Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Macan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik speel met het idee terug naar benzine te gaan om aan de heisa tegen de diesel en aan de komende rijbeperkingen te ontsnappen (mijn Q5 van 2009 is euro4 ) . Op dit ogenblik is de keuze niet zo denderend, de grote merken zijn nog steeds op diesel afgestemd voor de SUV’s en bieden weinig benzine-alternatieven voor mijn 2 liter TDI ( meestal een 2,0 liter met 250 pk’s van een oude generatie, die ondanks de beweringen zuipt en weinig boeiend is)
    Ik denk dat ik beter nog een tweetal jaren afwacht om meer aanbod te hebben, intussen is het geen straf met mijn huidig materiaal te blijven bollen...

Comment

• Goh ja, de vraag is ook wat ze binnen enkele jaren met de benzinewagens gaan doen nu blijkt dat een moderne benzinemotor veel fijn stof de lucht in blaast en dus niet zo milieuvriendelijk is als men dacht.
      Hebt in feite groot gelijk dat je nog even de kat uit de boom kijkt. Misschien een hybride die het benzinerijden met een kleinere motor aangenamer en zuiniger maakt ? Denk dat we eerder naar zoiets toe evolueren.
      In ieder geval, het downsizen lijkt op zijn einde te lopen. Las gisteren in Autogids dat Mazda een 2.0l benzinemotor ontwikkelde die gebaseerd is op de werking van een dieselmotor. Zou vele voordelen hebben naar uitstoot en uiteraard verbruik toe. Als Mazda dit doet en dit blijkt inderdaad zo goed te zijn als ze beweren, zullen andere constructeurs wellicht volgen. Staat nog één en ander te gebeuren komende jaren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL
        Ja, is inderdaad vrij duur dan....
        mag ik vragen waarom je de jouwe weg deed ?
        germinal Bedankt voor je toelichting
        'Afgeschreven'

En was de hoge VAA beu
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

'Afgeschreven'

En was de hoge VAA beu
          Geen spijt van ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Goh ja, de vraag is ook wat ze binnen enkele jaren met de benzinewagens gaan doen nu blijkt dat een moderne benzinemotor veel fijn stof de lucht in blaast en dus niet zo milieuvriendelijk is als men dacht.
            Hebt in feite groot gelijk dat je nog even de kat uit de boom kijkt. Misschien een hybride die het benzinerijden met een kleinere motor aangenamer en zuiniger maakt ? Denk dat we eerder naar zoiets toe evolueren.
            In ieder geval, het downsizen lijkt op zijn einde te lopen. Las gisteren in Autogids dat Mazda een 2.0l benzinemotor ontwikkelde die gebaseerd is op de werking van een dieselmotor. Zou vele voordelen hebben naar uitstoot en uiteraard verbruik toe. Als Mazda dit doet en dit blijkt inderdaad zo goed te zijn als ze beweren, zullen andere constructeurs wellicht volgen. Staat nog één en ander te gebeuren komende jaren...
            een andere vraag is of de huidige fanatisme tegen de wagen in de steden zal blijven aanhouden. Deze morgen waren de uitslagen kenbaar gemaakt van een enquête terzake bij de burgemeesters, in het raam van de verkiezingen in 2019. Plots zijn 2 van de 3 van mening dat de commerciële kernen in het centrum van de middelgrote en kleine gemeente moeten (voor de handelaars...) leefbaar moeten blijven. Ze begrepen dus al dat de centra leeg zouden kunnen lopen (nog meer dan nu...) als men de wagen uit deze kernen volledig bant. Tja.. de burgemeesters moeten herverkozen worden hé ! Maar dit is wel een indicatie van de ware mening van de bevolking, vraag het aan de Brusselaars als je mij niet gelooft : de autovrije zone is een kerkhof aan het worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

een andere vraag is of de huidige fanatisme tegen de wagen in de steden zal blijven aanhouden. Deze morgen waren de uitslagen kenbaar gemaakt van een enquête terzake bij de burgemeesters, in het raam van de verkiezingen in 2019. Plots zijn 2 van de 3 van mening dat de commerciële kernen in het centrum van de middelgrote en kleine gemeente moeten (voor de handelaars...) leefbaar moeten blijven. Ze begrepen dus al dat de centra leeg zouden kunnen lopen (nog meer dan nu...) als men de wagen uit deze kernen volledig bant. Tja.. de burgemeesters moeten herverkozen worden hé ! Maar dit is wel een indicatie van de ware mening van de bevolking, vraag het aan de Brusselaars als je mij niet gelooft : de autovrije zone is een kerkhof aan het worden...
              Ja, in welke mate zal dit houdbaar blijven ? En, men zit hiermee diep in de zakken van de mensen. Meestal van diegenen die het minder breed hebben en hierdoor verplicht zijn met een oudere wagen te rijden. Ook de rest van de bevolking zal dit voelen... wat zal je wagen nog waard zijn nu geweten is dat hij binnen enkele jaren de grootsteden niet meer binnen mag.
              En intussen neemt iedereen een afwachtende houding aan, wat de verkoop op termijn ook zal beinvloeden.

We wijken wel een beetje af

Comment

• Niet zozeer, want een afwachtende houding bij de koper kan inderdaad de auto-industrie in gevaar brengen, nu al is er overcapaciteit,
                De eerste die zullen moeten bijsturen zijn de leasingmaatschappijen die dreigen op het einde van de lopende huurcontracten met onverkoopbare wagens te blijven zitten, zeker in de hogere segmenten als de zware SUV’s ...
                zo zijn wij weer in het onderwerp !

klein voorbeeld, deze is al 8maanden te koop
                http://m.autoscout24.be/offre/-30895...autoscout24.be

kijk ook naar de toegestane kortingen op nieuwe wagens, nu 27% op een goed uitgeruste A6...
                Last edited by guyugy; 09/10/2017, 09:47.

Comment

• Misschien koop ik binnenkort een Macan diesel Euro 6 Je zal koopjes kunnen doen. Zou wel graag terug iets hoogs hebben met voldoende vermogen. Ma ja, door de huidige tendens zal mijn wagen ook niet veel meer waard zijn.

Comment

• Kijk dan eens bij Getapremium in Veurne, twee pas binnen met de juiste kleurencombinatie en dirrrrrect leverbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL

Geen spijt van ?
                      Neen.. heb er volgens mij nog een correcte prijs voor gekregen.. was wel nog geen 2 jaar oud maar wel 125.000 km.. en moest binnen de 10-15k nieuwe remschijven en blokken op.. groot onderhoud en nieuwe banden.. ook een serieuze kost. Zeker 4K.

Tot slot verwissel ik graag eens van auto én er komt een pana hybrid in de plaats met 200pk meer dan de macan én een leuke soundtrack.

Maar ik kan de macan ten zeerste aanbevelen!

Moest mijn vrouw een beetje in auto's geïnteresseerd zijn geweest zou zij hem hebben overgenomen maar zij vindt elke euro die je in een auto steekt geldverspilling..

Ik zou wel niet twijfelen en een GTS nemen ipv de diesel..
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

Comment

• germinal Amai, ferme machine... zeker een topic over openen als het zover is!
                        guyugy Zo snel zal 't nu ook weer niet gaan zulle

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Moest mijn vrouw een beetje in auto's geïnteresseerd zijn geweest zou zij hem hebben overgenomen maar zij vindt elke euro die je in een auto steekt geldverspilling..

Ik zou wel niet twijfelen en een GTS nemen ipv de diesel..
                          amai! hoe werkt zo een relatie :-)
                          lijkt me uitdagend.

staat daar dan derde hands peugeot 107 langs ne panamera op de oprit? :-)

Comment

Goh ja, de vraag is ook wat ze binnen enkele jaren met de benzinewagens gaan doen nu blijkt dat een moderne benzinemotor veel fijn stof de lucht in blaast en dus niet zo milieuvriendelijk is als men dacht..
                            van diesel heeft het ook mega lang geduurd voor eest de kennis ontstond, dan er gewoon activisme rond was om het probleem in de media te krijgen, dan langzaam de politiek te overtuigen, en tegen dat die dan de strijd met de geaffecteerden durven aan te gaan ben je 10 a 20 jaar verder'

voor benzine begint dat gewoon weer van nul, maar misschien gewoon 2 keer sneller om dat er meer mogelikheden zijn om kennis/activisme/media gewijs, info te spreiden. maar zeker niet boem baf.

Comment

Goh ja, de vraag is ook wat ze binnen enkele jaren met de benzinewagens gaan doen nu blijkt dat een moderne benzinemotor veel fijn stof de lucht in blaast en dus niet zo milieuvriendelijk is als men dacht.
                              Die vraag is al lang beantwoord.
                              Alle nieuwe benzinewagens moeten ten laatste vanaf september 2018 een roetfilter hebben.
                              Sommige merken doen dit nu al.
                              Is wel veel goedkoper en veel minder complex dan bij diesels
                              2.0 JTDm

Comment

• Tja..de diesels hebben al lang roetfilters, maar het bleek niet genoeg te zijn, ze moeten gewoon verdwijnen... en dan komen de benzinemotoren aan de beurt omwille van utrafijne deeltjes, nog gevaarlijker dan wat een diesel produceert.
                                Op termijn zullen enkel nog bakfietsen met dunne banden toegestaan worden, zelfs de electrische wagens zullen beschouwd worden vervuilers omwille van hun te dikke banden
                                Dé natte droom van de ecologisten...
                                Last edited by guyugy; 09/10/2017, 14:53.

Comment

• In Antwerpen begrijpen ze het niet... sinds de invoering van het LEZ is de luchtkwaliteit niet verbeterd.
                                  Ze zitten echt met hun handen in het haar om dit nog uitgelegd te krijgen.

Comment

• Iemand enig idee wanneer er een Macan E-Hybrid zal komen?

als ik het internet afstoom, kom ik al posts tegen van 3 jaar geleden en ouder en die spreken over 2015-2017? maar nog niets officieels...

Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Op het huidige model waarschijnlijk niet meer. Macan krijgt een face-lift binnen een paar maanden maar ook dan wellicht geen hybride. Probleem is dat de Macan nog niet op het MLB platform staat (dat van de nieuwe Q5). Ik denk niet dat ze een hybride aandrijflijn gaan ontwikkelen voor een 'oud' platform. Dus wellicht pas een hybrid bij het volledig nieuwe model (2021).
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

In Antwerpen begrijpen ze het niet... sinds de invoering van het LEZ is de luchtkwaliteit niet verbeterd.
                                        Ze zitten echt met hun handen in het haar om dit nog uitgelegd te krijgen.
                                        Een beetje of-topic, maar in de vallei van Chamonix hebben ze de luchtvervuiling gecontroleerd : resultaat is dat 75% van de vervuiling komt uit de verwarming (met hout ) van de lokale bevolking, het verkeer van de autosnelweg naar de St Gothard telt maar voor 17%
                                        En dan beweren dat de Ijsmeer smelt omwille van de dieseluitstoot...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Een beetje of-topic, maar in de vallei van Chamonix hebben ze de luchtvervuiling gecontroleerd : resultaat is dat 75% van de vervuiling komt uit de verwarming (met hout ) van de lokale bevolking, het verkeer van de autosnelweg naar de St Gothard telt maar voor 17%
                                          En dan beweren dat de Ijsmeer smelt omwille van de dieseluitstoot...
                                          klimaat verandering door uitstoot (en dus dat smelten van je meer..) is een heel ander probleem dan luchtkwaliteit en de impact ervan op gezondheid door de uitstoot bij de verbranding van diesel.

dat van hout is uiteraard ook een probleem, maar spijtig genoeg veel moeilijker te controleren omdat het meestal, als secundaire warmtebron zondere enige vorm van registratie, in privesfeer gebruikt word.
                                          uitstoot door verbranding van hout is uiteraard ook een probleem

Comment

Working...
                                          X