Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
AMG kan me niet meer bekoren eerlijk gezegd. Ze zijn te schreeuwerig geworden, mss verandert m'n mening wel als ik 1tje zie met meer bescheiden velgen en kleur. Maar zoals ik hem nu zie op foto's, nee doe mij dan maar een gewone C.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
AMG kan me niet meer bekoren eerlijk gezegd. Ze zijn te schreeuwerig geworden, mss verandert m'n mening wel als ik 1tje zie met meer bescheiden velgen en kleur. Maar zoals ik hem nu zie op foto's, nee doe mij dan maar een gewone C.
Ale man... Deze vind ik juist braaf. De vorige versie is zalig van look.
Gisteren zagen we dan eindelijk de AMG-versie van de nieuwe generatie C-klasse voorbijdenderen. Geheel volgens traditie is daar nu ook een Edition 1 van gepresenteerd.
De nieuwe AMG-versie van de C-klasse gaat als Mercedes-AMG C 63 AMG door het leven, een soortgelijke aanduiding kwamen we al bij de eveneens verse GT tegen. De gespierde Duitser profiteert van het nieuwe 4,0-liter V8-biturboblok, waarmee de extra sportieve S-versie in exact 4 seconden de 100 km/h weet te bereiken.
Het is dan ook deze S-versie die Mercedes-AMG nu als Edition 1 heeft gepresenteerd. We zien een grijze C 63 S op 19-inch lichtmetalen wielen, die matzwart zijn gespoten. Voor de Edition 1 zijn ze voorzien van een rode bies, een kleur die we ook terugzien op onder andere de grille, de spiegelkappen en de veiligheidsgordels. Achter op de C-klasse prijkt een subtiel spoilertje, de ruiten zijn verduisterd, de uitlaateindstukken verdonkerd en op de flanken vinden we grijs stickerwerk.
AMG monteert het Night Package in het interieur, waarmee de knalsedan de beschikking krijgt over glanzend zwarte details. Op technisch vlak is de Edition 1 verder identiek aan de Mercedes-AMG C 63 S.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Nóg een keer de specs dan maar van dit brute beest. 510 pk, 710 Nm en van 0 naar 100 km/u in 4,1 seconden. De ‘niet-S’ C63 doet het met 476 pk en 650 Nm, en is dus nog steeds een serieuze speler op de markt voor bandenrokende zakensedans. De motor is in beide versies gekoppeld aan een 7-traps Speedshift-transmissie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment