwogen om in het buitenland te bestellen?
                                  2.0 JTDm

Comment

• Nogmaals, 6%+2250 vaste korting brengt je naargelang de versie op 10-15% totale korting, is toch lang niet slecht voor particuliere kopers.

Ja, leasingmaatschappijen en bedrijven gaan wellicht nog betere voorwaarden hebben maar dat ik ook logisch gezien de volumes die ze afnemen + dat is bij alle merken zo.

Comment

• Of je koopt een jong occasie en he betaald 10-15k minder dan een nagel nieuwe 😁😁

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                        Nogmaals, 6%+2250 vaste korting brengt je naargelang de versie op 10-15% totale korting, is toch lang niet slecht voor particuliere kopers.

Ja, leasingmaatschappijen en bedrijven gaan wellicht nog betere voorwaarden hebben maar dat ik ook logisch gezien de volumes die ze afnemen + dat is bij alle merken zo.

Alles is relatief. 8% + 2250 euro is beter en blijkbaar zijn - zo blijkt uit de reacties van de forumbezoekers - hogere kortingen mogelijk, alleen niet bij elke garage.
                                        Vandaar deze oproep aan mensen die een betere deal hebben bekomen: bij welke VW-dealer? Interessante informatie voor iedereen die binnenkort een nieuwe VW wenst te kopen.
                                        Last edited by ; 27/05/2015, 14:52.

Comment

• Een recente golf R tweedehands... dan zal je lang moeten zoeken. Bovendien is het niet meteen een wagen die ik graag 2dehands zou willen kopen... je weet nooit hoe daar mee gereden is.
                                          Liever een nieuwe... aan een goede korting :-)

Comment

Working...
                                          X