Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C63 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes C63 AMG

Eerste foto's en info van de nieuwe Mercedes C63 AMG

Mercedes heeft stilletjes de eerste beelden én specificaties van de nieuwe C63 AMG en de C63 AMG S vrijgegeven. Laat die 510 pk maar komen!

Laten we beginnen met de ‘standaard’ Mercedes C63 AMG. Die krijgt sportievere bumpers, aerodynamische sideskirts en een fraaie diffuser. Aan de achterzijde zien we verder een indrukwekkend uitlaatsysteem, dat ongetwijfeld een lekker geluid zal voortbrengen. Daarnaast is de AMG-versie voorzien van 18-inch lichtmetalen velgen.
    Met je rechtervoet bedien je een 4.0-liter V8 met twin-turbo, goed voor 475 pk en 650 Nm. De C63 AMG is elektronisch begrensd op 250 km/u, maar iets zegt ons dat je nog steeds behoorlijk onder de indruk bent als je in 4.2 seconden van 0 naar 100 km/u kunt knallen. Remmen doe je met geperforeerde remschijven van 360 mm (voor) en 330 mm (achter) doorsnede, dus je staat ook in rap tempo stil.

De C63 AMG S is nog een beetje indrukwekkender. Mercedes heeft overal zwarte accenten aangebracht en zet de bolide op 19-inch lichtmetalen velgen. Daarnaast zijn ook de remmen, het differentieel en de voor- en achteras onder handen genomen, zodat deze krachtpatser straks zijn naam eer aan kan gaan doen.

De verwachtingen zijn op sportief gebied minimaal, al is de C63 AMG S beter bedeeld dan zijn ‘kleine’ broertje. De V8 levert nu 510 pk en 700 Nm, maar daar zul je in de praktijk weinig voordeel van hebben. Ook de C63 AMG S is namelijk begrensd op 250 km/u, terwijl je de 100 in dit model haalt in 4.1 seconden.

Bron: Autoblog.nl
    porsche 4ever
    '06 Skyteam Dax 50cc

CO2-uitstoot?
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

OO 00 OO

Comment

Last edited by BMWMB; 23/09/2014, 23:49.
        OO 00 OO

Comment

OO 00 OO

Comment

De Edition 1

Last edited by BMWMB; 24/09/2014, 00:04.
            OO 00 OO

Comment

CO2-uitstoot zou tussen 192 en 195gr zijn. Niet slecht voor zo'n dikke motor.
              OO 00 OO

Comment

En da's dan weer een model van AMG dat niet te krijgen is met een elegance grill.

Comment

OO 00 OO

Comment

dus ook met turbo...

fans v atmosf. motoren gaan bijna enkel op kapaza terecht kunnen!

Comment

Teken des tijds. Zelfs Ferrari moet eraan geloven.

Comment

De BMW M3 kan z'n borst natmaken: Mercedes heeft vandaag de C 63 AMG uit z'n kooi gelaten. De compacte krachtpatser heeft de splinternieuwe 4,0-liter V8-biturbo aan boord, goed voor 510 pk! We krijgen in één keer de sedan en de Estate voorgeschoteld.

Die 510 pk (en 700 Nm) is voorbehouden aan de S-versie van de C 63 AMG. De 'normale' moet het stellen met 476 pk en 650 Nm. Dit zijn exact dezelfde waarden als bij de onlangs gepresenteerde AMG GT, die de primeur had van het nieuwe 4,0-liter V8-biturboblok. In exact 4 seconden knal je met de C 63 AMG S naar de 100 km/h - de versie zonder S doet er een tiende langer over. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Het gemiddeld verbruik bedraagt 8,2 l/100 km (CO2-uitstoot 192 g/km).
                        Er zijn twee opmerkelijke dingen te melden over de naamgeving van de nieuwkomer. Ten eerste heet-ie nog steeds '63' terwijl-ie niet langer de bij dat getal horende atmosferische 6,2-liter V8 aan boord heeft. Daarnaast is besloten om 'AMG' in het vervolg te combineren met 'Mercedes', waardoor de auto nu als Mercedes-AMG C 63 door het leven gaat.
                        De C 63 heeft een uitlaatsysteem waarmee de bestuurder via het Dynamic Select-programma kan kiezen tussen verschillende klankkleuren, van 'beschaafd' voor lange snelwegritten tot 'rauw' tijdens het betere scheurwerk. Het optionele Performace-uitlaatsysteem heeft een nog uitgebreider arsenaal aan klanken.
                        Net als de AMG-GT heeft de C 63 S zogenaamde 'dynamische' motorsteunen, waarbij de elektronica de stijfheid ervan regelt, afhankelijk van de omstandigheden. Schakelen gaat met een zeventraps DCT-automaat met de standen 'Controlled Efficiency', 'Sport' en 'Sport +'. De S-versie voegt daar nog 'Race' aan toe. AMG monteert standaard 18-inch lichtmetaal met daaromheen 245/40R18-rubber (v) en 265/40R18 (a). De S rolt op 19-inch met banden in de maat 245/35R19 (v) en 265/35R19 (a).
                        Een door AMG ontwikkeld sportonderstel is uiteraard standaard op zowel de S-versie als de versie zonder S. Die laatste heeft een mechanisch sperdifferentieel, de C 63 S een elektronische variant. Het ESP kent drie standen: 'aan', 'sport' en volledig uitgeschakeld.
                        De Mercedes-AMG C 63 maakt z'n debuut tijdens de autobeurs van Parijs. Bij de introductie is er ook een speciale en afgeladen Edition 1-uitvoering leverbaar.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Vind de vorige knapper. Estate vind ik ook knapper dan de sedan. Hoewel de achterkant van de Estate me aan een Jaaaag doet denken.

Comment

de auto mist gewoon die agressieve look van de W204 imo
                              lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                CO2-uitstoot?
                                Grappig wat de autofiscaliteit met een mens doet hé...
                                ik was alleszins horizontaal aan het scannen naar dat cijfer.

192 is niet slecht idd!

Comment

Comment

Comment

Comment

Nice !!! Is deze ook te krijgen, met de oerdegelijke diesels ? ;-)

Hoe zit het hier met de hybride aandrijflijn ?

Comment

Working...
                                        X