Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Macan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik rij met een e46 m3, zeker niet de snelste tegenwoordig tov een gechipte 3l diesel of turbonaft, wel de leukste voor mij.

Maar hij ging er wel voor gezien het bumperkleven eerst, eens de baan vrij trok ik er los van weg. Kwam me daarna nog aan hoge snelheid voorbij maar ik hou het wijselijk voor bekeken bij 130 teller op een 90 tweevaksbaan.
    Die 4 uitlaten zijn best wel opzichtig dan voor de "basisdiesel".

Comment

• Porsche Macan

Er is maar 1 diesel momenteel. Mja niet slim om te gaan duwen bij een M3 natuurlijk maar wat doet die E46 naar de 100 ??

En inderdaad de uitlaten zijn misschien wat overdreven, maar als je kijkt wat audi onder hun 2 liters steekt ( A6 ) dan valt het nog wel mee
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
        Maar hij ging er wel voor gezien het bumperkleven eerst, eens de baan vrij trok ik er los van weg. Kwam me daarna nog aan hoge snelheid voorbij maar ik hou het wijselijk voor bekeken bij 130 teller op een 90 tweevaksbaan.
        Die 4 uitlaten zijn best wel opzichtig dan voor de "basisdiesel".
        Dat achteraf voorbijvliegen is zo belachelijk. Wat bewijs je daar nu mee. Plaatsvervangende schaamte heb ik daar van.
        E46 M3 coupe heeft voor 0-100 4,8s nodig, maar zal rond de 5.0 als er al wat paardjes weggelopen zijn
        Die 4 uitlaten zijn er idd wel wat over voor die motorisatie.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Hetzelfde kan je dan toch zeggen over een stoplicht-sprintje ?

Comment

• Sprinten doe ik ook bijna nooit (en al zeker niet vanaf 0), ik haal daar geen plezier uit. Ik geniet meer van een directe gasrespons, een hoogtoerig blok dat goed klinkt icm een direct schakelgevoel en vooral van een kar die vertrouwen geeft in de bochten.

Ik vroeg me dus alleen af waarom een Macan S met 340pk niet kon volgen, dat weten we nu ondertussen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Hetzelfde kan je dan toch zeggen over een stoplicht-sprintje ?
              Idd! Not my cup of tea.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• En ik maar denken dat het een van de belangrijkste aspecten is aan een auto

Comment

• Na TopCar, Techart en Hamann waagt nu ook Mansory zich aan Porsche’s mid-size SUV, de Macan. Dit is wat ze er van bakten.

OK, die ontzettend zot ogende carbon wielkasten die zijn doorgetrokken tot de bumpers slaan echt als een lul op een drumstel, maar haal deze weg en het design is best in balans. Je zou deze pikzwarte Macan zo op de Brabus-stand kunnen verstoppen tussen zijn kleurgenoten. Mansory legde de Macan 40 mm lager (met aangepaste luchtvering), waardoor het laatste beetje SUV dat het model in zich had wel is verdwenen. Eigenlijk kijken we nu naar een Panamera met een ingekorte kont (en een iets mooiere lijn).

Upgrades

De Macan Turbo krijgt van Mansory 464 pk/341 kW @ 6.000 RPM en 650 Nm @ 1.300 – 4.500 RPM. Standaard is dit 400 pk/294 kW en 550 Nm. 0-100 gaat in 4.5 s en de topsnelheid bedraagt 274 km/u.
                  De Macan Diesel S wordt gekieteld tot 301 pk/224kW @ 3.500 – 4.000 RPM en 700 Nm @ 1.500 – 2.500 RPM. 0 – 100 km/u gaat hier in 5.6 s, de Vmax bedraagt 260 km/h.
                  De 22 inch wielen hebben Vredestein-rubber in de maat 265/35/R22 voor en 295/30/R22 achter. Al met al een lekker duister pakketje, maar wat Mansory denkende was toen ze die clowneske carbon wielkastversiering maakten? Hoe dan ook, binnnenkort is het exemplaar onetwijfeld te spotten op de Ring Moskou.
                  Na TopCar, Techart en Hamann waagt nu ook Mansory zich aan Porsche’s mid-size SUV, de Macan. Dit is wat ze er van bakten. OK, die ontzettend zot ogende carbon wielkasten die zijn doorgetrokken tot de bumpers slaan echt als een lul op een drumstel, maar haal deze weg en het design is best in balans. […]

Comment

• Doe cijfers lijken me sterk voor de diesel aangezien die nu een top heeft van 230 en 0-100 in 6.1

Comment

• De pk en Nm waardes zijn ook goed gestegen.
                      258 pk naar 301 pk en 580 Nm naar 700 Nm.

Comment

• Als je een 330d laat tunen bij de lokale boer ( van 258 naar 310pk) dan gaat er 0.2 af van de tijd naar de 100, vandaar dat ik het moeilijk kan geloven.

Comment

• Dan zijn ze bij Mansory inderdaad heel optimistisch.

Comment

• Comment

• Viercilinder voor de Macan

• 2.0 Turbo (Audi origine)
                              • 252 pk - 370 Nm
                              • Standaard PDK
                              • 0-100: 6,7 sec.
                              • Vmax: 229 km/u
                              • Gewicht: 1770 kg
                              • Gem. verbruik: 7,2 tot 7,4 l/100km
                              • CO2-uitstoot: 167 tot 172 g/km
                              • Basisprijs (Duitsland): 55 600 €
                              Last edited by Löwe; 10/03/2016, 03:19.

Comment

• Bye bye exclusivity.... de banalisering van Porsche gaat dus verder. Wordt op termijn gewoon een rechtstreekse Audi concurrent en een even grote volumespeler.
                                Nu nog 2 liter diesel en een plug-in om de verkoop nog te verdubbelen

Ah ja, wanneer komt er een diesel in de Boxster?

Comment

• Nice, zullen er een pak meer rijden.

Comment

• Nog meer...

Comment

• Zonder volume is het moeilijk overleven hé.

Sent from my Apple muziekdoos.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                        Nog meer...

Je begint ze toch aardig veel te zien.

Comment

• Die motor, is die betrouwbaar of zijn dat nog steeds olieverbruikers? (als het al olieverbruikers waren, ken het merk niet maar je hoort veel verhalen van die tfsi motoren)

Comment

Working...
                                          X