Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Cabriolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A3 Cabriolet

Eén van de laatste geheimen van de IAA in Frankfurt is niet meer: de Audi A3 Cabriolet is gelekt!

Er zijn alleen nog beelden gelekt, dus de officiële informatie kunnen we pas dit weekend melden. We zien in ieder geval al wel dat de auto lijnen heeft die verwantschap met de A3 Sedan tonen en dat de A3 Cabriolet weer een softtop heeft.
    Onder de kap verwachten we de bekende TFSI's en TDI's, welke dat zijn is nu nog niet bekend. Ook komt er een S3 Cabriolet, hebben we bij spyshots gezien.
    De Audi A3 Cabriolet debuteert op de IAA in Frankfurt, begin 2014 verwachten we 'm bij de dealers.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Mooi ma ben hem nu al beu... De nieuwste Audi's zeggen me eigenlijk niks nog.

Comment

Vind 'm toch wel knap hoor, mooie kleur ook.

Comment

echt knap , vele mooier dan de huidige
          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Heel knap. De mooiste van de nieuwe A3-lijn.

Het valt me trouwens op dat de nieuwe A3 nog niet echt veel op de weg te bespeuren valt...
            freude am fahren

Comment

Ik kom er toch regelmatig al tegen, en meestal dan nog met xenon.

Comment

Dankzij voortijdige lekkage was de verrassing er al af maar bij deze alsnog het officiële materiaal van de nieuwe Audi A3 Cabriolet.

De nieuwe A3 Cabriolet, die vrijdag al uitlekte, is met 4,42 meter zo'n twintig centimeter langer dan z'n voorganger. De gestrektere uitstraling komt vooral door de achterzijde, die is geleend van de sedan. Ook in de breedte is-ie iets gegroeid, en wel met 2 centimeter tot 1,79 meter. Voor een ranker voorkomen heeft Audi z'n nieuwste cabriolet iets minder hoog gemaakt; de bovenkant van de daklijn ligt nu maximaal 1,41 meter boven het asfalt. Ook de bagageruimte is gegroeid, en wel met 60 liter tot een inhoud van 287 liter.
                Het vouwdak laat zich elektronisch bedienen en is te openen danwel te sluiten bij snelheden tot 50 km/h. De kap is in zwart, grijs of bruin te bestellen. Wie de Ambiente-versie aanvinkt krijgt een winddeflector, nekverwarming is optioneel. Achter de zitplaatsen zijn twee rolbeugels weggewerkt, die bij een ongeval automatisch omhoog schieten.
                In totaal weegt de A3 Cabriolet 50 kilo minder dan z'n voorganger. De motorkap is van aluminium en ook van het interieur en de aandrijflijn heeft Audi wat kilootjes af weten te schrapen. De instapper weegt 1.365 kilo. Bovendien moet-ie zo'n 12 procent zuiniger zijn dan z'n voorganger.
                Bij z'n introductie is de A3 leverbaar met een 1.8 TFSI met 180 pk. Ook de 1.4 TFSI met 140 pk is direct leverbaar. Deze beschikt over de mogelijkheid om bij deellast twee cilinders uit te schakelen. Daarmee verbruikt-ie 5,0 l/100 km, met een bijbehorende CO2-uitstoot van 114 g/km. Liever dieselen? Ook dat kan vanaf de introductiedatum, en wel met de 2.0 TDI met 150 pk. Later komt een 110 pk sterke 1.6 TDI beschikbaar.
                Bovenaan de voedselketen staat de S3, die net als z'n dichte broertjes 300 pk uit z'n 2.0 TFSI-motor perst. Schakelen gaat ook hier automatisch met een zestraps S-Tronic-bak. In 5,4 seconden staat de 100 km/h op de klok, daarbij verbruikt-ie 7,1 l/100 km. Begin 2014 staat de nieuwe A3 Cabrio in de showrooms. Nadere specificaties en prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: Autoweek

Comment

Comment

Knappe kar !
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

ouf ! deze lelijke alu-bogen achteraan zijn weg
                      voor de rest, klassebak zonder teveel plooikes in het plaatwerk, met deze kan je 10 jaar bollen zonder achterhaald te worden
                      gaat mijn Saab stuk, ik weet wat te kopen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        ouf ! deze lelijke alu-bogen achteraan zijn weg
                        voor de rest, klassebak zonder teveel plooikes in het plaatwerk, met deze kan je 10 jaar bollen zonder achterhaald te worden
                        gaat mijn Saab stuk, ik weet wat te kopen !
                        voila , perfect verwoord ...
                        TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Ja de eerste was een echt gedrocht met die lelijke beugels, ze zullen goed aan verdiend hebben want een badge hoe lelijk ook , verkoopt toch aan sommigen.

Comment

Yep, en heb er nog altijd geen spijt van. Krijg het deze keer zelfs niet over m'n hart om 'm na 4 jaar weg te doen.

Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                              Ja de eerste was een echt gedrocht met die lelijke beugels, ze zullen goed aan verdiend hebben want een badge hoe lelijk ook , verkoopt toch aan sommigen.

Comment

Cabriolet live @ IAA Frankfurt:

Comment

Comment

Bron + meer foto's:
                                    [www.autokopen.nl]
                                    [www.omniauto.it]
                                    [www.autowereld.com]

Comment

Geslaagd modelletje. Vind hem zelfs mooier dan de A5 cabrio.

Comment

Dat iets langere kofferdeksel ten opzichte van het vorige model doen hem véél deugd

Comment

Working...
                                        X